Edge GCD

Status
Stengt for ytterligere svar.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
301
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Hvorfor blir ikke en relativt ny cdp som kostet langt over 50k ny solgt for rundt 10k på bruktmarkedet på HFS? Hvordan kan man ellers sørge for å finne rett eier til et slikt apparat til denne prisen? Bare nysgjerrig.

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
30.518
Torget vurderinger
28
Til Supersam / Edge GCD

Kan rebranding av spilleren være en idé? Vi har LMC-fat, kanskje vi kunne fått et prominent nick knyttet til denne?

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
301
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Til Supersam / Edge GCD

Edge burde kanskje ha tilbydt en fabrikk-oppgradering av spilleren. Til et nivå som forsvarer prisen. Det hadde vel kanskje hjulpet både deres omdømme og eiere som har stolt nok på produsenten til å kjøpe en.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.286
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Til Supersam / Edge GCD

Hvorfor kunne ikke evt salgs-råd blitt tatt på pm stil supersam ? Skal ikke hevde at denne tråden nesten virker ytterligre stigmatisernde for merket Egde, men tenker tanken at faren er der. Det hadde uansett sikkert vært fint om den ble solgt, som du sier riktig påpeker VidarP, den har ligget ute lenge... 8)

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
301
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Til Supersam / Edge GCD

Du står fritt til å sende PM du HCS. Jeg har valgt å gjøre det på denne måten.
Det var for å hjelpe Supersam til en liten brainstorm og en oppmerksomhet rundt spilleren. Jeg synes det er synd at han ikke får solgt, og mener at en oppmerksomhet evt nye ideer kan hjelpe ham til å finne en eier som vil sette pris på spilleren. Ikke veldig vanskelig å forstå vil jeg tro, all den tid forumet er egnet til og laget for vennlig meningsutveksling omkring alle ting hifi.

HCS

Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.286
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Til Supersam / Edge GCD

Vidar P skrev:
Du står fritt til å sende PM du HCS. Jeg har valgt å gjøre det på denne måten.
Det var for å hjelpe Supersam til en liten brainstorm og en oppmerksomhet rundt spilleren. Jeg synes det er synd at han ikke får solgt, og mener at en oppmerksomhet evt nye ideer kan hjelpe ham til å finne en eier som vil sette pris på spilleren. Ikke veldig vanskelig å forstå vil jeg tro, all den tid forumet er egnet til og laget for vennlig meningsutveksling omkring alle ting hifi.
Fair nok den VidarP. Får håpe at den blir solgt. Forumet sikkert tenkt for vennlig meningsutveksling og la oss håpe det vil vedvare. Egde på sin side har ikke blitt utsatt for så mye vennlighet det siste halve året... Men som sagt, la oss håpe han får solgt.. :)

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
30.518
Torget vurderinger
28
Til Supersam / Edge GCD

Salg utenfor Norge. Min gikk til Sverige via finn.no

HCS

Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.286
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Til Supersam / Edge GCD

Smart forslag Fosse. Hifimagasinet evt hifi4all kunne og være noe... :)

R

Roysen

Gjest
Til Supersam / Edge GCD

Jeg tror Fosses forslag er den eneste måten å kunne få solgt spilleren til en fornuftig pris til en fornøyd eier.

Mvh
Roysen

V

vredensgnag

Gjest
Til Supersam / Edge GCD

www.blocket.se

Så har man Sverige for sine føtter. Det må jo være fint i jakten på kjøpere.

N

nb

Gjest
Til Supersam / Edge GCD

HCS skrev:
Fair nok den VidarP. Får håpe at den blir solgt. Forumet sikkert tenkt for vennlig meningsutveksling og la oss håpe det vil vedvare. Egde på sin side har ikke blitt utsatt for så mye vennlighet det siste halve året... Men som sagt, la oss håpe han får solgt.. :)
Jeg sendte ham PM for et par måneder siden og forklarte hvorfor sannsynligvis ingen som frekventerer dette forum ville kjøpe en slik og anbefalte vedkommende å selge i utlandet. Det hjalp åpenbart ikke.

hvalross

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.10.2008
Antall liker
149
Torget vurderinger
3
Til Supersam / Edge GCD

Kan noen svare meg på hva slags nivå lydmessig denne Edge cd spilleren ligger på ? Eller hvilke cd spillere den kan sammenlignes med -for eks. Burmester-Wadiaes rimeligste spillere .Ser den hadde en nypris på rundt kr.53.000 for noen år siden . En kompis i Oslo hadde en slik oppgradert versjon og han skrøt noe veldig av lydkvaliteten på denne Edge spilleren . Hva er det som egentlig er feil med denne cd spilleren ? mvh.Erling.

sonicfrontiers

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
3
Til Supersam / Edge GCD

Grunnen til at EDGE ikke er salgbart her er at det er ingen som tør å kjøpe pga omtalen produktet har fått her på sentralen.
Utrolig at noen få kan ødelegge for et merke/produkt her i Norge.
Har ikke funnet det slaktet andre plasser.
Nå taes EDGE opp igjen for å strø enda mer salt i sårene.
Du burde vite bedre Vidar.....

Sonicfrontiers

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
301
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Til Supersam / Edge GCD

Skal man ikke nevne Edge i det hele tatt, er det det du mener? Latterlig… Jeg skulle tro at det er du som burde vite bedre.

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.181
Torget vurderinger
4
Til Supersam / Edge GCD

sonicfrontiers skrev:
Grunnen til at EDGE ikke er salgbart her er at det er ingen som tør å kjøpe pga omtalen produktet har fått her på sentralen.
Da har du ikke lett lenge... Stereophile testet Edge NL12 med en effekt på 300W og en pris på 15 500$ og den var ikke egnet til å drive annet enn enkle laster.

samlanes

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.02.2008
Antall liker
551
Sted
Hordaland
Torget vurderinger
1
Til Supersam / Edge GCD

Må sei meg enig med Sonicfrontier og HCS her.

Hadde vert langt bedre å tatt det på pm med selger,som Hcs også har vert inne på.

Skulle ikkje det vere til hjelp med denne tråden?Det er den hvertfall ikkje,med link ol,nei og nei.

Mvh.

sonicfrontiers

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
3
Til Supersam / Edge GCD

Skal man ikke nevne Edge i det hele tatt, er det det du mener?
Du har vel nevt de mest i negative ordelag ja......og ønsker vel en debatt runde til for å skade ennå mer tror jeg.....
Er det noen som har fått pepper personlig er det vel du Vidar som stikker av med kaktusen.
Vei dine ord.

Da har du ikke lett lenge... Stereophile testet Edge NL12 med en effekt på 300W og en pris på 15 500$ og den var ikke egnet til å drive annet enn enkle laster.
Det må jo være en spøk. Koble den opp på høyttalere og hør selv. Ikke en labmotstand i en testbenk.

Sonicfrontiers

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
301
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Til Supersam / Edge GCD

SF; hvis du evner det, så kan du kanskje forsøke å holde deg til temaet i tråden, istedet for å lire av deg personangrep i alle de retninger du er i stand til å finne noen tilfeldige mål. Din fremferd som Edge-eier hjelper ikke akkurat Supersam.

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.181
Torget vurderinger
4
Til Supersam / Edge GCD

Jeg har ikke noen interesse av å teste en Edge NL12, bare konstanterer at det var konklusjonen til Stereophile som baserer konklusjonene på lytting og måling. John Atkinson foretrekker også en McIntosh til halve prisen fremfor NL12.
Var du som etterlyste slakt andre steder enn Hifisentralen.

Forøvrig tror jeg Audiogon, Ebay eller Blocket er gode kandidater for å få solgt spilleren til Supersam.

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.789
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Til Supersam / Edge GCD

nå skal jeg ikke snakke for supersam, men hadde noen uoppfordret startet en "brainstormingstråd" på offentlig forum for å "hjelpe" meg å selge en dings jeg har lagt ut på børsen, så hadde jeg sluppet helvetet løs.

hadde moderatorene gjort jobben sin, så ville denne tråden vært slettet på flekken.

sonicfrontiers

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
3
Til Supersam / Edge GCD

Dette til tross for at du har en oppgradert versjon som er priset til godt under 20% av nypris. Det er vel omtrent rekord i verditap for hifi.

Dette sier vel mye om hva markedet synes at denne spilleren egentlig er verdt som brukt
Hva ønsker du å oppnå ved dette?

Sonicfrontiers

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.738
Torget vurderinger
4
Til Supersam / Edge GCD

sonicfrontiers skrev:
Nå taes EDGE opp igjen for å strø enda mer salt i sårene.
Du burde vite bedre Vidar.....

