Da er vel egentlig bare spørsmålet:Jeg har ikke peiling på dagens kino forsterkere, eller dsp til hjemmebruk.
Hvor høyt i prisklasse må man for å finne en hjemmekino forsterker med dsp som kan konkurere med for eksempel miniDsp?
Kanskje jeg spør litt feil, men jeg er også litt nyskjerrig på hvor god en en dsp i en billig reciver kontra miniDsp?Da er vel egentlig bare spørsmålet:
Hvor mange kanaler trenger du?![]()
Styrken til miniDSP ligger i pris og mulighet til aktiv deling. En rimelig receiver kan ha litt dårlig effekt forsterker, og med to uavhengige sub utganger så kan det fort bli ganske dyrt. Man får også stereo preamper, med romkorreksjon, og to sub utganger. Men igjen, skal man ha balanserte utganger så starter det også å koste.Kanskje jeg spør litt feil, men jeg er også litt nyskjerrig på hvor god en en dsp i en billig reciver kontra miniDsp?
Jeg trenger 2 stereo utganger og 2 sub utganger.
Når du sier 2 stereo utganger , mener du da 2 kanaler for både left right ?Kanskje jeg spør litt feil, men jeg er også litt nyskjerrig på hvor god en en dsp i en billig reciver kontra miniDsp?
Jeg trenger 2 stereo utganger og 2 sub utganger.
Styrken til miniDSP ligger i pris og mulighet til aktiv deling. En rimelig receiver kan ha litt dårlig effekt forsterker, og med to uavhengige sub utganger så kan det fort bli ganske dyrt. Man får også stereo preamper, med romkorreksjon, og to sub utganger. Men igjen, skal man ha balanserte utganger så starter det også å koste.
Det er fryktelig mange veier å gå, og hvor komplisert man vil ha det. MiniDSP kan du jo integrere med dagens anlegg og få kanskje korrigeringen du ønsker. Det har jo også kommet noen nye miniDSPer de siste årene.Jeg dreiv med bilstereo før i tiden med tidskompensering og aktiv deling, noe som er en nødvendighet da man ikke sitter i senter av lydbildet, så jeg er ikke helt ukjent med dette.
Men på den tiden var ikke det vanlig i et stueanlegg, så har ingen erfaring der.
Jeg hadde også dedikert kinorom med romkorrigering, men jeg husker ikke helt lytte opplevelsen - korrigert vs ikke korrigert.
Dette er 13-14 år siden.
Så var jeg igjennom samlivsbrudd mye pga min hifi besettelse, huset ble solg og jeg mistet interessen for hifi frem til for omentrent 5 år siden, da begynnte jeg å fp det tilbake.
Forsatt alene og fryktelig lykkelighar jeg kjøpt nytt hus og har anlegget på stua, en rørforsterker med kun 1 subutgang og y splitt av signal, 2 stativ høyttalere og 2 aktive 10" subber.
Jeg føler jeg ikke kan så mye om dagens hifi, vil ikke kjøpe noe på impuls og er en mer fornuftig mann i dag som har lyst å prøve dsp på stua.
Hva gjør jeg?
2 stereo utganger, 1 sub utgang med y-splittNår du sier 2 stereo utganger , mener du da 2 kanaler for både left right ?
Eller trenger du kun left right og 2 subutganger?
Wiim Ultra har det som trengs av dette.2 stereo utganger, 1 sub utgang med y-splitt
Noe du kunne vurdere er en av de nye Denon- eller Marantz-receiverne med Dirac ART. Jeg tror det er en game changer. Jeg har en Marantz Cinema 30 i bestilling, og vil kjøre den med stereo + to subber inntil videre.Jeg føler jeg ikke kan så mye om dagens hifi, vil ikke kjøpe noe på impuls og er en mer fornuftig mann i dag som har lyst å prøve dsp på stua.
Hva gjør jeg?