Dynaudio's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Jeg tror Soundgarden vil fokusere mer på Monitor Audio, som de nå importerer. Da er det enkelt å fjerne evt konkurrenter man kun forhandler fra sortimentet.

    Det er vel den retningen det gjerne går med kjedene da de har avanse i flere ledd, og allikevel kan selge produktene "billig".

    Er det noen andre enn Soundgarden som selger dynaudio i Norge?
    Det er vel bare én forklaring- Kjeden anser det som mer lønnsomt å samarbeide med en annen leverandør. Eller motsatt.

    Det er jo en tøff vurdering for fabrikantene om de skal legge seg på en lavere, mer kommersiell linje eller satse mer mot nisje-linjen. Alle involverte legger vel opp strategien sin med tanke på økt inntjening, uansett hvilken vei som skulle føre til det målet.
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    801
    Antall liker
    437
    Torget vurderinger
    10
    Liten uformell duell i kveld.

    Har koblet opp både confidence c2 og harbeth m30.1 og kommer til å skifte litt frem og tilbake for å se hva som funker, eller ikke.

    Begynner med Harbethene. De er på hjemmebane i begynnelsen med enklere musikk, akustisk, vokal. Og de er aldeles strålende. Jeg tror rett og slett ikke det blir særlig bedre på denne type musikk.
    IMG_4593.jpg
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    801
    Antall liker
    437
    Torget vurderinger
    10
    Hi guys, nice tread this, has anyone here tried both the Dynaudio C1 and the Harbeth 30.1
    I have had the Amphion Xenon now for 15 years and am thinking about a 2 way, smaller speaker in my music room.
    Would like sweet hights without any roughness and a beautiful midrange, I know I can not expect much bass, but as my new room will be smaller than the one I have now, I am thinking I will be able to live with that.
    I know that the Harbets are famous for their driver integration, but wonder about the C1 ?
    I don't like cold/thin sound and listen mostly to blues, singer songwriter and a bit of jazz and classical.

    Hope for some input.
    Thanks.
    Even I can read Norvegean, I can not write it well. Sorry ;-)
    Hei

    Håper det er greit at jeg svarer på norsk :)

    Jeg har dessverre aldri hørt c1, men jeg har et par M30.1, og et par c2 hjemme. Tviler på at c2 er dobbelt så gode som c1, men mye av det gode med c2 regner jeg med at du får med c1.

    Harbeth M30.1 er en fantastisk formidler, og til den type musikk du nevner er den etter min mening noe av det beste man får tak i. Mitt eneste problem med M30.1 er noe de ikke kan lastes for. De klarer ikke helt å fylle en stue på 45 kvm, men et rom på rundt 20 kvm bør være perfekt. Harbeth har en vidunderlig mellomtone når det kommer til klang. Akustiske instrumenter og især strykere er til å miste pusten av. De er ikke særlige rytmiske, dvs de halter litt hvis det går fort i svingene, men de er aldri dårlige. Jeg mistenker at konstruksjonen med tynne vegger gir stemmer og strykere og andre instrumenter litt ekstra i grunntoneområdet. Litt mer kropp, og spør du meg er det bare et gode. En liten ting er at de ikke er laget for å spille veldig høyt. De tåler det, men de mister litt kontrollen, man kan høre at de roter det til litt.

    Dynaudioene er fantastiske på sin egen måte. De oppleves som mer oppløste uten å være i nærheten av lyse. Tvert om synes jeg både dynaudio og Harbeth havner på den riktige siden av "nøytral". Jeg kan ikke fordra høyttalere med tynn og "oppløst" lyd. Når det er sagt er detaljrikdommen i dynaudioene i en annen liga enn harbethene. Spesielt i bass og især i diskant. Nå har c2 to esotar2-diskanter, men jeg antar at den ene i c1 også gjør nytten i og med at det må være den beste domediskanten som finnes. Bassen går nok endel dypere på c2, men kvaliteten vil nok være strålende på c1.

    Jeg tror at du uansett vil havne i lykkeland hva du enn velger.
     
