Dynaudio's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Ønsker å søke medlemskap, med nylig anskaffelse av Dynaudio Focus 110a. Fantastisk vellydende, og gjør heller ikke noe at de ser meget fin ut i høyglans sort. Gikk også til innkjøp av en Hegel HD20, etter litt lesing. Synes kombinasjonen fungerer veldig bra til nå :)
    Hipp, hipp. Grattis!

    Legg gjerne ut et bilde. Regner med du har et helt annet lydbilde enn hva jeg sitter på nå, siden jeg enn så lenge ikke har fått skaffet meg en Dac. Blir mest sannsynlig rett over helga, men langt fra like bra som oppsettet du kjører selv.

    Hvor lenge har du hatt de i hus?
     

    Quisten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2012
    Innlegg
    929
    Antall liker
    419
    Sted
    Stavanger
    Ønsker å søke medlemskap, med nylig anskaffelse av Dynaudio Focus 110a. Fantastisk vellydende, og gjør heller ikke noe at de ser meget fin ut i høyglans sort. Gikk også til innkjøp av en Hegel HD20, etter litt lesing. Synes kombinasjonen fungerer veldig bra til nå :)
    Hipp, hipp. Grattis!

    Legg gjerne ut et bilde. Regner med du har et helt annet lydbilde enn hva jeg sitter på nå, siden jeg enn så lenge ikke har fått skaffet meg en Dac. Blir mest sannsynlig rett over helga, men langt fra like bra som oppsettet du kjører selv.

    Hvor lenge har du hatt de i hus?
    Syns jeg så en HD20 på brukten til ca 4k for littt siden, med litt tålmodighet å flaks skulle det ikke være umulig for deg også. Det er nok MYE å gå på enda i ren lydkvalitet på dine Dyns.
     

    cissa

    Medlem
    Ble medlem
    22.07.2009
    Innlegg
    30
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har også fått mine Focus 140 på plass nå, og må si at de svarte til forventningene og mere til. Disse blir stående lenge :) Bruker en Hegel H1 og synest det var en god match, men jeg har ikke fått dradd på ordentlig ennå, og det kan være den kommer litt til kort da. Vi får se..
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    @:Quisten:

    Ja, du har nok mye fornuft i det du forteller, men jeg er vel litt vel utålmodig til tider. Akkurat nå så har jeg tenkt på en Hegel H80 brukt. Får ikke utbytte av de til DA, men jeg har liksom blitt litt bitt av basillen. Kunne tenkt meg prøvd HT som ikke er aktive, men da går det igjen på bekostning av DA 110a.

    Jeg får se hva jeg ender opp med til slutt. Forhåpentligvis så kjøper jeg en Abrahamsen A-Dac på mandag. Etter det så blir det sparing, så får man bestemme seg den tid man sparer.
     

    Quisten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2012
    Innlegg
    929
    Antall liker
    419
    Sted
    Stavanger
    @The last One

    Vær obs på at A-dac ikke har volumkontroll, slikt er kjekt å ha. Synes også den er litt ullen iforholdt til HD20 som blir litt mer "high-end" iforhold å vil kle dine dyns bedre. Hadde jeg vert deg ville jeg gitt det dine dyns fortjener.

    Handler du H80, ja da regner jeg med du allerede ser byttekarusellen i det fjerne ?
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Bytte, nei.

    DA har jeg rett og slett blitt for glad i. De skal taes vare på. De er aktive, så kan brukes til så mangt. Har et "gutterom" under planlegging. Kjekt med HT der også. Jeg koblet opp Bose Companion'ene på soverommet tidligere i dag. Jeg var var tilpass med lyden fra de før jeg fikk DA i hus, nå er de bare kjedelige....

    Er klar over det med volumkontroll. Øyvind85 har rådet meg til det flere ganger, men det blir litt luksus nå med det første, da jeg vil han en OK Dac midlertidig. Skulle egentlig gå for en Hegel HD2, men karen som solgte den på Finn hadde glemt og slette annonsen etter salg.

    Det er uansett laaangt fram i tid før eventuelt HT bytte. Har ikke fet pengebok, så alt må gå på sparing. Blir det en H80, så kommer HT sikkert et halvt års tid senere. Vi får se. Sparing først, så får man bestemme seg etterhvert.
     

    karpe

    Medlem
    Ble medlem
    13.09.2013
    Innlegg
    25
    Antall liker
    11
    Sted
    Møre og Romsdal
    Torget vurderinger
    1
    Ønsker å søke medlemskap, med nylig anskaffelse av Dynaudio Focus 110a. Fantastisk vellydende, og gjør heller ikke noe at de ser meget fin ut i høyglans sort. Gikk også til innkjøp av en Hegel HD20, etter litt lesing. Synes kombinasjonen fungerer veldig bra til nå :)
    Hipp, hipp. Grattis!

    Legg gjerne ut et bilde. Regner med du har et helt annet lydbilde enn hva jeg sitter på nå, siden jeg enn så lenge ikke har fått skaffet meg en Dac. Blir mest sannsynlig rett over helga, men langt fra like bra som oppsettet du kjører selv.

    Hvor lenge har du hatt de i hus?
    Takk for det! :)

    Har vel hatt de i en uke ca, men har vært opptatt, så har ikke hatt anledning til å hørt på de skikkelig enda. Jeg bruker de på soverommet/kontoret på et svært skrivebord. Kjøpte også noen IsoAcoustics stativ til de, sånn de står solid og i riktig høyde. Hadde sikkert blitt enda bedre med noen gulvstativ til de, men er begrenset med plass. Jeg får se etterhvert hva jeg gjør.

    Kan anbefale HD20 ja, men det er også mange andre gode alternativer. Uansett så må man se etter eget budsjett, for min del sprakk dette egentlig med en gang :p Var i grunn bare ute etter noen billige småhøyttalere.
     

    wireworld

    Medlem
    Ble medlem
    04.01.2004
    Innlegg
    34
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    1
    Hei.
    en hegel H300. noen som har erfaring med hvor stor dynaudio høytalere denne integrerte krabaten kan levere god lyd til og fremdelse ha godt med overskudd?
    har hørt den på fokus 160 og 220. hva med 260 eller 360?
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Hei.
    en hegel H300. noen som har erfaring med hvor stor dynaudio høytalere denne integrerte krabaten kan levere god lyd til og fremdelse ha godt med overskudd?
    har hørt den på fokus 160 og 220. hva med 260 eller 360?
    Jeg har hørt den på Contour 5.4 og det låt veldig bra! ;) Disse er vel en del større en Fokus serien også..

    Jeg har selv også drevet Usher Mini Dancer 2 BE med en H300, og den hadde ingen problemer med disse heller (2x7")
     

    wireworld

    Medlem
    Ble medlem
    04.01.2004
    Innlegg
    34
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    1
    mm takk for innspill. har veldig lyst på en slik.. selge mitt parasound sett og gå for integrert.. en bonus er jo dac,n som er bygd inn. har i dag abrahamsen dac,..
    vil gjerne ha en integrert som har NOK krefter. :)
    hørte den på fokus 220. låt meget bra.
    Har Exide 32 i dag. Må si de låter meget bra spess i forhold til pris.
    noen som har prøvd H300 opp i mot NAD master. m3, m2? eller krell, chapter integrert?
     

    nilpla

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    58
    Antall liker
    21
    Sted
    Kristiansand
    Har planer om å melde meg inn her, billett skal løses når jeg har fått avklart om det blir en X14, X16 eller en Focus 160. Skal passe med en Hegel H80. Har lyttet til X14 som var utrolig bra, men mye vil ha mer. Får jeg mer med X16 eller Focus 160 ? Blir Focus`en for mye å dra for forsterkeren ?
     

    Soojonny

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Innlegg
    401
    Antall liker
    256
    Sted
    Oslo
    Det jeg har av erfaring med Dynaudi er at de er glade i å ha en god og solid mengde strøm, men X-16 og nye X-14 er en lettere last enn Focus-160. Jeg har ikke prøvd X-14 hjemme, men hatt X-16 og Focus-160. Syntes selv Focus-160 har bedre diskant/bass og ikke minst bedre sammenheng enn X-16. Skulle jeg kjøpt nye nå ville jeg trolig gått for X-14 eller Focus-160 igjen. Det eneste som står høyere på listen for meg er C1, men de koster det hvite ut av øyet som man sier...
    Kan si at eneste grunnen til at Mine Focus ble solgt er at jeg fikk tak i SP-25 :cool:
    De er vel de beste stativ modellene fra Dynaudio jeg noensinne har lyttet på... De slår til og med de nye C1 på noen parametere, men det er jo selvfølgelig ett spørsmål om smak. Kan legge til at Focus-160 er mer tungdrevne enn SP-25, men ikke noe problem med nok støm reserve bak. Mer strøm jo mer kontroll. Det kommer jo også ann på hvor høyt man føler man har behov for å spille...
     

    daghoi

    Fersking
    Ble medlem
    06.01.2009
    Innlegg
    4
    Antall liker
    0
    Hei, nyttmedlem som kikker på høytalere. Skal innredet en liten 'man cave' trenger små høytalere til dette. Har forstått at Dynavoice liker raust med strøm. Har en NAD C340 (50 watt ?). Lurer på om den klarer å drive DM 2/6 på en god måte ? Det blir ikke spilt høyt, rommet er bare 12/15 kvm. Gi meg gjerne et hint hvis NAD/Dynavoice er kjent som en ugrei kombinasjon. For øyeblikket er det ikke aktuelt å bytte forsterker.
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.393
    Antall liker
    3.577
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Dette var strålende nyheter. Jeg snakket med noen på Prolyd for noen uker siden og de selger fremdeles en god del AIR modeller.
    Det ser ikke ut som at jeg får noe nytt, men kanskje penere innpakning:)
     
    Sist redigert:

    Soojonny

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Innlegg
    401
    Antall liker
    256
    Sted
    Oslo
    Det er mange studioer som bruker Dynaudio og elementer/byggeteknikk blir bruk også i de vanlige høyttalerne deres. Er vel derfor de er relativt nøytrale og nøyaktige.
    Liker selv den umaskerte og "nøytrale" lyden. Ingen ting som blir lagt til eller virker sminket. Man får ut det som kommer inn...
     

    quade777

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    06.03.2009
    Innlegg
    72
    Antall liker
    15
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    5
    Hei. Oppdaget til min ergrelse at diskanten i min ene contour s3.4 har blitt tatt av dage. Noen som vet hvilken Esotec modell som sitter i disse?
     

    Sidane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2006
    Innlegg
    2.560
    Antall liker
    29
    Torget vurderinger
    4
    Kjøpte nytt anlegg for to dager siden. Dynaudio Excite x14 sammen med Hegel H80 er en utrolig fin kombinasjon.
     

    Soojonny

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Innlegg
    401
    Antall liker
    256
    Sted
    Oslo
    De ser flotte ut de nye X-14 høyttalerne og jeg liker de nye magnetfestene på grillene. Tenkte litt på å se om jeg kunne låne med ett par hjem bare for en test.
    Alltid morsomt å prøve nye ting selv om det neste trinnet egentlig burde være å kjøpe C1... Men det krever en god del sparing evt lotto gevinst...
     
    M

    Medlem 1792

    Gjest
    Jeg vurderer å kjøpe en ny integrert forsterker til mine kjære Dynaudio S 3.4 høyttalere. Er Bladelius Thor III (den versjonen uten DAC og RIAA) en god match til disse høyttalerne tro?
    Eller har dere andre forslag til en passende integrert (transistor) forsterker til maks ca. Kr 30 000,-
     
    Sist redigert av en moderator:

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Jeg vurderer å kjøpe en ny integrert forsterker til mine kjære Dynaudio S 3.4 høyttalere. Er Bladelius Thor III (den versjonen uten DAC og RIAA) en god match til disse høyttalerne tro?
    Eller har dere andre forslag til en passende integrert (transistor) forsterker til maks ca. Kr 30 000,-
    Har ikke hørt Bladelius på Dynaudio før, men vil tro den gjør en god jobb! :)

    Ellers må jeg jo anbefale Hegel H300, hørt den på Dynaudio Contour 5.4 og det er en veldig god match, viss man leser her inne også, er det veldig mange som parer Hegel og Dynaudio.
     

    wizardm

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.10.2003
    Innlegg
    256
    Antall liker
    150
    Sted
    Tromsø
    Har selv Parasound A21 på C1 , spiller meget godt i lag , hørte Bladelius Thor III sammen med Totem høytalere for snart 2 år siden , en fantastisk kombinasjon , slo ut en vitus - thiel kombo til 3-400000 tusen i samme rom , helt fantastisk. Det jeg skal fram til her er at Bladelius thor og A21 er meget nære hverandre. Hadde jeg ikke hatt a21 og p3 i hus allerede så ville Bladelius vert på plass - TVERT ! Totem sine elementer ser ut til å være hentet hos Dynaudio , vet ikke om så er tilfellet.

    mvh
    Morten.
     
    M

    Medlem 1792

    Gjest
    Jeg vurderer å kjøpe en ny integrert forsterker til mine kjære Dynaudio S 3.4 høyttalere. Er Bladelius Thor III (den versjonen uten DAC og RIAA) en god match til disse høyttalerne tro?
    Eller har dere andre forslag til en passende integrert (transistor) forsterker til maks ca. Kr 30 000,-
    Har ikke hørt Bladelius på Dynaudio før, men vil tro den gjør en god jobb! :)

    Ellers må jeg jo anbefale Hegel H300, hørt den på Dynaudio Contour 5.4 og det er en veldig god match, viss man leser her inne også, er det veldig mange som parer Hegel og Dynaudio.
    Jepp, Hegel H300 kan være interessant men synes det er litt dumt med den innebygde DAC’n når man har en DAC fra før man er fornøyd med. Har tidligere hatt H200 men den ble litt for snill i lyden men H300 er nok noe «sprekere» så den er nok en kandidat ja (selv med innebygget DAC)….
     
    M

    Medlem 1792

    Gjest
    Har selv Parasound A21 på C1 , spiller meget godt i lag , hørte Bladelius Thor III sammen med Totem høytalere for snart 2 år siden , en fantastisk kombinasjon , slo ut en vitus - thiel kombo til 3-400000 tusen i samme rom , helt fantastisk. Det jeg skal fram til her er at Bladelius thor og A21 er meget nære hverandre. Hadde jeg ikke hatt a21 og p3 i hus allerede så ville Bladelius vert på plass - TVERT ! Totem sine elementer ser ut til å være hentet hos Dynaudio , vet ikke om så er tilfellet.

    mvh
    Morten.
    Hmmm,... Ja det hørtes interessant ut.
     

    wizardm

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.10.2003
    Innlegg
    256
    Antall liker
    150
    Sted
    Tromsø
    By the way .

    Hvis jeg skulle pirke på noe...... så tror jeg at Bladelius'en er noe mere strømsterk en Parasounden , det hørtes ihvertfall slikt ut.
    Generellt for Dynaudio ser ut til å være at de trnger power som bare pokkern , og da er min sirkel sluttet igjen, for mine gamle Infinity høytalere kunne heller ikke få for mye av den sorten , felles er at de begge har gitt meg gåsehud feelingen og fot så det holder hjemme hos meg...... ja t.o.m. fått fram dansefoten (var det jeg som sa det???) ;-)
     

    Soojonny

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Innlegg
    401
    Antall liker
    256
    Sted
    Oslo
    Hadde selv gått for en strøm sterk forsterker sammen med Dynaudio. Ikke at strømsterk er negativt sammen med andre høyttalere heller.
    Bare hørt Bladelius i butikk, men den låt oppløst og dynamisk. Ikke noe minus heller at byggekvaliteten ser ut til å være på topp. Ellers er vel Parasound kjent for å være mye value for money :)
    Hadde vel selv prøvd meg med Bladelius.
     

    666

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2013
    Innlegg
    2.511
    Antall liker
    6.121
    Torget vurderinger
    14
    Hallo
    Kjøpte disse her i går: Excite x-32.
    2 år siden jeg hadde D/M 2,6. Som jeg forresten var veldig fornøyd med.
    x-32 har nå stått og spilt siden jeg bar de inn i går.
    7000 kr for 2 mnd gamle og (dessverre) ikke innspilt ennå.
    Jeg synes jeg gjorde et godt kjøp :)
    Men lyden er helt genial. Har satt de opp på soverommet mitt som er
    snaut 14 kvm.
    Mulig jeg tester de i stua (30 kvm)
    Dette er små gulv-stående høyttalere med dertil små elementer.
    Jeg ble seriøst overasket over hva de orker og hva som bor av lyd kvalitet i disse.
    Spiller Spotify via en 2x105 watt Onkyo Integra a-809 integrert forsterker.
    Fra den tiden dette ble produsert i Japan.
    anbefales på det sterkeste.
    Her et lite bilde (beklager rotet)
    Mvh
    Lasse :)
    010.jpg
     

    Syncron75

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.06.2011
    Innlegg
    253
    Antall liker
    84
    Sted
    Kirkenes
    Torget vurderinger
    5
    Melder meg inn i DA klubben. Kjøpte Excite X32 og Nad C390DD for ca 1 mnd. siden og må si meg svært fornøyd. Klarte ikke motstå helgetilbudet fra Soundgarden, så jeg bestilte den siste Hegel H200 i sort farge de hadde. Hegel HD10 dac er også på vei. Blir spennende å sammenlgne Nad C3900DD med Hegel H200!
    IMAG0095.jpg
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.894
    Antall liker
    13.944
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Flott oppsett Syncron75!
    Dæsken de så brutale ut, vidarje, har du sammenlignet dem med passive saker? Har trua på sånne aktive bamser!
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.662
    Antall liker
    32.648
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Dette er mitt oppsett i TV/Film posisjon, fungerer fint til dette, men til seriøs lytting står de mye lengre ut i rommet og med diverse akustiske remedier i rommet;).
    Vis vedlegget 257817
    Meget flott oppsett, likte de "stativerne" godt:)
    Aktiv drift kjenner jeg lite til, men at ht må/skal rekke til gulvet, det er bare tull!!!
    Herlig dette her vidarje;)

    gismo
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.393
    Antall liker
    3.577
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Det er ganske brutal og usminket lyd også. Hadde egentlig ikke trodd at sjefen ville godta dem, men det gikk:) Jeg har ikke sammenlignet med passive Dynaudioer. Når jeg tenker etter er alle de beste anleggene jeg har hørt på en måte aktive dvs digital deling og separate effekttrinn til de ulike elementene (tror 8x12TOM ligger på toppen).
    Flott oppsett Syncron75!
    Dæsken de så brutale ut, vidarje, har du sammenlignet dem med passive saker? Har trua på sånne aktive bamser!
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.393
    Antall liker
    3.577
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Takk for det gismo, stativene er lett modifiserte Heybrook stativer. Jeg har laget ny bunnplate med meget lavtbyggende hjul så det er mulig å trille dem rundt (veier rundt 40kg med stativer). Det er ganske deilig med aktive høyttalere, for da slipper jeg å lete etter passende forsterker;) Alt jeg trenger er en Squeezebox!
     
    Sist redigert:

    Syncron75

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.06.2011
    Innlegg
    253
    Antall liker
    84
    Sted
    Kirkenes
    Torget vurderinger
    5
    Flott oppsett Syncron75!
    Dæsken de så brutale ut, vidarje, har du sammenlignet dem med passive saker? Har trua på sånne aktive bamser!
    Takk for det. :)
    Har fått en del privatmeldinger anngående Hegel H200 vs Nad C390DD. Har bestemt meg for å beholde Naden. Hegelen går i retur.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn