Dynaudio's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • pelsjeger

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.04.2004
    Innlegg
    897
    Antall liker
    1.000
    Torget vurderinger
    4
    Ingen hegel har innebygd RIAA- forsterker for platespiller. Men den har vanlig inngang slik at du kan kople en til.
    H200 har dobbelt sett pre out - så du kan kjøre 4 subber via de, om du ønsker.
     

    murre906

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.07.2009
    Innlegg
    512
    Antall liker
    12
    Så da går der bra å bruke en sub og en Riaa forsterker på H200. Har null peiling på det der Har denne Riaa forsterkeren
     

    Vedlegg

    • 30.9 KB Visninger: 520

    murre906

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.07.2009
    Innlegg
    512
    Antall liker
    12
    Kom med tips da så jeg får lyd på Dynaudio Emit M20 høytallere. Skal koble til en subwoofer og platespiller.
    Effekt (RMS)
    150 W Frekvensomfang (maks)
    23 000 Hz Frekvensomfang (min)
    50 Hz Følsomhet
    86 dB Impedans
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.509
    Antall liker
    9.256
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Det er bare å koble opp. Se i bruksansvisningen på subben og bruksanvisningen på phono preampen.
     

    Freako

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.01.2010
    Innlegg
    144
    Antall liker
    90
    Købte et sæt Contour 20 for et år siden, og har ikke fortrudt det et sekund. Virkelig dejlige kasser. Originale stande ;)

    Lige i øjeblikket spiller de over et sæt 20 år gamle Parasound forstærkere, men lyder alligevel skønt. Næste uge tager jeg springet og investerer i en Accuphase E-370.
    Der kommer magi i lyttesofaen, tænker jeg.
     

    murre906

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.07.2009
    Innlegg
    512
    Antall liker
    12
    Hva med en Rotel RA 1572 passer den mine høyttalere Dynaudio Emit M20 speakers.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.509
    Antall liker
    9.256
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Du stiller samme spørsmål i 2 tråder, jeg ville holdt meg i tråden du startet; "Kjøp av forsterker" der har du fått flere svar på dine spørsmål.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Hva med en Rotel RA 1572 passer den mine høyttalere Dynaudio Emit M20 speakers.
    Vil tro det blir for snilt. Men liker du det rolig og pent og mykt er det sikkert bra.
    Jeg ville gått for Hegel f.eks på Dynaudio.
    Evnt en skitgod pre og Doxa effekt.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Hegel har pre out på de fleste forsterkerne sine. Der kobler du til sub med rca plugger (sub kabel kommer som 1 ledning.Kjøp y-ledd for å få koblet begge rca inn/utgangene) Jeg ville ikke kjøpt H200. Den er en av Hegels forsterkere jeg har likt minst. Sammen med H1. H80 med pre out, evt H90 holder til dine høyttalere. Alternativt H160 om du kan få en slik inn under budsjettet. Usikker på oppkobling av sub til rca utgang? Google hjelper deg også ut :) Lykke til.
     

    murre906

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.07.2009
    Innlegg
    512
    Antall liker
    12
    Flere tips til forsterkere. Har fått tips så jeg vet ikke helt hva som er best. Noen synes det er best og andre synes det. Det er ikke bare å dra og lytte på en forsterker når det er 12 mil til nemeste forretning en vei. Det er derfor jeg spør og graver så det ikke blir noe bom kjøp. Det er da snakk om ganske så mye penger å brruke. Av forettninger jeg har spurt så så har jeg fått disse tipene på forsterkere Qua Vena2, Cryus One, Elac Element EA 101EQ-G, Advence Acoustic X-1 75 eller x-i125. Vincent sv 500 eller Sv 227. Rotel RA 1520, Rotel RA 1572. Nad C338, Yamaha A-s801, Pioneer A-70DA. Marantz M-CR611 eller hva synes der jeg skal kjøpe blir hel helt i uvise på hva som er best. Må ha sub utgang på forsterkern. Takk for alle tips. Detter er noe tips som prisguiden anbefaler https://prisguiden.no/kategorier/forsterker?s=test_rating desc og Prisjakten anbefaler, Lyd og bilde nye ukjent der for meg må ha pre-out for sub https://www.lydogbilde.no/archive/test/hi-fi?tx_test_archive=forsterker&rate_total=6
     
    Sist redigert:

    murre906

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.07.2009
    Innlegg
    512
    Antall liker
    12
    Skal jeg bare gå for en av disse Anthem Integrated 225, Rotel RA_1572, Rotel RA-1592 eller en Krell kav 400i/500i til Dynaudio Emit M20. Orker ikke å lete noe mere nå
     
    Sist redigert:

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Skal jeg bare gå for en av disse Anthem Integrated 225, Rotel RA_1572 eller en Krell kav 400i/500i til Dynaudio Emit M20. Orker ikke å lete noe mere nå
    Du vil jo ikke høre på det som anbefalles av oss her inne, som har vert gjennom et enormt antall av forsterkere og høyttalere. Så hvorfor spør du om annet når vi har anbefalt det som vil låte best?
    Vi gjør det for at du skal slippe den evige runddansen vi har vert gjennom. Dyrt blir det og.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Jo da jeg hører etter og da kom jeg opp med dette.
    Skal du ha en forsterker som garantert matcher dine Dynaudio bra. Av erfaring så har jeg nå hørt meget mye forskjellig elektronikk på Dynaudio. Til edruelig pris er det som nevnt Hegel H80 med pre out eller H90 som er å anbefale til dem. Da har du pre out og dac med på kjøpet. Kan ikke komme på noen andre amper som passer dine Dynaudio noe bedre, uten at du må betale vesentlig mer og må ha dac i tillegg. Men dette er jo opp til deg. Som nevnt av lovemusikk, så er det ikke tatt utfra luften denne anbefalingen. Men man lærer jo så lenge man lever. Så valget er jo ditt. Prøv deg fram sånn sett, om du ønsker.
     

    murre906

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.07.2009
    Innlegg
    512
    Antall liker
    12
    Jo da jeg hører etter og da kom jeg opp med dette.
    Skal du ha en forsterker som garantert matcher dine Dynaudio bra. Av erfaring så har jeg nå hørt meget mye forskjellig elektronikk på Dynaudio. Til edruelig pris er det som nevnt Hegel H80 med pre out eller H90 som er å anbefale til dem. Da har du pre out og dac med på kjøpet. Kan ikke komme på noen andre amper som passer dine Dynaudio noe bedre, uten at du må betale vesentlig mer og må ha dac i tillegg. Men dette er jo opp til deg. Som nevnt av lovemusikk, så er det ikke tatt utfra luften denne anbefalingen. Men man lærer jo så lenge man lever. Så valget er jo ditt. Prøv deg fram sånn sett, om du ønsker.
    Tror jeg går for en Cambridge Audio Azur 851A forsterker.
     

    Academic_South

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2013
    Innlegg
    874
    Antall liker
    401
    Jo da jeg hører etter og da kom jeg opp med dette.
    Skal du ha en forsterker som garantert matcher dine Dynaudio bra. Av erfaring så har jeg nå hørt meget mye forskjellig elektronikk på Dynaudio. Til edruelig pris er det som nevnt Hegel H80 med pre out eller H90 som er å anbefale til dem. Da har du pre out og dac med på kjøpet. Kan ikke komme på noen andre amper som passer dine Dynaudio noe bedre, uten at du må betale vesentlig mer og må ha dac i tillegg. Men dette er jo opp til deg. Som nevnt av lovemusikk, så er det ikke tatt utfra luften denne anbefalingen. Men man lærer jo så lenge man lever. Så valget er jo ditt. Prøv deg fram sånn sett, om du ønsker.
    Tror jeg går for en Cambridge Audio Azur 851A forsterker.
    Javel - men Hegel matcher bedre med klangen i Dynaudio enn Cambridge. Hvorfor ikke gå for Hegel H90?
     

    murre906

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.07.2009
    Innlegg
    512
    Antall liker
    12
    Jo da jeg hører etter og da kom jeg opp med dette.
    Skal du ha en forsterker som garantert matcher dine Dynaudio bra. Av erfaring så har jeg nå hørt meget mye forskjellig elektronikk på Dynaudio. Til edruelig pris er det som nevnt Hegel H80 med pre out eller H90 som er å anbefale til dem. Da har du pre out og dac med på kjøpet. Kan ikke komme på noen andre amper som passer dine Dynaudio noe bedre, uten at du må betale vesentlig mer og må ha dac i tillegg. Men dette er jo opp til deg. Som nevnt av lovemusikk, så er det ikke tatt utfra luften denne anbefalingen. Men man lærer jo så lenge man lever. Så valget er jo ditt. Prøv deg fram sånn sett, om du ønsker.
    Tror jeg går for en Cambridge Audio Azur 851A forsterker.
    Javel - men Hegel matcher bedre med klangen i Dynaudio enn Cambridge. Hvorfor ikke gå for Hegel H90?
    Har sett på den, men fant ut at den ikke hadde pre out for sub på forsterkern. Skal handle brukt på finn.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Tror jeg går for en Cambridge Audio Azur 851A forsterker.
    Javel - men Hegel matcher bedre med klangen i Dynaudio enn Cambridge. Hvorfor ikke gå for Hegel H90?
    Har sett på den, men fant ut at den ikke hadde pre out for sub på forsterkern. Skal handle brukt på finn.
    H90 har pre ut jo.
    Det står ikke sub ut, men er det samme, bare at pre ut er fulltone. Gjør ikke noe da sub har deling innebygget..der du justere hz
     

    murre906

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.07.2009
    Innlegg
    512
    Antall liker
    12
    Tror jeg går for en Cambridge Audio Azur 851A forsterker.
    Javel - men Hegel matcher bedre med klangen i Dynaudio enn Cambridge. Hvorfor ikke gå for Hegel H90?
    Har sett på den, men fant ut at den ikke hadde pre out for sub på forsterkern. Skal handle brukt på finn.
    H90 har pre ut jo.
    Det står ikke sub ut, men er det samme, bare at pre ut er fulltone. Gjør ikke noe da sub har deling innebygget..der du justere hz
    Hva med en Hegel h 200 passe den mine høyttalere
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.509
    Antall liker
    9.256
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Dette er helt herlig, vi går rundt i ring som huggærne høns og spammer ned Dynaudiotråden med innlegg i hytt og gevær.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.564
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Hos meg spiller "Dynaudio Special Twenty Five" ringer rundt det jeg tidligere har hatt i lytterommet mitt. Supermatch med Kinki integrert. Spiller imponerende bass, suveren mellomtoneinnsikt, gnistrende oppløsning og stor dynamikk. Hadde rett før Kinki en PrmaLuna Dialogue. Den klarte ikke å drive dynaudioene skikkelig. Så dynaudioene trenger effekt og kontroll nedover.

    Selv om mine "Twenty Five" er over 10 år, er dem helt strøkne der dem står med originale forniklede stativer. I tillegg er dem I praksis "nye" teknisk, da både diskanter og basser er byttet av ulike årsaker. Superhappy!

    Skal forsøke å få hørt de nye Confidence 20. Esostar3 og DDC virker spennende. Tipper dette er helt rått!

    dynaudio-confidence-20_blonde_wood_front.png.jpg
     
    Sist redigert:

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Har sett på den, men fant ut at den ikke hadde pre out for sub på forsterkern. Skal handle brukt på finn.
    H90 har pre ut jo.
    Det står ikke sub ut, men er det samme, bare at pre ut er fulltone. Gjør ikke noe da sub har deling innebygget..der du justere hz
    Hva med en Hegel h 200 passe den mine høyttalere
    Nok krefter der. Hvis den har pre ut er den vel grei.

    Mange sub kan og ta i mot signal fra høyttalerledningene.

    Dynaudio og Hegel er god mat. Sånn har det jo alltid vert.
    H200 til 10.000 er litt dyrt.. men.. du får 200 watt da.

    Men velger du H90 har du innebygd moderne DAC som er bra. Og du får bra lyd. Ikke se deg helt blindt på 60watt.

    H200 er nå en del år, men var en referanse.
    H90 er ny og moderne til samme pris brukt.

    Klart det nok finnes andre forsterkere som gjør en god jobb. Men da blir det f.eks Doxaen jeg har, men da blir alt mye mer styr.. DAC, best mulig pre, Doxa.. og ilke sikkert det blir like bra som med Hegel.

    Hadde selv kjøpt Hegel til Dynaudio. Der får du kvalitet på lyden få andre klarer i denne prisklassen.
     

    murre906

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.07.2009
    Innlegg
    512
    Antall liker
    12
    Da skal jeg gå for Hegel h 90, Rotel A14/ Rotel RA-1572 etter tips i fra dere. Hvem av disse er best for mine høyttaler Dynaudio Emit M20
     

    Zack

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.04.2018
    Innlegg
    251
    Antall liker
    154
    Sted
    Nittedal
    Torget vurderinger
    0
    Skulle tro du hadde lest innspillene du har fått på de to siste sidene. Start på #3422 og frem til #3467 da har du svaret.
     

    murre906

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.07.2009
    Innlegg
    512
    Antall liker
    12
    Skulle tro du hadde lest innspillene du har fått på de to siste sidene. Start på #3422 og frem til #3467 da har du svaret.
    Når man har null peilig på det der så blir det slik da. Har prøvd å lest å fortå det dere skriver. . Beklager hvis jeg virker helt håpløs. Men nå har jeg tips på forsterkere jeg skal se på. Takk for alle svar.
     

    Graks

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2004
    Innlegg
    628
    Antall liker
    476
    Noen som har hørt Dynaudio Special 25 med Yamaha A-S2100 eller liknende integrert forsterker?
    SP25 blir nok bare bedre med mer strømsterke forsterkere, men A-S2100 er ikke helt slapp den heller...
    SP25 skal visst gå ned til ca 35hz, har en Arendal Sub1 som vil fylle ut dypbassen.
    Special 25 skal ta over får Usher Dancer Mini One DMD.
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    733
    Antall liker
    409
    Torget vurderinger
    1
    Noen her som har fått en ordentlig sammenligningstest mellom special 40 og contour 20 da?
     

    OleLyttøye

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.06.2015
    Innlegg
    555
    Antall liker
    228
    Sted
    Bergen
    Har hørt begge, men ikke A/B. Begge er kjempebra.
    Lyd & Bilde sammenligner dem i sin test av Special Forty, men er alt for snill når det gjelder vurdering av krav til forsterker.
    Special 40 satte stor pris på tilstrekkelig med krefter, jeg har ikke fått demonstrert tilsvarende for Contour 20, men vil tippe forholdet er det samme der.
    Begge hadde Hegel forsterkning da jeg hørte dem. Special 40 hadde bedre plassering der jeg hørte dem, og med forsterkerbytte ble det kjempebra, derfor husker jeg dem best. Må si jeg var mektig imponert til den prisen. Contour 20 koster 45', da er jo alternativene flere, men de har selvfølgelig også mer fundament.
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Prismessig, er vi nu i ny bil nivo, i mellem klassen, og helt ærlig jeg tar ikke sjansen på at skulle forklare økonomi direktøren, at det er forsvarlig at bruge så mange penge på en høytaler.

    I mine øjne er 400 og et eller andet hinsides, vanvittig, for en høyttaler.

    Beklager!
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.169
    Antall liker
    1.385
    Torget vurderinger
    11
    De ser helt fantastiske ut i mine øyne. Drømmer om Confidence 30 jeg da i raven wood finish. Noe av det mest interessante ved de, er at det er bassport i bunnen. Det har vel ikke vært på særlig mange Dynaudioer før?
    Hørte confidence 50 i lytteromnet til Moon på high end i dag, beste rommet på messa på alle måter for meg. Det var sublim lyd, vanskelig å gå derifra.
     

    Graks

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2004
    Innlegg
    628
    Antall liker
    476
    Har anskaffet meg ett par strøkne Dynaudio Special 25 fra en hyggelig kar på finnmarkskysten.
    De var vanskelig å få til å spille riktig bra i dette oppsettet, men nå spiller de nydelig. Bra integrasjon med suben fikk jeg med lukket passport, de står nokså nær bakvegg.

    Spilles med Yamaha A-S1000 og SVS SB-1000 sub.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Har anskaffet meg ett par strøkne Dynaudio Special 25 fra en hyggelig kar på finnmarkskysten.
    De var vanskelig å få til å spille riktig bra i dette oppsettet, men nå spiller de nydelig. Bra integrasjon med suben fikk jeg med lukket passport, de står nokså nær bakvegg.

    Spilles med Yamaha A-S1000 og SVS SB-1000 sub.
    Grattis med kjøpet! Grattis med at du har fått tak i ett par. For du besitter en av de beste Dynaudio høyttalere som er laget.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.564
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Dynaudio Special 25 fattet min interesse for omlag 1 år siden. Siden da har jeg hatt fokus på Dynaudio generelt. Etter mange lytterunder tør jeg påstå at Dynaudio generelt er en av de få produsenter som virkelig klarer å knekke "audionøtta". Ekstremt gode elektrodynamiske høyttalere innenfor rimelighetens grenser hva angår pris.

    På München-messa stakk jeg nesa innom en stand der de spilt på et rimelig dynaudiobaset høyttalersystem. Fy F… Er det virkelig mulig… var først inntrykket… Slik dette oppsettet spilte hang ikke sammen med prisen.

    Min erfaring tilsier også eksellent support og kundebehandling.

    Hurra for Dynaudio! :)
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn