Dynaudio's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Godalive

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.02.2007
    Innlegg
    569
    Antall liker
    335
    Torget vurderinger
    0
    @marsboer : Fine høyttalere! Har vurdert 30i selv.... Kan jeg spørre om hvilken type (-r) musikk du fórer anlegget med?

    ...edit: eller om det er noe spesielt de trives ekstra godt med.... 🙂
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Det går i mye forskjellig, men kanskje helst filmmusikk/klassisk, hardstyle/frenchcore/hardcore/techno, electronica av den rolige sorten, noe R&B/hip-hop og i tillegg har jeg en forkjærlighet for blues og bluesinspirert musikk. Det avspilles også en del moderne EDM/pop skrot for unga, men da lyttes det sjeldent aktivt. Det som så godt som aldri avspilles er nesten alle former for rock/metall.

    Jeg har bevisst satt opp anlegget for noenlunde midt-på-treet tonalitet både oppover og nedover, med fokus på å låte stort og involverende på det klangmessige. Den elektroniske musikken jeg hører på er helt jævlig produsert, med mer firkantpuls enn klanger og null fylde nedover så et tyntlåtende anlegg fungerer ikke i det hele tatt, men samtidig hater jeg fleskebass siden det fullstendig ødelegger musikkopplevelsen og realismen på klassisk og filmspor. Sistnevnte gir jo også full valuta for oppløsning og innsikt, så åpenhet og stereoperspektiv er selvsagt også viktig å bevare. DSPen rydder opp litt romkvalm i bassområdet, og resten styres med plassering og vinkling. Forutsetningen er en god høyttaler, og der leverer Contour 60i over forventning.
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    Til den godeste Marsboer: Meget flotte høyttalere!! Vurderte disse selv på et tidspunkt, men kom vel egentlig fram til at stua mi var for liten til dem...
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.862
    Antall liker
    13.708
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Jepp, han har skapt litt liv i leiren han godeste Danny, @Dharmabum :D

    Her er omtalen fra Stereophile:

    Har klippet litt fra dem begge, og har noen tanker om hva GR Research legger vekt på.
    Angående hvorfor, så synes jeg det er vanskelig å komme bort fra at han selger dette og at han har ganske tøffe meninger angående kabler, kontakter og annet "ikke-målbart" samtidig som han legger mye vekt på noen målinger i disse "slakt og tilby alternativ" høyttalertestene sine.

    Frekvensgangen fra Stereophile
    (anechoic response on tweeter axis at 50", averaged across 30° horizontal window and corrected for microphone response)
    Blå loddrett strek, gul merking og grønn merking satt på av meg.
    Blå loddrett strek er der målingene til GR Research starter. Grønn merking er der som problemområdet er. Peak og dip
    Skjermbilde.JPG

    Kommentar derfra:
    Skjermbilde1.JPG



    Så målingen til GR Research (ikke oppgitt noe om hvordan, såvidt jeg kunne se)
    Gul merking satt på av meg.
    Skjermbilde2.JPG

    Her synes jeg det ser mer ut som et lavere nivå fra 2kHz og opp kontra fra 1kHz og ned.
    Ikke så mye en peak som må fjernes. (?)


    Vannfall fra Stereophile:
    Skjermbilde4.JPG

    Gul merking av meg

    Vannfall fra GR Research:
    Skjermbilde3.JPG

    Gul merking av meg.


    Det ser ut som målingene fra GR Research tydeligere belyser de problemene eller "problemene"? som finnes rundt 1,1kHz.
    Jeg tror ikke dette er noen overraskelse for konstruktørene hos Dynaudio, og at de har gjort sine valg basert på hvordan de vil den skal låte og ikke minst innenfor et budsjett.

    Men så har jo GR Research fikset høyttaleren og laget et kit for at andre eiere kan gjøre det samme.
    Jeg velger å se bort fra en del av det som jeg mener har lite å si lydmessig i denne sammenhengen. Kabler, kontakter, de tydeligvis veldig viktige tube connectors og kvaliteten på delefilterkomponentene.

    Frekvensgang før og etter: (gul merking av meg)
    Skjermbilde2.JPG Skjermbilde5.JPG
    Vannfall før og etter: (gul merking av meg)
    Skjermbilde3.JPG Skjermbilde6.JPG

    Kan hende har han gjort høyttaleren mye bedre, og fikset de problemene som høyttaleren har når den forlater fabrikken.
    Men han må da ha gjort at den låter helt annerledes?
    Nå ser det jo ut som frekvensgangen er tiltet slik at det er høyere nivå oppover i frekvensgangen kontra det motsatte originalt?
    GR Research nevner at denne peaken ved drøyt 1kHz er uønsket, så kanskje den låter verre?

    Hva tror eierne av S40 her på HFS om slike endringer? Noe som dere tror vil være en forbedring?

    mvh
     
    Sist redigert:

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.862
    Antall liker
    13.708
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.169
    Antall liker
    1.385
    Torget vurderinger
    11
    Målingene blir fort forskjellige, dersom forutsetningene er forskjellige.
    Her målinger av Dynaudio Confidence C1.

    desember 2007
    2 meter unna, målt mellom diskant og mellomtone

    november 2007
    50 tommer, 1,27 meter, unna målt på aksen til mellomtonen

    Mest kult med Stereophile sine da :D :D
    Mmmm... C1... Savn
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Jeg har alltid tenkt på special 40 som en homage til eldre Dynaudio, dvs bevisst tunet med en huslyd, og ikke en konkurrent til de kanskje hakket mer nøytrale standardmodellene de har. Med andre ord ser jeg liten grunn til å "fikse" S40, da dette for meg er hele poenget med den høyttaleren. Feilen er snarere at man kjøpte den modellen i utgangspunktet når man egentlig var ute etter noe annet.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Litt merkelig at ikke gamle venner og eiere av Special Twenty-Five er mer på, her, bedriftens absolutte perle gjennom tidene - mener nå jeg.
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Roda; Mulig "svakhetene" både med tanke på målinger og komponentvalg er reelle, men samtidig syns nå jeg at mine to sett spiller meget bra hos meg. Etter mine ører ville jeg ikke endret noe. Meget gode allroundere.

    MusicBear; Hva vil du vi tidligere eiere av Special 25 skal bidra med da? Jeg mener fortsatt den er god, selv om jeg har solgt mine, men for meg er Special 40 totalt sett bedre, fordi de etter mitt øre er behageligere å høre på time etter time. For andre vil det nok være motsatt, bl.a fordi Special 25 går dypere.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.862
    Antall liker
    13.708
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Roda; Mulig "svakhetene" både med tanke på målinger og komponentvalg er reelle, men samtidig syns nå jeg at mine to sett spiller meget bra hos meg. Etter mine ører ville jeg ikke endret noe. Meget gode allroundere.
    Har sett litt flere av videoene til GR Research og det virker som et av målene er å idiotforklare mest mulig. 😜
    Selv har jeg jo herjet litt med min RP40 fra Rega, men ikke uten å kunne reversere 100%.
    Sitter litt lengre inn å skulle «operere» C1ene mine.

    Tror jeg ville prøvd litt DSP for å se hvilken endring jeg evt ville gjort på de passive filtrene.
    Ikke bare handlet Dannyversjonen uten videre 😊
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    733
    Antall liker
    409
    Torget vurderinger
    1
    Hva var gale med rørforsterkeren?
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.862
    Antall liker
    13.708
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Hva var gale med rørforsterkeren?
    Hei

    Symptomet var at det ene røret ikke ga utslag på biasmeteret, mistanken var at det hadde røket et rør som hadde dratt med seg en katodemotstand (som skal ryke om røret ryket).
    Fakta var etter feilsøking 4 av utgangsrørene med mye lekkasje og det originale 6SN7GT som måtte byttes.
    Super service fra Jederlabben i Moss og nå er alt gulle godt. 👍

    mvh
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    733
    Antall liker
    409
    Torget vurderinger
    1
    Hei

    Symptomet var at det ene røret ikke ga utslag på biasmeteret, mistanken var at det hadde røket et rør som hadde dratt med seg en katodemotstand (som skal ryke om røret ryket).
    Fakta var etter feilsøking 4 av utgangsrørene med mye lekkasje og det originale 6SN7GT som måtte byttes.
    Super service fra Jederlabben i Moss og nå er alt gulle godt. 👍

    mvh
    Bra det ordnet seg. Det er jo en kanon forsterker det der.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.862
    Antall liker
    13.708
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Passelig overbevist når det gjelder hvor bra rør passer til C1.
    Flere som har prøvd, eller bruker, rør på sine Dynaudio?


    IMG_5395.jpg
     

    JanOve

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.05.2005
    Innlegg
    127
    Antall liker
    62
    Torget vurderinger
    1
    Hei
    Eg har Prima Luna på mine Contour 20, og er veldig fornøgd med det. 13W på 86db høgtalar skal liksom ikkje gå an, men eg synes det virkar som ei kule. Spelar sjelden særlig høgt.
    Ser at mykje av musikken du spelar også går her hjå meg, så takk for fin tråd!

    Edit: ser no at ikkje var i roda-tråden, lurt å vente til ein er vaken før ein postar :) Men kommentaren står seg @_RoDa_

    mvh
    Jan Ove
     
    Sist redigert:

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.588
    Antall liker
    32.331
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Passelig overbevist når det gjelder hvor bra rør passer til C1.
    Flere som har prøvd, eller bruker, rør på sine Dynaudio?


    Vis vedlegget 722168
    Har hørt dette, støtter din overbevisning RoDa☺🎼 Mer musikalsk med bedre flyt og en flott «smud» i lydbilde men likevel med full kontroll med din røramp👍🏼😁

    gismo
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Noen som har anskaffet Heritage Special og ønsker å dele sine inntrykk av dem? De er jo ganske dyre, men kanskje likevel et bra valg om man ønsker små høyttalere?
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.862
    Antall liker
    13.708
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Vet ikke om du har lest/sett denne @K.H. ?
    Han har eid annet også, s40 for eksempel 👍

     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.098
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Vet ikke om du har lest/sett denne @K.H. ?
    Han har eid annet også, s40 for eksempel 👍

    Hørte litt på den hos Duet, den låt utrolig stort til å være så liten. Har aldri eiet Dynaudio selv, men denne trigget noe i meg. Eneste jeg ikke likte var i grunnen designet, men det blir jo kun et spørsmål om smak. Skal tilbake til Duet og høre et par modeller i Confidence-serien senere i år...😉
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Vet ikke om du har lest/sett denne @K.H. ?
    Han har eid annet også, s40 for eksempel 👍

    Joda, har lest den, men legger ikke lenger så stor vekt på slike anmeldelser, enten det gjelder Dynaudio eller annet. Jeg mener likevel fyren har et poeng når han beskriver Sp.40 som mye for pengene. Det er min opplevelse også. Og så er jeg nysgjerrig på HS, skal innrømme det.
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Hørte litt på den hos Duet, den låt utrolig stort til å være så liten. Har aldri eiet Dynaudio selv, men denne trigget noe i meg. Eneste jeg ikke likte var i grunnen designet, men det blir jo kun et spørsmål om smak. Skal tilbake til Duet og høre et par modeller i Confidence-serien senere i år...😉
    Ja, nettopp. For meg igjen er det klassiske designet veldig viktig. Liker firkantede bokser, uten for mye dill, dall f.eks i form av kabinetter som smalner og buer inn bak, en topp som luter framover og ditto frontplate som heller bakover osv. Et unntak er likevel C1, dem syns jeg også var direkte stygge første gang jeg så dem, men de har vokst med tiden og var aktuelle for en tid tilbake, men så ble det Sp.40 i stedet. En liten usikkerhetsfaktor med HS er dog hvordan fineren ser ut. For rotet og markert mønster er ikke helt min greie.
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.098
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Ja, nettopp. For meg igjen er det klassiske designet veldig viktig. Liker firkantede bokser, uten for mye dill, dall f.eks i form av kabinetter som smalner og buer inn bak, en topp som luter framover og ditto frontplate som heller bakover osv. Et unntak er likevel C1, dem syns jeg også var direkte stygge første gang jeg så dem, men de har vokst med tiden og var aktuelle for en tid tilbake, men så ble det Sp.40 i stedet. En liten usikkerhetsfaktor med HS er dog hvordan fineren ser ut. For rotet og markert mønster er ikke helt min greie.
    Jeg synes fineren/finishen var upåklagelig. Når jeg sier jeg ikke likte designet så er det litt upresist. Det jeg mener er at den typen design ikke passer hos meg. Hadde passet på hytta mi😊

    edit; det viktigste er jo at den låter helt fortreffelig, og voldsomt mye større enn forventet fra det lille kabinettet.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.862
    Antall liker
    13.708
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Ja, nettopp. For meg igjen er det klassiske designet veldig viktig. Liker firkantede bokser, uten for mye dill, dall f.eks i form av kabinetter som smalner og buer inn bak, en topp som luter framover og ditto frontplate som heller bakover osv. Et unntak er likevel C1, dem syns jeg også var direkte stygge første gang jeg så dem, men de har vokst med tiden og var aktuelle for en tid tilbake, men så ble det Sp.40 i stedet. En liten usikkerhetsfaktor med HS er dog hvordan fineren ser ut. For rotet og markert mønster er ikke helt min greie.
    Best for deg :D :D :D
    Hehe, synes dem så rare ut selv, men ble helt solgt da jeg fikk låne dem hjem første gang i 2009.

    Fortsatt litt rare da, men sånn som de låter så får det være greit. 😎
    Mocca-finishen er litt rotete, men funker ok siden de er mørke. Liker som deg bedre en jevn finish.

    IMG_3970.jpg IMG_5424.jpg


    Ser ut som Heritage har en jevn og fin finish.


    mvh
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.098
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Duet i Oslo har Confidence 20 og 30 inne. Jeg har snakket med dem om en prøvelytt. Forsto det som om en av de større, 50 eller 60 finnes hos Duet Bergen. Har jo lest fantastiske omtaler av dem, men har ikke registert at noen her på hfs eier disse?
    Er det noen som har hørt dem skikkelig og som vil dele inntrykk av dem?
    Diskanten er den samme som i Heritage Special og er definitivt en av de aller beste diskantene jeg har hørt, uansett pris.
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    733
    Antall liker
    409
    Torget vurderinger
    1
    Jeg sitter fortsatt med et høytalerpar som aldri slutter å overraske, JBL L100Classic.
    har ved flere anledninger tenkt tanken på at det hadde vært kult å prøvd Dynaudio Herritage special. Men har i grunn slått meg til ro med L100. Jeg har hatt special forty og Contour 30, og jeg vil si at L100 er en bedre høytaler en begge dynaudioene. Special forty har en anelse mere finmasket topp og er meget sterk på homogenitet/sammenheng mellom elementene slik at lyden høres ut som det kommer fra ett element. Jeg vil alikevel påstå at L100Classic er nok så nærme på dei egenskapene som s40 er eksepsjonell på, men at L100 er så til de grader bedre på dei fleste andre parametre som størrelse på lydbildet/dybde.. Dynamikk, til og med renhet presisjon agility i bassen. Artikulert er vel en god beskrivelse. L100Classic er også en stativhøytaler og dette merket jeg raskt etter å ha eigd Contour 30 en stund, og deretter sammenlignet dei direkte i min stue. Jeg hørte ganske kjapt at L100 har dei egenskapene som s40 er så god på, sammenheng homogenitet og at lyden høres ut som den kommer fra ett element. Når i tillegg hi-fi egenskapene og finesse overgår Contour 30 og er minst på høyde med special forty (som er en mindre komplett høytaler) så ble altså jeg til slutt veldig glad i JBLen. Dynaudio er jo litt snill og koselig lyd. JBLen er mere som en litt bøs Ferrari med masse timing dynamikk og spilleglede. Konklusjonen min er at L100Classic trolig ikke er langt bak Herritage special på finesse og hi-fi egenskaper, men er en mye mere komplett høytaler og blir derfor værende en stund til. Nå er ikke herritage special spesielt liten heller, så det blir ikke på det grunnlag jeg kunne skaffet meg en slik heller mener jeg.

    Beklager viss en del av teksten min virker litt rotete men slik går det når jeg har drukket for mye kaffe og skriver slik på sparket. Utstyret jeg bruker nå er en Anthem Str effekt og en BHK signature pre amp og en lab 12 rør dac kjøpt hos moiz Audio.
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Har selv siklet litt på L100 Classic. Syns de er tøffe å se på, siden de minner om noe jeg også drømte om på 70-80 tallet, men aldri ble å anskaffe. Dessverre blir det nok ikke noe av, nå heller, selv om de frister. Min fru ville nok ikke satt pris på om jeg dro inn såpass store bokser, så da lar jeg være. Nå er det de langt mindre Heritage Special som er i tankene. Er også selv mer bekvem med tanken på et par små bokser i stedet. Ikke minst er det langt mer praktisk den dagen man eventuelt skal selge igjen.
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    733
    Antall liker
    409
    Torget vurderinger
    1
    Samboeren min er veldig interiørinteressert, og hun liker bedre L100Classic en Contour 30. aller helst hadde hun sett at jeg hadde et par special forty for dei synes hun var nette.
    ville uansett prøvd å fått lånt meg et par L100Classic før du tar en avgjørelse. Det er lett å tenke at L100 ikke er en sofistikert high end høytaler pga konstruksjonstype og med desse potmeterne til mellomtone og diskant, men det er bare å glemme. L100 er en rendyrket high end høytaler som har sin styrke i mellomtonen. Bass er også temmelig rå av naturlige grunner. Den som forventet en party høytaler med slegge bass vil bli veldig skuffet over L100. Det er mere en særdeles hi-fi korrekt lyd som er svært åpen. Så her viser i grunn JBL hva dei kan få til med sine finansielle muskler, bare for å erte andre ‘’fisefine’’ produkter i selv langt høyere prisklasser. Jeg tror rett og slett sistnevnte har vært litt av målet til Chris Hagen med L100Classic.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.862
    Antall liker
    13.708
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Med fare for å virke ufin, @M.B.S , så er det kanskje best å diskutere JBL i egen vennetråd?
    Tror vi her inne i Dynaudios venner har fått med oss nå at du liker L100 bedre enn diverse Dynaudio :)

    Synes de er spennende selv, men bidragene og skrytet kan kanskje bygge på i verdens korteste vennetråd i stedet for her inne?

    Sorry, dette var visst tråden, og den var mye lengre :D
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    733
    Antall liker
    409
    Torget vurderinger
    1
    Med fare for å virke ufin, @M.B.S , så er det kanskje best å diskutere JBL i egen vennetråd?
    Tror vi her inne i Dynaudios venner har fått med oss nå at du liker L100 bedre enn diverse Dynaudio :)

    Synes de er spennende selv, men bidragene og skrytet kan kanskje bygge på i verdens korteste vennetråd i stedet for her inne?

    Sorry, dette var visst tråden, og den var mye lengre :D
    Du er da nå ikke ufin RoDa☺ Følte bare for å skryte litt av høytalerne mine som jeg er så fornøyd med. Men du må vite at jeg er Dynaudio fan også, selv om at L100 kanskje kom best ut i beskrivelsene mine her😅 Men greit, tar det til etterretning og lover å kun snakke Dynaudio her inne i denne tråden.
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Jeg syns det kan være litt greit å få innspill om andre merker også her inne, særlig når man drar sammenligninger med Dynaudio, slik M.B.S gjør. Tror jeg kan ha syndet litt selv, i så fall. Kanskje nevnt noe om f.eks Harbeth, som jeg hadde for noen år siden. Har aldri tenkt tanken på at det var så nøye.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.862
    Antall liker
    13.708
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Jeg syns det kan være litt greit å få innspill om andre merker også her inne, særlig når man drar sammenligninger med Dynaudio, slik M.B.S gjør. Tror jeg kan ha syndet litt selv, i så fall. Kanskje nevnt noe om f.eks Harbeth, som jeg hadde for noen år siden. Har aldri tenkt tanken på at det var så nøye.
    Det var en grunn til at jeg skrev «med fare for å være ufin», og det var en reell fare.
    Litt mer forklaring, uten at dette skal få ødelegge denne fine tråden.
    - Jeg har selv valgt Dynaudio på bekostning av B&W, Harbeth, sonus faber, Vienna... og synes det er interessant å forklare noe om det her inne i vennetråden. Vi har valgt Dynaudio, har «besøk» av andre som vurderer Dynaudio og kan fremsnakke merket.
    - Jeg har selv valgt bort B&W, Harbeth, sonus faber, Vienna... til fordel for Dynaudio, og synes det blir litt feil av meg å gå inn på vennetrådene for de merkede og snakke om at jeg har valgt Dynaudio.
    Men det var kun min mening og jeg ber om unnskylding dersom det var ovetråkk, og @M.B.S har jo forklart at han er Dynaudiovenn og bare overentusiastisk 😁👍
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn