Dum, dummere, dummest...

V

vredensgnag

Gjest
Zomby_Woof skrev:
Nei. Det kan du ikke. Barnet er sin egen rettmessige eier.

Barnet har krav på tilfredsstillende omsorg, noe det bør være åpenbart at en 19 år gammel kokainsmugler ikke kan tilby i et boliviansk fengsel.
Zomby - dine ellers gode argumenter blir uvesentlige dersom du lar føleri overstyre helt konkrete fakta når det gjelder råderett over barn, og barns rettigheter i forhold til opphav.
Og det blir dårlig debatt av å melde "det var egentlig alt jeg behøver å vite" når noen påpeker disse helt konkrete relasjonene.

For å sette saken litt på spissen. I denne verden eies du ikke av noen i det øyeblikk du er statsløs. Utlendinger søker opphold og asyl i Norge i håp om at landet vil påta seg eiendomsretten til dem - denne innfris når man går med på å følge et lands lover og bidrar til landets vel i relasjon til sin ytelsesevne. Du tilkjennes friheter innenfor lovens rammer, men kan fratas friheter om du bryter dem. Juridisk måles frihet i bevegelsesfrihet og ressurser i vår del av verden.

Presis samme relasjon eksisterer mellom barn og deres foreldre. På et visst tidspunkt kan barn søke asyl annetsteds, noe som også er mulig dersom deres foreldre (les staten) ikke er forfatningsdyktige. Men inntil barnet oppnår egen råderett, noe som skjer når det er i stand til å forstå de lovrammene som samfunnet har satt for sine medlemmer, og det kan forventes at barnet kan handle i henhold til disse, samt bidra til samfunnets vel - så har barna fått pass utstedt av sine foreldre, som i alle henseender handler på barnas vegne, og kan avgrense barnas handlingsrom.

I tilfellet bimboen i Bolivia så er det ting som har feilet i denne relasjonen.

F

fjellvåk

Gjest
Delle skrev:
Gjestemedlem skrev:
Myndighetene kan kun gripe inn i ettertid hvis noen viser seg å være uskikket til oppgaven og forsømmer sine barn.
Eller i forkant, hvis det synes åpenbart.

Mvh
Som f.eks. slik vi gjorde med Taterene?

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Antall liker
3.404
Torget vurderinger
18
Jeg synes det er drøyt å hevde at det kanskje ikke er så ille å vokse opp i et Boliviansk fengsel med 19 år gammel alenemor som forsørger. I forhold til det vi regner som en god og sikker oppvekst her i landet så er Boliviansk fengsel omtrent så langt unna som man kommer den type oppvekst som vi tar for gitt. Hvis dette er en kalkulert handling fra denne kvinnen så er det særs egoistisk, meget uheldig for barnet og kan ikke forsvares på annen måte enn at hun er ung og i en desperat situasjon.

Når det gjelder hvorvidt man eier barnet sitt eller ikke så mener jeg at man på ingen måte kan eie et barn. Barnet er et selvstendig individ som man som forelder har et ansvar overfor. Som forelder tar man endel avgjørelser på barnets vegne da barn, fordi de er barn, ikke evner å ta disse avgjørelsene på egen hånd. Det betyr ikke at man eier barnet. Jeg har aldri oppfattet barna mine som eiendeler, de er sine egne personer og bestemmer i stor grad over seg selv på tross av at de ikke er mer enn 6 og 8 år gamle. Oppdragelse og grensesetting har ingenting med eierskap å gjøre.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.819
Torget vurderinger
0
Hadde denne 19 årige jenta bodd i Norge og skulle sone i et norsk fengsel ville barnevernet gått inn og overtatt omsorgen. Mor hadde vel fått soningsavbrudd i en periode for å kunne amme, men etter denne perioden ville barnet blitt plassert i fosterhjem. Fosterhjemmet kan være fremmede evt hos nær eller fjern familie, dette vil bero helt på omstendighetene. I og med at mor ikke lenger kan forestå den daglige omsorgen ville man nok ha oppnevnt en hjelpeverge ( naturlig valg vil være fostermor ) for barnet som kunne tatt ansvaret for dag til dag avgjørelser som mor ellers ville ha tatt om hun ikke satt i fengsel. Man kan også se for seg at omstendighetene kunne være slik at det ble oppnevnt en verge for barnet, mor vil i så fall være helt frakoblet ethvert juridisk ansvar for barnet og vergen ville opptre i mors sted.

