- Ble medlem
- 28.04.2009
- Antall liker
- 7
God aften, kjære musikkvenner
Sitter her og koser meg med en Tracy Chapman CD jeg kjøpte brukt for noen dager siden. Når jeg hørte raskt igjennom den på butikkens ghettoblaster syntes jeg den låt litt tamt, flatt, kjedelig & uengasjert, men bestemte meg for å gi den ærlig sjanse likevel...... Etter å ha hørt på den hjemme et par dager både hører & forstår jeg bedre & bedre hvor basalt viktig det er med et anlegg som formidler MUSIKKEN på en dynamisk & realistisk måte, musikken bare flyter ut av anlegget mitt, & gir meg følelsen & opplevelsen av at Tracy spiller "live" i stua mi, du verden for en fantastisk musiker, vokalist, komponist & arrangør hun er, skiva heter New beginning btw
Man kan påstå hva man vil, men billige anlegg med billige komponenter i et dårlig rom vil ALDRI klare å gjengi musikken like bra, eller bedre enn et godt anlegg med matchede komponenter i et rom med optimalt tunet akustikk, pga at det hverken har de kvalitetsmessige eller teknologiske forutsetningene for å gjøre det. Jeg skal ikke påstå at man nødvendigvis trenger et like dyrt, eller dyrere anlegg enn det jeg har for å oppleve det, men jeg vil tro at man iallefall må ut med 15 K for et anstendig anlegg, i den grad det er signifikant ca 10 % av hva mitt ville kostet nytt.
Sånn sett synes jeg litt synd på de som er fornøyd med en ghettoblaster fra Europris til 149 kr & hardnakka påstår at det IKKE er forskjell, de skulle bare visst hvilke vidunderlige MUSIKK opplevelser de går glipp av
Dessverre tror ofte jeg det enten er manglende vilje til å høre forskjell / innrømme det, & / eller manglende lyttetrening. Hjertelig takk for oppmerksomheten, en forts. vakker aften i MUSIKKENS tegn ønskes dere alle 
Mvh
Man kan påstå hva man vil, men billige anlegg med billige komponenter i et dårlig rom vil ALDRI klare å gjengi musikken like bra, eller bedre enn et godt anlegg med matchede komponenter i et rom med optimalt tunet akustikk, pga at det hverken har de kvalitetsmessige eller teknologiske forutsetningene for å gjøre det. Jeg skal ikke påstå at man nødvendigvis trenger et like dyrt, eller dyrere anlegg enn det jeg har for å oppleve det, men jeg vil tro at man iallefall må ut med 15 K for et anstendig anlegg, i den grad det er signifikant ca 10 % av hva mitt ville kostet nytt.
Sånn sett synes jeg litt synd på de som er fornøyd med en ghettoblaster fra Europris til 149 kr & hardnakka påstår at det IKKE er forskjell, de skulle bare visst hvilke vidunderlige MUSIKK opplevelser de går glipp av
Mvh