dynaBel's venner

Skipnes

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.11.2013
Innlegg
2.521
Antall liker
1.217
Sted
Oslo
Dynabel venn nå , kjøpte et par exact . Utrolig hvor mye bass disse lager .
 
M

MusicBear

Gjest
Dynabel venn nå , kjøpte et par exact . Utrolig hvor mye bass disse lager .


Du eier en skjult perle av en høyttalerkonstruksjon. Putt en megaforsterker på den - så stor og dyr som du bare kan drømme om - og høyttaleren vokser med så du knapt vil tro det.
 

Skipnes

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.11.2013
Innlegg
2.521
Antall liker
1.217
Sted
Oslo
Jeg har aldri hørt en bedre stativ høyttaler . Den spiller som en fullvoksen høyttaler . Pen og se på er den også . Bruker en Dynamic precision som yter 2*250 wat i 8 ohm ;)
 

Todani

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.05.2009
Innlegg
1.149
Antall liker
2.065
Jeg har aldri hørt en bedre stativ høyttaler . Den spiller som en fullvoksen høyttaler . Pen og se på er den også . Bruker en Dynamic precision som yter 2*250 wat i 8 ohm ;)
Gratulerer med "nye" høyttalere. Intelligent konstruerte og antagelig ganske undervurderte. Skal det bli rett og utstrakt frekvensgang (med anvendbar respons nedover) kan de ikke bli noe mer lettdrevne enn disse. Det er nok heller andre produsenter som skryter på seg desibel. Jeg anvender DPA1S til mine SuperExact, enda rommet dette anlegget står i ikke er større enn 12 kvadratmeter. Stor kraft er alltid et pluss, gir mer kontroll, renhet og driv. Ikke bare til Exact. For tiden befinner forsterkeren seg på verksted i påvente av nye komponenter for "påslagsbremsing". Stand in er den minste integrerte forsterkeren til Marantz. Blir ofte mer lyd med den - mer tung og utflytende bass og mer grums og støy oppover i frekvensområdet. Det er akkurat som om musikken går i et mer langsomt tempo...
 

Skipnes

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.11.2013
Innlegg
2.521
Antall liker
1.217
Sted
Oslo
jeg kjøpte nylig et par audio physic strada mono forsterkere . Kostet nye i sin tid 150 000 kr paret . Klasse D forsterkere som yter 1*250 wat pr blokk.. Jeg solgte dem samme dag som jeg kjøpte dem. Dp er fortsatt den beste forsterker jeg har prøvd
 
M

MusicBear

Gjest
jeg kjøpte nylig et par audio physic strada mono forsterkere . Kostet nye i sin tid 150 000 kr paret . Klasse D forsterkere som yter 1*250 wat pr blokk.. Jeg solgte dem samme dag som jeg kjøpte dem. Dp er fortsatt den beste forsterker jeg har prøvd


Hehe, alle slike DP budskap burde vært printet ut og limt opp i resepsjonen til EC gutta :)
 

Skipnes

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.11.2013
Innlegg
2.521
Antall liker
1.217
Sted
Oslo
Er det noen i Oslo/akershus området som har et par dynabel euforia? Jeg er interessert i å høre dem. Send et pm
 

Todani

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.05.2009
Innlegg
1.149
Antall liker
2.065
Er det noen i Oslo/akershus området som har et par dynabel euforia? Jeg er interessert i å høre dem. Send et pm
Vær forsiktig med det hvis du ikke "mener noe med det", altså er parat på å starte jakt på bruktmarkedet. Det er faktisk uhyre få høyttalere på markedet som går så dypt som Euforia gjør. De gir ikke "imponatorbass" med kunstig masse trykk og fedme i området 50-150 Hz, men skikkelig satt opp i et egnet rom vil de kunne strekke seg ned til den hørbare grense på 20 Hz. Rett respons ned til 25-30 Hz. Altså nesten en hel oktav lavere enn Exact. Det sammen med svært lite farging, forvrengning og frekvensavvik i det øvrige frekvensområdet. God evne til å gjengi skala og dynamikk, og upresset og behagelig diskant. Jeg har hørt at mange tidligere eiere av denne store toveis høyttaleren i ettertid har angret på at de solgte..
 
Topp Bunn