Det kan tenkes at far ville kunne få omsorgen for barnet, men her er det i praksis ikke noen automatikk. Denne delen av norsk politikk styres av "tantokratiet" og "statsfeministene" og her råder det en sterk kjønnsdiskriminering i menns disfavør. Det eneste som er garantert sikkert er at far ville bli fotfulgt herfra til Helvete og tilbake igjen for å inndrive bidraget han uansett vil måtte betale!! Om far til barnet i dette tilfellet er Boliviansk statsborger vil han nok ikke komme i betraktning.

Når mor slipper ut av fengselet etter 5-6-7-8 år vil hun IKKE få tilbake omsorgen for barnet da "systemet" dvs barnevernet vil bedømme saken dithen at det vil være til barnets beste at det fortsatt blir boende i det fosterhjemmet der det har bodd så langt.

Da kan man jo spørre seg om hvor smart gjort dette var av mor.

F

fjellvåk

Gjest
Det vil stort sett aldri være smart at et barn får et barn.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Spiralis skrev:
Det kan tenkes at far ville kunne få omsorgen for barnet, men her er det i praksis ikke noen automatikk. Denne delen av norsk politikk styres av "tantokratiet" og "statsfeministene" og her råder det en sterk kjønnsdiskriminering i menns disfavør. Det eneste som er garantert sikkert er at far ville bli fotfulgt herfra til Helvete og tilbake igjen for å inndrive bidraget han uansett vil måtte betale!! Om far til barnet i dette tilfellet er Boliviansk statsborger vil han nok ikke komme i betraktning.
Først og fremst vil jeg takke for innsiktsfulle bidrag i denne og andre tråder der din erfaring kan bidra til forståelse for problemstillingene fra et formelt standpunkt, men jeg er som tidligere nevnt uenig i det at det skulle være naturlig at faren til barnet er lokal. Det er mange grunner til at det ikke skulle være tilfellet.

For det er nok ikke så mye omgang de som sitter i boliviansk kvinnefengsler har med menn som ikke jobber i fengslet, eller er partner til en annen innsatt. Dum er hun kanskje, men neppe så strategisk dum at hun våger å rote med tøffe innsattes menn. Fangevoktere er selvsagt et alternativ, men jeg tror det mest sannsynlige er besøk av kjæresten hjemmefra. De får jo lov til å ha omgang nok til å sprekke en kondom. ::)

Jeg må forresten si at det ofte tas merkelige beslutninger av barnevernet med hensyn til hvem som skal ha den midlertidige omsorgen. I det hele tatt har jeg opplevd et par tilfeller av merkelige utslag, uten at det betyr at jeg demoniserere barnevernet. De gjør stort sett en god jobb. Det som bekymrer meg er at de kan være veldig arrogante og tviholde på vedtak, selv etter at fakta om forhold senere viser seg å være feiltolket. Jeg har opplevd tilfeller der terapeuter og psykologer har skrevet veldig klare uttalelser om en forelders kvaliteter som forelder basert på en skikkelig utført epikrise. I mangel av reelle kunnskaper om psykologi så tolkes store grupper av mennesker som en gruppe. De som lider av en eller annen form for bipolar lidelse blir ofte behandlet som manisk depressive (som er bipolar type 1), selv om de lider av en ubetydelig diagnose innenfor bipolar type 2. De fleste har jo et eller annet grums i sitt sinn, og når barnevern kan klassifisere hele 10% av befolkningen som manisk depressive så sier det seg selv at det er grunnlag for stygge overgrep mot veldig mange. Den typen feiltagelser som bygger på manglende kunnskaper om psykiske lidelser (som kan være alt fra mild angst til multipel personlighet eller klinisk depresjon) har ført til mange stygge tilfeller der barnevernet har gjort feil vedtak.

Jeg har til og med opplevd at i en av mine tidligere samboeres omkrets ble gitt omsorgen av et barn til faren, etter at barnet var vokst opp med moren til barnet var fem år. I etterkant har barnevernet støttet faren (og barnets) påstand om at det er kjedelig å besøke moren fordi hun kun har dvd-spiller, og at det derfor er greit at barnet ikke ønsker å besøke moren når det regner etc. Hjemme hos faren finnes det både PS3 og Xbox, noe som sees på som en fullgod årsak til begrenset besøksrett. Som ekstra argument ble det sagt at barnet er redd for moren, en oppfatning som er blitt prentet inn i barnet av en (rasistisk) far som hater moren (som i sin tid ikke ønsket å gifte seg med ham). Fakta ble lagt frem om farens holdninger til moren, og hadde de undersøkt nærmere hadde de også funnet ut at faren har vært drikkfeldig under barnets første leveår. Det siste ble ikke nevnt av noen for å skjerme barnet mot ytterligere trauma (fosterhjem etc.). Jeg har ikke hatt noen kontakt med den kvinnen på flere år, så hvordan situasjonen er i dag vet jeg ikke.

På det grunnlaget kan jeg på sett og vis se at moren kan ha en litt irrasjonell årsak til å ikke overlate barnet til myndighetene. Et tåpelig grunnlag i praksis, men forståelig ut fra en persons desperate livssituasjon. Det er slik at følelse av tap kan føre til at en mor tar en avgjørelse som til slutt ikke er til barnets beste, men moren kan ikke påstås å være dum på det grunnlaget. Her finnes det dog andre årsaker til at hun kan stemples som dum, men det er ikke det samme som å hevde at hun er dum i denne situasjonen. Det er ikke nødvendig å være dum for å ta feil avgjørelse, også i denne saken.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.819
Torget vurderinger
0
Takk for hyggelig omtale Baluba. :D

Hvem som er far og forholdene rundt dette i denne saken har jeg absolutt ingen formening om. Soningsforhold i Bolivia har jeg ( takk Gud! ) heller ingen peiling på. Problemet ( et av jævlig mange!! ) for denne unge damen er at det har nok også barnevernet noe begrenset innsikt i. Nå vet jeg ikke hvilke avtaler som evt gjelder i slike saker, ei heller om Norge overhodet har relevante avtaler med Bolivia??

Det som gjenstår som et ubestridelig faktum er, som Baluba har beskrevet overfor, at avgjørelsene i denne saken vil fattes av et barnevern som består av "vanlige" mennesker som til tross for noe relevant utdannelse, slett ikke er ufeilbarlige, som i likhet med oss andre preges av forutintatte holdninger og som i tillegg kun vil sitte på en flik av "sannheten", selv om de vil være meget mer informert enn oss som sitter her og har sterke meninger om saken.

For jentas skyld håper jeg at hun får en avtale om overføring til soning i Norge. For sakens skyld, og i en kanskje naiv tro på rettferdighet, håper jeg at venninden som flyktet til Norge får en rettsak og dom her i landet. Så vil det gjennstå å se hvem av de to jentene som var lurest. Norge er ikke kjent for et lavt straffenivå for narkoforbrytelser. Det vil ikke overaske meg om hun som flyktet til Norge får strengere straff enn de to som fortsatt sitter i Bolivia.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
304
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Jeg klarer ikke å få ut av bevisstheten tanken om at dette er en narkosmugler som forsøker å bruke de skitneste (men usedvanlig transparente) triks for å slippe unna sin tilkommende straff.

Det er og blir en narkosmugler, naiv eller ei, og de forvolder død og elendighet om de lykkes. Fengsles om de blir tatt.

N

nb

Gjest
Vidar P skrev:
Jeg klarer ikke å få ut av bevisstheten tanken om at dette er en narkosmugler som forsøker å bruke de skitneste (men usedvanlig transparente) triks for å slippe unna sin tilkommende straff.

Det er og blir en narkosmugler, naiv eller ei, og de forvolder død og elendighet om de lykkes. Fengsles om de blir tatt.
Man kan jo spørre seg hvor godt straff fungerer som avskrekningsmiddel når noen risikerer ørten år i fengsel i Bolivia (neppe kvalitetstid) for kanskje 50.000 kroner i betaling + reise og opphold. Det ligger ikke en mye rasjonell beslutning bak en slik handling i utgangspunktet. Det finnes andre ulovelige måter å tjene det samme på hvor konsekvensene av å bli tatt er mye, mye mindre.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.883
Var det ikke en av dem som rømte til Norge? Det virker et par hakk smartere...

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.819
Torget vurderinger
0
Vidar P skrev:

Vidar den var: Short, sharp and to the point.

Som sagt, uten faktakunnskap, undrer jeg meg på hvor straffen blir lengst. Norge eller Bolivia?

Jeg har en "gut feeling" som sier at man antaklig ikke vil være like raske til å unskylde damene med "dumme småpiker som ble lurt" i Bolivia sammenlignet med Norge. De vil kanskje se på dem mer i retning "kyniske narkosmuglere" enn det man vil i Norge. På den andre siden kan det være at straffen blir lengre i Norge?? Det påstås ofte at vi ligger i verdenstoppen ( sett bort fra de som dømmer dødsstraff ) i utmåling av narkodommer. Men jeg "vet" ikke, det er kun basert på argmenter jeg har plukket opp i debatter om temaet.

Soningsforholdene vil nok være alvorlig mye bedre i Norge, og en overføring hit må nok påregnes etter domfellelse. Det vil nok ses på som kosteffektivt fra Boliviansk side også. Send rasket ut og la Norge ta regninga for kost og losji.

Det er nok overveiende sansynlig at jentene har skaffet seg høyere utdannelse før de slipper ut. For med de mengdene narkotika det dreier seg om blir det lange straffer uansett.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
304
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
nb skrev:
Vidar P skrev:

Man kan jo spørre seg hvor godt straff fungerer som avskrekningsmiddel når noen risikerer ørten år i fengsel i Bolivia (neppe kvalitetstid) for kanskje 50.000 kroner i betaling + reise og opphold. Det ligger ikke en mye rasjonell beslutning bak en slik handling i utgangspunktet. Det finnes andre ulovelige måter å tjene det samme på hvor konsekvensene av å bli tatt er mye, mye mindre.
Det kan meget vel være, og jeg har ingen offisiell formening om det. Men er prinsipielt glad for at narkosmuglere blir stoppet og straffet, uansett hvor det måtte være.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.819
Torget vurderinger
0
nb skrev:
Her må jeg si med en gang at jeg "synser". Har lest teorier om at straffenivå har ganske begrenset virkning som preventivt virkemiddel. Her i landet synes det som om fartsovertredelser og skattsnyteri er de eneste områder der polikere og domstoler tror at øket staff har proposjonal preventiv virkning. Når det gjelder vold, og spesiellt blind vold er straffenivået på et slikt nivå at "folket" synes det er et hån mot deres rettsoppfattning.

Det kan hende at dette er en "riktig" bruk av straffeinstituttet. Småsnyting på skatten og fartsovertredelser begås vel i stor utstrekning av folk som i utgangspunktet er lovlydige, sånn stort sett, mens vold utøves av grupper som "gir fan" og på hvilke lengre fengselsstraff ikke har virkning.

Som sagt har jeg ikke fagkunnskap og sitter her kun og lufter teorier.

N

nb

Gjest
Spiralis skrev:
Her må jeg si med en gang at jeg "synser". Har lest teorier om at straffenivå har ganske begrenset virkning som preventivt virkemiddel. Her i landet synes det som om fartsovertredelser og skattsnyteri er de eneste områder der polikere og domstoler tror at øket staff har proposjonal preventiv virkning. Når det gjelder vold, og spesiellt blind vold er straffenivået på et slikt nivå at "folket" synes det er et hån mot deres rettsoppfattning.

Det kan hende at dette er en "riktig" bruk av straffeinstituttet. Småsnyting på skatten og fartsovertredelser begås vel i stor utstrekning av folk som i utgangspunktet er lovlydige, sånn stort sett, mens vold utøves av grupper som "gir fan" og på hvilke lengre fengselsstraff ikke har virkning.

Som sagt har jeg ikke fagkunnskap og sitter her kun og lufter teorier.
Det spesielle med mye økonomisk kriminalitet er at den nesten garantert er begått med fullt overlegg og det sjelden finnes formildende omstendigheter. Det kreves også ofte detaljkunnskap til regelverket å begå den. Strass i slike tilfelffer skal være rent prevantiv.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.819
Torget vurderinger
0
nb skrev:
Det spesielle med mye økonomisk kriminalitet er at den nesten garantert er begått med fullt overlegg .....
Gjelder ikke det det meste av kriminalitet? Man bestemmer seg for å gjøre noe, vel vitende at det er ulovlig? Mye blind vold er faktisk planlagt. Man går på byen for å banke noen, hvem som helst egentlig. Planlagt kriminalitet med "tilfeldig" offer. Mye samme sak.

Personlig synes jeg straffenivået er uproposjonalt mellom økonomisk kriminalitet som rammer "Staten" og den som rammer "Jørgen Hattemaker". Økonomisk kriminalitet som rammer "Staten" straffes også ofte strengere, relativt sett, enn vold som rammer enkeltpersoner. En som tilfeldig blir slått ned og får ødelagt hele livet, opplever at synderen får 3-6, måneder i fengsel mens en som snyter NAv for 100K kan få et år eller mer. Jeg synes det er ganske urimelig når man samtidig vet at en som stjeler verdier for det dobbelte fra "enkefru Hansen" ikke straffes i det hele tatt fordi saken henlegges.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Vidar P skrev:

Akkurat det med død stemmer neppe i dette tilfellet. Jeg har i alle fall aldri hørt om dødsfall på grunn av kokainoverdose på Oslos vestkant. Ikke at jeg kjenner noen slike, men jeg vil tro at en så spektakulær sak som en død forårsaket av kokain i Oslos partimiljø. At det kan forvolde elendighet stemmer derimot, for det er sikkert mange fra den delen av byen også som har droget seg fra hus og grunn.

I denne saken tror jeg nok at barnevernet kommer til å være tilstede når hun kommer tilbake til Norge uansett, for nå kjenner de hennes innstilling. Ikke at hun nødvendigvis mister barnet, men de kommer i alle fall til å følge godt med. Og det er med god grunn.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
304
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Jeg tror vel allikevel at narkosmugling forvolder død og elendighet, men så er jeg jo en naiv landsens sjel som ikke skiller prinsipielt mellom den ene eller andre substansen.

Og jeg er fortsatt glad for at slike mennesker blir stoppet og straffet, og lar meg forferde av det dersom noen bruker uskyldig ufødt liv for å forsøke å unnslippe straff for sin dødelige kriminelle virksomhet.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Det var en temmelig snever måte å definere narkodødsfall på, Baluba. Overdoser er da virkelig ikke eneste måten dop kan drepe på.

Jeg leser dommer innimellom. Det hender man får servert noen temmelig friske beskrivelser av kokain/amfetaminpåvirkedes adferd i trafikken f.eks.
Eller hva som foregår på utesteder, eller i taxikøer...

Det er faktisk ikke bare rusbrukeren selv som risikerer å dø, heller.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
baluba skrev:
Vidar P skrev:

Akkurat det med død stemmer neppe i dette tilfellet. Jeg har i alle fall aldri hørt om dødsfall på grunn av kokainoverdose på Oslos vestkant. Ikke at jeg kjenner noen slike, men jeg vil tro at en så spektakulær sak som en død forårsaket av kokain i Oslos partimiljø.
er ikke spektakulært i det hel tatt. Overdosedødsfall er overdosedødsfall. Ingen bombe om det ryker med et finere menneske på beste vest. Poenget er at denne type dødsfall blir ytterst sjeldent omtalt med navn.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Zomby_Woof skrev:
Det var en temmelig snever måte å definere narkodødsfall på, Baluba. Overdoser er da virkelig ikke eneste måten dop kan drepe på.

Jeg leser dommer innimellom. Det hender man får servert noen temmelig friske beskrivelser av kokain/amfetaminpåvirkedes adferd i trafikken f.eks.
Eller hva som foregår på utesteder, eller i taxikøer...

Det er faktisk ikke bare rusbrukeren selv som risikerer å dø, heller.
Det samme gjelder i enda større grad alkohol. Det er heller ikke mulig å sette kokain i bås med amfetamin. Sistnevnte er et sentralstimulerende kjemisk droge som brukes av regulære narkomane, og fører til stor vinningskriminalitet og vold. Jeg tror ikke det samme kan sies om kokain i Norge. Faren for dødelig overdose er veldig lav. Dette er ikke snakk om vanlige overdoser, Eros. Å dø av overdose kokain er ganske spektakulært i Norge, og jeg tviler på at det har skjedd til nå. Når crack og billig kokain blir vanlig i narkotikamiljøene i Norge kan det skje noe slik, i og med at crack er sterkt (fare for hjertesvikt og slag), og at de i motsetning til de vanlige brukerne av stoffet i dag injiserer stoffet.

Jeg mener bare at vi må holde ting litt fra hverandre. Det er få droger som er dødelige i praksis. Et halvt kilo ren lakris er også dødelig, for eksempel. Det må ekstrem bruk til for at kokain (og amfetamin) skal bli dødelig. De eneste drogene som finnes i større omfang i Norge som er dødelig er opiater. Der skal det ikke så mye til for å ta en dødelig overdose.

Men i trafikken er de som bruker sentralstimulerende narkotika farlige, uansett hvilken type de bruker. Der er det ingen skiller mellom syntetisk og organisk, og de som bruker kokain har som oftest litt for stor selvtillit i utgangspunktet. Det i kombinasjon med et slik droge er en svært farlig kombinasjon for omverdenen.

Det er viktig å skille. I England er det foretatt seriøse undersøkelser på hvordan en anonym referansegruppe av forskjellige typer rus i kombinasjon med trafikk. Alle tallene viste at både alkohol og trøtthet er mye farligere enn cannabis. Faktisk viste det seg at cannabisbrukere var mindre utsatt for ulykker utover bulking enn vanlige, edru sjåfører. Det viste seg nemlig at de som var påvirket av cannabis var klart mer defensive i trafikken enn selv oss vanlige sjåfører er, med påfølgende mindre ulykker. Det er lett gjort å trekke for raske slutninger i disse sakene, men det er flere faktorer enn selve rusen som spiller inn. Noen rustilstander kan føre til såpass defensiv og konsentrert kjøring at de ikke utgjør noen fare i utgangspunktet.

Men det er ingen grunn til å legalisere cannabis i seg selv. Det er en helt annen debatt som ikke hører hjemme i denne tråden. Og som jeg ikke gidder å være med på selv, for jeg har ingen sterke meninger om saken. Legalisering har uansett ingen betydning for mitt liv, og det finnes mange grupper å sympatisere med utover de narkomane.

G

Gjestemedlem

Gjest
Vidar P skrev:
men så er jeg jo en naiv landsens sjel som ikke skiller prinsipielt mellom den ene eller andre substansen.
Hm, trodde du var lege og alt og det. (?) Har ikke dere et noe mer differensiert syn på legemidler og andre substanser da? Eller er dette bare noe jeg innbiller meg?

"Syk? Ta en en Paracet og vent til det går over." ::)

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.040
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Synes denne historien passet til trådens tittel- selv om den ikke har noe med trådens (foreløpige) tema å gjøre.

Dette er en vassekte og sann historie hentet fra virkelighetens verden sitert fra LA Times. Noen ganger overgår virkeligheten fantasien med flere mil. I dette tilfellet snakker vi om lysår. Historien innehar ingredienser som en hamster, et papprør, to homofile menn og en fyrstikk. Resultatet er skjebnesvangert. La oss for guds skyld håpe det aldri blir laget en amerikansk TV-film om dette. Gjør deg klar for en av de verre grøsserne du noensinne har hørt.

” I etterpåklokskapens lys så var det å tenne fyrstikken som var min store tabbe. Men jeg måtte jo prøve å få ut hamsteren” Dette fortalte Eric Tomazewski til himmelfalne doktorer på brannskadeavdelingen ved Salt Lake City sykehus. Eric Tomazewski og hans homoseksuelle partner Andrew “Kiki” Farnum ble innlagt ved akuttavdelingen etter at en seksuell lek hadde gått fryktelig galt.

” Jeg satte inn et papprør i anus og sendte Raggot,hamsteren vår, inn” forklarer Eric. Videre forteller han ” som vanlig ropte Kiki
“Armageddon” som er vårt signal om at han hadde fått nok. Jeg prøvde da å få Raggot ut igjen men det ville han ikke. Jeg tittet inn i røret samtidlig som jeg tente en fyrstikk. Jeg tenkte at lyset ville friste hamsteren til å komme ut igjen”. Til en stum pressekonferanse forklarte en talsmann for sykehuset hva som skjedde videre.

” Fyrstikken antente en liten gasslomme av tarmgass. Flammen fra denne antennelsen skjøt ut av papprøret med det resultat at tomazewskis hår tok fyr samtidlig som han fikk kraftige brannskader i ansiktet. At gasslommen tok fyr antente også hamsterens pels og værhår. Dette satte igjen fyr på en ny og større gasslomme lenger opp i tarmen. Trykket av denne gassbrannen sendte så hamsteren ut igjennom papprøret som en kanonball”. Tomazewski fikk andregrads brannsår av gassbrannen og fikk knekt nesebenet av hamsteren som kom flygende ut. Farnum fikk første og annen grads brannsår i anus og den nedre del av endetarmen.

Redaktørens kommentarer:

De ti mest skremmende tingene med denne historien

10: “Jeg satte inn et papprør i anus……….”

9: “Jeg tittet inn i røret……” (Jeg beklager, men det må jo være som å kikke inn i helvete med kikkert. Jeg hadde heller valgt å kikke på solen med kikkert selv om det gjør en blind)

8: Den stakkars hamsteren (som må ha et forferdelig dårlig selvbilde) som ble skutt ut av ei mannsrumpe.

7: Å få brekt nesa si på grunn av at en hamster blir skutt ut av en annen manns rumpe og treffer deg i ansiktet. Jeg gjetter bare, men jeg tviler meget sterkt på at den hamsteren var “vårfrisk” etter å ha vært inne i Kikis “kjærlighetstunnel”.

6: At folk har slike vulkanliknende gasslommer oppe i endetarmen.

5: At folk gjør slikt og samtidlig innrømmer det for folkene på akuttmottaket. For mitt eget vedkommende tror jeg at jeg hadde
funnet på en historie om pyromaniske gjengvoldtektsmenn som har brutt seg inn i huset mitt å voldtatt meg med brennende lighterbensin, lenge før jeg hadde fortalt sannheten. Kall meg gammeldags men jeg kan ikke forestille meg å se en doktor inn i øynene og si “Du skjønner det doktor, vi har en hamster som heter Raggot og så tok vi et papprør…….”

4: Første og annen grads forbrenning i anus. “Vil ikke dette gjør det brennende ubehaget ved å ha hemmorider virke som en velkommen
avlastning?” Hvordan kan noen gå ordentlig på do etter en hendelse som dette? Samtidlig frykter jeg at lukten av en brennende anus
må komme opp på topp fem listen av verdens styggeste lukter.

3: Folk med kallenavn Kiki. Det navnet må jo være polynesisk for ” idiotisk mann som putter hamstere opp i rumpa”.

2: Hvilket sykehus med respekt for seg selv vil holde en pressekonferanse om dette?

1: Dette hendte i Salt Lake City……. Hva er det med disse mormonerne?

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.883
Pms, shoppinghysteri og høye telefonregninger blir enklere å holde ut med etter å ha lest dette. Likevel skulle jeg ønske jeg ikke hadde lest det...

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
emotikon skrev:
Dette er en vassekte og sann historie hentet fra virkelighetens verden sitert fra LA Times.
Morsom historie, i det minste. Men sann? My ass. Er ikke alt som er sant selv om det står i avisen, vet du.

Honkey

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.040
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Honkey-Chateau skrev:
emotikon skrev:
Dette er en vassekte og sann historie hentet fra virkelighetens verden sitert fra LA Times.
Morsom historie, i det minste. Men sann? My ass. Er ikke alt som er sant selv om det står i avisen, vet du.

Honkey
HVA!?
Tror du ikke den er sann :eek: ::)

;)

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.883
Honkey-Chateau skrev:
emotikon skrev:

Honkey
;D
Så det var din rumpe det var snakk om?

Topp Bunn