Dynaudio's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    733
    Antall liker
    408
    Torget vurderinger
    1
    Desse dynaudioene det snakkes om her dei har jo alle sin personlighet. Alle er flotte høytalere som virkelig skinner med rette kilden i front. Special 25 kan by på mye high end prestasjoner viss man bare kjører på med rette komponentene. Rommet den skal stå i har også definitivt mye å si. Tror ikke jeg ville fiklet med delefilteret i s25. Dynaudio vet hva dei gjør og delefilteret er akkurat så bra som det trenger å være.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.564
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Jeg er ekstremt fornøyd med mine Special Twenty Five. Faktisk den beste HT jeg har hatt i hus. Jeg har hatt "alt" fra Merlin til Adyton. Det må sies at alle elementer er byttet av ulike årsaker. Når jeg hadde disse åpne så vurderte jeg å oppgradere delefilteret. Dette ble jeg frarådet av Dynaudio og andre på ulike fora. Det er flere som hadde gjort dette og satt tilbake. S25 er komplett. Den er uhyre dissekerende og krevende på forsterkere som alle andre høyttalere i toppklassen. Den er ikke skarp. Da har du ubalanse eller for lav effekt i fronten.
    Noen ord her om special 25 vs focus 140.
    https://www.stereophile.com/standloudspeakers/506dynaudio/index.html
    Synes han beskriver forskjellene godt.
    Bortsett fra at jeg er ening i at bassen er råbra, så er jeg uenig i flere av observasjonene. Dette kommer helt an på hva du putter foran dem. En litt skrøpelig «DAC» eller forsterker kan skape disse problemene. Eller er par kabler snekret sammen på kjøkkenet.
    Han er vel inne på noe når han skriver: “with the right cables, the Special Twenty-Fives can be just that: special.”
    Jeg er litt usikker på hvor mye vann det har rent i elva siden s25 ble lansert. Fokus serien er et annet bord for meg. Jeg har hørt begge hjemme. Plus hørt de nye Confidence. Det er bare å ta av seg hatten og drikke sin Brunello knestående.
     
    Sist redigert:

    ThomasO

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.12.2004
    Innlegg
    552
    Antall liker
    284
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    1
    Zerostat, har du hatt Confidence 20 hjemme? Har du skrevet noe om dette før, eller blir du nødt til å gjøre det nå? Hadde vært sabla spennende å høre hva du mener om SP25 mot Confidence 20.
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Jeg er ekstremt fornøyd med mine Special Twenty Five. Faktisk den beste HT jeg har hatt i hus. Jeg har hatt "alt" fra Merlin til Adyton. Det må sies at alle elementer er byttet av ulike årsaker. Når jeg hadde disse åpne så vurderte jeg å oppgradere delefilteret. Dette ble jeg frarådet av Dynaudio og andre på ulike fora. Det er flere som hadde gjort dette og satt tilbake. S25 er komplett. Den er uhyre dissekerende og krevende på forsterkere som alle andre høyttalere i toppklassen. Den er ikke skarp. Da har du ubalanse eller for lav effekt i fronten.
    Noen ord her om special 25 vs focus 140.
    https://www.stereophile.com/standloudspeakers/506dynaudio/index.html
    Synes han beskriver forskjellene godt.
    Er det ikke litt vanskelig å ha noen formening om dette uten å ha hørt Special 25, og heller ikke sammenlignet dem direkte med Focus 140?
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.564
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Zerostat, har du hatt Confidence 20 hjemme? Har du skrevet noe om dette før, eller blir du nødt til å gjøre det nå? Hadde vært sabla spennende å høre hva du mener om SP25 mot Confidence 20.
    Soundgarden Oslo hadde et par i butikken. Tror dem er levert tilbake. Har ikke hatt dem hjemme, men jeg har hørt dem i et par andre anledninger også. Vanskelig å beskrive det hele, men det var snakk om separasjon og makt. Glemte fort å lytte etter feil. C20 er definitivt en bedre HT. Lyden "slipper" enda bedre og skaper en illusjon ut av en annen verden.
     
    Sist redigert:

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Zerostat, har du hatt Confidence 20 hjemme? Har du skrevet noe om dette før, eller blir du nødt til å gjøre det nå? Hadde vært sabla spennende å høre hva du mener om SP25 mot Confidence 20.
    Soundgarden Oslo hadde et par i butikken. Tror dem er levert tilbake. Har ikke hatt dem hjemme, men jeg har hørt dem i et par andre anledninger også. Vanskelig å beskrive det hele, men det var snakk om separasjon og makt. Glemte fort å lytte etter feil. C20 er definitivt en bedre HT. Lyden "slipper" enda bedre og skaper en illusjon ut av en annen verden.
    Tja, vet nå ikke...
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.853
    Antall liker
    13.668
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Jeg er ekstremt fornøyd med mine Special Twenty Five. Faktisk den beste HT jeg har hatt i hus. Jeg har hatt "alt" fra Merlin til Adyton. Det må sies at alle elementer er byttet av ulike årsaker. Når jeg hadde disse åpne så vurderte jeg å oppgradere delefilteret. Dette ble jeg frarådet av Dynaudio og andre på ulike fora. Det er flere som hadde gjort dette og satt tilbake. S25 er komplett. Den er uhyre dissekerende og krevende på forsterkere som alle andre høyttalere i toppklassen. Den er ikke skarp. Da har du ubalanse eller for lav effekt i fronten.
    Noen ord her om special 25 vs focus 140.
    https://www.stereophile.com/standloudspeakers/506dynaudio/index.html
    Synes han beskriver forskjellene godt.
    Er det ikke litt vanskelig å ha noen formening om dette uten å ha hørt Special 25, og heller ikke sammenlignet dem direkte med Focus 140?
    Jo, helt enig. Dårlig formulert av meg. Tenkte bare at hans beskrivelser er gode, ikke om de er riktige ift hvordan de låter.
    Har kun eid og hørt Focus 140, så jeg kan ikke uttale meg om forskjellene.
     

    lille hiawata

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2008
    Innlegg
    4.308
    Antall liker
    2.553
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    1
    Skulle ønske Dynaudio hadde laget høytt for rørforsterkere. Da ville jeg kjøpt på flekken.
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Skulle ønske Dynaudio hadde laget høytt for rørforsterkere. Da ville jeg kjøpt på flekken.
    Hva er problemet med Dynaudio på rør. Noe av det beste jeg kan minnes å ha hørt av Special 25 var hvordan de spilte på en forholdsvis rimelig rørforsterker. Tror det var en Opera.
     

    lille hiawata

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2008
    Innlegg
    4.308
    Antall liker
    2.553
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    1
    Skulle ønske Dynaudio hadde laget høytt for rørforsterkere. Da ville jeg kjøpt på flekken.
    Hva er problemet med Dynaudio på rør. Noe av det beste jeg kan minnes å ha hørt av Special 25 var hvordan de spilte på en forholdsvis rimelig rørforsterker. Tror det var en Opera.
    KH har bare 35 w til rådighet er skeptisk.
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Trodde bare de var ekstremt tungrodde. Vel vi får se.
    Mange hevder dette i forhold til Dynaudio generelt, ja. Selv mener jeg å ha fått til bra lyd også med mindre forsterkere, f.eks Accuphase E-650 (30 watt klasse A) og flere klasse AB rundt 100 watt. Men så spiller jeg heller aldri med høyt volum, det er kanskje forklaringen.
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Skulle ønske Dynaudio hadde laget høytt for rørforsterkere. Da ville jeg kjøpt på flekken.
    Hva er problemet med Dynaudio på rør. Noe av det beste jeg kan minnes å ha hørt av Special 25 var hvordan de spilte på en forholdsvis rimelig rørforsterker. Tror det var en Opera.
    KH har bare 35 w til rådighet er skeptisk.
    ??

    Ok, trodde du mente jeg kun hadde 35 w til rådighet.
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Jeg vet ikke jeg må forske litt.Takk for Thrichord by the way den er super.
    Flott at du er fornøyd med den. Ga meg mye glede de årene jeg hadde dem. Send meg en PM om hva du har av utstyr, f.eks på forsterkersiden, eventuelt vurderer å oppgradere til. Kanskje har jeg noen ideer hvis det er snakk om valg av høyttalere.
     

    Graks

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2004
    Innlegg
    628
    Antall liker
    476
    Noen ord her om special 25 vs focus 140.
    https://www.stereophile.com/standloudspeakers/506dynaudio/index.html
    Synes han beskriver forskjellene godt.[/QUOTE]

    Enig i den beskrivelsen, men kan ikke si at bassen er så dyp akkurat. Ingen tvil om at øvre mellomtone og ett stykke oppover er høyere i nivå en bassen.
    Det kan også sees av målingene gjort av Stereophile på Sp25.
     

    azzyrazzy

    Medlem
    Ble medlem
    16.07.2013
    Innlegg
    23
    Antall liker
    17
    Lettdreven stativmodell?

    Hei dere.
    Nå som jeg kjøpte meg gulvstående Focus 340 til å ha i kjellerstuen (som er mitt "domene" her i huset) ble forsterkeriet som jeg hadde flyttet til kjellerstuen for å drive disse.

    Da endte Contour 1.3SE'ene i stuen (fruens domene, en musikkinteressert dame) med bare en skarve Denon-receiver som forsterker. Det virker som det ikke er nok, mye som flyter sammen i lydbildet, samt at man må ha det litt høyt for å få frem godlyden.

    Jeg lurer nå på å bytte Contour'ene i en mer lettdrevet modell, for å slippe å kjøpe ny forsterker. Har dere noen forslag, eller har noen rimeligere Dynaudio (kun Dynaudio) som dere vil bytte likt for likt mot mine? Bor i Bergen.

    Bilder av rommene, knipset nå i sted med mobilen :)
    IMG_0789.jpg
    IMG_0790.jpg
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    733
    Antall liker
    408
    Torget vurderinger
    1
    Hei dere.
    Nå som jeg kjøpte meg gulvstående Focus 340 til å ha i kjellerstuen (som er mitt "domene" her i huset) ble forsterkeriet som jeg hadde flyttet til kjellerstuen for å drive disse.

    Da endte Contour 1.3SE'ene i stuen (fruens domene, en musikkinteressert dame) med bare en skarve Denon-receiver som forsterker. Det virker som det ikke er nok, mye som flyter sammen i lydbildet, samt at man må ha det litt høyt for å få frem godlyden.

    Jeg lurer nå på å bytte Contour'ene i en mer lettdrevet modell, for å slippe å kjøpe ny forsterker. Har dere noen forslag, eller har noen rimeligere Dynaudio (kun Dynaudio) som dere vil bytte likt for likt mot mine? Bor i Bergen.

    Bilder av rommene, knipset nå i sted med mobilen :)
    Vis vedlegget 563210 Vis vedlegget 563211
    Fikk du noe respons på denne? Er det ikke bedre å heller bytte ut receiveren og kjøpe en brukt grei to kanal amp til Contour 1.3 se? Hva med en brukt Hegel H80? Det blir ikke optimalt men kan tenkes det er bedre løsning en denon receiver.
     

    ThomasO

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.12.2004
    Innlegg
    552
    Antall liker
    284
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    1
    Ja, definitivt bedre å finne ny forsterkerløsning enn å fjerne Contourene. Den eneste grunnen til at jeg ikke skrev det tidligere, var at det så ut til å være rent bytte som fristet mest, ikke investering i dyrere utstyr.
     

    azzyrazzy

    Medlem
    Ble medlem
    16.07.2013
    Innlegg
    23
    Antall liker
    17
    Ikke uenig med dere. Riktig som du sier ThomasO, hadde håpet å slippe flere utlegg :)
    Edit: Fant forresten ut om lytterommet i kjellerstuen at dersom jeg trakk ned lerretet i taket til ca toppen av høyttalerne så forsvant litt problematiske reflekser i mellomtone/gitarsoloer.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.853
    Antall liker
    13.668
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Ligger noen gode forsterkere på Finn til små penger, som f.eks Creek 5350SE. :)
    Spent på hvordan du får til 340ene, hos meg ble det ikke match med lytterommet.
     

    Bassefar

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.12.2015
    Innlegg
    53
    Antall liker
    15
    Hei igjen!

    Jakten etter forsterker til mine Contour 1.8mkII fortsetter.
    Har nå forsøkt å lese meg opp, ned og i mente for å finne noe innafor mitt budsjett på 5000kr.
    Har skjønt at Hegel gjerne er veien å gå, men det er som regel for dyrt. Så jeg spør for siste gang om råd ;)
    Hører mest på orkestermusikk, fønk, jazz, og ser på film i en ganske liten stue og spiller derfor ikke særlig høyt.

    Ser at hvis jeg strekker meg til 6000kr, så finner man gjerne en del som virker ålreit; hegel h80 går tidvis for 6000, EC PI2, Cambridge 851A.
    Har forstått at mange liker EC og dynaudio, Cambridge er vel bare en OK match, men den har en del futt da, kan den funke bedre enn f.eks. h80?
    Nei fader, Cambridge har jo ikke integrert DAC, da må jeg kjøpe det i tillegg. Mååå man ha dyr og fancy DAC egentlig?

    Skulle gjerne hatt råd til stor og kraftig forsterker, men det får bli senere i livet ;) Tips mottas med stooooor takk!
     
    Sist redigert:

    forsell

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.450
    Antall liker
    593
    Hei igjen!

    Jakten etter forsterker til mine Contour 1.8mkII fortsetter.
    Har nå forsøkt å lese meg opp, ned og i mente for å finne noe innafor mitt budsjett på 5000kr.
    Har skjønt at Hegel gjerne er veien å gå, men det er som regel for dyrt. Så jeg spør for siste gang om råd ;)
    Hører mest på orkestermusikk, fønk, jazz, og ser på film i en ganske liten stue og spiller derfor ikke særlig høyt.

    Ser at hvis jeg strekker meg til 6000kr, så finner man gjerne en del som virker ålreit; hegel h80 går tidvis for 6000, EC PI2, Cambridge 851A.
    Har forstått at mange liker EC og dynaudio, Cambridge er vel bare en OK match, men den har en del futt da, kan den funke bedre enn f.eks. h80?

    Skulle gjerne hatt råd til stor og kraftig forsterker, men det får bli senere i livet ;) Tips mottas med stooooor takk!
    Du bør nok gå for Hegel H80 eller event Primare i22. Du får nok ikke noe som matcher de høyttalerne der noe bedre enn de.
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    733
    Antall liker
    408
    Torget vurderinger
    1
    Ble da lykkelig eier av et par Dynaudio Contour 30. Dermed så ligger mitt særdeles flotte par med Special forty nå for salg. C30 ble mere riktig på min stue på 50kvm. Fristende å ikke selge S40 da denne har en helt unik personlighet og kan gi musikalske opplevelser i særklasse med riktig forsterker. Jeg synes C30 viderefører dette til gulvstående så den er verdt sin vekt i gull. Eller kanskje ikke, 123kg shipping weight😄
     

    Bassefar

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.12.2015
    Innlegg
    53
    Antall liker
    15
    Hei igjen!

    Jakten etter forsterker til mine Contour 1.8mkII fortsetter.
    Har nå forsøkt å lese meg opp, ned og i mente for å finne noe innafor mitt budsjett på 5000kr.
    Har skjønt at Hegel gjerne er veien å gå, men det er som regel for dyrt. Så jeg spør for siste gang om råd ;)
    Hører mest på orkestermusikk, fønk, jazz, og ser på film i en ganske liten stue og spiller derfor ikke særlig høyt.

    Ser at hvis jeg strekker meg til 6000kr, så finner man gjerne en del som virker ålreit; hegel h80 går tidvis for 6000, EC PI2, Cambridge 851A.
    Har forstått at mange liker EC og dynaudio, Cambridge er vel bare en OK match, men den har en del futt da, kan den funke bedre enn f.eks. h80?

    Skulle gjerne hatt råd til stor og kraftig forsterker, men det får bli senere i livet ;) Tips mottas med stooooor takk!
    Du bør nok gå for Hegel H80 eller event Primare i22. Du får nok ikke noe som matcher de høyttalerne der noe bedre enn de.
    Primare ja, de hadde jeg ikke tenkt på! Ser jo veldig aktuelt ut, takk :)
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Hadde peachtree på mine Dynaudio å det var virkelig god match imo :)
     

    Hi-Fi akustikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.06.2011
    Innlegg
    1.642
    Antall liker
    464
    Sted
    Trondheim
    Har for tiden ett par BM 5A Mk3 på kontoret. De er kjøpt inn til et prosjekt, men brukes på kontoret i noen uker før de skal videre. Utrolig mye god lyd for 7500,-
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.564
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Kinki amp er råbra til Dynaudio. Jeg har til dags dato ikke hatt bedre lyd hjemme. Ca 400W i 4Ohm. Merkelig nok oppfatter jeg at denne ampen er bedre enn alt jeg har hatt av rør pluss Devialet D400. Kan ha noe med synergien mot mine Dynaudio Special Twenty-Five å gjøre.

    kinki_1.jpg
     
    Sist redigert:

    Bassefar

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.12.2015
    Innlegg
    53
    Antall liker
    15
    Hei igjen!

    Jakten etter forsterker til mine Contour 1.8mkII fortsetter.
    Har nå forsøkt å lese meg opp, ned og i mente for å finne noe innafor mitt budsjett på 5000kr.
    Har skjønt at Hegel gjerne er veien å gå, men det er som regel for dyrt. Så jeg spør for siste gang om råd ;)
    Hører mest på orkestermusikk, fønk, jazz, og ser på film i en ganske liten stue og spiller derfor ikke særlig høyt.

    Ser at hvis jeg strekker meg til 6000kr, så finner man gjerne en del som virker ålreit; hegel h80 går tidvis for 6000, EC PI2, Cambridge 851A.
    Har forstått at mange liker EC og dynaudio, Cambridge er vel bare en OK match, men den har en del futt da, kan den funke bedre enn f.eks. h80?

    Skulle gjerne hatt råd til stor og kraftig forsterker, men det får bli senere i livet ;) Tips mottas med stooooor takk!
    Du bør nok gå for Hegel H80 eller event Primare i22. Du får nok ikke noe som matcher de høyttalerne der noe bedre enn de.
    Men du har ikke troa på electrocompaniet?
     

    forsell

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.450
    Antall liker
    593
    Hei igjen!

    Jakten etter forsterker til mine Contour 1.8mkII fortsetter.
    Har nå forsøkt å lese meg opp, ned og i mente for å finne noe innafor mitt budsjett på 5000kr.
    Har skjønt at Hegel gjerne er veien å gå, men det er som regel for dyrt. Så jeg spør for siste gang om råd ;)
    Hører mest på orkestermusikk, fønk, jazz, og ser på film i en ganske liten stue og spiller derfor ikke særlig høyt.

    Ser at hvis jeg strekker meg til 6000kr, så finner man gjerne en del som virker ålreit; hegel h80 går tidvis for 6000, EC PI2, Cambridge 851A.
    Har forstått at mange liker EC og dynaudio, Cambridge er vel bare en OK match, men den har en del futt da, kan den funke bedre enn f.eks. h80?

    Skulle gjerne hatt råd til stor og kraftig forsterker, men det får bli senere i livet ;) Tips mottas med stooooor takk!
    Du bør nok gå for Hegel H80 eller event Primare i22. Du får nok ikke noe som matcher de høyttalerne der noe bedre enn de.
    Men du har ikke troa på electrocompaniet?
    Nei ikke spesielt, jeg har hørt mye av EC spesielt eldre utgaver, men også de nyere som har en god del lysere lydsignatur. Og EC har skuffet meg såpass mange ganger att de hadde ikke vært mitt førstevalg. Når jeg hadde Dali syntes jeg EC funket bra.
     

    ThomasO

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.12.2004
    Innlegg
    552
    Antall liker
    284
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    1
    Ble da lykkelig eier av et par Dynaudio Contour 30. Dermed så ligger mitt særdeles flotte par med Special forty nå for salg. C30 ble mere riktig på min stue på 50kvm. Fristende å ikke selge S40 da denne har en helt unik personlighet og kan gi musikalske opplevelser i særklasse med riktig forsterker. Jeg synes C30 viderefører dette til gulvstående så den er verdt sin vekt i gull. Eller kanskje ikke, 123kg shipping weight??????
    Gratulerer og velkommen i klubben, de er rett og slett fantastiske! Hva med å beholde SP40 og kanskje vurdere de som bakhøyttalere i kinooppsett en gang i fremtiden? Eventuelt godlyd i et annet rom. Har selv mine SP25 fortsatt og tanken har slått meg om hjemmekinolyd. Verste problemet er vel å få finansiert forsterkeri til et sånt system.
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    733
    Antall liker
    408
    Torget vurderinger
    1
    Ble da lykkelig eier av et par Dynaudio Contour 30. Dermed så ligger mitt særdeles flotte par med Special forty nå for salg. C30 ble mere riktig på min stue på 50kvm. Fristende å ikke selge S40 da denne har en helt unik personlighet og kan gi musikalske opplevelser i særklasse med riktig forsterker. Jeg synes C30 viderefører dette til gulvstående så den er verdt sin vekt i gull. Eller kanskje ikke, 123kg shipping weight������
    Gratulerer og velkommen i klubben, de er rett og slett fantastiske! Hva med å beholde SP40 og kanskje vurdere de som bakhøyttalere i kinooppsett en gang i fremtiden? Eventuelt godlyd i et annet rom. Har selv mine SP25 fortsatt og tanken har slått meg om hjemmekinolyd. Verste problemet er vel å få finansiert forsterkeri til et sånt system.
    Hjertlig takk jeg digger c30. En rå høytaler og jeg føler jeg har rett forsterker til dei med Hegel H390. Ja søren det hadde vært noe. Har lite lyst å selge Special forty siden det er noen av dei mest vellykkede ht jeg noen sinne har eigd. Redd jeg angrer om dei selges. Veldig fornuftig av deg å sitte på s25 dei har høy bruksverdi for en som har rett amp på dei.
    Surroundforsterker til å drive c30.. Hmm finnes det? 😄 Hegel har vel en 5 kanal effekt nå?
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    733
    Antall liker
    408
    Torget vurderinger
    1
    Da var Special forty solgt faktisk. Trist men du verden så mange gode stunder jeg allerede har hatt med mine Contour 30 og da er dei ikke innspillet enda. Jeg har ikke vært den som har talet varmest om contour 20, men det må sies at jeg kun har hørt den ved et par anledninger og mest trolig ikke innspilt eksemplar på Hegel i et helt ok lytterom. C30 fremstår som minst like smooth som s40 scenefølelsen er gedigen. Søren altså den herlige dynaudio mellomtonen er noe for seg sjøl. Man hører alt av klangfarger og dybden er herlig. Mikrodynamikken er formidabel og jeg opplever toppen omtrent som reint norsk kildevann. C30 er en ekstem høytaler i bassen og passer dermed ikke i alle lytterom.
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.169
    Antall liker
    1.385
    Torget vurderinger
    11
    Da var Special forty solgt faktisk. Trist men du verden så mange gode stunder jeg allerede har hatt med mine Contour 30 og da er dei ikke innspillet enda. Jeg har ikke vært den som har talet varmest om contour 20, men det må sies at jeg kun har hørt den ved et par anledninger og mest trolig ikke innspilt eksemplar på Hegel i et helt ok lytterom. C30 fremstår som minst like smooth som s40 scenefølelsen er gedigen. Søren altså den herlige dynaudio mellomtonen er noe for seg sjøl. Man hører alt av klangfarger og dybden er herlig. Mikrodynamikken er formidabel og jeg opplever toppen omtrent som reint norsk kildevann. C30 er en ekstem høytaler i bassen og passer dermed ikke i alle lytterom.
    Gratulerer så mye med kongefine høyttalere! sikkert en rå kombo med H390!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn