Noen som har vært borti denne personen. Har fått et godt tilbud fra han. Han vil kjøpe høyttalere av meg, de skal fraktes til Malaysia-til hans nevø. Han vil ha bankinfo for å sette inn penger. Er litt skeptisk her.
|
Fortell.Audiomix skrev:Dette er en kjent metode for hvitvasking. Har ikke hørt om det i HiFi sammenheng, men med biler. Hvem vil kjøpe bruktbil her for eksport? Da bør det ringe noen bjeller.
Dette var interessant.mteinum skrev:
Nei, men en sendte en pakke med kaninbæsj til vedkommende, genialt spør du meg ;D ;D Håper det ble vakuumpakka så den "friske" odøren holdt seg helt til den ble åpna hydr, hydr ;D ;Dlars_erik skrev:Noen som har vært borti denne personen. Har fått et godt tilbud fra han. Han vil kjøpe høyttalere av meg, de skal fraktes til Malaysia-til hans nevø. Han vil ha bankinfo for å sette inn penger. Er litt skeptisk her.
Prikk lik den jeg fikk. Sendte svar, da fikk jeg beskjed om å vente litt, han var på trening! :paalrosen skrev:hello
Is this item on Finn.no Available for sale? kindly reply me back for more discussion
Debbi.
Jepp, ikke sant ;D ;Dlars_erik skrev:Kaninbæsj var en usedvanlig god og kreativ ide ;D
Jeg har inntrykk av det slike scams baserer seg på at du skal overføre penger ifm med uforutsette "utgifter" og lignende som selgar har med handelen. Kommer ikke så langt med kun et kontonummer.Lille_Adam skrev:Om noe vet noen annet, så er jeg altså svært interessert i å bli opplyst, siden jeg alltid har gitt ut kontonummer i hytt og gevær.
Den delen er grei, jeg er godt kjent med den type svindel. På den annen side hører en jevnlig noen påstå at bare det å overgi kontonummer i seg selv er en risiko og det var jeg gjerne skulle hatt en forklaring på....nb skrev:Jeg har inntrykk av det slike scams baserer seg på at du skal overføre penger ifm med uforutsette "utgifter" og lignende som selgar har med handelen. Kommer ikke så langt med kun et kontonummer.Lille_Adam skrev:Om noe vet noen annet, så er jeg altså svært interessert i å bli opplyst, siden jeg alltid har gitt ut kontonummer i hytt og gevær.
Bilsvindelene på finn.no har vært av typen "bilen befinner seg akkurat nå i utlandet, men selger skal ordne frakt". Kjøper (som blir lurt) overfører penger til et frakselskap med betalingsgaranti slik at selger sier han ikke får penger før du har fått varen, men fraktselskapet er selvsagt en bløff.
Samlebetegnelsen på slikt er escrow fraud, escrow er et konsept hvor en 3. part holder pengene til kjøper bekrefter varen mottatt.
Det som skrives om telefonnummer stemmer også.JanR skrev: