Dynaudio's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Y.U

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.01.2017
    Innlegg
    52
    Antall liker
    32
    Sted
    Oslo
    @oyvindl85

    Takk for det :)
    Ja, det har du rett i. Bassen er faktisk litt i det meste laget, men driver å justerer inn så regner med å få temmet subbene litt etterhvert.
    Pliniusen er helt sjef! Har aldri hatt en amp som spiller med slik oppløsning og autoritet, og jeg har prøvd/hørt endel. De er perfekte på S1.4LE :) Det beste jeg kan si om den er at jeg sluttet å hige etter en bedre amp etter at jeg fikk Plinius SA-103. Alt annet kan nok byttes ut etterhvert, feks bytte S1.4 LE til C1, men ikke ampen. Den blir.

    Gratulerer med lekre C1 Signatur :)
    Helt riktig Salmacis, vi bytter alt annet bortsett fra Plinius SA-103, den blir uansett hva.
     

    Y.U

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.01.2017
    Innlegg
    52
    Antall liker
    32
    Sted
    Oslo
    Jeg bruker Plinius SA103 og den gir masse høykvalitetslyd, ikke minst kvalitetsbass ut av S1.4 LE, så det ligger ikke der. Begrensningene er i ht. Jeg opplever at jeg trenger litt mer fundament, så jeg klinte til med 2x Sub 600... Så får vi se hvordan det blir [emoji16]

    Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
    Store krav til bass i et bittelite rom, hmmmm....
    Selv med en kraftig forsterker vil S1,4 aldri gi storhet på samme måte som F.eks Contour 20 kan. Hadde rommet ditt vært større, hadde jeg sterkt anbefalt deg å bytte til disse. Contour 20 er fantastiske høyttalere.
    MEN: i et så lite rom vil du aldri oppnå god lyd. Skal du klare det, må høyttalerne få god avstand til bak- og sidevegger. Hvis ikke, blir du sittende og høre på veggrefleksjoner like mye som lyden fra høyttalerne. Lyden vil bli sterkt farget og tredimensjonalitet blir et fremmedord. En annen ting er at ren og dynamisk dypbass er fysisk umulig å gjengi i et så lite rom. Avstand mellom vegger er for liten.
    Du har sikkert rett, men det er gøy å prøve litt selv uansett [emoji4] I verste fall ender subbene på brukten. Eller så griner jeg meg til ett større rom etterhvert [emoji16]

    Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
    Hvis du er i Oslo området en dag så kan du stikke innom og høre Plinius SA-103 sammen med Dynaudio S3.4 på nesten samme romstørrelser som du har og hvis du har mulighet, tar du med forforsterkeren din så hører du hvordan dette låter, 😊.
    Her har du litte forsmak 😊
    https://youtu.be/0FbGuCTEY7E
     

    Salmacis

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.03.2002
    Innlegg
    296
    Antall liker
    206
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    5
    Jeg bruker Plinius SA103 og den gir masse høykvalitetslyd, ikke minst kvalitetsbass ut av S1.4 LE, så det ligger ikke der. Begrensningene er i ht. Jeg opplever at jeg trenger litt mer fundament, så jeg klinte til med 2x Sub 600... Så får vi se hvordan det blir [emoji16]

    Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
    Store krav til bass i et bittelite rom, hmmmm....
    Selv med en kraftig forsterker vil S1,4 aldri gi storhet på samme måte som F.eks Contour 20 kan. Hadde rommet ditt vært større, hadde jeg sterkt anbefalt deg å bytte til disse. Contour 20 er fantastiske høyttalere.
    MEN: i et så lite rom vil du aldri oppnå god lyd. Skal du klare det, må høyttalerne få god avstand til bak- og sidevegger. Hvis ikke, blir du sittende og høre på veggrefleksjoner like mye som lyden fra høyttalerne. Lyden vil bli sterkt farget og tredimensjonalitet blir et fremmedord. En annen ting er at ren og dynamisk dypbass er fysisk umulig å gjengi i et så lite rom. Avstand mellom vegger er for liten.
    Du har sikkert rett, men det er gøy å prøve litt selv uansett [emoji4] I verste fall ender subbene på brukten. Eller så griner jeg meg til ett større rom etterhvert [emoji16]

    Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
    Hvis du er i Oslo området en dag så kan du stikke innom og høre Plinius SA-103 sammen med Dynaudio S3.4 på nesten samme romstørrelser som du har og hvis du har mulighet, tar du med forforsterkeren din så hører du hvordan dette låter, ??????.
    Her har du litte forsmak ??????
    https://youtu.be/0FbGuCTEY7E
    Det hadde vært skikkelig gøy. Jeg har forøvrig Plinius Kaitaki preamp så da kunne du sammenliknet med din Helgel også :)
    Vi kan prøve over påske
     

    Salmacis

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.03.2002
    Innlegg
    296
    Antall liker
    206
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    5
    Jeg bruker Plinius SA103 og den gir masse høykvalitetslyd, ikke minst kvalitetsbass ut av S1.4 LE, så det ligger ikke der. Begrensningene er i ht. Jeg opplever at jeg trenger litt mer fundament, så jeg klinte til med 2x Sub 600... Så får vi se hvordan det blir [emoji16]

    Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
    Store krav til bass i et bittelite rom, hmmmm....
    Selv med en kraftig forsterker vil S1,4 aldri gi storhet på samme måte som F.eks Contour 20 kan. Hadde rommet ditt vært større, hadde jeg sterkt anbefalt deg å bytte til disse. Contour 20 er fantastiske høyttalere.
    MEN: i et så lite rom vil du aldri oppnå god lyd. Skal du klare det, må høyttalerne få god avstand til bak- og sidevegger. Hvis ikke, blir du sittende og høre på veggrefleksjoner like mye som lyden fra høyttalerne. Lyden vil bli sterkt farget og tredimensjonalitet blir et fremmedord. En annen ting er at ren og dynamisk dypbass er fysisk umulig å gjengi i et så lite rom. Avstand mellom vegger er for liten.
    Du har sikkert rett, men det er gøy å prøve litt selv uansett [emoji4] I verste fall ender subbene på brukten. Eller så griner jeg meg til ett større rom etterhvert [emoji16]

    Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
    Dette var et artig eksperiment, men det lykkes ikke noe nevneverdig. Uten DSP var det virkelig vanskelig å få intergrert bassen sømløst. Det ble liksom bare sånn passe greit og ikke verdt inversteringen. Bassen ble dyp og dominerende, men ikke egentlig rask nok. Og det ble rett og slett for mye. Behovet fallt også etterhvert bort. Etter at jeg fikk skaffet meg en Plinius Kaitaki Preamp og koblet den sammen med SA-103 spiller S1.4 LE med mer bass enn jeg noen gang har hørt av de med annet utstyr. Så jeg er fornøyd med ht slik de er i dag. Subbene ble sendt tilbake innen angrefristen :)
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.191
    Antall liker
    1.417
    Torget vurderinger
    11
    Jeg bruker Plinius SA103 og den gir masse høykvalitetslyd, ikke minst kvalitetsbass ut av S1.4 LE, så det ligger ikke der. Begrensningene er i ht. Jeg opplever at jeg trenger litt mer fundament, så jeg klinte til med 2x Sub 600... Så får vi se hvordan det blir [emoji16]

    Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
    Store krav til bass i et bittelite rom, hmmmm....
    Selv med en kraftig forsterker vil S1,4 aldri gi storhet på samme måte som F.eks Contour 20 kan. Hadde rommet ditt vært større, hadde jeg sterkt anbefalt deg å bytte til disse. Contour 20 er fantastiske høyttalere.
    MEN: i et så lite rom vil du aldri oppnå god lyd. Skal du klare det, må høyttalerne få god avstand til bak- og sidevegger. Hvis ikke, blir du sittende og høre på veggrefleksjoner like mye som lyden fra høyttalerne. Lyden vil bli sterkt farget og tredimensjonalitet blir et fremmedord. En annen ting er at ren og dynamisk dypbass er fysisk umulig å gjengi i et så lite rom. Avstand mellom vegger er for liten.
    Du har sikkert rett, men det er gøy å prøve litt selv uansett [emoji4] I verste fall ender subbene på brukten. Eller så griner jeg meg til ett større rom etterhvert [emoji16]

    Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
    Dette var et artig eksperiment, men det lykkes ikke noe nevneverdig. Uten DSP var det virkelig vanskelig å få intergrert bassen sømløst. Det ble liksom bare sånn passe greit og ikke verdt inversteringen. Bassen ble dyp og dominerende, men ikke egentlig rask nok. Og det ble rett og slett for mye. Behovet fallt også etterhvert bort. Etter at jeg fikk skaffet meg en Plinius Kaitaki Preamp og koblet den sammen med SA-103 spiller S1.4 LE med mer bass enn jeg noen gang har hørt av de med annet utstyr. Så jeg er fornøyd med ht slik de er i dag. Subbene ble sendt tilbake innen angrefristen :)
    så da havner de som b-vare et sted,kunne tenkt meg å prøve en da jeg tror det er grei match å integrere med KEF LS50 wireless
     

    Y.U

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.01.2017
    Innlegg
    52
    Antall liker
    32
    Sted
    Oslo
    Du har sikkert rett, men det er gøy å prøve litt selv uansett [emoji4] I verste fall ender subbene på brukten. Eller så griner jeg meg til ett større rom etterhvert [emoji16]

    Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
    Hvis du er i Oslo området en dag så kan du stikke innom og høre Plinius SA-103 sammen med Dynaudio S3.4 på nesten samme romstørrelser som du har og hvis du har mulighet, tar du med forforsterkeren din så hører du hvordan dette låter, ������.
    Her har du litte forsmak ������
    https://youtu.be/0FbGuCTEY7E
    Det hadde vært skikkelig gøy. Jeg har forøvrig Plinius Kaitaki preamp så da kunne du sammenliknet med din Helgel også :)
    Vi kan prøve over påske
    Det hadde vært helt konge. Har veldig lyst å prøve en Plinius forforsterker, jeg må innrømme øvre mellomtone er litt hard, blir slitsom å høre i lengden, sånn som det er i dag så funker det ikke med rock, prog rock og den slags, i dag dro jeg frem Counterpoint NP400 E og hardheten forsvsnt, men den er ikke så åpen, kontrollert og artikulert som Pliniusen, det kan hende brikkene faller på plass med Kaitakien.
    Da tar du kontakt når du har tid etter påske 😊
    Sender deg PM.
     

    Y.U

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.01.2017
    Innlegg
    52
    Antall liker
    32
    Sted
    Oslo
    Hei folkens,

    Trenger hjelp med Dynaudio Contour S3.4
    Det begynte med at ene av basselementene lagde en ulyd ved en bestemet frekvens, nå har jeg bestilt et nytt element fra Soundgarden, men i dag så begynte det å skje følgende:
    Når jeg spiller med lavt volum så spiller begge likt, når jeg skrur på volumet så spiller de likt noen sekunder så kutter den ene høyttaleren ut og spiller med mye lavere volum.
    Har byttet forsterker også, men det skjer det samme,
    Hva kan det være?
     

    Y.U

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.01.2017
    Innlegg
    52
    Antall liker
    32
    Sted
    Oslo
    Komponenter på Delefilter kanskje?
    Takk for svar.
    Ja, jeg mistenker at det kan være noe krøll der. Jeg venter til jeg har montert det nye elementet hvis problemet er fortsatt til stedet så skal jeg sjekke delefilteret.
     

    Hegel_som_regel

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.01.2018
    Innlegg
    66
    Antall liker
    10
    Sted
    Stavanger
    Hei.
    Har noen blonde lokker på vei.

    Kan noen forklare meg om det vil være godt alternativ å kjøpe Lyd48 kontra å ha et tradisjonelt oppsett? Hva er fordel/ulempe med Aktiv/Monitor vs forsterker med høyttalere osv ?
     

    Zack

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.04.2018
    Innlegg
    251
    Antall liker
    154
    Sted
    Nittedal
    Torget vurderinger
    0
    Hei
    Jeg har etter mange år endelig fått muligheten til å få egen tv/ anleggs krok i kjellerstuen.
    Er det noen som har erfaring med Dynaudio Excite X38?
    Jeg har tidligere syns godt om Dynaudio men kun hørt ved butikks demo så jeg setter pris på konkrete erfaringer og gjerne med X38.
    Forsterker kommer etterhvert men kom gjerne med innspill på match og minimumspris jeg bør beregne.
    Kjellerstuen er ca. 24kvm og er vanlig møblert med hjørnesofa, stol, sofabord og tykke tepper på gulvet.
    Anlegget må av praktiske årsaker stå ved langveggen med ca. 3 meter til lytteposisjon.

    På forhånd takk for hjelpen.

    Mvh
    Zack
     

    tsmork

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    08.11.2017
    Innlegg
    94
    Antall liker
    52
    Hei.
    Har noen blonde lokker på vei.

    Kan noen forklare meg om det vil være godt alternativ å kjøpe Lyd48 kontra å ha et tradisjonelt oppsett? Hva er fordel/ulempe med Aktiv/Monitor vs forsterker med høyttalere osv ?
    Spørsmålet er hva du tenker lyd-serien skal løse for deg? Med Lyd-serien trenger du allikevel en forforsterker og du må ha signalkabel til høyttalerne. Hvis bruken er tiltenkt vanlig hifi i stua, kan en passiv Special forty sikkert gjøre susen med en "vanlig" forsterker.

    Ønsker du derimot å løse plass og/eller plasseringsproblemer ville jeg heller sett på nye Xeo 20, eventuelt Focus 20 XD med Connect der du via WiFi kan sende signalene trådløst til de aktive høyttalerne. Selv har jeg aktive Focus 20 XD med Connect, og er strålende fornøyd. Prisen kan være litt vond, men periodisk har Soundgarden 20% avslag på Dynaudio, og det hjelper jo på.
     

    Zack

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.04.2018
    Innlegg
    251
    Antall liker
    154
    Sted
    Nittedal
    Torget vurderinger
    0
    Hei
    Jeg har etter mange år endelig fått muligheten til å få egen tv/ anleggs krok i kjellerstuen.
    Er det noen som har erfaring med Dynaudio Excite X38?
    Jeg har tidligere syns godt om Dynaudio men kun hørt ved butikks demo så jeg setter pris på konkrete erfaringer og gjerne med X38.
    Forsterker kommer etterhvert men kom gjerne med innspill på match og minimumspris jeg bør beregne.
    Kjellerstuen er ca. 24kvm og er vanlig møblert med hjørnesofa, stol, sofabord og tykke tepper på gulvet.
    Anlegget må av praktiske årsaker stå ved langveggen med ca. 3 meter til lytteposisjon.

    På forhånd takk for hjelpen.

    Mvh
    Zack
    Er det kun de dyrere seriene folk har eller er det generelt lite erfaring med Excite serien til Dynaudio?
    Ingen som har/ har hatt X38?
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Jeg har hatt de.
    De jeg har nå spiller bedre.
    Se signaturen
     

    Zack

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.04.2018
    Innlegg
    251
    Antall liker
    154
    Sted
    Nittedal
    Torget vurderinger
    0
    Ok men ser ingen signatur.
    Hva har du nå og hva er bedre ved dem enn x38?
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Zack

    Av alle Dynaudio jeg har eid så er det vel Exite serien jeg har liket minst. Ikke hatt X38 men X34. De spiller ok, men det er det. Syns til og med DM serien spilte bedre. Focus og opp begynner å bli bra. Har du inntil 25 kvm er også stativmodellene til Dynaudio utrolig bra. De spiller som en gulvstående uansett :) Jeg har hatt alt fra DM til Confidence. Har C1 Signature i dag. Du får mer og mer etterhvert som du oppgraderer er min erfaring. Hvor stort er rommet ditt og hvilken musikk lytter du mest til. Hvilken elektronikk har du i dag å matche med? Mye spiller inn for hva du bør velge. Hva er budsjett om du leter etter et par Dynaudio?
     