Sonicfrontiers
Det er ingen her på HFS som har ødelagt for Edge.
Det klarte de utmerket selv med å putte "hjalla dritt" oppi en dyr boks og selge det for 60 lapper.
Burde det forbigåes i stillhet?
Nei, det synes jeg ikke.

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.102
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Til Supersam / Edge GCD

Gago skrev:
nå skal jeg ikke snakke for supersam, men hadde noen uoppfordret startet en "brainstormingstråd" på offentlig forum for å "hjelpe" meg å selge en dings jeg har lagt ut på børsen, så hadde jeg sluppet helvetet løs.

hadde moderatorene gjort jobben sin, så ville denne tråden vært slettet på flekken.
Dette er et synspunkt som jeg er helt enig i. Jeg aner ikke noe om produktet som skal selges - og jeg har ikke tenkt å kjøpe det - men rent prinsipielt.....

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
301
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Slik, da har jeg formulert startinnlegget annerledes. Fornøyd nå?

M

musicus

Gjest
Til Supersam / Edge GCD

Ulf-B skrev:
Gago skrev:

Dette er et synspunkt som jeg er helt enig i. Jeg aner ikke noe om produktet som skal selges - og jeg har ikke tenkt å kjøpe det - men rent prinsipielt.....
+1

mvh

L

larkus

Gjest
Som forsvar overfor Edge GCD, så har jeg hørt den i et oppsett med Avalon høyttalere og Egde forsterkeri hos Renaissance Audio i Bergen. Og det låt fanden så godt!! Og jeg visste om innmaten i spilleren på det tidspunkt. Bare så det er sagt ;D

Tuxflux

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.08.2008
Antall liker
0
Nå har jeg lest disse trådene frem og tilbake nå i 2 dager, og tør føst å poste nå. :p

Jeg ønsker ikke å kommentere kjøp og salg av dette produktet internt her på sentralen, men jeg synes ikke det er ufortjent dersom denne spilleren nesten ikke selges i Norge basert på diskusjoner og omtaler på dette forumet. Dette er en kanal for åpen diskusjon blant mennesker, og dette bør oppfordres, ikke undertrykkes. Ren drittslenging er selvsagt ikke nødvendig, men dersom majoriteten har negative meninger om et produkt, så er det jo en grunn til det.

Produsenten, slik jeg ser det, tar seg godt betalt for noe som sannsynligvis ikke har tatt mange timene å utvikle. Jeg tror neppe de brukte tusenvis med utviklingstimer på resultatet (noe som strengt tatt er nødvendig i min mening for å forsvare prisen per enhet). Komponenter koster jo klart noe også, men basert på bildene av innmaten, så virker det ikke som det er lagt mye egenutvikling inn i dette produktet, og at mye er en OEM løsning som er adaptert av produsenten.

Spilleren kan nok være god den, og produsere lyd som enkelte vil sette i high-end båsen. Men hvis man legger ut 50 høvdinger for et produkt, og man vet at 40 av de høvdingene sannsynligvis er ren fortjeneste for produsenten som de aldri i verden har gjort seg fortjent til, er det et ganske surt kjøp. Det hadde vært mye bedre markedsføring å prise produktet med en fortjenestemargin som faktisk virker reell, og fått kickass omtaler som kongen av budsjett spillerene.

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Det er soleklart at omtalen hos HFS har ødelagt markedet for denne spilleren, men hva får man egentlig for pengene? En DVD spiller til 1200,00 Kr.? Det var Ihvf. det påstandene gikk ut på!

Ikke så rart at de som hadde/har agenturet ble skikkelig forbanna!

Hadde en YBA Special CD spiller i flere år, nesten helt uten "innmat", men den spilte forrykende bra for det :)

kneip

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.04.2010
Antall liker
0
Spilleren er jo blitt selve symbolet på rebranding, lureri og fantestreker, så kanskje ikke så rart at markedet er litt lunkent. Men aggresjonen bør rettes dit det hører hjemme, ikke mot budbringeren.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
Jeg er litt usikker på hvorfor denne tråden ikke ble slettet med en gang, og det er ikke tillatt å diskutere bruktannonser på forumet.

Jeg stenger herved tråden.

Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp Bunn