Er det noen DVD-leverandør som er særlig kjent for gode drivverk etc - trenger en transport, har framifrå dac i forsterkeren... Hva er verdt å tenke på i denne sammenheng?
Nå er det jo omdiskutert om jitter i det hele tatt er noe problem av lydmessig betydning for gode DAC-er. Lyngdorf skryter selv av at dacen i TDA 2200 er svært lite sensitiv for jitter.
Selv bruker jeg Cambridge DVD 89 og Squeezebox som kilder mot min TDA 2200 - om det skulle være av interesse...
Sangfuglen theStig er på langtur, så jeg tillater meg å svare i hans sted.
Han hører ikke forskjell på drivverk med RME-konvertere, men hører forskjell på spdif-kabler.
For egen del vil jeg si at de bør være ordentlige, slik som Clas Ohlsons.
lyngdorf/tact er kresne på drivverk som alt annet jeg har hørt. Skaff deg et skikkelig drivverk med abs/ebu og reklokk eventuelt digitalutgangen for max utbytte
Hei
Kjøpt deg en brukt Meridian 518 digital prosessor (kr 2.000-4.000) og plasser denne mellom transporten og DAC'n - da spiller det nesten ikke noen rolle hvilken kvalitet transporten har. Dette fordi 518 både reklokker/fjerner jitter på signalet og oppsampler til feks. 24 bit. I tillegg kan den fungere som en digital preamp og en "noise-shaper" -Løp og kjøp!!
Rart ikke Rotekroken har ytret sin mening om dette. I følge han er ikke akkurat DVD-drivverk den rette vei å gå.
Men de eldre Pioneer-spillerne som 939 og evt 737 kan jo muligens være noe.
Ingen Pioneer-recordere har de gode drivverkene som nevnte spillere har, det har jeg fått bekreftet av Pioneer Norge. Bare nevner det i tilfelle du vurderer noe i den retningen.