Dynaudio's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Plix

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.01.2014
    Innlegg
    248
    Antall liker
    416
    Sted
    Skive, DK
    Syns det hørtes bra ut, det lille jeg fikk spilt i går kveld.
    Vi får se de nærmeste dagene....
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.464
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Gratulerer, vakre 8)

    Tilot meg å snu dem ;D

    1-647493E2-B9F3-4A7B-BCCE-74706EC855C4.jpg
     

    Madmax_1

    Medlem
    Ble medlem
    24.03.2014
    Innlegg
    30
    Antall liker
    24
    Sted
    Moss
    Melder meg inn i gruppen med mine Focus 220 MK1 som jeg har blitt så glad i. Disse små høyttalerne spiller større enn det meste annet jeg har hatt og også mer behagelig for et aldrende øre enn mye annet som for meg låter for spisst.
    IMG_20190318_200649.jpg
     
    S

    SAH

    Gjest
    Er det noen av dere som har testet/hørt Evoke 20? Saken er den at jeg nylig har kjøpt en Hegel H90, og det neste hifi-kjøpet (på litt sikt) blir kanskje nye høyttalere. Ser at Evoke 20 har en følsomhet på 86dB og lurer da på om H90 har nok krefter til å drive disse? Spiller sjelden høyt og hører for det meste på akustisk musikk, jazz og "lettere" rock. Har en annen kandidat samme prisklassen som også kan være aktuell-KEF R3, men dette får jeg spørre om i en annen vennetråd. Fint med tilbakemeldinger fra dere som har hørt Evoke 20.
     

    einaraj

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.11.2017
    Innlegg
    100
    Antall liker
    109
    Tenkte å melde meg på vennetråden med mine Contour 60. Jeg har vært fan siden en uforglemmelig lydopplevelse på et par Confidence C4 for mange år siden, og med den nye Contour-serien var det på tide å ta steget inn.

    De står i dedikert lytterom/kino, og spiller på et par Hegel H30. Jeg bruker subber også til musikk. Begynner å bli godt fornøyd med lyden, dette er høyttalere som vokser med forbedringer i elektronikk og rom, synes det bor veldig mye i disse.


    .
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Grattis med Contour C60 :) Kunne dog ikke la være å bite meg merke i at du hadde en uforglemmelig lytteopplevelse med C4 for noen år siden. Står et par C4 for salg brukt :) Selv følte jeg C1 Signature vs C20 gikk i favør C1 Signature hos meg. Hadde begge parene side om side noen uker. Derav jeg ville nevne det :) Du har uansett et lytterom de aller fleste ikke har. Så det låter nok fortreffelig hos deg ;)
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Er det noen av dere som har testet/hørt Evoke 20? Saken er den at jeg nylig har kjøpt en Hegel H90, og det neste hifi-kjøpet (på litt sikt) blir kanskje nye høyttalere. Ser at Evoke 20 har en følsomhet på 86dB og lurer da på om H90 har nok krefter til å drive disse? Spiller sjelden høyt og hører for det meste på akustisk musikk, jazz og "lettere" rock. Har en annen kandidat samme prisklassen som også kan være aktuell-KEF R3, men dette får jeg spørre om i en annen vennetråd. Fint med tilbakemeldinger fra dere som har hørt Evoke 20.
    Har ikke hørt den nye serien. Men eid H90. Den har ok strømforsyning, så tror ikke du sliter med å drive disse høyttalerne på normale lyttenivå. Så ikke vær bekymret for dette når du skal velge høyttaleren :)
     
    S

    SAH

    Gjest
    Takk for svar, Øyvind85. Sitter også med inntrykket så langt at H90 har bra med krefter, men nå har jeg kun brukt den på relativt lettdrevne høyttalere-Focal Aria 906 som har en følsomhet på 89,5 dB.
     

    einaraj

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.11.2017
    Innlegg
    100
    Antall liker
    109
    Grattis med Contour C60 :) Kunne dog ikke la være å bite meg merke i at du hadde en uforglemmelig lytteopplevelse med C4 for noen år siden. Står et par C4 for salg brukt :) Selv følte jeg C1 Signature vs C20 gikk i favør C1 Signature hos meg. Hadde begge parene side om side noen uker. Derav jeg ville nevne det :) Du har uansett et lytterom de aller fleste ikke har. Så det låter nok fortreffelig hos deg ;)
    Takk for tipset. Har sett det paret, ligget en stund. Hvis jeg skulle kjøpt i dag så ville jeg sterkt vurdert, men usikker på om jeg føler det er verdt å bytte. Venter heller og vurderer nye Confidence en gang i fremtiden.

    Har stor tro på Dynaudio etter at de ble kjøpt opp. Økte ressurser og mer teknologifokus. I tillegg til gammel kompetanse. En vinner [emoji3526]


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.464
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Melder meg inn i gruppen med mine Focus 220 MK1 som jeg har blitt så glad i. Disse små høyttalerne spiller større enn det meste annet jeg har hatt og også mer behagelig for et aldrende øre enn mye annet som for meg låter for spisst.
    Hei
    Disse så litt spesielle ut, har du lakkert fronten svart?
     

    AudiRS

    Medlem
    Ble medlem
    25.04.2008
    Innlegg
    18
    Antall liker
    8
    Noen som har prøvd forskjellige forsterkere på C20 ? Har Hegel H190 nå, men ikke heeeelt overbevist :)
     

    OleLyttøye

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.06.2015
    Innlegg
    555
    Antall liker
    228
    Sted
    Bergen
    Vi får teste ut disse Dynaudiogreiene da ;)
    Slo til på et par Excite X14 i en fin deal synes jeg, er så heldig å få de kjørt til døra også.

    Det blir spennende å se hvordan de matcher ampen jeg har, som skal ha en ørliten pluss i overgangen mellom øvre bass/nedre mellomtone. Har forstått det slik at Excite X14 er litt "tørr" i det registeret. De skal også ha vinkling nesten direkte mot lytter, også det tenker jeg er en fordel når det gjelder refleksjoner i mitt relativt lille rom sammenlignet med Mentor Menuet, som spiller nesten rett fram. En tredje faktor er at min Nuprime ST-10 har et voldsomt driv, som jeg tenker kan kle Dynaudios reserverte stil. Alt dette har jeg bare lest, forstås. Så får vi se om terreng og kart stemmer.

    Hørte Special Forty nylig, og ble veldig positivt overrasket. og da må vi teste!
    Valget sto mellom Focus 160 og Excite X14, jeg tipper Focus 160 har for mye bass for mitt rom på 12 kvm, og i kombinasjon med de øvrige vurderingene ble det Excite X14. Krysser fingrene!
     
    Sist redigert:

    Madmax_1

    Medlem
    Ble medlem
    24.03.2014
    Innlegg
    30
    Antall liker
    24
    Sted
    Moss
    Melder meg inn i gruppen med mine Focus 220 MK1 som jeg har blitt så glad i. Disse små høyttalerne spiller større enn det meste annet jeg har hatt og også mer behagelig for et aldrende øre enn mye annet som for meg låter for spisst.
    Hei
    Disse så litt spesielle ut, har du lakkert fronten svart?
    Ja det stemmer. Hadde lyst på litt mer moderne look med svart front og gikk for å bruke gummilakk (plastidip) og er fornøyd med utseendet. Hva syntes andre om resultatet, er original alltid best?
     

    Assy74

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    565
    Antall liker
    215
    Sted
    Kristiansand
    Noen som har prøvd forskjellige forsterkere på C20 ? Har Hegel H190 nå, men ikke heeeelt overbevist :)
    hørte c20 på soundgarden med Hegel 360 det låt fantastisk i mine ører :) bedre en ma9000 synes jeg!
    Hadde nettopp en 360 hjemme og tenkte på c20 med den.
    Men så ble livssituasjonen forandret, så da blir det nok større høyttalere :)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.464
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Melder meg inn i gruppen med mine Focus 220 MK1 som jeg har blitt så glad i. Disse små høyttalerne spiller større enn det meste annet jeg har hatt og også mer behagelig for et aldrende øre enn mye annet som for meg låter for spisst.
    Hei
    Disse så litt spesielle ut, har du lakkert fronten svart?
    Ja det stemmer. Hadde lyst på litt mer moderne look med svart front og gikk for å bruke gummilakk (plastidip) og er fornøyd med utseendet. Hva syntes andre om resultatet, er original alltid best?
    Aha, smart. Reversibelt også.
    Jeg er veldig glad i de skrå kantene på mine 340er, og de gamle 140ene.
    Synes de kler rosewood og valnøtt bedre enn sort på fronten, men likte din variant også.
     

    murre906

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.07.2009
    Innlegg
    512
    Antall liker
    12
    Hjelp til forsterker til en som har lite peiling på det der,

    Skakl bytte ut forsterker som jeg har til noe kraftigere (Ikke surround fororsterker) gjerne noe brukt på finn.no Må ha sub ingang og phono inngang. Høytaler som skal kobles til er Dynaudio Emit M20 og subwoofer Boston Acoustics CS SUB 10 II
     
    Sist redigert:

    Sst

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2015
    Innlegg
    692
    Antall liker
    471
    Skakl bytte ut forsterker som jeg har til noe kraftigere (Ikke surround fororsterker) gjerne noe brukt på finn.no Må ha sub ingang og phono inngang. Høytaler som skal kobles til er Dynaudio Emit M20 og subwoofer Boston Acoustics CS SUB 10 II
    Parasound Hint
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    murre906: Vil jo anbefale å lete etter en brukt Hegel H360, og heller kjøre ekstern RIAA (finner mye greit på bruktmarkedet). Spiller fantastisk sammen med Emit-serien.
     

    murre906

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.07.2009
    Innlegg
    512
    Antall liker
    12
    Det ble det her. Men har jeg ikke råd så har jeg ikke råd
     

    vrøvl

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.05.2009
    Innlegg
    943
    Antall liker
    308
    Torget vurderinger
    1
    Skakl bytte ut forsterker som jeg har til noe kraftigere (Ikke surround fororsterker) gjerne noe brukt på finn.no Må ha sub ingang og phono inngang. Høytaler som skal kobles til er Dynaudio Emit M20 og subwoofer Boston Acoustics CS SUB 10 II
    Brukt Onkyo A-9070
     

    vrøvl

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.05.2009
    Innlegg
    943
    Antall liker
    308
    Torget vurderinger
    1
    Den har pre-out som du kan bruke til å koble til sub. Riktignok ikke justerbar delefrekvens.
     

    murre906

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.07.2009
    Innlegg
    512
    Antall liker
    12
    Hvilken forsterker er best til Dynaudio Emit M20 av disse. Rotel a 12 ell 14, Nad C338, Rotel RA 1520, Hegel h90 ,Marantz M-CR611, Pioneer A-70DA
    Tror alle disse har pre out for sub, phono elle kan koble til en Riaa forsterker
     

    vrøvl

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.05.2009
    Innlegg
    943
    Antall liker
    308
    Torget vurderinger
    1
    Fins det noen integrerte forsterkere som IKKE kan kobles til RIAA?

    Av de du nevner er Pioneer A-70DA min favoritt som en solid totalpakke. Rotel 1520 er også knall, og trolig betydelig billigere på bruktmarkedet. (Men har ikke DAC)
     

    Zack

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.04.2018
    Innlegg
    251
    Antall liker
    154
    Sted
    Nittedal
    Torget vurderinger
    0
    Best er et vidt begrep. De du remser opp møter dine kriterier for å koble til sub og har phono evt. koble til ekstern riaa men hva med lydsignatur? Har du gjort deg tanker om hvilken type lyd du liker?
     

    murre906

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.07.2009
    Innlegg
    512
    Antall liker
    12
    Det har jeg liker type musikk som Metal, Punk,Blues Jazz- metal, jazz- progressive metal, Jazz-core Free- Jazz type music. Band such as Conflux, Blast, Iceburn, Panzerballet, Exivious, Counter-World Experience, Jerseyband, 7for4, Bone, NeBelNest, 5uu's, Spaced Out, Nine France band, Zu, Heavy Metal Jazz Concepts,Doctor Nerve. Jon Zorn. and this type of music + many more
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    Tror de kommer til å fortsette med Dynaudio. Men skal sjekke det. Håper å få hørt på Evoke-serien, den virker utrolig spennende.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Hvilken forsterker er best til Dynaudio Emit M20 av disse. Rotel a 12 ell 14, Nad C338, Rotel RA 1520, Hegel h90 ,Marantz M-CR611, Pioneer A-70DA
    Tror alle disse har pre out for sub, phono elle kan koble til en Riaa forsterker
    Jeg ville nok sagt Hegel H90 av disse. Da synergien mellom Dynaudio og Hegel er meget bra. En Hegel H160 brukt kan og fåes til ned mot 11000 med litt prut. De gikk for 12995 på slutten, ny. Samt Hegel H80, siste versjon har pre out. Fåes ned i 5000 kr. Og er et godt valg til Emit. De ble solgt for 5995 på slutten, nye. Så burde være mulig å få en slik til ok pris. Lykke til :)
     

    murre906

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.07.2009
    Innlegg
    512
    Antall liker
    12
    Har tenkt på det. Skal se om Hegel h 90 kommer på finn til en fornuftig pris.
    Så en Hegel H200 forsterker for 10 000 kr har den pre out for Sub og Phono
     
    Sist redigert:

    murre906

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.07.2009
    Innlegg
    512
    Antall liker
    12
    Så en Hegel H200 forsterker for 10 000 kr har den pre out for Sub og Phono
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn