Forsterkere EC Living erfaringer?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Toris_no

    Medlem
    Ble medlem
    02.02.2018
    Innlegg
    30
    Antall liker
    2
    Kjøpte stereosettet idag 😁 Gikk bra med oppkobling, dog tok SL1 1,5 timer med firmware update. Lysene ga god informasjon at den holdt på heldigvis 👍 Jeg får ikke lyden høyere enn 20 nå, tipper det har noe med innspilling kanskje?
     

    Toris_no

    Medlem
    Ble medlem
    02.02.2018
    Innlegg
    30
    Antall liker
    2
    Kjøpte stereosettet idag 😁 Gikk bra med oppkobling, dog tok SL1 1,5 timer med firmware update. Lysene ga god informasjon at den holdt på heldigvis 👍 Jeg får ikke lyden høyere enn 20 nå, tipper det har noe med innspilling kanskje?
    Hmm, tja, L1 har nå stått i 5 timer med modus
    «Updating DSP firmware»...

    Edit: disconnecta wifi, clearet user preferences, da begynte det å blinke orange fort på L1. Koblet til wifi, samme lys. Clearet user preferences igjen. Nå ser det ut til å fungere som det skal, får også volumet over 20 👍

    Edit2: Nå blinker L1 orange veldig raskt. Ser ikke noe i manualen om hva det betyr?

    Edit3: satt modusen i «long range» på høyttalerne. Da stoppet lyset.
     
    Sist redigert:

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.031
    Antall liker
    544
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Hadde en liten prat med Electrocompaniet i forrige uke, de jobber med å forbedre software til subwoofer og antar at den er leveringsklar i mars... Spennende!
     

    Toris_no

    Medlem
    Ble medlem
    02.02.2018
    Innlegg
    30
    Antall liker
    2
    Noen som har klart å koble til DLNA/UPnP server via EC Remote appen? Prøver å koble til en Plex server, men fungerer dårlig. Jeg får koblet til serveren via VLC på mobilen.
     

    Academic_South

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2013
    Innlegg
    874
    Antall liker
    401
    ^ Fordi de koster mer en dobbelt så mye?
    Jo, men minst dobbelt så gode ;)
    Det vet jeg ingenting om. Vet du? For det hadde vært ganske så unikt!
    Vel, du vet jo like godt som meg at mange betaler mye for små forbedring når en nærmer seg "High-end" pris.

    Men om du sjekker ut tilbakemeldingene på Kef LS50W på verdensbasis, så ser du fort at denne aktive høyttaleren er en meget habil musikk-formidler. Så spørsmålet er om den er "dobbelt så god" som EC?

    Selv om et slikt utsagn skal holde hardt, så er mitt poeng bare: Sjekk også ut Kef`ene før du kjøper EC`ene (eller andre aktive HT i prissegmentet).
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Sjekk trådens tittel, "EC Living erfaringer?". Dette er en tråd som handler om EC Living, ikke hva som kan kjøpes for mer eller mindre penger. Dobling av prisen er minst en prisklasse i forskjell.
     

    ralex

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.04.2006
    Innlegg
    173
    Antall liker
    6
    Sted
    Fredrikstad
    Fikk Tana SL-1 og L-1 i dag. Fikk koblet opp men ikke lyd over 20. Siste firmware. Slettet brukerinstillinger og da virker ingen av de. L-1 står nå og lyser Orange for ukonfigurert og appen finner ingen av dem. Resat og flashet med firmware via USB, men samme feil. Så da må de vel tilbake da :( Det var en litt dårlig førsteopplevelse for å si det sånn. Men håper lyden er god da når jeg omsider får det opp.
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Jeg har vært ute for det da jeg monterte opp hos noen venner. De hadde en gammel router. Alt løste seg når den ble byttet ut i en ny.
    Ring EC og forklar problemet. Der får du hjelp.
     

