Dynamic Precision DPR 2.0 oppgradering?

arildji

Hi-Fi interessert
Ble medlem
18.11.2004
Innlegg
91
Antall liker
12
Sted
Tromsø
Torget vurderinger
4
Jeg ser det er en kar som annonserer en Dynamic DPR 2.0 RIAA til salgs, og som hevder at den langt på vei er oppgradert til versjon DPR 2.2. Er det noen som vet hvilke oppgraderinger man kan få gjort på en DPR-2.0? Hvem utfører dem, og hva koster de?
 

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Innlegg
3.446
Antall liker
2.630
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Jeg vet ikke noe om denne oppgraderingen, MEN det første som slår meg at bruktprisene på 2.0 og 2.2 er så like at det blir nesten garantert billligere å selge 2.0 og kjøpe en brukt 2.2... Oppgraderinger har en tendens til å koster en del kr...
 

arildji

Hi-Fi interessert
Ble medlem
18.11.2004
Innlegg
91
Antall liker
12
Sted
Tromsø
Torget vurderinger
4
Tja, du har sikkert rett. Jeg spurte nå egentlig mest av nysgjerrighet. Jeg tenker vel ikke seriøst på noen oppgradering uansett. Planen er vel egentlig at jeg skal investere i en Audio Research PH5 med tid og stunder (og penger) ....
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.473
Antall liker
7.399
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
37
I følge DP mannen himself er det IKKE mulig og oppgradere fra 2.0 til 2.2 uten og bytte printkort og gjør man det så "er" det en 2.2............. sier han............ MEN hvorfor skal man absolut oppgradere 2.0........ den spiller svært bra som den er.......... faktisk så bra at jeg kunne tenkt meg en orginal slik en også............ noen som har en til en fornuftig pris til meg ? :)
Jeg sammenlignet 2.0 og 2.2 for et års tid siden og i villvaren så solgt jeg 2.0'en fordi den låt noe mere avslappet og ikke fullt så dynamisk som sin nyere bror....... men nå vil jeg ha sånn lyd åsså ;)
 

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
976
Antall liker
4
Er det noen som har prøvd dem med batteri? Det har vært populært å bygge om DPs DAC til batteridrift så hvorfor skulle ikke det gå med riaa-trinnet. Jeg vet ikke noe om strøm og elektronikk, men blant andre ASR Basis Exclusive går på batteri.
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.473
Antall liker
7.399
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
37
Jeg har begge deler......... men har ikke ører gode nok til og høre noen forskjeller........... trøster meg med at ingen som har vært oppom og lyttet til det har hørt noen forskjell heller hverken på dac eller riaa........ kan seff ha noe med og gjøre at hos meg så får den vanlige strømforsyninga strøm fra nettfilter og skilletrafo.......... har man ikke slikt utstyr kan nok batteridrift ha mere for seg enn hos meg.
 

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Innlegg
3.446
Antall liker
2.630
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Skal renge på tallene hva det vil koste å lage bat.psu til dp riaa'n, så får vi se om det blir noe av i vinter.... Vært morro å prøve i allefall
 

arildji

Hi-Fi interessert
Ble medlem
18.11.2004
Innlegg
91
Antall liker
12
Sted
Tromsø
Torget vurderinger
4
Jeg sammenlignet 2.0 og 2.2 for et års tid siden og i villvaren så solgt jeg 2.0'en fordi den låt noe mere avslappet og ikke fullt så dynamisk som sin nyere bror
Høres ut som 2.0 også passer mine lydpreferanser bra ... så da kan jeg mao ta det helt rolig til jeg får ARC PH5 i hus ... ;D
 

eposhansen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Innlegg
360
Antall liker
3
Dynamic Precision DPR 2.0 oppgradering?(koblings skjema)

Bilder og lign søkes
 

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Innlegg
3.446
Antall liker
2.630
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
eposhansen skrev:
Bilder og lign søkes
Hva er du ute etter?? Bilder av innmaten?
Har desverre ikke brukermanualen i PDF, men litt tid kan det kanskje være mulig å skaffe(scanne).

mvh Kai
 

eposhansen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Innlegg
360
Antall liker
3
kaap skrev:
eposhansen skrev:
Bilder og lign søkes
Hva er du ute etter?? Bilder av innmaten?
Har desverre ikke brukermanualen i PDF, men litt tid kan det kanskje være mulig å skaffe(scanne).

mvh Kai
Tre ledninger, inn til printet. Hva blir rett? Kan dette stemme....(se bilde)
 

Vedlegg

Todani

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.05.2009
Innlegg
1.149
Antall liker
2.065
Rudi har helt rett med hensyn til både (mangel på) oppgraderingsmuligheter og lydkarakter. 2.2 er helv.. dynamisk. Den har også muligheter for å tyne ut noen få ekstra dB, men det betyr vel i praksis ingenting fordi 2.0 også har svært høy gain.
Strømforsyningsenheten er helt forskjellig på disse to. Ingen vits i tenke på oppgraderinger. Da ødelegger man jo det originale produktet. Og det gjør man ikke med en etterspurt klassiker.
Det eneste Leif anbefaler å gjøre de som tenker i disse banene er å snurre hele ledningen mellom boksene opp på en diger smultring (ferritt) fra Elfa. Ca. 300 kroner i dag? Da får man i praksis nesten hele effekten fra batteridrift. Med foruftig plassering av disse boksene og godt skjermet Silk inn i balansert forforsterker er man i mål.
Etter at man har gjort disse tingene mister man mye av interessen for teknikken, og blir mer opptatt av musikken i stedet. Her om dagen, for eksempel, hadde jeg en vanvittig opplevelse med en gammel bekjent - Arthur Fidler og Boston-symfonikerne på direkte gravert vinyl. Med 2.2 får jeg her en skremmende dynamikk, veggveltende bass, enorm skala og silkemyke strykere som bare etterlater meg i gledelig forundring.
 

eposhansen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Innlegg
360
Antall liker
3
Dynamic Precision DPR 2.0 oppgradering? ja ja...,

Får bruke denne ombygde Dp ca1 ,med oracel alexandria,sme309, vDH mc 1.
 

Vedlegg

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Innlegg
2.131
Antall liker
1.417
Torget vurderinger
4
kaap skrev:
eposhansen skrev:
Bilder og lign søkes
Hva er du ute etter?? Bilder av innmaten?
Har desverre ikke brukermanualen i PDF, men litt tid kan det kanskje være mulig å skaffe(scanne).

mvh Kai
Tre ledninger, inn til printet. Hva blir rett? Kan dette stemme....(se bilde)
Ser at dette er en steingammel tråd.
Men nei, dette trur jeg ikke stemmer. Jord bruker å være i midten og jord bruker å være gul/grønn ledning.
Men aldri et unntak fra regelen når man har med DP å gjøre :)
 
Topp Bunn