Ebay

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.405
Torget vurderinger
2
Tenkte jeg skulle registrere meg på Ebay. Skrev navn og fant passord. Men så ville de ha visanr. mitt. Før jeg har lagt inn bud, langt mindre handla noe. Er dette trygt ? Er litt skeptisk til å distribuere visa opplysninger for kreti og pleti. Har ikke akkurat blitt bedre etter det forsvant nesten 10000,- fra kontoen min i sommer.
(Neida, jeg har ikke sløsa de bort i fylla) De ble trekt til et fransk hifi/video firma. Son Video. Har aldri hatt noe med de å gjøre. Men tilbake til hovedsaken. Er det trygt å oppgi visanr. ved registrering hos Ebay ?

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
rolfozzy skrev:
Er det trygt å oppgi visanr. ved registrering hos Ebay ?
Ja :-\. Husker jeg stusset på det samme selv. Husker ikke lenger hva begrunnelsen var, men slo meg til slutt til ro med den. Lurer på om det var en form for identitetssikring ???. Har gått bra så langt 8).

Mvh. Frank

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.405
Torget vurderinger
2
Får kanskje prøve da, og se åssen det går. Hm.........

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.875
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hei!
Tror ikke du skal bekymre deg....

En annen ting med VISA er at VISA ønsker å fremstå som en sikkert betalingsmiddel på internett. Samtidig er det slik at de som svindler VISA kortet ditt, må få det svindlede beløpet utbetalt av nettopp VISA - og det tar ikke så lang tid før en slik avtale er stengt dersom det kommer mange klager. VISA er derfor svært ettergivende dersom man klager på en transaksjon - har selv hatt 2 mindre beløp som er trukket fra kortet - sendte en liten mail til banken, og åengenevar på konto igjen etter noen dager....

Mao..jeg er ikke bekymret for å bruke VISA kortet mitt på nett....

Mvh
OMF

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Handler endel på Ebay bla,ikke noe problem.
På Ebay går det mest via paypal,ikke fullt så glad i å oppgi kontonr til hvermansen.

Ikke hatt noen problemer ennå.

/jan

N

nb

Gjest
Jeg mener VISA-greine er for verifisering av identitet, men ikke helt sikker. Jeg ville ialle fall ikke bekymret meg for å oppgi det ved registrering på eBay.

Har handlet en del på ebay, aldri hatt noen problemer. PayPal er jo sikrest som betalingsmiddel, men jeg har også betalt litt over konto, dog ikke for beløp over ca en tusing. Jeg antar jo at de fleste er ærlige og at det er trygt å handle med folk som har et stort antall positive tilbakemeldinger, og skulle jeg en eller annen gang tape en tusing, så er det kjipt nok, men ikke verdens undergang.

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
JanR skrev:
På Ebay går det mest via paypal,ikke fullt så glad i å oppgi kontonr til hvermansen.

/jan
Hvordan er sikkerheten når man betaler med Paypal? Jeg mener hvis du betaler og ikke mottar noen vare?

N

nb

Gjest
el_mariachi skrev:
JanR skrev:

/jan
Hvordan er sikkerheten når man betaler med Paypal? Jeg mener hvis du betaler og ikke mottar noen vare?
PayPal har en forsikringsordning opptil 500 Euro tror jeg det er. Hvor godt den funker i praksis om "uhellet" er ute vet jeg imidlertid ikke noe om.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.405
Torget vurderinger
2
Registrerte meg på Ebay i går. Får vel ta skrittet å registrere meg som Paypal bruker også da.
Jeg har handla mye på nett med visa så er ikke så redd for det. Bare lurte litt på det og oppgi visanr. før jeg i det hele tatt har prøvd å kjøpe noe som helst.

Har meldt fra til visa via banken min ang. pengene som forsvant til en fransk hifisjappe i sommer. Nesten 10000,- Men har ikke fått noe tilbakemelding fra visa. Kan være veldig trege sa de i banken. Får vente litt til før jeg purrer på de.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Som betaler gjennom Paypal står du sterkere enn selger.
Det har blitt et problem, fordi endel seriøse selgere har brent seg på at kjøper har betalt, mottatt varen og så levert inn en klage til Paypal på at varen ikke er mottatt. Paypal er uhyre kjappe til å overføre pengene tilbake fra selger til kjøper. Selger blir stående med bevisbyrden på at varen virkelig er mottatt. Det har derfor i en periode nå, vært en økende skepsis, spesielt ovenfor Europeiske kunder, kjipt men sant.

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
ErosLoveking skrev:
Paypal er uhyre kjappe til å overføre pengene tilbake fra selger til kjøper.
Så utrolig kjappe er de nok ikke. Først skal kjøper og selger gjennom en 30 dagers korrespondanse for å prøve å løse problemene seg imellom. Denne korrespondansen logføres av paypal. Hvis saken ikke løser seg må klager rapportere dette til paypal før disse dagene er gått. Så går paypal gjennom korrespondansen og tar stilling til hvem som skal få medhold. Glemmer klager å rapportere inn saken (for andre gang) innen 30 dager, eller er forhindret fra å gjøre dette, henlegger paypal saken og fraskriver seg alt ansvar. (Tapte selv et ubetydelig beløp fordi jeg "glemte" å rapportere mislykket "korrespondanse" (selger svarte aldri), i sommerferien.)

Frank

Topp Bunn