P
Oops,jeg innser jeg har en for myeEn fundamental-dualist må selvsagt ha to!
Da bør du ta kontakt med megOops,jeg innser jeg har en for mye![]()
Beklager,men de er nok ikke til salgs.
De ser ikke så veldig imponerende ut i forhold til mye av dagens fancy utstyr,men det som virkelig teller holder etter mine begrep skyhøy tysk kvalitet.
Jeg vil se den spilleren av idag som har en slik kvalitetsmotor som står i 701'en.
Mener å huske at Kjell B. sa den ble brukt også i en del gode gamle båndmaskiner.
Jeg har hatt et par komboer til +-50k og jeg har med alle kunnet høre enten en rem som gir fra seg ørlite lyd eller motor og lagring som kan registreres.På 701'en hører jeg absolutt ingenting.
Armen ser ikke så veldig imponerende ut,men i spann med en god gammel Shure sporer den etter hva jeg kan høre bedre enn alt jeg har hatt,med unntak av en Forsell luftangential jeg hadde på en batteridrevet Goldmund Studio.
Ikke noe særlig snilt sagt av deg :'(
Beklager,men de er nok ikke til salgs.
Etter å ha lodda på nye phono-plugger virker den, den spiller bra/greit.CS5000 får pen omtale her:
http://www.hi-fiworld.co.uk/hfw/oldeworldehtml/dualCS5000tt.html
Joda
Ortofon OM 30 skal ha 1,25g.Den er utstyrt med en MM Ortofon OMB 30. Noen som vet - eller kan anbefale stifttrykk?
Har fått svar fra selger: Dette er ikke en 701.Ops. Kom en Dual 701 på markedet i kveld på ebay.de.
DUAL 701 -- elektron. direct drive
En som heter kjell-b fra Norge har allerde lagt inn et bud.![]()
Du får stift til omb30 her, ikke serlig billig ??? ;DJodamen jeg ordla meg visst litt feil. Det var pickupen jeg mente. OMB 30 er sikkert gått ut, jeg fant den ikke her: http://www.mono.no/subcat.x?cid=109&sid=327
Kanskje OM30 er nært beslektet?
Fankern, jeg mener jeg har en Audioquest MC liggende et eller annet sted. Tror jeg sender kona alene på julehandel, så jeg får lete i fred.
Trenger ikke. Den ser helt fin ut. Lurte bare på hva OMB30 kostet når den var i salg.Du får stift til omb30 her, ikke serlig billig ??? ;D
Hvis dette er sant så er det sannelig dårlige nyheter for Dualbanden. Hadde en CS5000 på nitttitallet, bytta den ut med en Rega Planar 3. CS5000 er noe dårligere enn Rega etter mitt syn.
For ikke å snakke om Rega P25, P5, P7 og P9....Hvis dette er sant så er det sannelig dårlige nyheter for Dualbanden. Hadde en CS5000 på nitttitallet, bytta den ut med en Rega Planar 3. CS5000 er noe dårligere enn Rega etter mitt syn.
Vel - denne "best"-karusellen gidder jeg ikke i gi meg i kast medHvis dette er sant så er det sannelig dårlige nyheter for Dualbanden. Hadde en CS5000 på nitttitallet, bytta den ut med en Rega Planar 3. CS5000 er noe dårligere enn Rega etter mitt syn.
Vel - denne "best"-karusellen gidder jeg ikke i gi meg i kast med
Etter å ha prøvd den ei stund syns jeg den spiller riktig bra.
Faktisk er den ikke langt unna VPI HV 19 MK2. Men nå har jeg ikke den i hus lenger, så jeg får ikke sammenlignet her og nå.
Hadde jeg bare funnet pickupen jeg hadde påmontert VPIen, (audioquest 701 tror jeg det var) så hadde jeg blitt helt sikker, tror jeg![]()
Enig i det du skriver. Men at Linn er vakker å se på har vi delte meninger omNå er det en Linn Sondek som er øverst på ønskelista. Disse er jo bare vakre og se på,og skal spille meget bra.
For og få den til og spille optimalt må den vel være oppgradert til det nyeste. Men dette kan kan en ta over tid.Enig i det du skriver. Men at Linn er vakker å se på har vi delte meninger omMen det glemmer en, når den spiller.
Dette mener du ikke?Vel - denne "best"-karusellen gidder jeg ikke i gi meg i kast med![]()
Er du sikker på det?Dette mener du ikke?Okey da, var ganske fornøyd med min CS5000 jeg. Spilte med en Ortofon MC 30. Pen og behagelig lyd. Men når Regaen kom i hus ble lyden mer "ekte."
Denne 5000 med ortofon kjenner jeg ikke til,men har hørt Rega og Prosjekt og må si at de imponerer ikke meg.Dette mener du ikke?Okey da, var ganske fornøyd med min CS5000 jeg. Spilte med en Ortofon MC 30. Pen og behagelig lyd. Men når Regaen kom i hus ble lyden mer "ekte."
Ikke så rart. MC 30 passer jo i Rega-armen, men ikke i Dual-armen.Dette mener du ikke?Okey da, var ganske fornøyd med min CS5000 jeg. Spilte med en Ortofon MC 30. Pen og behagelig lyd. Men når Regaen kom i hus ble lyden mer "ekte."
Hva ??? En vintage LP12 må jo oppgraderes for tusener for å i det hele tatt spille i følge kilder på forumet. Det lar seg ikke høre for en arkeologNå er det en Linn Sondek som er øverst på ønskelista. Disse er jo bare vakre og se på,og skal spille meget bra.
Hva ??? En vintage LP12 må jo oppgraderes for tusener for å i det hele tatt spille i følge kilder på forumet. Det lar seg ikke høre for en arkeolog
Foreslår at du heller jakter på en STD http://www.vinylengine.com/manuals_std.shtml
Denne synes jeg vil kvalifisere til et arkeologiscoop!
Jeg hørte og så den i Edinbourgh for omlag 25 år siden. Ingen tvil om at den var langt bedre enn datidens LP12. Men dessverre greide de ikke å komme skikkelig inn i markedet og forsvant så alt for fort... :'(
Hvem sier det...?Hva ??? En vintage LP12 må jo oppgraderes for tusener for å i det hele tatt spille i følge kilder på forumet.
Dette mener du ikke?Okey da, var ganske fornøyd med min CS5000 jeg. Spilte med en Ortofon MC 30. Pen og behagelig lyd. Men når Regaen kom i hus ble lyden mer "ekte."
In your dreams...
Bare for og si det ,på enkelte hi fi forum i Tyskland,blir det hevdet at 701 med optimal pikcup spiller bedre enn en dyr Linn-Sondek.
Mvh Roar
Det ble referert til et tysk forum. De har sikkert hørt den.In your dreams...
Mora mi mener at Boheme møkkarødvin fra Puglia er bedre enn en fin Barolo... så smaken er ikke god å forstå seg på.
Du får da prøve selv da vet du; går da ikke an å dra frem Sondek i annethvert innlegg uten engang å ha hørt en..
Mvh Vidar P
Ok. Da er det sikkert sant. Forresten så har mora mi smakt både Boheme og Barolo også..Det ble referert til et tysk forum. De har sikkert hørt den.
Og jeg har ikke hørt noen av dem. ;DTil din informasjon har jeg også hørt både 701 og LP12; så jeg forholder meg til egne opplevelser. Pleier å funke best for meg..
Kanskje fordi den har vært referansen i over 30 år.Litt rart dette at LP12 alltid må nevnes i en Dualtråd; hvorfor?
Mvh Vidar P
Selvsagt mente du LinnKanskje fordi den har vært referansen i over 30 år.
Britene "fant opp" hi-fien, og har hele tiden hatt sine teorier om hvordan det skal låte. Og selvsagt er deres produkter best.Rart hvordan skottene har greid å skape myter om Linn. Det er jo mange andre spillere som er like gode, og noen er bedre.