DVD som transport

Stereobloiden

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.01.2006
Antall liker
1
Torget vurderinger
0
Er det noen DVD-leverandør som er særlig kjent for gode drivverk etc - trenger en transport, har framifrå dac i forsterkeren... Hva er verdt å tenke på i denne sammenheng?

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
800
Torget vurderinger
5
Hviken prisklasse snakker vi om?

eldo472

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.01.2005
Antall liker
315
Sted
Tranby
De fleste over 6000 kr fra Denon, Pioneer og Sony har lite jitter.

liern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2003
Antall liker
2
Nå er det jo omdiskutert om jitter i det hele tatt er noe problem av lydmessig betydning for gode DAC-er. Lyngdorf skryter selv av at dacen i TDA 2200 er svært lite sensitiv for jitter.

Selv bruker jeg Cambridge DVD 89 og Squeezebox som kilder mot min TDA 2200 - om det skulle være av interesse...

K

kbwh

Gjest
Sangfuglen theStig er på langtur, så jeg tillater meg å svare i hans sted.

Han hører ikke forskjell på drivverk med RME-konvertere, men hører forskjell på spdif-kabler.
For egen del vil jeg si at de bør være ordentlige, slik som Clas Ohlsons.

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Antall liker
1.342
Sted
Nadadouro, Portugal
He he, selvfølgelig....bruker faktisk Clas Ohlsson høyttalerkabler jeg...
Interessant med Lidl spilleren likevel....

Felix Krull

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.09.2003
Antall liker
35
Sted
Trondheim
lyngdorf/tact er kresne på drivverk som alt annet jeg har hørt. Skaff deg et skikkelig drivverk med abs/ebu og reklokk eventuelt digitalutgangen for max utbytte

Gingolf

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.01.2006
Antall liker
1
Hei
Kjøpt deg en brukt Meridian 518 digital prosessor (kr 2.000-4.000) og plasser denne mellom transporten og DAC'n - da spiller det nesten ikke noen rolle hvilken kvalitet transporten har. Dette fordi 518 både reklokker/fjerner jitter på signalet og oppsampler til feks. 24 bit. I tillegg kan den fungere som en digital preamp og en "noise-shaper" -Løp og kjøp!!

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
800
Torget vurderinger
5
Rart ikke Rotekroken har ytret sin mening om dette. I følge han er ikke akkurat DVD-drivverk den rette vei å gå. :)

Men de eldre Pioneer-spillerne som 939 og evt 737 kan jo muligens være noe.

Ingen Pioneer-recordere har de gode drivverkene som nevnte spillere har, det har jeg fått bekreftet av Pioneer Norge. Bare nevner det i tilfelle du vurderer noe i den retningen.

Topp Bunn