Dynavoice M-65 oppgradering (GALSKAP???)

Johaklep

Fersking
Ble medlem
21.09.2007
Antall liker
0
Jeg har bestemt meg for å oppgradere mine M-65 høyttalere, jeg skal skifte ut alle komponentene i delefilteret med MCAP Supreme kondensatorer og foliespoler, internkablingen skal skiftes til Supra kabel.
Jeg har tro på at denne høyttaleren kan bli meget bra, på delefiltrene blir prisen totalt 4000.- kroner for begge høyttalerene, på sikt vil jeg også skifte ut elementene i skikkelige hifi elementer når jeg får råd til det.

Jeg har blitt advart mot å legge ut 4000 kroner i delefilteret på et par høyttalere til 2500 kroner og at jeg må selge de og kjøpe meg noen bra brukte til 6-7000 kroner, men jeg ser potensiale i disse høyttalerene og det er jo alltid kjekt å gjøre det selv og ha noe som ingen andre har.

Forsterkeren som driver de er Vincent 236.

Synes dere det er galskap å sette igang med å modifisere en så billig høyttaler for 4000 kroner og også muligens legge ut like mye på elementer senere

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3
theStig har vel sagt sitt om disse, og ikke noe positivt å høre.

Pk

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
Johaklep skrev:
Synes dere det er galskap å sette igang med å modifisere en så billig høyttaler for 4000 kroner og også muligens legge ut like mye på elementer senere
galskap? njei.
Verdt pengene ? tvilsomt.
tror det er bedre å heller kjøpe noen bedre høyttalere, bruke 4k på delefilter på en høyttaler til 2.5k, er vel neppe den smarteste løsningen tror jeg, elementene som står i er neppe av noe god kvalitet. Å du sier at du muligens skal sjifte elementene ettvert og da må du vel mest sannsynelig forandre delefilteret igjen. Vilman bygge noe kan det jo kansje være bedre å kjøpe et ferdig kit fra eltek eller noe slikt.

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Antall liker
12
Galskap, meningsløst IMHO.

EDIT:
Det Dynavoice trenger er bedre elementer.

AlexanderK

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Antall liker
1
Sted
Nøtterøy
Torget vurderinger
1
Du må iallefall regne med å ikke få igjen mer enn 25 kroner og 50 øre for oppgraderingen den dagen du selger høyttalerne. Utstyr som er modifisert får man ofte ikke noe særlig igjen for.

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.728
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Kjøpte selv dette settet:

Kjøpt via søta bror, dvs totalprisen ble knapt en god flaske vin på resturant. Holder på å spille disse inn nå. Selv om dynavoice'ene ikke er noen verdensreferanse, så kan jeg ikke tenke meg noe annet, kjøpt og disk, som kan konkurrere i lyd/pris klassen som disse. Finish langt over forventet til prisen. Skulle gjerne hørt hva norges brunevarekjeder kunne levert av lyd til prisen av disse... antar 5 melkekartonger med et element i hver :p

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Antall liker
1.262
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Det er vel m55 det der, prøvde dem littegrann, litt daffe i diskanten men til en flaske vin-pris dugde det greit. Ikke sikkert det er enkelt å skifte elementer i M65, dersom ikke det er vanlig runde elementer kan det bli vrient å få pent felt inn.

T

theStig

Gjest
Jeg har moddet et par F-6

Modding av filteret er penger rett ut av vinduet. Filteret som sitter der er faktisk ikke så ille, og det man kan hente med 1000x dyrere komponenter er marginalt. Elementene derimot ...

Skal man modde så kjøp heller bedre elementer og et filter som passer sammen, f.eks et ferdig kit av noe slag som kan passe inn i kassene.

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.05.2006
Antall liker
2.258
Sted
Kyrksæterøra
Torget vurderinger
12
Ring Eltek og si du kasser med gjitte mål og få de til å finne non passende elementer.Da får du sikkert lyd for pengene også ;D

Topp Bunn