    Sist redigert:

    gryphongryph

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2015
    Innlegg
    194
    Antall liker
    66
    Hi guys, nice tread this, has anyone here tried both the Dynaudio C1 and the Harbeth 30.1
    I have had the Amphion Xenon now for 15 years and am thinking about a 2 way, smaller speaker in my music room.
    Would like sweet hights without any roughness and a beautiful midrange, I know I can not expect much bass, but as my new room will be smaller than the one I have now, I am thinking I will be able to live with that.
    I know that the Harbets are famous for their driver integration, but wonder about the C1 ?
    I don't like cold/thin sound and listen mostly to blues, singer songwriter and a bit of jazz and classical.

    Hope for some input.
    Thanks.
    Even I can read Norvegean, I can not write it well. Sorry ;-)
    Hei

    Håper det er greit at jeg svarer på norsk :)

    Jeg har dessverre aldri hørt c1, men jeg har et par M30.1, og et par c2 hjemme. Tviler på at c2 er dobbelt så gode som c1, men mye av det gode med c2 regner jeg med at du får med c1.

    Harbeth M30.1 er en fantastisk formidler, og til den type musikk du nevner er den etter min mening noe av det beste man får tak i. Mitt eneste problem med M30.1 er noe de ikke kan lastes for. De klarer ikke helt å fylle en stue på 45 kvm, men et rom på rundt 20 kvm bør være perfekt. Harbeth har en vidunderlig mellomtone når det kommer til klang. Akustiske instrumenter og især strykere er til å miste pusten av. De er ikke særlige rytmiske, dvs de halter litt hvis det går fort i svingene, men de er aldri dårlige. Jeg mistenker at konstruksjonen med tynne vegger gir stemmer og strykere og andre instrumenter litt ekstra i grunntoneområdet. Litt mer kropp, og spør du meg er det bare et gode. En liten ting er at de ikke er laget for å spille veldig høyt. De tåler det, men de mister litt kontrollen, man kan høre at de roter det til litt.

    Dynaudioene er fantastiske på sin egen måte. De oppleves som mer oppløste uten å være i nærheten av lyse. Tvert om synes jeg både dynaudio og Harbeth havner på den riktige siden av "nøytral". Jeg kan ikke fordra høyttalere med tynn og "oppløst" lyd. Når det er sagt er detaljrikdommen i dynaudioene i en annen liga enn harbethene. Spesielt i bass og især i diskant. Nå har c2 to esotar2-diskanter, men jeg antar at den ene i c1 også gjør nytten i og med at det må være den beste domediskanten som finnes. Bassen går nok endel dypere på c2, men kvaliteten vil nok være strålende på c1.

    Jeg tror at du uansett vil havne i lykkeland hva du enn velger.
    Hi Fry, thanks for replying, I really appreciate it.
    Its a beautiful system you have there, have been wanted a pair of Harbeths 30.1 for a few years now, the reason the C1 became interesting for me was because of a review I read recently, where the reviewer praises them to heaven and back, and is of the opinion that the C1 would be great for blues music, music that I listen too a lot.

    Interesting that you should mention rhythm, one thing I have been wondering about concerning the Harbeths, very seldom if ever do I hear anyone mention rhythm, mostly people rave about the tonality and the phrasing, and of course the midrange which everyone seam to think is the best in the business.
    Rhythm is important for me and that is something I will keep an eye/ear on when I get a chance to addition them in a store in Denmark or Germany.

    Another thing that gets more and more important for me is how the speaker sound at low volume.
    Fry can you tell me if there is a difference that you notice between the C2 and the 30.1 when you are playing at low volume?

    And is there a difference in the soundstage?, as I have understood the C1 and family create a big soundstage, the same as my Amphions tend to do.

    Thanks and have a nice evening.
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    801
    Antall liker
    437
    Torget vurderinger
    10
    Hei

    Bare hyggelig. Harbeth er laget for å spille bra på lavere volum enn dynaudio, tror jeg. Dvs at referansevolumet for ønsket frekvensgang er lavere på harbethene. Muligens pga devialeten så opplever jeg dynaudioene som like gode på lavt volum. Og de beholder roen uansett hvor høyt jeg spiller, som sant nok ikke er særlig høyt i forhold til mange andre.

    Lydbildet fra dynaudioene er gigantisk, som en boble av lyd frigjort fra høyttalerne.

    Harbethene er mer en vegg av lyd. Når det kommer til rytme bør jeg presisere litt. Hvis rytmen settes av feks en gitar, er Harbethene strålende. Settes rytmen av bass/trommer så er det ikke siste ord i dynamikk. Litt forenklet vil jeg si at akustisk er fantastisk, mens "forsterket" musikk er litt tamt.

    Totalt sett er dynaudioene det beste valget hvis man hører på mye forskjellig. Går det i akustisk så er harbeth vanskelige å slå.
     
    • Liker
    Reaksjoner: oes

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    801
    Antall liker
    437
    Torget vurderinger
    10
    Lydbildet fra dynaudioene er gigantisk, som en boble av lyd frigjort fra høyttalerne.
    Dette må være den beste skildringen av Dynaudiolyd jeg har lest!
    Det er beskrivende i hvertfall :)

    Det er delte meninger om designet. Det er engang slik at alle skal kunne leve med både lyd og utseende når de står i stuen. Jeg vet ikke om jeg klarer å gå ned på lydkvaliteten etter å ha hørt hvor gode c2 er. De er rimelig overlegent de beste høyttalerne som har vært i hus. Hvem vet. Håper de blir stående frem til det muligens blir eget egnet rom.
     
    Ble medlem
    29.11.2015
    Innlegg
    16
    Antall liker
    7
    Sted
    Østfold
    Lydbildet fra dynaudioene er gigantisk, som en boble av lyd frigjort fra høyttalerne.
    Dette må være den beste skildringen av Dynaudiolyd jeg har lest!
    Det er beskrivende i hvertfall :)

    Det er delte meninger om designet. Det er engang slik at alle skal kunne leve med både lyd og utseende når de står i stuen. Jeg vet ikke om jeg klarer å gå ned på lydkvaliteten etter å ha hørt hvor gode c2 er. De er rimelig overlegent de beste høyttalerne som har vært i hus. Hvem vet. Håper de blir stående frem til det muligens blir eget egnet rom.
    Designet er da aldeles glimrende? :D Sett fra mitt ståsted blir både lyd og bilde mer og mer tilnærmet perfekt med tiden, jeg føler de vokser på meg veldig. Kanskje det ikke er likt med confidence:)
     

    Ivarell

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    103
    Antall liker
    98
    Sted
    Bergen / Sotra
    Lydbildet fra dynaudioene er gigantisk, som en boble av lyd frigjort fra høyttalerne.
    Dette må være den beste skildringen av Dynaudiolyd jeg har lest!
    Det er beskrivende i hvertfall :)

    Det er delte meninger om designet. Det er engang slik at alle skal kunne leve med både lyd og utseende når de står i stuen. Jeg vet ikke om jeg klarer å gå ned på lydkvaliteten etter å ha hørt hvor gode c2 er. De er rimelig overlegent de beste høyttalerne som har vært i hus. Hvem vet. Håper de blir stående frem til det muligens blir eget egnet rom.
    Designet er da aldeles glimrende? :D Sett fra mitt ståsted blir både lyd og bilde mer og mer tilnærmet perfekt med tiden, jeg føler de vokser på meg veldig. Kanskje det ikke er likt med confidence:)

    Kan ikke annet enn å si meg helt enig med siste taler :) Synes designet er strålende, og passer fint inn i et moderne hjem :) Jeg er ihvertfall meget fornøyd, og lyden er jo ikke akkurat noe å klage på :) :)
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    801
    Antall liker
    437
    Torget vurderinger
    10
    Ja, nei, altså. Jeg er jo enig. Og lyden de serverer er helt fantastisk.
     

    bambata

    Fersking
    Ble medlem
    10.02.2005
    Innlegg
    3
    Antall liker
    1
    Må hive meg på og gratulere! De ser helt nydelig ut! På det øverste bildet ser det ut som de lener seg litt bakover, stemmer det? I så fall er det noe du har gjort med spikes? Har selv akkurat kjøpt Contour 3.4 LE og da er det kanskje muligheter for meg å gjøre det samme med den foten. Bruker soundcare.
    Heldiggrisen :) Jeg håper du poster bilde når de er "nakne" og ;)
    Vis vedlegget 359691 Vis vedlegget 359692 Vis vedlegget 359694 Den nakne sannhet :)
     

    Ivarell

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    103
    Antall liker
    98
    Sted
    Bergen / Sotra
    Må hive meg på og gratulere! De ser helt nydelig ut! På det øverste bildet ser det ut som de lener seg litt bakover, stemmer det? I så fall er det noe du har gjort med spikes? Har selv akkurat kjøpt Contour 3.4 LE og da er det kanskje muligheter for meg å gjøre det samme med den foten. Bruker soundcare.
    Heldiggrisen :) Jeg håper du poster bilde når de er "nakne" og ;)
    Vis vedlegget 359691 Vis vedlegget 359692 Vis vedlegget 359694 Den nakne sannhet :)
    Hei :) Takker :) Du blir nok bare litt lurt av bildene. Jeg har nok ikke klart å holde tlf helt beint. Bruker Soundcare jeg også, og høytalerene står loddrett :) Har fått rundt 50 timer på de nå, og selv om det varierer endel, så spiller de stort sett veldig bra! Innimellom er det magi så det holder, og Power 2 leker med de :) Gratulerer med dine!! Så på de på Soundgarden, og de så jo dritlekre ut synes jeg. Jeg har spilt på Contour 3.0 i 13 år!! Det er også meget gode høytalere selv idag. Bare å kose seg med innspillingen;-)

    Mvh Ivar
     

    kreps79

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    11.07.2015
    Innlegg
    83
    Antall liker
    6
    Jeg vurderer nå Dynaudio x14 som er på tilbud, men lurer litt på hvor langt i fra vegg disse må stå? Nå har jeg ikke så veldig mye å gå på, kanskje 25-30 cm fra bakkant av høyttaler og til vegg.
     

    fordfiesta

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.03.2008
    Innlegg
    148
    Antall liker
    22
    @kreps79
    jeg har B&W cm1 som er ganske like x14, mine spiller meget bra selvom de er "kastet" inni en reol og nær bakvegg, rom og plassering er viktig, men det tror jeg gjelder de fleste høyttalere.
    (mange microanlegg har bassport bak og er likevel beregnet å stå nær vegg.)
     

    Ivarell

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    103
    Antall liker
    98
    Sted
    Bergen / Sotra
    Dynaudio anbefaler på generell basis ca 0.5 m fra alle vegger, men jeg tror det sannsynligvis vil funke, siden det er jo en relativt liten høyttaler dette her. Vil jo få litt drahjelp i bånn, men dybde i lydbildet vil nok bli litt begrenset skulle jeg tro. Er vel bare en måte å finne ut på skulle jeg tro :)

    Mvh Ivar
     

    kreps79

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    11.07.2015
    Innlegg
    83
    Antall liker
    6
    Hmm. En halv meter fra vegg vil ikke gå her. I kommentarene i testen til lyd å bilde beskriver de det som "kjøkkenlyd" om den står for tett opp mot vegg. Nå trenger ikke en persons mening å bety all verden.

    Får ta meg en tur til Soundgarden i morgen, høre hva de har å si :) Hadde omsider bestemt meg for X14 nå, men ble straks usikker igjen.
     

    Ivarell

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    103
    Antall liker
    98
    Sted
    Bergen / Sotra
    Hmm. En halv meter fra vegg vil ikke gå her. I kommentarene i testen til lyd å bilde beskriver de det som "kjøkkenlyd" om den står for tett opp mot vegg. Nå trenger ikke en persons mening å bety all verden.

    Får ta meg en tur til Soundgarden i morgen, høre hva de har å si :) Hadde omsider bestemt meg for X14 nå, men ble straks usikker igjen.

    Du får se om ikke du får låne med deg et par for test, før du bestemmer deg :) Jeg tror det kan funke, og jeg er enig i at en test i et blad ikke kan stoles på. Lykke til :)

    Ivar
     

    kreps79

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    11.07.2015
    Innlegg
    83
    Antall liker
    6
    Ser ikke ut til at de kan sende de, så da er jeg jo like langt. Ble brutt når jeg snakket med dem og selger skulle undersøke om de kunne sendes, og siden har det ikke vært mulig å komme igjennom på telefon til de.

    Stikker ned på Soundgarden her i Bergen nå og ser hva pris de kan gi og om de kanskje kan ordne med å få de sendt over.
     

    Ivarell

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    103
    Antall liker
    98
    Sted
    Bergen / Sotra
    Ser ikke ut til at de kan sende de, så da er jeg jo like langt. Ble brutt når jeg snakket med dem og selger skulle undersøke om de kunne sendes, og siden har det ikke vært mulig å komme igjennom på telefon til de.

    Stikker ned på Soundgarden her i Bergen nå og ser hva pris de kan gi og om de kanskje kan ordne med å få de sendt over.
    Krysser fingrene på at det ordner seg :) Jeg fikk enormt god service på Soundgarden Bergen :)
     

    Kanki

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.08.2014
    Innlegg
    219
    Antall liker
    63
    Ser ikke ut til at de kan sende de, så da er jeg jo like langt. Ble brutt når jeg snakket med dem og selger skulle undersøke om de kunne sendes, og siden har det ikke vært mulig å komme igjennom på telefon til de.

    Stikker ned på Soundgarden her i Bergen nå og ser hva pris de kan gi og om de kanskje kan ordne med å få de sendt over.
    Krysser fingrene på at det ordner seg :) Jeg fikk enormt god service på Soundgarden Bergen :)
    Har også opplevd god service der, men fly flate som de pusher kabler fra Nordost. Helt vanvittig. Kanskje jeg var uheldig med selger.
    ---
    Men fra OT til alvor: Tror dere virkelig at Dynaudio er på vei ut som merke hos Soundgarden, nå som de kjører hardt på Monitor Audio? Jeg tviler ikke på at en annen kjede eller butikk vil ta opp stafettpinnen og videreføre merket her til lands, men jeg ser for meg at det kommer til å stige en del i pris - slik det nesten alltid gjør i slike sammenhenger. 'Value for money' er vel heller ikke Dynaudios sterkeste kort. Selv er jeg meget godt fornøyd med mine X14s altså, og synes de er vel verdt kronene jeg betalte for de, men jeg skjønner samtidig hva enkelte mener. Så hva tror dere? Ser vi for oss utfasing og prisstigning, eller er det bare tull og tøys?
     

    bambata

    Fersking
    Ble medlem
    10.02.2005
    Innlegg
    3
    Antall liker
    1
    Ja helt enig at de pusher Nordost hardt. Men jeg har inntrykk av at det er liksom kun er DET de føler for folk som bruker litt penger på hifi. Men håper og tror ikke dynaudio er på vei ut hos dem. De har jo lagt litt om føler jeg da, med å gå sammen med spaceworld og ta inn Monitor Audio og ha mindre filialer i større kjøpesentre. Får inntrykk av at de skaffer seg større kundegruppe, men det kan jo være bra. Kanskje flere får øynene opp for Dynaudio. Eg skjønner forsåvidt hva du mener, men etter min smak synes jeg dynaudio alltid leverer bra ifht til pris. Men nå skal jeg også innrømme at jeg ikke er helt objektiv på akkurat det :p

    Mvh
    Sjur
     

    kreps79

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    11.07.2015
    Innlegg
    83
    Antall liker
    6
    X14 var solgt hos Majorstua, og beste pris de kunne gi meg i Bergen var 6000.

    Nå er jo dette en bra pris, men budsjettet strekker dessverre ikke til.

    Dere som er kjent med Dynaudio, hvordan vil DM 2/6 klare seg i forhold til X14 som jeg hørte på i dag?

    Det står nå mellom Dali Menuet til 4000, og Dynaudio DM 2/6 til 2900.
     

    Kanki

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.08.2014
    Innlegg
    219
    Antall liker
    63
    X14 var solgt hos Majorstua, og beste pris de kunne gi meg i Bergen var 6000.

    Nå er jo dette en bra pris, men budsjettet strekker dessverre ikke til.

    Dere som er kjent med Dynaudio, hvordan vil DM 2/6 klare seg i forhold til X14 som jeg hørte på i dag?

    Det står nå mellom Dali Menuet til 4000, og Dynaudio DM 2/6 til 2900.
    De var altså villig til å gi deg 2500kr avslag uten at du skulle handle noe annet der? For et demopar da eller? Om ikke så høres det jo smått sensasjonelt ut. Må ha dette i bakhodet når jeg skal gå til innkjøp av senterhøyttaler fra Dynaudio. Hvordan gikk du "frem"? :rolleyes:
    ---
    Tror forøvrig ikke det er kjempestore forskjeller mellom DM 2/6 og X14, uten at jeg har hørt 2/6. Noe forskjell vil det vel være. Mtp. design er i hvert fall X14 helt overlegne i mine øyne. :)
     

    Ivarell

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    103
    Antall liker
    98
    Sted
    Bergen / Sotra
    Det ligger jo også et par Dynaudio Audience 52SE til 4500 på brukten her. Dette er også en meget god høyttaler :)
     

    kreps79

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    11.07.2015
    Innlegg
    83
    Antall liker
    6
    De har to butikker i Bergen. Sa som det var, trangt budsjett og pris de har på X14 på utstillingsmodell hos Majorstua. Selger i Åsane la ut om skader som var på disse utstillingsmodellene, og ville gå ned til 6900 på ny modell hos dem. Litt likegyldig selger, så dro kjapt videre.

    I Bergen sentrum var de langt mer interessert i å få igjennom et salg i dag, og kunne gå ned til 6000 + 20% avslag på eventuelle ekstra ting som stativ, kabler osv om jeg trengte det. Når jeg sa dette var en lytterunde lurte han på hva som skulle til for at jeg skulle ta de med meg i dag :)

    Kunne forøvrig gå 2-300 ekstra ned i pris om jeg opprettet handlekonto hos dem.

    Dette var nytt par, og ikke demo.

    Jeg har kun sett X14 irl, 2/6 på bilder. Er vel i hovedsak den gråfargen i front som gjør at X14 tar seg bedre ut med lik farge hele veien, eller er der andre store forskjeller på design?
     

    bjornid

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.10.2007
    Innlegg
    222
    Antall liker
    131
    Sted
    Ensjø, Oslo
    Hmm. En halv meter fra vegg vil ikke gå her. I kommentarene i testen til lyd å bilde beskriver de det som "kjøkkenlyd" om den står for tett opp mot vegg. Nå trenger ikke en persons mening å bety all verden.

    Får ta meg en tur til Soundgarden i morgen, høre hva de har å si :) Hadde omsider bestemt meg for X14 nå, men ble straks usikker igjen.
    Jeg har mine Focus 160 stående i stue uten alt for store muligheter til å trekke dem fra bakveggen. De står i overkant av 30 cm fra bakvegg, og en meter og mer fra sidevegg. Det funker som bare det. Jeg har trukket dem lenger frem for å teste, men det er ikke dramatiske forskjeller i hvordan jeg opplever lyden.

    Så til hverdagsbruk går det helt fint, men feinschmeckerne som skal finlytte hadde nok rynket på nesen.
    Merk at dette er subjektive observasjoner fra en som ikke hørte forskjell på dacen i min Peachtree nova 220se og en Auralic Vega dac.
     

    kreps79

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    11.07.2015
    Innlegg
    83
    Antall liker
    6
    Jeg fikk satt X14 så langt fra vegg som de blir her hjemme. Synes ikke det ble noe ulyd av den grunn.

    Fikk forøvrig tilbud på både 2/6 og 2/7 til 2895 og 3395. Er ikke lett dette her :p

    Edit:

    Har nå et par 2/7 hjemme på "lån" i en ukes tid. Ser virkelig frem til å få testet de i morgen :)
     
    Sist redigert:
    C

    Cyber

    Gjest
    Synes XEO-serien til Dynaudio er interessant, spesielt nye XEO2 mtp kombinert TV-lyd og musikk. Dog synes jeg 12 tusen for et par små høyttalere er litt stivt, men det er jo forsterkere og alt i en pakke så slikt sett er det kanskje ikke så galt.

    XEO 4 og 6 er sikkert bedre enn forgjengerne, men den lille "hatten" de har i forkant øverst må det være noen ingeniører som har presset gjennom og ikke designavdelingen.... Ikke et vondt ord om ingeniører altså. ;)

    dyn_xeo_family_white_web[1].png
     
    Sist redigert av en moderator:

    Ivarell

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    103
    Antall liker
    98
    Sted
    Bergen / Sotra
    Jeg fikk satt X14 så langt fra vegg som de blir her hjemme. Synes ikke det ble noe ulyd av den grunn.

    Fikk forøvrig tilbud på både 2/6 og 2/7 til 2895 og 3395. Er ikke lett dette her :p

    Edit:

    Har nå et par 2/7 hjemme på "lån" i en ukes tid. Ser virkelig frem til å få testet de i morgen :)
    har du fått koblet opp, og hørt litt enda? Spennende å høre hva du synes :)
     

    kreps79

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    11.07.2015
    Innlegg
    83
    Antall liker
    6
    Hei.

    Ja, koblet alt opp sent fredags kvelden. Har sett to filmer og hørt flere timer med musikk til nå. For svak receiver eller ikke, dette låter så uendelig mye bedre enn hva jeg hadde fra før. Langt flere detaljer i lydbildet, så mye renere lyd og gir meg en helt annen innlevelse enn tidligere.

    Jeg fikk jo låne med meg hjem DM Senter også, og synes den gjør en fint jobb også :) Bra pris på den også til 1895.

    Alt i alt er jeg kjempe fornøyd. Jeg hadde sikkert fått bedre resultat med bedre forsterker/receiver, men da har jeg i så fall noe å se frem til ved senere oppgradering.

    Fredag får de inn 2/6 i butikken, så da tenker jeg teste de også. De er slik jeg forstår det noe mer lettdreven enn 2/7, og kanskje det dermed vil bli enda bedre.

    Men frem til fredag skal jeg kose meg videre med 2/7. Endelig er det kjekt å høre på musikk igjen uten å måtte bruke headset :)
     

    ThomasO

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.12.2004
    Innlegg
    553
    Antall liker
    285
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    1
    Var innom Soundgarden Majorstua i går på deres siste åpningsdag og fikk endelig somlet meg til å kjøpe skikkelige stativer til Special Twenty Five høyttalerne mine og herre min hatt! Koblet de opp nå nettopp og dette blir faktisk ikke et enkelt valg å ta...Skal jeg fortsette med Sonus Faber Olympica II eller la Dynaudioene få stå??? Det låter latterlig bra og stativene løftet lyden enormt fra noen kjipe lette stativer jeg lånte av en kompis tidligere! Satt forøvrig stativene på Soundcare Superspikes, så det skulle være lett å plassere og justere litt etterhvert.

    Tanken var jo egentlig å sette Special Twenty Five i kjelleren hos fattern for å bygge opp et anlegg til han, men dette satt griller i hodet mitt!
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Var innom Soundgarden Majorstua i går på deres siste åpningsdag og fikk endelig somlet meg til å kjøpe skikkelige stativer til Special Twenty Five høyttalerne mine og herre min hatt! Koblet de opp nå nettopp og dette blir faktisk ikke et enkelt valg å ta...Skal jeg fortsette med Sonus Faber Olympica II eller la Dynaudioene få stå??? Det låter latterlig bra og stativene løftet lyden enormt fra noen kjipe lette stativer jeg lånte av en kompis tidligere! Satt forøvrig stativene på Soundcare Superspikes, så det skulle være lett å plassere og justere litt etterhvert.

    Tanken var jo egentlig å sette Special Twenty Five i kjelleren hos fattern for å bygge opp et anlegg til han, men dette satt griller i hodet mitt!

    Hehe, nærmest kilte det i magen her - Special Twenty-Five er en USEDVANLIG bra høyttaler. Antyder du at disse kanskje er til salgs?

    En annen ting, var jeg deg ville jeg fått laget stativer av stein, tror disse høyttalerne viser seg frem i takt med hva du setter dem på.
    Samme ville jeg gjort med den fete Hegel rekka di - fått skåret til 30 mm tykke steinplater å ha dem på.
     

    ThomasO

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.12.2004
    Innlegg
    553
    Antall liker
    285
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    1
    I utgangspunktet var det ikke ment som en antydning om salg. Vet faktisk ikke hva jeg kunne forvente å få for de. Disse er i tillegg unike, de er verdens eneste fabrikklakkerte SP25 i high gloss hvit. De ble kjøpt brukt av en ansatt hos Dynaudio som fikk de lakkert i Skanderborg. Valgte å kjøpe Stand 6 til de, da disse skal være Dynaudios beste stativer med god demping i topplate og bunnplaten.
     

    Vedlegg

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn