Dynaudio's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Ser litt film nå med de nye Confidence C1. Må si de er super her og :)
    Masse detaljer, dyp og fast bass. Kjempefin separasjon i lyden.
    De spiller også med såpass stort lydbilde at jeg blir dratt inn i filmen.
    Så thumbs up her og.... Kjekt dette ;)
     

    Focalius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Innlegg
    1.242
    Antall liker
    488
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Gratulerer med heftige høyttalere, oyvindl.
    Alltid hatt lyst til å høre de selv. De er også utenfor budsjett for hva jeg kunne hatt råd til som et ekstra par stativhøyttalere.
    Har Dynaudio 52SE enda, men de har ikke blitt brukt på lenge siden de spiller best der mine gulvstående står. Lite praktisk å flytte rundt på de.
    Dine 1.4LE hadde også vært gøy å høre/eie.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Takker Focalius :)

    Ja de har jeg og alltid hatt lyst både å eie å høre. Jaggu ble det ikke slik og ;)
    Har hatt ganske mange av Dynaudio stativhøyttalere etterhvert. Så klatrer man
    litt og litt på stigen. Det var selvsagt moro at de faktisk låter så bra og :)
    Contour S1.4 LE er en utrolig vellydende høyttaler. Så de vil ikke bli glemt.
    Nå fikk de ny eier i går kveld. Så da håper jeg de får det bra der og.
    Skulle spilles med Bladelius Thor MK3 der også. Så det var jo tilfeldigheter.
    Vet mange sier at 52SE er en høyttaler som spiller langt over sin prisklasse.
    Men som krever sitt av forstekreren for virkelig å få utnyttet potensialet.
    Noe som kom frem i tester og.
     

    marius markusen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.01.2015
    Innlegg
    215
    Antall liker
    153
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    3
    Gratulerer med et par fantastiske lekre og ikke minst vellydende høyttalere oyvindl!
    du er vel i hifi heaven om dagen?
    Er spent på vurderingen av Bladelius mot hegelen når sist nevnte kommer tilbake?

    Markusen
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Gratulerer med et par fantastiske lekre og ikke minst vellydende høyttalere oyvindl!
    du er vel i hifi heaven om dagen?
    Er spent på vurderingen av Bladelius mot hegelen når sist nevnte kommer tilbake?

    Markusen
    Takk takk :)
    Jo er nok i skyene sånn sett. Var meget oppegående dette :)
    Skal komme med en oppdatering på Bladelius vs Hegel når den er i hus igjen.
    Som sagt er jeg også litt nysgjerrig på H360, så kanskje den må innom en
    tur for test? Det får tiden vise. Er veldig fornøyd med Thor Mk-III og ;)
    Den gjør jobben utmerket så langt. Skal testes mot H160 så snart den kommer
    tilbake. Så vil det gi en pekepinn hvordan Hegel låter på C1 ;)

    Øyvind
     
    Sist redigert:
    M

    Medlem 1792

    Gjest
    Gratulerer med et par fantastiske lekre og ikke minst vellydende høyttalere oyvindl!
    du er vel i hifi heaven om dagen?
    Er spent på vurderingen av Bladelius mot hegelen når sist nevnte kommer tilbake?

    Markusen
    Takk takk :)
    Jo er nok i skyene sånn sett. Var meget oppegående dette :)
    Skal komme emd en oppdatering på Bladelius vs Hegel når den er i hus igjen.
    Som sagt er jeg også litt nysgjerrig på H360, så kanskje den må innom en
    tur for test? Det får tiden vise. Er veldig fornøyd med Thore Mk-III og ;)
    Den gjør jobben utmerket så langt. Skal testes mot H160 så snart den kommer
    tilbake. Så vil det gi en pekepinn hvordan Hegel låter på C1 ;)

    Øyvind
    Ja, det blir spennende å høre din vurdering av Hegel mot Bladelius på C1 høyttalerne dine.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    @P.O.M.

    Kan bli interessant å høre ja. Men Bladeliusen er noe for seg selv. Men skal ikke ta noe for gitt.
    Matchen kan jo være overraskende god med Hegel. Etter tilbakemeldinger på Hegel H360 skal
    den være en rimelig habil forsterker blitt. Så den må jeg si jeg ikke helt klarer å glemme.
    Om jeg vil kjøpe den er en annen ting. Men man kan jo deponere på den i første omgang slik
    at en demo i hjemmet er på plass. For det blir meningsløst å høre det i butikk for å kunne
    bedømme den f,eks opp mot Thor Mk-III. Er ikke noe jeg skal forhaste heller. Kan jo fort
    bli dyrt å gjøre slikt ;)

    Øyvind
     

    Rene.J

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.01.2015
    Innlegg
    179
    Antall liker
    44
    Så fik jeg hørt de nye Dynaudio Emit M10. Imponerende hvor godt en så lille og billig højttaler kan spille. Kan klart anbefales hvis man ikke vil bruge så mange penge på højttalere:D
     

    Kanki

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.08.2014
    Innlegg
    219
    Antall liker
    63
    Hei medvenner! Sitter på Dynaudio X14. Er det noen som har hørt både X14 (evt. F160) og X34 som våger å komme med en sammenligning? Er det som jeg mistenker mer bass i storebror som hovedsaklig skiller de to? Hvordan er bassen på X34?

    Og forresten, er det noen som vet hvorfor Soundgarden har dumpet prisene på F160? Ned til 12k nå. Kommer det noe nytt snadder der snart kanskje?
     

    Macfun

    Fersking
    Ble medlem
    20.10.2015
    Innlegg
    1
    Antall liker
    0
    På tide med en oppgradering! Selger derfor mine strøkne Contour 1.4LE walnut med org. Stand 6 stativer
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    For Dynaudio interesserte så er det mulig å få oppleve C4 Platinum på Soundgarden i Bergen nå!

    Jeg må si jeg elsker designet, og lyden var det lite å klage på! Absolutt noe jeg kunne hatt hos meg selv! :)

    20151113_123117.jpg
     
    Sist redigert:

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.031
    Antall liker
    544
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Er Contour S3.4 fortsatt i salg eller har de fått en erstatter? Tror jeg har mistet oversikten over Dynaudio de siste årene...
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Dere som er fan av Dynaudio, blir ikke C4 & dyrt komplett fra Hegel særdeles lite valuta for pengene - i forhold til "plug & play" Fokus 600XD?

    Jeg mener Fokus 600XD overgår alt annet av utstyr, dersom investerte 1000-lapper skal få lov til å telle en smule innenfor vår hobby musikkgjengivelse.

    Den dagen en 800XD dukker opp på markedet, tror jeg det meste av utstyret forsvinner ut av stua her :)
     

    Rene.J

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.01.2015
    Innlegg
    179
    Antall liker
    44
    Jeg er kæmpe fan af 600XD men C4 er i en helt anden klasse. Men mon ikke dynaudio er klar over aktive højttalere er fremtiden så vi vil se en aktiv C4:)
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Føj det lækkert. Er det den nye Hegel dac kan se?
    Ja det er Hegel HD30 DAC (sølv underst) og P30 PreAmp i sort ovenfor!:)
    Fikk Du et løft i lyden med den nye HD30 DAC, fra Hegel sammen med P30?
    Byttet Du fra Hegel HD25 til HD30 ?

    Stilig oppsett og tofft å se Hegel DAC i sølv !
    Ser teksten kan missforståes! Dette er hos Soundgarden Bergen!:)
    Har redigert teksten litt nå! ;)
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Jeg er kæmpe fan af 600XD men C4 er i en helt anden klasse. Men mon ikke dynaudio er klar over aktive højttalere er fremtiden så vi vil se en aktiv C4:)

    Jeg forsøkte å spørre de under messen i København - "ingen kommentar" - derimot så de ikke det som usannsynlig at en større versjon enn 600 kommer i fremtiden.

    Klart, C4 er bedre enn 600XD, men ingen tvil om at høyttalere med innebygde forsterkere i denne klassen = topp lyd & mindre problemer av forskjellig art.

    Fortsatt, er Special Twenty-Five en av mine favoritter fra denne produsent :)
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Hei

    Dynaudio X32 (1 år gamle) foreslo en fyr å bytte mot mine Kudos Cardea C2 (noen år gamle)

    Jeg har hatt lyst til å prøve dette merket i lengre tid.
    Jeg stusser litt på små elementer, men er nå 2 stk da mot mitt 6.5" ene element. Se link: Kudos Audio - Cardea C2 Floorstanding Speaker
    Stusser og på lydkvaliteten mot mine. Stusser litt på at i test på nettet sies det at på høyt volum blir det litt uklart.

    Hva sier dere?
     

    Rene.J

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.01.2015
    Innlegg
    179
    Antall liker
    44
    Jeg har aldrig hørt Kudos så har ikke noget og sammenligne med. Dog er Excite serien super gode til prisen. Hvad har du af forstærker?
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Jeg har aldrig hørt Kudos så har ikke noget og sammenligne med. Dog er Excite serien super gode til prisen. Hvad har du af forstærker?
    Kudos har en mellomtone til å dø for hehe.. Nei vanskelig å si hvordan de låter. Må oppleves. Skal eg driste meg til å si at de låter som en rørforsterker uten den slappe bassen som kan være på en slik forsterker? Uansett dritbra.

    Nett nå har jeg Nuforce P20 pre og Doxa effekt. Fin blanding. :)

    Men mer nøyaktig hvordan låter Dynaudio Excite X32?
     
    Sist redigert:

    Kanki

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.08.2014
    Innlegg
    219
    Antall liker
    63
    Jeg ville tenkt at dine Kudos er verdt mer enn X32, Lovemusikk. Jeg lurer forsåvidt nesten på litt av det samme som deg, så jeg drister meg til en repost fra tidligere i tråden:
    Sitter på Dynaudio X14. Er det noen som har hørt både X14 (evt. F160) og X34 som våger å komme med en sammenligning? Er det som jeg mistenker mer bass i storebror som hovedsaklig skiller de to? Hvordan er bassen på X34?

    Og forresten, er det noen som vet hvorfor Soundgarden har dumpet prisene på F160? Ned til 12k nå. Kommer det noe nytt snadder der snart kanskje?
    Noen som tør å mene noe om dette? :)
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Jeg ville tenkt at dine Kudos er verdt mer enn X32, Lovemusikk. Jeg lurer forsåvidt nesten på litt av det samme som deg, så jeg drister meg til en repost fra tidligere i tråden:
    Sitter på Dynaudio X14. Er det noen som har hørt både X14 (evt. F160) og X34 som våger å komme med en sammenligning? Er det som jeg mistenker mer bass i storebror som hovedsaklig skiller de to? Hvordan er bassen på X34?

    Og forresten, er det noen som vet hvorfor Soundgarden har dumpet prisene på F160? Ned til 12k nå. Kommer det noe nytt snadder der snart kanskje?
    Noen som tør å mene noe om dette? :)
    Kan driste meg til å svare litt angående Kudos C2 mot x32
    Ja C2 er verdt mer både pengemessig og lydmessig.
    Solgte de, så får en angre siden. :) For jeg vet jeg gjør det. :p

    Det som kanskje er største forskjellen er mer generelt på høyttalere, syns jeg.
    Det er 8 ohm mot 4ohm høyttalere.
    C2 skal vist nok ikke gå under 7 ohm og x32 ikke under 4,2-3 eller noe, så jeg på nettet.
    Men generelt har jeg oppdaget at en høyttaler som er lettdrevet, spiller på en helt annen måte.
    Kan jo og være pris forskjell som også avgjør.
    Men lyden kommer så lekende lett gjennom elementet og ut i rommet og dermed er dynamikken og spillegleden mye høyere på C2 syns jeg. Etter som jeg husker, bedre enn Burmester også, som jeg har hatt, når det gjelder dette med lettflytende lyd ut i rommet.

    Lyd ellers:
    X32 har opplevd strammere bass. Går ikke like lavt som C2, men ikke langt unna det. Bassen var meget bra og basstrøkk, fra X32.
    Det imponerte.
    Lengre oppover, fra mellombass til topp er nok C2 i en annen klasse. Men skulle og bare mangle når vi ser C2 koster i dag 28.400,-
    X32 er ganske ny og heller ikke innspilt, så kanskje alt blir feil å skrive noe i det hele tatt, på lenge?? :)

    Så blir spennende om den harde diskanten kjem seg etter hvert. Håper det.
     
    Sist redigert:

    Rene.J

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.01.2015
    Innlegg
    179
    Antall liker
    44
    Dynaudio spiller ekstremt neutralt og med masser af detaljer og god bund men aldrig med en hård diskant. Men kan ikke sammenligne med dine Kudos da jeg som sagt aldrig har hørt dem.

    For mit eget vedkommende er Dynaudio ikke noget der videre imponere mig ved første lyt. Det var noget jeg skulle have hjem til og lytte på i flere uger før jeg fandt ud af hvad de kunne.

    Fuldstændig modstat foreksempel B&W som altid imponere mig fra første lyt men altid ryger retur da de efter noget tid bliver irriterende og lytte på.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Dynaudio spiller ekstremt neutralt og med masser af detaljer og god bund men aldrig med en hård diskant. Men kan ikke sammenligne med dine Kudos da jeg som sagt aldrig har hørt dem.

    For mit eget vedkommende er Dynaudio ikke noget der videre imponere mig ved første lyt. Det var noget jeg skulle have hjem til og lytte på i flere uger før jeg fandt ud af hvad de kunne.

    Fuldstændig modstat foreksempel B&W som altid imponere mig fra første lyt men altid ryger retur da de efter noget tid bliver irriterende og lytte på.
    Aha.. skal gi de tid da.
    Kudos er på samme måte, de må få tid.
    Tusen takk for svar. Skal få spilt mye i helga da fruen er på jobb :)
     

    TrondW

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2012
    Innlegg
    543
    Antall liker
    162
    Sted
    Bergenser i Ålesund
    Om man skulle slått til på et par stativhøyttalere i dag, er det Contour S1.4 eller Focus160 som vil være beste valget? Prisen er relativt lik på black friday i dag.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Om man skulle slått til på et par stativhøyttalere i dag, er det Contour S1.4 eller Focus160 som vil være beste valget? Prisen er relativt lik på black friday i dag.
    Hei

    Har hatt begge disse. Og S1.4 LE, den nye utgaven. Men jeg vil si at S1.4 spiller mer "korrekt" enn Focus 160.
    Så jeg ville nok uten tvil valgt S1.4 når prisen er såpass lik. Der Focus 160 er nokså "rund" i lyden fra bunn til
    topp så er S1.4 litt strammere og presis. Men velg da Stand6 med adapterplate for S1.4 for best resultat
    både estetisk og lydmessig. Tror du vil være fornøyd med lyden i S1.4 om du liker Dynaudio lyden.

    Øyvind
     

    TrondW

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2012
    Innlegg
    543
    Antall liker
    162
    Sted
    Bergenser i Ålesund
    Om man skulle slått til på et par stativhøyttalere i dag, er det Contour S1.4 eller Focus160 som vil være beste valget? Prisen er relativt lik på black friday i dag.
    Hei

    Har hatt begge disse. Og S1.4 LE, den nye utgaven. Men jeg vil si at S1.4 spiller mer "korrekt" enn Focus 160.
    Så jeg ville nok uten tvil valgt S1.4 når prisen er såpass lik. Der Focus 160 er nokså "rund" i lyden fra bunn til
    topp så er S1.4 litt strammere og presis. Men velg da Stand6 med adapterplate for S1.4 for best resultat
    både estetisk og lydmessig. Tror du vil være fornøyd med lyden i S1.4 om du liker Dynaudio lyden.

    Øyvind
    Supert, takk for tilbakemelding. Har jo Xeo 3 som kontorhøyttaler i dag, men er usikker på hvordan disse modellene blir i forhold til dem. Og ikke minst i forhold til ProAc som står i stua. Forskjellen mellom ProAc og Xeo 3 er jo rimelig enorm, så det er behov for at stativhøyttalerne blir mer åpne og luftige selv om rommet de skal i er mindre enn stua.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Både Focus 160 og S1.4 vil trenge mer plass enn Xeo3. Det kan jeg si :)
    Så om planen er å ha de på et lite rom kan du nok like godt beholde Xeo3.
    Skal du ha dem i stuen er det nok bedre valg helt klart. Så ikke minst
    kommer det an på forsterkermatch. Men under på 10/15 kvm kan du ha Xeo3
    sånn røflig sett. Trenger litt plass fra side og bakvegg på Focus og Contour.
     

    TrondW

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2012
    Innlegg
    543
    Antall liker
    162
    Sted
    Bergenser i Ålesund
    Både Focus 160 og S1.4 vil trenge mer plass enn Xeo3. Det kan jeg si :)
    Så om planen er å ha de på et lite rom kan du nok like godt beholde Xeo3.
    Skal du ha dem i stuen er det nok bedre valg helt klart. Så ikke minst
    kommer det an på forsterkermatch. Men under på 10/15 kvm kan du ha Xeo3
    sånn røflig sett. Trenger litt plass fra side og bakvegg på Focus og Contour.
    Aha, det er nyttig info ja. Er vel 12 kvm på hobbyrommet.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Vil si det er for lite for å kunne plassere Focus og Contour optimalt. Selvsagt kan man plugge
    bassporten bak med medfølgende skumpropp. Da demper man en del bass. Så da kan det la
    seg gjøre. Uansett er jo S1.4 en meget bra høyttaler. Og spesielt til den prisen de nå går for.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.278
    Antall liker
    3.325
    Torget vurderinger
    49
    Har prøvd Fokus160 på mitt 12kvadratmeter lille rom, og det fungerte dårlig.
    I stua på Bryston spilte det tilnærmet perfekt:)
    På det lille rommet gikk jeg den gang for Exite X14, som min eldste datter "stjal" når hun var hjemme på besøk(de var hvite) ;)
    Parret X14 med Hegel H80 og Hd25, spilte veldig bra.
    Edit: ser på bildet at jeg bruker en Creek Destiny 2 :)

    http://www.hifisentralen.no/forumet...er/11816-dynaudios-venner-87.html#post1761458
     
    Sist redigert:

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.888
    Antall liker
    13.919
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Focus140 funket godt på 9,5kvm de, men måtte stå langt ut fra bakvegg (110cm) og med akustikkplater samt veggtilveggteppe i rommet. ;)
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Excite X32

    Tatt med mobil nå på kvelden, uten blitz.
    Etter 3-4 timers spilling har de løsnet pittelitt.
    De har knapt blitt spilt på.
    Lyden lover sers godt for fremtiden, for den som måtte finne på å kjøpe de :)
    Må vel ha et par hundre timer sikkert før de løsner, eller hva sier dere?


    009.jpg
     

    Kanki

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.08.2014
    Innlegg
    219
    Antall liker
    63
    Excite X32

    Tatt med mobil nå på kvelden, uten blitz.
    Etter 3-4 timers spilling har de løsnet pittelitt.
    De har knapt blitt spilt på.
    Lyden lover sers godt for fremtiden, for den som måtte finne på å kjøpe de :)
    Må vel ha et par hundre timer sikkert før de løsner, eller hva sier dere?
    Noe sånt ja, men du vil nok merke stor forskjell også før den tid har gått. :) Et triks er jo å bytte om på rød/svart kabel inn i den ene høyttaleren og så plassere de direkte mot hverandre og gi på litt med volumet. Gjorde det med mine Excite og da gikk det fort.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Excite X32

    Tatt med mobil nå på kvelden, uten blitz.
    Etter 3-4 timers spilling har de løsnet pittelitt.
    De har knapt blitt spilt på.
    Lyden lover sers godt for fremtiden, for den som måtte finne på å kjøpe de :)
    Må vel ha et par hundre timer sikkert før de løsner, eller hva sier dere?
    Noe sånt ja, men du vil nok merke stor forskjell også før den tid har gått. :) Et triks er jo å bytte om på rød/svart kabel inn i den ene høyttaleren og så plassere de direkte mot hverandre og gi på litt med volumet. Gjorde det med mine Excite og da gikk det fort.
    Takk for tips. Må de ha litt volum?
    Vanskelig å få til noe slikt når fruen kanskje ikke helt er med på det :p
     
    Ble medlem
    29.11.2015
    Innlegg
    16
    Antall liker
    7
    Sted
    Østfold
    Om man skulle slått til på et par stativhøyttalere i dag, er det Contour S1.4 eller Focus160 som vil være beste valget? Prisen er relativt lik på black friday i dag.
    Hei

    Har hatt begge disse. Og S1.4 LE, den nye utgaven. Men jeg vil si at S1.4 spiller mer "korrekt" enn Focus 160.
    Så jeg ville nok uten tvil valgt S1.4 når prisen er såpass lik. Der Focus 160 er nokså "rund" i lyden fra bunn til
    topp så er S1.4 litt strammere og presis. Men velg da Stand6 med adapterplate for S1.4 for best resultat
    både estetisk og lydmessig. Tror du vil være fornøyd med lyden i S1.4 om du liker Dynaudio lyden.

    Øyvind
    Jeg er totalt uerfaren med stativhøyttalere, har fram til fredagen kun eid Klipsch sine RF-62Mk2, og egentlig vært fornøyd med disse. Etter lytting på soundgarden av Focus 160, beskrivelse av Contour sitt lydbilde, samt en del testing av B&W CM1s2 og CM5s2 kom jeg fram til at jeg skulle kjøpe Contour'ene.
    Spørsmålet mitt begrenser seg til - du nevner adapterplate for S1.4 i forhold til bruk av stativ. Jeg ser på et par stativer fra Soundstyle som heter XS122. Ser ingen mål på avstand mellom spikes på toppen.. Forstod det som i utganspunktet veldig universelt, men når du nevner adapterplate blir jeg litt usikker..
     
    Sist redigert:

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Om man skulle slått til på et par stativhøyttalere i dag, er det Contour S1.4 eller Focus160 som vil være beste valget? Prisen er relativt lik på black friday i dag.
    Hei

    Har hatt begge disse. Og S1.4 LE, den nye utgaven. Men jeg vil si at S1.4 spiller mer "korrekt" enn Focus 160.
    Så jeg ville nok uten tvil valgt S1.4 når prisen er såpass lik. Der Focus 160 er nokså "rund" i lyden fra bunn til
    topp så er S1.4 litt strammere og presis. Men velg da Stand6 med adapterplate for S1.4 for best resultat
    både estetisk og lydmessig. Tror du vil være fornøyd med lyden i S1.4 om du liker Dynaudio lyden.

    Øyvind
    Jeg er totalt uerfaren med stativhøyttalere, har fram til fredagen kun eid Klipsch sine RF-62Mk2, og egentlig vært fornøyd med disse. Etter lytting på soundgarden av Focus 160, beskrivelse av Contour sitt lydbilde, samt en del testing av B&W CM1s2 og CM5s2 kom jeg fram til at jeg skulle kjøpe Contour'ene.
    Spørsmålet mitt begrenser seg til - du nevner adapterplate for S1.4 i forhold til bruk av stativ. Jeg ser på et par stativer fra Soundstyle som heter XS122. Ser ingen mål på avstand mellom spikes på toppen.. Forstod det som i utganspunktet veldig universelt, men når du nevner adapterplate blir jeg litt usikker..
    Grattis med gode høyttalere :) Du kjøpte svarte nå på Black Friday salget?
    Til Contour vil jeg absolutt anbefale deg Dynaudio Stand 6 i sort(matt)
    Disse får man adapterplater til for å erstatte topp platen på stativet.
    Den nye platen har akkurat like mål som bunnen på Contour. Følger og
    med skruer slik at du kan skru høyttalerne fast i selve topp platen.
    Høydemessig og designmessig er de laget nettopp for Dynaudio.
    Så derfor ville jeg personlig valgt det. Evt brukte Stand 4. Men de er
    ikke så ofte for salg. Bor du på Østlandet vet jeg kanskje om en som har
    et par til 1500 kr. Disse stativene er på 2 søyler osm skruer direkte i
    bunnsokkelen til Contour og Confidence høyttalere. Skal legge ved bilde av
    begge stativer.

    Første bilde er av S1.4 med Stand 4 og siste er med Stand 6 med adapeterplate.

    1332998705DSC_0104.JPG


    dyn_contour_s14_le_black_stand2_web.jpg
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn