Dynaudio's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Etter å ha spadd ut Klipsch RF 83 og satt inn et sett nydelige små Dynaudio (heretter kalt DA ;)) synes jeg det er plass til en tråd om denne produsenten som lager alt selv og kan se tilbake på en historie med mange suksessmodeller. Kom med bilder, erfaringer, ønsker tips og vink om hva det skulle være innenfor DA.
    Har selv et sett Special One som er en jubileumsmodell fra midten av 90-tallet og er en liten boks med en 17cm basselement og 330esotar diskanten de er ganske kjent for.
     
    B

    bendis

    Gjest
    klipsch forsvant herfra etter 2mnd. dynaudio har stått i 3år. ::)
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.231
    Antall liker
    6.331
    Kan ikke se for meg noe annet i anlegget mitt enn DA.

    C3'ene er klart det beste jeg har hørt av stativhøyttalere, også foretrekker jeg jo stativHT;)
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.272
    Antall liker
    226
    Torget vurderinger
    1


    Mine Dynaudio Focus 110 spiller så englene synger med ;D

    Jeg har hatt: D.A. 1,3SE- D.A. Audience 52.-Audience 42.- Contour S 1,4.

    Jeg er som dere forstår meget fornøyd med Dynaudio lyden, la den krype inn under huden din, og du er solgt...

    Destiny.. :)
     

    atonal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Innlegg
    3.256
    Antall liker
    424
    Sted
    Friedrichstadt
    Føler meg hjemme her, ja :)
    Har hatt mine BM15A aktive monitorer siden i fjor høst, og er meget fornøyd.

    Eneste savn er nok tid til å spille musikk :)
     
    M

    Medlem 1792

    Gjest
    Jeg er også en ”nyfrelst” Dynaudiofan. Jeg kjøpte mine Dynaudio Contour S3.4 brukt av en annen hyggelig Dynaudio fan her på forumet (tidligere så hadde jeg B&W804N).
    Jeg synes disse høyttalerne spiller veldig bra, de har ”kropp” og de blir ikke slitsomme å høre på i lengden, et snev av dyp bass har de også.
     

    Vedlegg

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Se der ja, tråden er godt i gang! Kan slenge med et par bilder jeg og da siden jeg startet moroa......

    Først en av laugets nyinnkjøpte brukthøytt, Confidence 5 deretter mine Special One, nederst i selskap med RF83 som varte i fire-fem uker...
     

    Vedlegg

    sedj

    Medlem
    Ble medlem
    14.09.2003
    Innlegg
    21
    Antall liker
    0
    Hei!

    Flott tråd dette.
    Har selv et sett Dynaudio s 25, på scyland stands laget etter mål.

    mvh
    stein erik
     
    B

    bendis

    Gjest
    8tommer i stativhøyttaler har mye for seg. rimelig lei 6tommerene som står i nesten alt som selges. ::) men så koster de 36.000 og da :-[
     

    ivar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2004
    Innlegg
    1.343
    Antall liker
    0
    e me
    1.3SE her

    (ooh som jeg gleder meg til nytt lytterom....)
     

    Vedlegg

    sedj

    Medlem
    Ble medlem
    14.09.2003
    Innlegg
    21
    Antall liker
    0
    Prisen er kanskje litt høy, men det er mye god lyd fra de. :)

    mvh
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    ivar skrev:
    e me
    1.3SE her

    (ooh som jeg gleder meg til nytt lytterom....)
    Hei, er det Jadis du har å spille på? Hvordan funker det på DA? Er det Defy7?
     

    kefcam

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    28.10.2006
    Innlegg
    71
    Antall liker
    10
    Torget vurderinger
    3
    Ja det var virkelig på tide med en egen Dynaudio tråd.
    Har selv et sett Contour 3.3 som er fra ca 98/99. Superfornøyd. Jeg gikk fra Triangle Altea til disse, et kvantesprang i mine ører, selv om de er rimelig tungdrevne.
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.231
    Antall liker
    6.331
    ivar skrev:
    e me
    1.3SE her

    (ooh som jeg gleder meg til nytt lytterom....)
    Gi
    meg
    de
    monoblokkene

    NÅ.

    Uff.



    Et litt dårlig bilde av mine "nye" C3, vanskelig å forklare hvor fornøyd jeg er med disse;) Føles litt rart at jeg gikk for disse over de nyere C2, menmen.
     
    J

    Jurassic

    Gjest
    kefcam skrev:
    Ja det var virkelig på tide med en egen Dynaudio tråd.
    Har selv et sett Contour 3.3 som er fra ca 98/99. Superfornøyd. Jeg gikk fra Triangle Altea til disse, et kvantesprang i mine ører, selv om de er rimelig tungdrevne.
    Det er et kvantespran i mine ører også. Har hørt dunaudiomodeller fra Audience 42 til C2 og tror jeg kunne levd lykkeligere med hvilken som helst av de enn noen Triangle men smaken er som baken, delt.
     

    ivar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2004
    Innlegg
    1.343
    Antall liker
    0
    emo: hehe, njaaaa, skeptisk gitt.
    Om du skal på en norgesturne og innom barteland må du selvsagt legge turen innom!

    Den dagen jeg går over (kanskje) til gulvstående tror jeg nok jaggu jeg forblir dansk
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Emo: var det disse blokkene Atle hadde? Lignet jo litt på de Jadis'ene jeg snuset på..........

    Ellers er SUB300 nogenlunde integrert i systemet og funker veldig bra bortsett fra at jeg må ha en litt lenger powerkabel. Pengene jeg tenkte jeg skulle kjøpe den for har jeg brent på muremørtel så dersom den IKKE er tilsalgs akkurat nå gjør det ingenting emo......Kan vente til etter ferien jeg.......men du trenger vel ikke hente den for det.......... ::) ::) ::)
     

    ivar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2004
    Innlegg
    1.343
    Antall liker
    0
    tillater meg å svare jeg
    jau, det var blokkene atle hadde!
    Kom over annonsen, kom i kontakt med fyren (og for en hyggelig fyr).
    Ble så forelsket i blokkene at tur 2, med lastebil, måtte til!
    og jeg sier det IGJEN, fader som et eget rom skal bli bra. Unner ingen å dele lytterom med barnets soverom....
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.231
    Antall liker
    6.331
    hifiguru skrev:
    Emo: var det disse blokkene Atle hadde? Lignet jo litt på de Jadis'ene jeg snuset på..........

    Ellers er SUB300 nogenlunde integrert i systemet og funker veldig bra bortsett fra at jeg må ha en litt lenger powerkabel. Pengene jeg tenkte jeg skulle kjøpe den for har jeg brent på muremørtel så dersom den IKKE er tilsalgs akkurat nå gjør det ingenting emo......Kan vente til etter ferien jeg.......men du trenger vel ikke hente den for det.......... ::) ::) ::)
    Hadde tenkt å ha den over sommern og kanskje mot høsten. Går litt penger til lytterom og andre hobbyer. Du kan ha den litt i alle fall, forfriskende å spille på stativhøyttalere med fysisk dypbass;)
     

    Goffy

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    30.06.2003
    Innlegg
    51
    Antall liker
    19
    Sted
    Vestlandet
    Må bare hive meg med jeg også.

    Er selv en lykkelig eier av et par Dynaudio Focus 220. Etter at jeg byttet internkabel og oppgraderte delefilteret falt siste brikke på plass. Synes høyttalerene ble langt mer musikalske. Har brukt kondensatorer fra Sonicap (Gen I og Gen II) og motstander fra Mills. Videre ble det brukt Kimber 4TC internkabel. Ved bytte av komponenter la jeg 2 i parallell over de mest strømførende enhetene.

    Har spilt vel 100 timer på dem etter komponentbytte og de spiller slik jeg liker det.
     

    norpimp

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.09.2005
    Innlegg
    310
    Antall liker
    4
    jeg solgte dessverre min dynaudio 72 se nå i forgårs. hadde for lite rom. Håper jeg finner et par med 1.4 for dynaudio er simply "the best"!! Beste høyttaleren på akkustisk bak elektrostater og magnestater osv..
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    er nyydelige da, emokid hadde dem. låt veldig flott det lille jeg fikk høre før dem strøk på dør.....er vel ikke veeeldi forskjellig fra mine men de er nyere
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.231
    Antall liker
    6.331
    Ja, Contour 1.4 er fantastiske høyttalere. Anbefales på det STERKESTE.
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.150
    Antall liker
    6.722
    Torget vurderinger
    4
    Har stor sympati for Dynaudister ;-)
    Mine Audience 10 fulgte meg tross alt gjennom endel år, men til slutt hang de ikke med da Adyton Opera'en fikk service og oppgradering og T+A spinner skivene så jeg har nylig konvertert til Sonus Faber og er storfornøyd med Cremona Auditor. Audience'ne søker derfor nytt hjem hos snille og musikkglade foreldre ;-)
     

    Vedlegg

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Tror faktisk ikke det går ann å være så rastløs som meg innen byttetrangen, har jo som dere har skjønt fått veldig opp ørene for Dynaudio og synes lyden i mine Special One er flott men de har jo visse begrensninger da jeg noen ganger ønsker å spille litt høyt. Bestilte derfor delefilter som SKULLE HA KOMMET PÅ FREDAG MEN DET GJORDE DET IKKE!!!

    Hva skjer så? Vel, for å si det slik, jeg får ikke bruk for det delefilteret etter i morgen kveld, da bærer det ut på tur igjen.........

    Hint:
    Høyde 122cm
    Vekt 33kg
    Fabrikat: det vet du
     

    Soundproof

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.07.2007
    Innlegg
    1.639
    Antall liker
    0
    Har et par Dynaudio Focus 140 som hurtig ble mine favoritter. Avslørende og musikalske, med et detaljert lydbilde - men de blir aldri kliniske. Kan lytte til musikk i timevis uten å bli trett. Og må innrømme at de "små" boksene gir detaljert bass

    Dynaudios stativer, fylt med sand. Står ute i rommet der de skal. Venner på besøk blir forbløffet over hva de hører fra så kompakte enheter.
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Jeg har siklet og siklet og siklet etter et par Dyaudio Arbiter monoblokker. Det blir nok imidierltid med siklingen så lenge prisen ikke blir litt mer overkommelig.

    Mvh
    Roysen
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Roysen, begynner ikke disse å bli nokså gamle? Mener jeg leste om disse for mange år siden, ble ikke no komersiell hit akkurat tror jeg......dødsrå de kassene dine da :eek:
     
    J

    Jurassic

    Gjest
    Er det noe som blir en kommersiell hit i den prisklassen?
    Skulle gjerne hatt de selv 8)
     

    plast

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    24.12.2006
    Innlegg
    55
    Antall liker
    2
    Da har jeg idag fått mitt første par med Dynaudio-høyttalere, av typen Focus 110. Jeg har kun hatt B&W tidligere, og ville prøve noe annet.
    Wow. Nydelig finish. Nydelig lyd! og de har kun spilt en time eller to!
    Milevis bedre enn mine gamle B&W DM603S3, men at de skulle spille mye større og med dypere og kraftigere bass hadde jeg virkelig ikke trodd. Diskanten er MYE bedre enn mine forrige høyttalere. Mer detaljert lyd.
    Jeg tror jeg kommer til å beholde disse en stund!
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    plast skrev:
    Da har jeg idag fått mitt første par med Dynaudio-høyttalere, av typen Focus 110. Jeg har kun hatt B&W tidligere, og ville prøve noe annet.
    Wow. Nydelig finish. Nydelig lyd! og de har kun spilt en time eller to!
    Milevis bedre enn mine gamle B&W DM603S3, men at de skulle spille mye større og med dypere og kraftigere bass hadde jeg virkelig ikke trodd. Diskanten er MYE bedre enn mine forrige høyttalere. Mer detaljert lyd.
    Jeg tror jeg kommer til å beholde disse en stund!
    Grattis, Focus modellene er flotte saker!
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Jurassic skrev:
    Er det noe som blir en kommersiell hit i den prisklassen?
    Skulle gjerne hatt de selv 8)
    Eeeeeeehhh..

    Googlet litt og fant ut at jeg var helt på viddene. Tenkte på VdH sin forsterker jeg..... :p

    Arbiter er noe av det drøyeste jeg har sett på lenge.....
     

    plast

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    24.12.2006
    Innlegg
    55
    Antall liker
    2
    Jeg er herved solgt.
    Dynaudioene gruser så til de grader mine forrige høyttalere at jeg blir målløs. For en dynamikk! For et lydbilde!
    Jeg tror djevelen brenne at jeg har truffet spikeren på hodet når det gjelder matching med forsterkeren også. Herregud. For en bass! For en lyd! Engasjement? Ja!
    De spiller som MYE større høyttalere.
     
    K

    Konrad_Johnsen

    Gjest
    Hehe

    Morro at en tråd som starta med CM7 kontra Mentor2 endte opp med Focus 110 8)

    Det er noen meget sjarmerende og velspillende høyttalere!

    Edit, et bilde jeg tok under testeperioden:



    Mvh
    Rolf
     

    Vedlegg

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Denne tråden går litt tregt i forhold til f.eks Klipsch tråden, sikkert fordi vi sitter å måper i lytteposisjon istedet for å sitte ved PC'en med småvondt i hodet..... ;D

    Uansett, var på visitt hos Emokid i dag som er den lykkelige eier av DA Confidence 3, som er noen år gamle stativhøyttalere fra DA's gromserie. De er relativt store med 8" øverst og veier 22kg hver uten stativer. Tidligere ble dem drevet av en Bladelius Thor (som jeg har kjøpt ;D) som nå er erstattet av et Sonic Frontiers Power 2 sluttrinn. Det er ikke å stikke under en stol; denne kombinasjonen er helt sykt bra!!! Power 2 har 4stk 6550 rør pr kanal og skuffer ut 110w pr kanal og virker helt uttømmelig for krefter. (den er vel ikke det men Emo har et ganske lite rom så der er det plenty reserver) Det som slo meg er hvordan poweren griper tak i basselementene og vrir det meste ut av dem. En DA sub 300 har han også fra tiden han spilte på Contour 1,4 men den er ikke no vits i å koble til engang slik det låter nå. Helt vilt!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn