Forsterkere EC 4.8mk2 vs Hegel P30 vs Musical innovation 23.5A??

Beste norske pre amp


  • Totalt antall stemmer
    43

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.449
Antall liker
35.265
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Trådstarter er vel opptatt av hvilken pre som er best, men får servert ørten innlegg fra HoJ om tegnebrett og tyske piano? Vel jeg har Hegel p30, den har bodd i Norge hele sitt liv. Den er knallgod!
Du tar utgangspunkt i bare ene spørsmålet fra trådstarter, så det du sier her er tull. Ta deg sammen! P30 har vel bodd på et lager i Kina også?
 

7th-hifi

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.07.2008
Innlegg
986
Antall liker
746
Torget vurderinger
8
Du tar utgangspunkt i bare ene spørsmålet fra trådstarter, så det du sier her er tull. Ta deg sammen!
Ta deg sammen sjøl, hvor mange teskjeer må du servere?
 

7th-hifi

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.07.2008
Innlegg
986
Antall liker
746
Torget vurderinger
8
Hva er det som er tull og fjas, jeg liker ikke dine ørten variasjoner over et poeng, og jeg slår fast (utfra egen erfaring) at Hegel p30 er en knallgod pre. Det var i grunnen det hele - herfra.
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.449
Antall liker
35.265
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Sikkert, men er den norsk?
 

7th-hifi

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.07.2008
Innlegg
986
Antall liker
746
Torget vurderinger
8
kjøp deg en kjepphest..
 

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Innlegg
6.599
Antall liker
3.137
Torget vurderinger
0
Hvilke er den beste norske pre ampen😀??
Noen som har testet disse under kontrollerte forhold og kan si noe om de lydmessige forskjellene?
Du mener Norsk Design, bygget/produsert/sammenstilt utelukkende i Norge eller utviklet av en Norsk Mann ?
Du ønsker tilbakemelding kun fra de som har vurdert alle 3 samtidig under de samme forhold og registrert forskjeller?
 
  • Liker
Reaksjoner: HoJ

ksr

Hi-Fi interessert
Ble medlem
26.02.2009
Innlegg
96
Antall liker
72
Torget vurderinger
1
Det er lidt synd, at der skal så lidt til at afspore tråden. Desværre er det ikke alle, der er i stand til at have to tanker i hovedet på en gang.
 

7th-hifi

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.07.2008
Innlegg
986
Antall liker
746
Torget vurderinger
8
Slik jeg leser det har trådstarter allerede definert disse tre som norske, han etterspør heller ikke en evig kverning rundt definisjoner rundt hva som kan regnes som norsk... men "noen" liker jo det 🤔
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.449
Antall liker
35.265
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Slik jeg leser det har trådstarter allerede definert disse tre som norske, han etterspør heller ikke en evig kverning rundt definisjoner rundt hva som kan regnes som norsk... men "noen" liker jo det 🤔
Ja, det kan være hardt å lese at din norske Hegel ikke er så norsk som du trodde. Ikke rart du reagerer som du gjør.
 

7th-hifi

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.07.2008
Innlegg
986
Antall liker
746
Torget vurderinger
8
Jeg har visst det hele tiden HoJ, ta heller til deg poenget i mitt siste innlegg du.
 
  • Haha
Reaksjoner: HoJ

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.449
Antall liker
35.265
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Da er vi tilbake til trådstarter, kan droppe "norskprodusert".
Er det Noen som har testet EC 4.8mk2, Hegel P30 eller Musical innovation 23.5A under kontrollerte forhold og kan si noe om de lydmessige forskjellene?
 

prnesse

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2005
Innlegg
1.525
Antall liker
321
Sted
Southwest
Torget vurderinger
2
Du har jo nettopp konkludert, så det går jeg ut fra at du har en mening om.
 

7th-hifi

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.07.2008
Innlegg
986
Antall liker
746
Torget vurderinger
8
Du treffer nok noen blinde flekker der @prnesse, ikke så rart kanskje, avataren tatt i betraktning :cool:
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.449
Antall liker
35.265
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Nei, der har du ikke kommet noen vei. Men du har konkludert at trådstarter har gjort en stor feil, og å være så frekk å kalle Hegel norskprodusert.
På'n igjen... Er Hegel et norsk produkt? (Nå er det faktisk du som drar det videre (selv om jeg prøvde å få svar på hans spørsmål).
 

7th-hifi

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.07.2008
Innlegg
986
Antall liker
746
Torget vurderinger
8
HoJ for din egen del, dra nå å kjøp den kjepphesten, evt få noen til å lage den til deg. Tegne den i Norge og sette den sammen i Kina.. comprende?
 

prnesse

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2005
Innlegg
1.525
Antall liker
321
Sted
Southwest
Torget vurderinger
2
På'n igjen... Er Hegel et norsk produkt? (Nå er det faktisk du som drar det videre (selv om jeg prøvde å få svar på hans spørsmål).
😂Begynner du å tvile? Du har jo selv konkludert at Hegel ikke er et norsk produkt. Betyr vel ikke noe hva andre og trådstarter tror..
 

Thomasd

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.01.2009
Innlegg
1.034
Antall liker
1.308
Sted
Ås
Torget vurderinger
2
Jeg testet EC 4.8 og Hegel p4a mot hverandre for mange år siden når jeg skulle oppgradere fra EC 4.7
Mellom disse var det små forskjeller, men det tippet Hegel sin vei den gang til tross for kina produksjon.

P30 skal igjen være vesentlig bedre enn p4a og regner med det er en veldig god preamp. EC 4.8 sin mk2 er sikkert bedre enn den jeg testet i sin tid.

MI 23.5A med sin todelte løsning og stiveste pris vil jeg tippe er den beste i absolutt forstand. En pre jeg har lyst til å prøve om jeg skal tilbake til transistor en dag.
 
  • Liker
Reaksjoner: oal

Dr_BASS

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.12.2013
Innlegg
4.697
Antall liker
1.932
Sted
Rælingen
Torget vurderinger
4
For å løse denne floken må vi definere hva vi snakker om

Norsk er et nordisk språk som er et av flere offisielle språk i Norge og morsmål til rundt 90 prosent av befolkningen i Norge
«Norsk» kan også vise til skolefaget norsk eller noe(n) tilknyttet Norge og nordmenn

SYNONYMER TIL "PRODUKT" I NORSK BOKMÅL ORDBOK

fabrikat, tjeneste, vare er de beste synonymene til "produkt" i norsk bokmål tesaurus.
 

X3

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.02.2004
Innlegg
554
Antall liker
255
Torget vurderinger
2
I utgangspunktet ønsker jeg og sjekke ut en pre som om mulig overgår min Mola mola tambaqui dac sin volumkontroll.
Hegel p30 synes jeg har vært en aktuell kandidat da jeg har hørt den i flere oppsett og har overbevist.
MI har jeg lest mange bra omtaler om.
EC har jeg med pga at jeg har vurdert en rør pre, men litt skeptisk til og tilføre forvregning til den utmerkede Vera audio 150/600 og timbaqui.
Ec kunne da kanskje tilført mere fylde i forhold til de to andre.
Ett annet alternativ er feks MBL som jeg veit gir meg dette.
 

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Innlegg
6.599
Antall liker
3.137
Torget vurderinger
0
I utgangspunktet ønsker jeg og sjekke ut en pre som om mulig overgår min Mola mola tambaqui dac sin volumkontroll....
Det kan være like greit å bare kjøpe alle kandidatene så selger du de som ikke gruser den du allerede har..... :unsure:
 

7th-hifi

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.07.2008
Innlegg
986
Antall liker
746
Torget vurderinger
8
Vel, Hegel p30 gjør ingen feil når det kommer til lyd, det har du hørt. Den er imidlertid ikke veldig presis på volumstyring via fjernkontrollen (kinamikk ;) ) Det fungerer men i litt store sprang med mindre du er lynrask på fingeren. de andre du ønsker tilbakemelding på kjenner jeg ikke godt nok.
 

X3

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.02.2004
Innlegg
554
Antall liker
255
Torget vurderinger
2
Det kan være like greit å bare kjøpe alle kandidatene så selger du de som ikke gruser den du allerede har..... :unsure:
Tror nok det beste er hjemmelån i dette tilfellet🙂
Skal nok litt til for og overgå pre delen i Mola mola Timbaqui, men slettes ikke umulig.
 

kinell hz

Medlem
Ble medlem
01.06.2023
Innlegg
8
Antall liker
10
Sted
begen
Hvilke er den beste norske pre ampen😀??
Noen som har testet disse under kontrollerte forhold og kan si noe om de lydmessige forskjellene?
Beste norske pre er nok MI23,5A. EC sin pre kan nok ikke stille i samme liga, så forforsterker er nok ikke EC sin styrke.
 

kinell hz

Medlem
Ble medlem
01.06.2023
Innlegg
8
Antall liker
10
Sted
begen
Er nok ikke i tvil hvem jeg hadde valgt at disse tre kandidatene, etter min mening så er MI sine forforsterkere i en helt annen liga.
Det er helt sikkert å visst. EC sine pre har ikke imponert meg noengang, snarere tvert om.MI derimot. Har MI23,5 med stor ekstern psu. Den har nok kommet for å bli. Eneste som gjenstår er vel å oppgradere så den blir 23,5A.

litt rart at ikke EC har produsert skikkelige forforsterkere. De er helt sikkert kapabel til det. en god pre mangler i sortimentet deres.
 
  • Liker
Reaksjoner: RM
Topp Bunn