    hel-elt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.01.2009
    Innlegg
    462
    Antall liker
    102
    Finnes det platespiller som kan kobles direkte til SL-1?
    SL-1 Har kun digitale innganger. Etter riia må du da ha A-D omformer. Tviler på du kan bruke platespiller med USB utgang rett i SL-1
     

    ralex

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.04.2006
    Innlegg
    173
    Antall liker
    6
    Sted
    Fredrikstad
    Jeg har vært ute for det da jeg monterte opp hos noen venner. De hadde en gammel router. Alt løste seg når den ble byttet ut i en ny.
    Ring EC og forklar problemet. Der får du hjelp.
    Har en nesten ny topp-router fra TP-Link så burde ikke være den, men skal prøve en annen også bare for å være sikkert. Finner ikke noe telefonnummer til EC, men har sendt de en support-ticket, så får se hva de svarer. Håper de har god service da for sitter her rimelig slukøret hehe.

    EDIT: Prøvde med annen router nå som også er rimelig ny og akkurat samme problem. Da har jeg nok fått defekt vare kan det se ut som, men venter å høre hva EC sier hvis de kontakter meg i morgen :)
     
    Sist redigert:

    Toris_no

    Medlem
    Ble medlem
    02.02.2018
    Innlegg
    30
    Antall liker
    2
    Fikk Tana SL-1 og L-1 i dag. Fikk koblet opp men ikke lyd over 20. Siste firmware. Slettet brukerinstillinger og da virker ingen av de. L-1 står nå og lyser Orange for ukonfigurert og appen finner ingen av dem. Resat og flashet med firmware via USB, men samme feil. Så da må de vel tilbake da :( Det var en litt dårlig førsteopplevelse for å si det sånn. Men håper lyden er god da når jeg omsider får det opp.
    Slik var min også, sto bare å spilte i mange timer så fikk jeg økt etterhvert. Har du fått siste firmware? Jeg har 1.23.0.

    Ville også bare satt opp SL-1 først, se at den fungerer 100% først, så kobler du opp L-1.
     

    ralex

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.04.2006
    Innlegg
    173
    Antall liker
    6
    Sted
    Fredrikstad
    Har snakket med Ec nå og de har ikke vært borti den feilen jeg har, at Sl-1 ikke finner seg selv eller L-1. Så nå er de pakket ned og skal tilbake til komplett.no. Er så kjedelig som bare det🙁
    Håper de nye jeg får vil fungere til forventningene da😀 Dete er fornøyde?
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Har du koblet direkte til router med kabel først for å laste over info i ca 20 min før oppkobling?
     

    ralex

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.04.2006
    Innlegg
    173
    Antall liker
    6
    Sted
    Fredrikstad
    Det gjør den. Får opp sone-navn, ip, mac-adresse og firmware, men når man går til høyttaler-konfigurasjon og scan, kommer det ingen ting. Har resatt via appen, fysisk med knappen bak og lastet ned ny firmware (siste, men flashet tilfelle det skjedde noe når den oppgraderte seg selv i starten). Samme feil hele tiden. Så nå får komplett de tilbake, så håper jeg de raskt sender meg nye :)
     

    Toris_no

    Medlem
    Ble medlem
    02.02.2018
    Innlegg
    30
    Antall liker
    2
    En liten oppdatering fra Electrocompaniet og SMB-share fra Mac (El Capitan). Det er litt problemer mellom ECMC og Mac SMB shares, dette vil ta tid å fikse også. Løsningen er å koble ECMC til Windows SMB share enn så lenge.
     

    Malmo

    Fersking
    Ble medlem
    19.02.2018
    Innlegg
    2
    Antall liker
    0
    Fjernkontroll??

    Er det noen som har klart å koble living-settet til en universalfjernktr. som for eksempel harmony elite? Jeg synes det er helt sjanseløst å måtte åpne appen hver gang jeg skal justere volum på TV for eksempel. Appen er forøvrig ikke mye å skryte av heller synes jeg, men jeg vet det kommer helt ny fra bunn av nå i mars ifbm suben. Men suben Sira L-1 har dem også sagt skulle komme i oktober 2016!!
     

    Toris_no

    Medlem
    Ble medlem
    02.02.2018
    Innlegg
    30
    Antall liker
    2
    Er det noen som har klart å koble living-settet til en universalfjernktr. som for eksempel harmony elite? Jeg synes det er helt sjanseløst å måtte åpne appen hver gang jeg skal justere volum på TV for eksempel. Appen er forøvrig ikke mye å skryte av heller synes jeg, men jeg vet det kommer helt ny fra bunn av nå i mars ifbm suben. Men suben Sira L-1 har dem også sagt skulle komme i oktober 2016!!
    Jeg kjenner ikke til om det går, men kan du ikke justere lyden ved fjernkontrollen til TV/Dekoder/AppleTV/etc når du har koblet EC Living systemet til optisk-utgang på TV?
     

    JD

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2002
    Innlegg
    900
    Antall liker
    56
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Noen som har erfaring med Rena SA-1? Lite omtale foreløpig. I samme prissjikt som Bluesound Powernode 2, hadde vært interessant med en sammenligning.
     

    Ampliwire

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.11.2012
    Innlegg
    413
    Antall liker
    160
    Sted
    Finnmark
    Er det noen som har klart å koble living-settet til en universalfjernktr. som for eksempel harmony elite? Jeg synes det er helt sjanseløst å måtte åpne appen hver gang jeg skal justere volum på TV for eksempel. Appen er forøvrig ikke mye å skryte av heller synes jeg, men jeg vet det kommer helt ny fra bunn av nå i mars ifbm suben. Men suben Sira L-1 har dem også sagt skulle komme i oktober 2016!!
    Jeg kjenner ikke til om det går, men kan du ikke justere lyden ved fjernkontrollen til TV/Dekoder/AppleTV/etc når du har koblet EC Living systemet til optisk-utgang på TV?
    Er ikke IR forbindelse på disse, så det er nok ikke mulig.
    Men EC har sagt at det kommer en fjernkontroll etterhvert.
     

    Toris_no

    Medlem
    Ble medlem
    02.02.2018
    Innlegg
    30
    Antall liker
    2
    Er det noen som har klart å koble living-settet til en universalfjernktr. som for eksempel harmony elite? Jeg synes det er helt sjanseløst å måtte åpne appen hver gang jeg skal justere volum på TV for eksempel. Appen er forøvrig ikke mye å skryte av heller synes jeg, men jeg vet det kommer helt ny fra bunn av nå i mars ifbm suben. Men suben Sira L-1 har dem også sagt skulle komme i oktober 2016!!
    Jeg kjenner ikke til om det går, men kan du ikke justere lyden ved fjernkontrollen til TV/Dekoder/AppleTV/etc når du har koblet EC Living systemet til optisk-utgang på TV?
    Er ikke IR forbindelse på disse, så det er nok ikke mulig.
    Men EC har sagt at det kommer en fjernkontroll etterhvert.
    Men hvis jeg justerer volumet opp på TV/dekoder øker vel lyden ut på EC?
     

    Skjermtroll

    Fersking
    Ble medlem
    27.02.2018
    Innlegg
    2
    Antall liker
    0
    Skuffende og deprimerende

    Mine forventninger til Tana SL-1 og Tana L-1 var rimelig høye etter å ha lest omtalene. Fikk høyttalerne på plass i november i fjor. Og lyden sto til forventningene.

    Men den trådløse overføringen til og mellom høyttalerne fungerer bare nesten. Og det er jo helt sykt at det går an å ta så mye penger for noe som bare nesten virker.

    Ja, jeg har oppdatert til siste programvare. Og ja, jeg har sørget for rikelig dekning. Tana SL-1 står fire-fem meter i rett siktlinje fra en apple airport express. Likevel er det stadig drop outs og ørsmå "digitale" ulyder.

    Og stadig vekk blinker det i en eller begge høyttalerne, så må strømkabelen trekkes ut. (Nei, SL-1 hooker ikke alltid opp mot L-1) De kunne i det minste hatt en kjekk av-på knapp hvis det er sånn det må være ...

    Jeg har ikke giddet å spille musikk siden jul, så det er vel i grunn bare å si opp iTunes-abonnementet ...

    Men det er greit nok for å høre Dagsnytt 18.
     

    Toris_no

    Medlem
    Ble medlem
    02.02.2018
    Innlegg
    30
    Antall liker
    2
    Skuffende og deprimerende

    Mine forventninger til Tana SL-1 og Tana L-1 var rimelig høye etter å ha lest omtalene. Fikk høyttalerne på plass i november i fjor. Og lyden sto til forventningene.

    Men den trådløse overføringen til og mellom høyttalerne fungerer bare nesten. Og det er jo helt sykt at det går an å ta så mye penger for noe som bare nesten virker.

    Ja, jeg har oppdatert til siste programvare. Og ja, jeg har sørget for rikelig dekning. Tana SL-1 står fire-fem meter i rett siktlinje fra en apple airport express. Likevel er det stadig drop outs og ørsmå "digitale" ulyder.

    Og stadig vekk blinker det i en eller begge høyttalerne, så må strømkabelen trekkes ut. (Nei, SL-1 hooker ikke alltid opp mot L-1) De kunne i det minste hatt en kjekk av-på knapp hvis det er sånn det må være ...

    Jeg har ikke giddet å spille musikk siden jul, så det er vel i grunn bare å si opp iTunes-abonnementet ...

    Men det er greit nok for å høre Dagsnytt 18.
    Har du kablet SL-1? Prøvde "longe range/shorte range" på oppsettet mellom SL-1 og L-1?
     

    Skjermtroll

    Fersking
    Ble medlem
    27.02.2018
    Innlegg
    2
    Antall liker
    0
    Å kable er selvsagt en mulighet, men samtidig er det litt nederlag når poenget er at systemet skal være trådløst.
    Det er under 2 meter mellom SL-1 og L-1, så jeg har brukt short range. Tror du long range har noe for seg?
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.918
    Antall liker
    1.971
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Hei skjermtroll, har du forsøkt med en annen wifi router? Bruker selv en Naim UnitiQute som streamer, men den ble aldri stabil på Air Port. Har derfor kablet. Usikker på om dette er Naimen sin skyld, men jeg plages også med lignende drop på Samsung TV. Begge enheter står med fri sikt til Air Port express, 3m unna. Får heller ikke mer en 60-70 i download - har bredbånd på 120 fra GET og oppnår denne hastigheten med PC kablet. Lurer litt på om AP ikke henger med i svingene.
     
    Sist redigert:

    MrMarbles

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    27.02.2013
    Innlegg
    85
    Antall liker
    19
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Airport express duger ikke. Den har i tillegg kun 100mbps link på kablet nettverk.
     

    Toris_no

    Medlem
    Ble medlem
    02.02.2018
    Innlegg
    30
    Antall liker
    2
    Å kable er selvsagt en mulighet, men samtidig er det litt nederlag når poenget er at systemet skal være trådløst.
    Det er under 2 meter mellom SL-1 og L-1, så jeg har brukt short range. Tror du long range har noe for seg?
    Jeg hadde også "pakketap/gule blink" på L-1 når hadde systemet i short. Så prøv longe range også. Ellers er det alltid lurt å feilsøke med å bruke kabel osv.
     

    Laban MK3

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2016
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    1.497
    Sted
    Plankebyen
    Torget vurderinger
    2
    Denne tråden har gått meg hus forbi venter inn en Rena S-1 som jeg hadde planer om å koble opp mot NAS server , er det wifi trøbbel også her i vente ?

    Mvh
     

    Laban MK3

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2016
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    1.497
    Sted
    Plankebyen
    Torget vurderinger
    2
    Rena S-1 var ikke helt enkel å sette opp men nå kjører den , fikk den ikke til med Mobil Sony premium Android på hjemmenettverk med måtte brukte pc til oppsett av den trådløst inn i ruter for å så åpne den mot EC living web browser , da kom kommunikasjon med ec living app mot android . Kommuniserer helt fint mot en eldre Netgear Nas Duo :)

    En liten oppdatering

    Den saken var ikke helt enkel å leve med over tid da den bare forsvinner fra nettverket uten grunn etter noe standby tid , måtte sette den opp på nytt x antall ganger drita lei nå siste firmware har den også ifølge boksen selv .
    Lusket meg in på EC sider hva ligger der ? en oppdatering fra 2018 nyere en den som S-1 selv er fornøyd med ( utrolig merkelig boks ) hvis den ikke fungerer ok nå går den i retur .
     
    Sist redigert:

    Malmo

    Fersking
    Ble medlem
    19.02.2018
    Innlegg
    2
    Antall liker
    0
    Er det noen som har klart å koble living-settet til en universalfjernktr. som for eksempel harmony elite? Jeg synes det er helt sjanseløst å måtte åpne appen hver gang jeg skal justere volum på TV for eksempel. Appen er forøvrig ikke mye å skryte av heller synes jeg, men jeg vet det kommer helt ny fra bunn av nå i mars ifbm suben. Men suben Sira L-1 har dem også sagt skulle komme i oktober 2016!!
    Jeg kjenner ikke til om det går, men kan du ikke justere lyden ved fjernkontrollen til TV/Dekoder/AppleTV/etc når du har koblet EC Living systemet til optisk-utgang på TV?
    Er ikke IR forbindelse på disse, så det er nok ikke mulig.
    Men EC har sagt at det kommer en fjernkontroll etterhvert.
    Men hvis jeg justerer volumet opp på TV/dekoder øker vel lyden ut på EC?
    Det går ikke å justere volum gjennom apple TV (det vil si, det går i tvOS, men det skjer ingenting med lyden i virkeligheten på høyttalerne) eller TV. Optisk kabling sender vel bare signal en vei, altså inn til living-settet. Man er vel avhengig av å få retursignal for å gjøre endringer i mottakeren.
    IR er utelukket, det visste jeg.
    Hvis electrocompaniet kommer med fjernkontroll, så er jo fortsatt "problemet" antall fjernkontroller på stuebordet. Jeg tenkte kanskje det gikk å justere det via wifi som den kommuniserer med. Ellers mener jeg å ha hørt at det er innebygget bluetooth av ukjent kvalitet, men at den ikke er åpnet for bruk enda?? Noen andre som kjenner til det?
     

    Toris_no

    Medlem
    Ble medlem
    02.02.2018
    Innlegg
    30
    Antall liker
    2
    Er ikke IR forbindelse på disse, så det er nok ikke mulig.
    Men EC har sagt at det kommer en fjernkontroll etterhvert.
    Men hvis jeg justerer volumet opp på TV/dekoder øker vel lyden ut på EC?
    Det går ikke å justere volum gjennom apple TV (det vil si, det går i tvOS, men det skjer ingenting med lyden i virkeligheten på høyttalerne) eller TV. Optisk kabling sender vel bare signal en vei, altså inn til living-settet. Man er vel avhengig av å få retursignal for å gjøre endringer i mottakeren.
    IR er utelukket, det visste jeg.
    Hvis electrocompaniet kommer med fjernkontroll, så er jo fortsatt "problemet" antall fjernkontroller på stuebordet. Jeg tenkte kanskje det gikk å justere det via wifi som den kommuniserer med. Ellers mener jeg å ha hørt at det er innebygget bluetooth av ukjent kvalitet, men at den ikke er åpnet for bruk enda?? Noen andre som kjenner til det?
    Jepp, har det samme "problemet". Det går å Airplay'e til EC via AppleTV, da kan du styre lyden med Apple kontrollen. Dog har litt lipsync problemer sammen med min LG OLED 65B7V...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn