Dynabel Euforia...ødelagte elementer. Med bilder.

Bergfinn

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.07.2013
Innlegg
9.003
Antall liker
12.884
Sted
Oslo
Torget vurderinger
6
Er det i Norge?
Om det er selger fra Spania eller Italia, ville jeg tenkt meg om mer enn to ganger.
Mange HFS'ere som har blitt svindlet fra de kanter de siste åra.
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
Grei pris er vel det som er rett for deg, altså hvor mye du er villig til å betale for å få disse opp å gå igjen.

Spørsmålet er vel når neste mulighet for å få kjøpt et par slike dukker opp. Om det skjer i det hele tatt.
 

kjtl

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.03.2017
Innlegg
131
Antall liker
148
Torget vurderinger
1
For min del mener jeg det er akseptabelt, om enn ikke billig. Excel-serien ligger generelt rundt 2500,- per stykk for nye elementer, og disse trekkes litt opp i pris av at de er sjeldne, og at markedet består av folk som vil reparere høyttalere som det ellers vil koste svært mye å erstatte.
 

TommyEL

Hi-Fi interessert
Ble medlem
10.08.2018
Innlegg
61
Antall liker
41
Fikk dem for 2500 inkl frakt. Helt nye som han hadde liggende fra et prosjekt som aldri ble noe av. Han eier et elektronikkverksted, det er sjekket ut, så det virker greit :) Trodde aldri jeg skulle få tak i dem, kjempehappy nå :)
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Synes i utgangspunktet prisen er høy for et par rundt 15 år gamle SEAS Excel. Men tatt i betraktning at det er eneste mulige reservedel til et par riktig fine høyttalere, så er det et godt kjøp for deg (og et godt salg for han med 'overliggerne').
 

TommyEL

Hi-Fi interessert
Ble medlem
10.08.2018
Innlegg
61
Antall liker
41
Ja hadde håpet jeg kom ned i under tusenlappen pr stk hvertfall. Men de vokser ikke på trær, så jeg tok dem. Høyttalerne er jo ubrukelige slik de står.
 

TommyEL

Hi-Fi interessert
Ble medlem
10.08.2018
Innlegg
61
Antall liker
41
Et annet spørsmål...jeg bør nok trekke om frontene. En katt har kost seg litt på dem bl.a. Er Biltema høyttalertrekk like godt som noe, eller bør jeg bestille fra Dynabel?
 

TommyEL

Hi-Fi interessert
Ble medlem
10.08.2018
Innlegg
61
Antall liker
41
Hmmm...kanskje en skulle pimpe dem opp litt. Kirsebær med sort front er jo ikke akkurat siste mote...
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.373
Antall liker
83.795
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
Et annet spørsmål...jeg bør nok trekke om frontene. En katt har kost seg litt på dem bl.a. Er Biltema høyttalertrekk like godt som noe, eller bør jeg bestille fra Dynabel?
Biltema funker meget godt og enkelt å jobbe med
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Hmmm... Kirsebær er kanskje ikke den enkleste tresorten å matche. Men at de har noe som funker tror jeg sikkert.
 

TommyEL

Hi-Fi interessert
Ble medlem
10.08.2018
Innlegg
61
Antall liker
41
Tenkte på folie...vet ikke om det er mange som gjør det?
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
Fikk dem for 2500 inkl frakt. Helt nye som han hadde liggende fra et prosjekt som aldri ble noe av. Han eier et elektronikkverksted, det er sjekket ut, så det virker greit :) Trodde aldri jeg skulle få tak i dem, kjempehappy nå :)
Når de er nye må det være en bra pris.

Er det de ferdigbygde kabinettene fra dynabel du har?
 

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.334
Antall liker
8.401
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Røyka har ikke mulighet til å komme inn i boligen nå håper jeg:(
 

TommyEL

Hi-Fi interessert
Ble medlem
10.08.2018
Innlegg
61
Antall liker
41
Fikk dem for 2500 inkl frakt. Helt nye som han hadde liggende fra et prosjekt som aldri ble noe av. Han eier et elektronikkverksted, det er sjekket ut, så det virker greit :) Trodde aldri jeg skulle få tak i dem, kjempehappy nå :)
Når de er nye må det være en bra pris.

Er det de ferdigbygde kabinettene fra dynabel du har?
De er bygget av en kamerat av meg fra settet til Dynabel. Meget nøye fyr, så de er ordentlig satt sammen
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
Fikk dem for 2500 inkl frakt. Helt nye som han hadde liggende fra et prosjekt som aldri ble noe av. Han eier et elektronikkverksted, det er sjekket ut, så det virker greit :) Trodde aldri jeg skulle få tak i dem, kjempehappy nå :)
Når de er nye må det være en bra pris.

Er det de ferdigbygde kabinettene fra dynabel du har?
De er bygget av en kamerat av meg fra settet til Dynabel. Meget nøye fyr, så de er ordentlig satt sammen
Da er da vel kabinettene fine selv om det er bjørkefineer?
 

TommyEL

Hi-Fi interessert
Ble medlem
10.08.2018
Innlegg
61
Antall liker
41
Jeg ser dem har litt forskjellige data på etiketten. Er vel bare en nyere batch kanskje? De jeg får ser slik ut:

6BE8BB39-241C-4F1A-9C80-BFC19A5A8DFB.jpg


Mens mine ser slik ut:

DAD05C8B-5689-4BCB-94C2-F5D4D6ADB613.jpg


Ser tilkoblingen er litt annerledes også.

Så jeg lurte på...siden jeg har et snev av Aspbergers, og er ekstremt pirkete: Har det noe for seg å sette en i hver høyttaler, eller bare bruker jeg dem i samme? Det er begge elementene i en høyttaler som er gåen. Den andre høyttaleren er ok.

Mvh

Tommy
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
For meg ser det ut som det er serienummeret som er forskjellig. Kanskje det er forskjell fra serie til serie, men jeg tviler. Seas skryter i hvert fall selv av lite eksemplarvariasjoner. Om noe, så tror jeg snarere det hadde vært noe å hente på å måle elementene og parre dem opp derfra.
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
Jeg ser dem har litt forskjellige data på etiketten. Er vel bare en nyere batch kanskje? De jeg får ser slik ut:



Mens mine ser slik ut:


Ser tilkoblingen er litt annerledes også.

Så jeg lurte på...siden jeg har et snev av Aspbergers, og er ekstremt pirkete: Har det noe for seg å sette en i hver høyttaler, eller bare bruker jeg dem i samme? Det er begge elementene i en høyttaler som er gåen. Den andre høyttaleren er ok.

Mvh

Tommy
Jeg hadde sovet bedre hvis jeg hadde satt et element i hver høyttaler, f.eks bruke de nye som "basselementer".
 

TommyEL

Hi-Fi interessert
Ble medlem
10.08.2018
Innlegg
61
Antall liker
41
Da setter jeg dem en i hver høyttaler. Takker. Ser at etiketten er andre veien. +og - er de samme som mne gamle allikevel? Beklager for teite spørsmål.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Euforia er en 2-veis høyttaler. Det er to bassmellomtoner i hver, ikke en bass og em mellomtone.
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
TommyEL: IKKE hele, nei?☹ You gotta love pissed off girls, eh? Over ti tusen? Glem dem, du..Det finnes som sagt alternativer- med 25 års garanti. Og jeg garanterer et bedre resultat hvis du gjør dette ordentlig. Spiller du på Euforia igjen, vil de bare minne deg om det du nå er ferdig med. Hu skada dem for å skade deg, såpass er tydelig😈 Hjelper helt ærlig lite med to, du trenger fire ubrukte. Og hvem vet..hu kan ha tatt diskantene og..Etter erstatning av høyttalerne, sjekk om du kan bevise hennes skyld i saken. Om så er, anmeld dama for skadeverk..Besparelsen rent prismessig kontra nye alternativer blir uansett forsvinnende liten, så jeg sier ærlig talt at det ikke er verdt alt hassle..It does not do to dwell on dreams. And forget to live.- som Albus Dumbledore sa😊 Men hvis du derimot klarer å fikse dem for en fjerdedel derav kan jeg være enig i logikken om å holde på dem. Bare gi dem en bedre amp seinere.
 
Sist redigert:

Motorhome

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.06.2018
Innlegg
1.623
Antall liker
1.487
Sted
Sunndalsøra
Holy thread revival! Sorry at jeg drar opp en urgammel tråd, men synes det er uhøflig å ikke svare. Hva skjedde, må ha falt ut. Javisst ble det lyd, låt som de alltid har gjort :)
Fikk veldig fin omtale på tidligere danske Fidelity. Ble betraktet som et godt håndverk, eller rettere sagt ''good cook''.
 
Sist redigert:

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Innlegg
2.449
Antall liker
457
Torget vurderinger
2
TommyEL: IKKE hele, nei?☹ You gotta love pissed off girls, eh? Over ti tusen? Glem dem, du..Det finnes som sagt alternativer- med 25 års garanti. Og jeg garanterer et bedre resultat hvis du gjør dette ordentlig. Spiller du på Euforia igjen, vil de bare minne deg om det du nå er ferdig med. Hu skada dem for å skade deg, såpass er tydelig😈 Hjelper helt ærlig lite med to, du trenger fire ubrukte. Og hvem vet..hu kan ha tatt diskantene og..Etter erstatning av høyttalerne, sjekk om du kan bevise hennes skyld i saken. Om så er, anmeld dama for skadeverk..Besparelsen rent prismessig kontra nye alternativer blir uansett forsvinnende liten, så jeg sier ærlig talt at det ikke er verdt alt hassle..It does not do to dwell on dreams. And forget to live.- som Albus Dumbledore sa😊
Ærlig talt,nu må du kutte ut. Har du i det hele tatt lest tråden? Han sier de spiller som de alltid har gjort og har valgt å beholde dem som det står i den andre tråden til TommyEL. Må du slutte å skape unødvendige nevroser hos en som faktisk e fornøyd,kan du ikkje bare la han være det? Høyttalerne e garantert helt i orden,fikk tak i elementer og har spilt på de siden 2018. Hvis han hadde kjøpt en likt bestykket høyttaler ny med 25år garanti og det ene elementet sluttet å virke,trur du virkelig alle 4 ble dekt av garantien?
 

Audiosan

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.08.2018
Innlegg
427
Antall liker
228
TommyEL: IKKE hele, nei?☹ You gotta love pissed off girls, eh? Over ti tusen? Glem dem, du..Det finnes som sagt alternativer- med 25 års garanti. Og jeg garanterer et bedre resultat hvis du gjør dette ordentlig. Spiller du på Euforia igjen, vil de bare minne deg om det du nå er ferdig med. Hu skada dem for å skade deg, såpass er tydelig😈 Hjelper helt ærlig lite med to, du trenger fire ubrukte. Og hvem vet..hu kan ha tatt diskantene og..Etter erstatning av høyttalerne, sjekk om du kan bevise hennes skyld i saken. Om så er, anmeld dama for skadeverk..Besparelsen rent prismessig kontra nye alternativer blir uansett forsvinnende liten, så jeg sier ærlig talt at det ikke er verdt alt hassle..It does not do to dwell on dreams. And forget to live.- som Albus Dumbledore sa😊
Herre jemini. Here we go again. Nå får du da jaggu gi deg med de svada kommentarene dine som ikke har rot i virkeligheten over hode.
 
Topp Bunn