    Zack

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.04.2018
    Innlegg
    251
    Antall liker
    154
    Sted
    Nittedal
    Torget vurderinger
    0
    Jeg hører mye forskjellig musikk fra Queen, Pink Floyd til rock og noe metal ala Metallica, Iron Maiden, Pantera.
    Forsterker kommer senere og rommet er ca. 24 kvm. Se over fra tidligere innlegg.
    Jeg ser for meg ca. 25k.
    Grunnen til jeg ønsker gulvstående er en tanke om å miste "kropp og fylde" i en stativhøyttaler. Vil den nye special forty være et bra alternativ som gir meg nok kropp og fyldig lyd? Er overfølsom for skarpe s lyder og pågående diskant og så langt jeg har kunne lese meg frem til og det lite jeg har hørt av Dynaudio (tror den het Focus 160) er det ingen ubehagelig diskant.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Jeg har ikke hørt SP40 selv. Men har eid et par C20, og de som har hørt SP40 av selgerne hos Soundgarden opp mot C20, sier at SP40 er litt mer frempå enn C20. Jeg selv syntes C20 ble noe slank i bassområde og noe lysere øvre mellomtone enn f.eks C1. Har sammenlignet disse to side ved side. Jeg valgte vekk C20 fordi de spilte for tynt ved lavt volum. Der er C1 fyldigere. Og Focus serien har mer fra C1 lyden enn C20. Jeg var veldig fornøyd med Focus 160 og Hegel H160 og H300. Spilte i grunn all musikk med stor lyd og savnet i grunn aldri bass. Hadde Focus 220 en liten stund. Men må ærlig si de ikke spilte noe særlig mer bass i rommet mitt på 20 kvm enn Focus 160. Hvorfor aner jeg ikke. Ble litt overrasket selv der. Men la oss si du kjøper et par brukte Focus 160 og en H160, så havner du under 20.000 kr for begge. Så kan du spe på med en god sub egnet til musikk til ca 5000 kr brukt. Da får du et forrykende godt anlegg som spiller godt allround. Alternativet er aktive Dynaudio. 200XD eller 400XD. Har selv hatt 200XD og de spiller bass som er naturstridig i forhold til størrelsen til høyttaleren. Disse kan også tunes litt til hvordan rommet ditt er. Har innebygget romkorrigering for plassering nært vegg eller hjørne. Evt fritt i rommet. Diskant kan stilles også opp eller ned med -1 og +1 db. Jeg foretrakk -1. Likte dem best etter oppdatering av software. Da ble lyden noe mer smooth og volumjustering ble mer lineær. XD serien er en sjelden gang å oppdrive brukt. Nye XD20 koster 49995 kr før evt rabatt. Så kommer Connect box til 3500 kr. Får nok en ok pakkepris på dette. Kan også koblet til sub ved senere anledning om behovet er der.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.524
    Antall liker
    9.295
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Jeg hører mye forskjellig musikk fra Queen, Pink Floyd til rock og noe metal ala Metallica, Iron Maiden, Pantera.
    Forsterker kommer senere og rommet er ca. 24 kvm. Se over fra tidligere innlegg.
    Jeg ser for meg ca. 25k.
    Grunnen til jeg ønsker gulvstående er en tanke om å miste "kropp og fylde" i en stativhøyttaler. Vil den nye special forty være et bra alternativ som gir meg nok kropp og fyldig lyd? Er overfølsom for skarpe s lyder og pågående diskant og så langt jeg har kunne lese meg frem til og det lite jeg har hørt av Dynaudio (tror den het Focus 160) er det ingen ubehagelig diskant.
    Jeg er også overfølsom for skarpe s lyder og pågående diskant og når jeg byttet ut mine Focal Electraer med Focus 110 så ble det veldig bra. (Focal var bra med rør men passet dårlig med Sony MosFet) Dynaudio Focus som er noen år gamle finner du av og til brukt, jeg hadde satset på noen sånne. Og likeledes med forsterker, du finner utrolig mye bra for en rimelig penge. Handler du brukt så kan du få tak i snadder:)


    Edit; rommet jeg har er på ca.20 kvm. og jeg savner ikke bass i det hele tatt, komboen E90 og N90 blåser liv i disse som fy. (Det er mer bass i Focusene enn de Electraene jeg hadde)
     
    Sist redigert:

    Zack

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.04.2018
    Innlegg
    251
    Antall liker
    154
    Sted
    Nittedal
    Torget vurderinger
    0
    Takk for gode innspill.
    Jeg har lyst på et tradisjonelt anlegg og ikke aktive høyttalere. Får lytte til SP40 og se om de faller i smak og hvordan de er på s lyder og hvordan mer "frempå" de oppleves. Eneste ankepunkt er fargene, dem er jeg ikke helt fortrolig med men det er lyden det kommer an på.
     

    tsmork

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    08.11.2017
    Innlegg
    94
    Antall liker
    52
    Jeg har ikke hørt SP40 selv. Men har eid et par C20, og de som har hørt SP40 av selgerne hos Soundgarden opp mot C20, sier at SP40 er litt mer frempå enn C20. Jeg selv syntes C20 ble noe slank i bassområde og noe lysere øvre mellomtone enn f.eks C1. Har sammenlignet disse to side ved side. Jeg valgte vekk C20 fordi de spilte for tynt ved lavt volum. Der er C1 fyldigere. Og Focus serien har mer fra C1 lyden enn C20. Jeg var veldig fornøyd med Focus 160 og Hegel H160 og H300. Spilte i grunn all musikk med stor lyd og savnet i grunn aldri bass. Hadde Focus 220 en liten stund. Men må ærlig si de ikke spilte noe særlig mer bass i rommet mitt på 20 kvm enn Focus 160. Hvorfor aner jeg ikke. Ble litt overrasket selv der. Men la oss si du kjøper et par brukte Focus 160 og en H160, så havner du under 20.000 kr for begge. Så kan du spe på med en god sub egnet til musikk til ca 5000 kr brukt. Da får du et forrykende godt anlegg som spiller godt allround. Alternativet er aktive Dynaudio. 200XD eller 400XD. Har selv hatt 200XD og de spiller bass som er naturstridig i forhold til størrelsen til høyttaleren. Disse kan også tunes litt til hvordan rommet ditt er. Har innebygget romkorrigering for plassering nært vegg eller hjørne. Evt fritt i rommet. Diskant kan stilles også opp eller ned med -1 og +1 db. Jeg foretrakk -1. Likte dem best etter oppdatering av software. Da ble lyden noe mer smooth og volumjustering ble mer lineær. XD serien er en sjelden gang å oppdrive brukt. Nye XD20 koster 49995 kr før evt rabatt. Så kommer Connect box til 3500 kr. Får nok en ok pakkepris på dette. Kan også koblet til sub ved senere anledning om behovet er der.
    Kan skrive under på at Focus 20 XD er flotte saker, og som du sier, litt naturstridige saker med tanke på bass. Har og et par godgamle Focus 140 stående etter oppgradering til 20 XD, og de er for bra til at jeg har hjerte til å selge de.
     

    tsmork

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    08.11.2017
    Innlegg
    94
    Antall liker
    52
    Takk for gode innspill.
    Jeg har lyst på et tradisjonelt anlegg og ikke aktive høyttalere. Får lytte til SP40 og se om de faller i smak og hvordan de er på s lyder og hvordan mer "frempå" de oppleves. Eneste ankepunkt er fargene, dem er jeg ikke helt fortrolig med men det er lyden det kommer an på.

    Jeg ville bli forbauset hvis ikke SP40 gir et godt inntrykk, så lykke til med testingen.
     

    Zack

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.04.2018
    Innlegg
    251
    Antall liker
    154
    Sted
    Nittedal
    Torget vurderinger
    0
    Ja får teste SP40 og se om ikke de faller i smak.
    Vil X38 ikke gi et noe bedre og mer åpent lydbilde med eget mellomtone element enn X34?
    Kan ikke helt legge fra meg tanken på gulvstående men det kan endre seg når jeg får testet.
     
    Sist redigert:

    tsmork

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    08.11.2017
    Innlegg
    94
    Antall liker
    52
    Ny firmware for Dynaudio Connect – 1.09.

    Nevnes ikke med et ord på fb eller på nettstedet, bortsett fra at nå det står april 2018 for Connect-firmware. Den problematiske versjonen 1.07 er da borte vekk, og 1.09 ser ut til å fungere fin-fint.
     

    Zack

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.04.2018
    Innlegg
    251
    Antall liker
    154
    Sted
    Nittedal
    Torget vurderinger
    0
    Har et par Focus 160 til 13k inkl. stativ for hånden.
    Er det grei pris?
    Er litt bekymret for å kjøpe brukt hvis basselementer er slidte og må byttes innen noen år eller tenker jeg for mye og bør bare slå til;)
    Noen bud på pris om 13k er for mye?
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Har et par Focus 160 til 13k inkl. stativ for hånden.
    Er det grei pris?
    Er litt bekymret for å kjøpe brukt hvis basselementer er slidte og må byttes innen noen år eller tenker jeg for mye og bør bare slå til;)
    Noen bud på pris om 13k er for mye?
    Hei

    Etter min erfaring på prisene på Focus 160 blir det ønskepris. De har gått for såpass lite som 5500 kr uten stativer.
    Men la oss si et strøkent par burde gå for maks 8000 kr inkl stativer. Har en bekjent som solgte et par for en måned siden. Han hadde sine lenge ute til 6000 kr uten napp. Ble solgt til slutt. Men sier litt om prisnivået de har havnet på. Basselementene skal du ikke være redd for. De er ikke så gamle enda. Med annet de ikke er ødelagt av brukerfeil, så holder dei mange mange år enda.

    Mvh Øyvind
     

    Zack

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.04.2018
    Innlegg
    251
    Antall liker
    154
    Sted
    Nittedal
    Torget vurderinger
    0
    Takk for raskt svar.
    Ja jeg tenkte også det var en voldsom pris selvom de er pene og inkl. stativ.
    Tenker på SP40 men med en fornuftig pris på 160 blir differensen for stor.
    Har vært å lyttet litt hos HFK og B&W skuffet enormt mens Dali var ok. Det er selvsagt butikslokale men jeg opplevde aldri musikken i 706 S2 helt slapp fri av boksen. 705 S2 var ok men har ikke kunne glemme 160 som jeg testet for en del år siden.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Focus 160 er en meget god høyttaler. Selv hadde jeg dem stort sett med Hegel H160 og H300. Det spilte meget godt sammen på all slags musikk. Prøvde en gang McIntosh MA6900 på dem. Det var en dårlig match opp mot Hegel på Focus 160. Jeg har funnet ut at Hegel er en flott partner med Dynaudio generelt. Spesielt i fornuftig prissegment. Så en brukt H160 til ca 12000 vil være en lur investering til dem også. Du får gi et bud på dem. Evt legg ut en ønskes kjøpt annonse på et par. Finnes en del av dem der ute. Så noen vil nok selge :)
     
    Sist redigert:

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    De nye Confidence 20 ser veldig like ut til C20. De dobler prisen fra dagens C1, som er helt absurd. Tviler de er dobbelt så gode :) 11000£ er nesten 130.000 kr. Håper bare ikke de har tunet de nye Confidence etter C20 sin noe lysere klang. Da går de vekk fra det jeg personlig liker ved den ‘gamle’ Dynaudio huslyden. C1 Signaturene mine er desidert varmere og fyldigere i lyden enn C20 var ved A/B test hjemme. Spesielt ved moderat volum. Så i det lange løp er nok en noe varmere lyd å foretrekke for å ikke fremprovosere lyttetretthet. Men hvordan de nye Confidence låter vet man jo ikke før man får hørt selv evt. Eller et review sammenligner C1 eller C20 direkte opp mot dem.
     

    Ivarell

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    103
    Antall liker
    98
    Sted
    Bergen / Sotra
    Sånn ved første øyekast, må jeg si at jeg synes mine egne ser hakket bedre ut. Blir spennende å se en skikkelig presentasjon av de. Og ja prisen var svinhøy. Toppmodellen vil jo havne på ca 450 flak.
     

    Assy74

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    565
    Antall liker
    215
    Sted
    Kristiansand
    Hørte spesial 40 på hegel 190 i dag..... Det låter veldig bra i mine øyne. De var ikke langt unna c20, så med tanke på at de er halv pris! De virker som en gulvhøytaler i lydbilde :)
    Mangler litt punch selvsagt, men kunne lett hatt de i stua mi i forhold til SA master explorer!
     

    Zack

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.04.2018
    Innlegg
    251
    Antall liker
    154
    Sted
    Nittedal
    Torget vurderinger
    0
    Spent på å høre Special 40 mot SA Legend 40. Uhørt tror jeg på SP40 og med litt google søk blir differansen på SA L40 i Norge kontra DK litt for stor ift. SP40.
     

    MoonDust

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.10.2010
    Innlegg
    248
    Antall liker
    133
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Hørte spesial 40 på hegel 190 i dag..... Det låter veldig bra i mine øyne. De var ikke langt unna c20, så med tanke på at de er halv pris! De virker som en gulvhøytaler i lydbilde :)
    Mangler litt punch selvsagt, men kunne lett hatt de i stua mi i forhold til SA master explorer!
    Før jeg kjøpte mine SP40 var jeg på demo i butikk i Dusseldorf(Knopf Hifi) og testet mot C20 og litt annet snadder. Da drevet av Dartzeel integrert forsterker og cdspiller fra AVM. Konklusjon ble SP40 er veldig god til prisen, C20 er high-end. Kjøpte selv SP40 da jeg ikke har råd til C20 og et system som rettferdiggjør en så flott høyttaler.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.309
    Antall liker
    9.135
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Spent på å høre Special 40 mot SA Legend 40. Uhørt tror jeg på SP40 og med litt google søk blir differansen på SA L40 i Norge kontra DK litt for stor ift. SP40.
    Tror det blir litt uretferdig å sette sp40 opp mot legend 40.. tror legend 40 til ca 32.000kr fort kan bli akurat det navnet tilsier.. en legende.. ;)

    Sp40 mot legend 5 derimot er mere rett
     

    Zack

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.04.2018
    Innlegg
    251
    Antall liker
    154
    Sted
    Nittedal
    Torget vurderinger
    0
    Spent på å høre Special 40 mot SA Legend 40. Uhørt tror jeg på SP40 og med litt google søk blir differansen på SA L40 i Norge kontra DK litt for stor ift. SP40.
    Tror det blir litt uretferdig å sette sp40 opp mot legend 40.. tror legend 40 til ca 32.000kr fort kan bli akurat det navnet tilsier.. en legende.. ;)

    Sp40 mot legend 5 derimot er mere rett
    Ja jeg ser den. Gleder meg til å høre begge:)
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Der kommer en Sub 6 og besøker mine C30

    Er der nogen av i andre der har haft besøk av sådan en Sub?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn