Digitale avspillere DSP vs DSP

alphamale

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.11.2007
Innlegg
5.684
Antall liker
4.142
Sted
Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
Helgen 10/11 er samboer bortreist så tenkte å dra i gang en liten DSP shootout er det noen interesse for manuell vs automatisk, AL vs Trinnov eller hva annet man får tak i
Har vært offshore med variert nett tilgang de siste to uker, så har ikke sett denne før nå.
Det vil si! muligheten til å besvare tråden:)

Jeg reiser til Spania 3.nov og er faktisk ikke sikker på om jeg er tilbake til den helga ennå, men det frister å delta for å se forskjellene.
Når det er sagt har jeg svært liten lyst til å ta trinnoven ut av systemet for en event som denne av flere grunner, selv om jeg deltar denne helga.
En er at jeg blir "lydløs" i dagevis og jeg er ikke eneste bruker her hjemme:) En annen er at den muligens legges ut for salg, og ønsker ikke den skal komme til skade på noen måte.

Når det er sagt!
Holder det med en Amethyst eller D-mon med fire kanaler som muligens kan lånes?
 

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Innlegg
5.283
Antall liker
2.526
Torget vurderinger
1
Ser at det blir sagt verdens navle :rolleyes: vel vel, men Oslo er riktig og ja det er plass til flere
 

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Innlegg
5.283
Antall liker
2.526
Torget vurderinger
1
Da nærmer det seg DSP helg og åpningstidene blir

Fredag fra 1900
Lørdag fra 1100
Søndag fra 12-16

Samtidig er det greit om man i tråden hinter om når man tenker å dukke opp, adresse og mobilnummer fås på pm.
 

The Shy

Æresmedlem
Ble medlem
10.04.2017
Innlegg
10.611
Antall liker
14.571
Sted
Langesund
Noen direkte kjøreplan er ikke jeg kjent med, men håper vi kan få til mer av det som har manglet på mange av de andre DSP-events. Her blir det lite skolebenkteori og mye mer av praktisk bruk. Her kan alle komme med innspill og egne erfaringer på hvordan dere har kommet dit dere er nå. Sammen kan det hende vi blir klokere - Lave skuldre og mye moro er stikkord:)
 

habicht

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.04.2005
Innlegg
2.801
Antall liker
3.447
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Møter primært på søndag
Ser om jeg klarer en liten svipp innom på lørdag ut på dagen, sender i så fall SMS til å høre om det er plass
Veien finner jeg.

Meget bra tiltak må jeg si Roald.
 

The Shy

Æresmedlem
Ble medlem
10.04.2017
Innlegg
10.611
Antall liker
14.571
Sted
Langesund
Sitter akkurat nå å prøver og lære det grunnleggende triksene med Trinnov. Bjørn M har litt å slite med;). Jeg sitte litt i bakgrunnen mens Roald er som et tent lys.
 

vidarje

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2009
Innlegg
5.393
Antall liker
3.577
Sted
Rasta
Torget vurderinger
1
Har du noen ledig plass i morgen kveld?
 

bjarnetv

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.03.2008
Innlegg
3.794
Antall liker
5.351
Sted
oslo
jeg kan nok komme inom på lørdag eller søndag, men mest sannsynlig søndag.
 

The Shy

Æresmedlem
Ble medlem
10.04.2017
Innlegg
10.611
Antall liker
14.571
Sted
Langesund
Sitter akkurat nå å prøver og lære det grunnleggende triksene med Trinnov. Bjørn M har litt å slite med;). Jeg sitte litt i bakgrunnen mens Roald er som et tent lys.
Hva mener du? Er du på glattisen The shy:cool:
Er ikke mottagelig for så alt for mye om gangen. Ble plutselig klar over at Audiolense ikke er så vrient lell. Den Trinnov boksen hadde ufattelig mange muligheter.
 

alphamale

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.11.2007
Innlegg
5.684
Antall liker
4.142
Sted
Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
Jepp det har den.
Hvor langt er du kommet?
Er du ferdig med routing, speakersetup, etc.? Har du kjørt første måling?
Nøyaktighet med plassering av mic er nøkkelen til suksess. Hvertfall i flerkanals.
 

The Shy

Æresmedlem
Ble medlem
10.04.2017
Innlegg
10.611
Antall liker
14.571
Sted
Langesund
Jepp det har den.
Hvor langt er du kommet?
Er du ferdig med routing, speakersetup, etc.? Har du kjørt første måling?
Nøyaktighet med plassering av mic er nøkkelen til suksess. Hvertfall i flerkanals.
Joda, vi kom gjennom det hele med et ok resultat, til første forsøk å være. Flat target passer ikke verken Roald eller meg - den er justert litt.

Skal også optimalisere delefrekvenser og flanker, så det ser bedre ut før kalibrering. Tror det kan bli meget bra - hører mye gode kvaliteter allerede.

Forresten meget interessant å høre Bjørn Magne utbrodere litt rundt utvikling av høyttalerelementer - han jobbet jo på Seas noen år før han begynte på Lydrommet.
 
Sist redigert:

OB-BB

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
5.698
Antall liker
7.867
Roald/Sky;
Lørdag etter elleve hvis man fremdeles er velkommen.
BB
 

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Innlegg
5.283
Antall liker
2.526
Torget vurderinger
1
Klart du er....
 

alphamale

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.11.2007
Innlegg
5.684
Antall liker
4.142
Sted
Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
Jepp det har den.
Hvor langt er du kommet?
Er du ferdig med routing, speakersetup, etc.? Har du kjørt første måling?
Nøyaktighet med plassering av mic er nøkkelen til suksess. Hvertfall i flerkanals.
Joda, vi kom gjennom det hele med et ok resultat, til første forsøk å være. Flat target passer ikke verken Roald eller meg - den er justert litt.

Skal også optimalisere delefrekvenser og flanker, så det ser bedre ut før kalibrering. Tror det kan bli meget bra - hører mye gode kvaliteter allerede.

Forresten meget interessant å høre Bjørn Magne utbrodere litt rundt utvikling av høyttalerelementer - han jobbet jo på Seas noen år før han begynte på Lydrommet.

Kan dere utdype litt mer om systemet i bruk?
Er det kun deling mot et sub system, eller er det aktivt delt hele systemet?
 

The Shy

Æresmedlem
Ble medlem
10.04.2017
Innlegg
10.611
Antall liker
14.571
Sted
Langesund
Jepp det har den.
Hvor langt er du kommet?
Er du ferdig med routing, speakersetup, etc.? Har du kjørt første måling?
Nøyaktighet med plassering av mic er nøkkelen til suksess. Hvertfall i flerkanals.
Joda, vi kom gjennom det hele med et ok resultat, til første forsøk å være. Flat target passer ikke verken Roald eller meg - den er justert litt.

Skal også optimalisere delefrekvenser og flanker, så det ser bedre ut før kalibrering. Tror det kan bli meget bra - hører mye gode kvaliteter allerede.

Forresten meget interessant å høre Bjørn Magne utbrodere litt rundt utvikling av høyttalerelementer - han jobbet jo på Seas noen år før han begynte på Lydrommet.

Kan dere utdype litt mer om systemet i bruk?
Er det kun deling mot et sub system, eller er det aktivt delt hele systemet?
Du må prioritere bort all lesing i kabeltråder å følge med på det som har noe fore;). Fireveis aktiv deling. En Beyma tpl 200 til diskant, delt av rundt 2200Hz. 12 stk beyma 6,5" mellomtoner i buet linje i mellomtonen, område 200-2200Hz. Et todelt bass-system med en søyle med 6 stk LRoy per side, også i buet design(hver side), og to lukkede slobber med samme antall Royer(ligger mellom høyttalerne på midten) - til sammen 24stykker.
Edit: glemte forsterkere. På diskant brukes en deffekt elkomp, på mellomtonene en Mcintoch(som visstnok er i orden:cool:) og Crown på bassene
 
Sist redigert:

alphamale

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.11.2007
Innlegg
5.684
Antall liker
4.142
Sted
Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
;)
Sorry! Går litt i surr(ound) her om dagen så er ikke helt med.
Det ser ut til det ikke skal skjorte på kapasitet hvertfall:)

Når du satte opp Trinnoven, lot du den kjøre delefrekvensene automatisk, eller plotta du manuelt?
 

The Shy

Æresmedlem
Ble medlem
10.04.2017
Innlegg
10.611
Antall liker
14.571
Sted
Langesund
;)
Sorry! Går litt i surr(ound) her om dagen så er ikke helt med.
Det ser ut til det ikke skal skjorte på kapasitet hvertfall:)

Når du satte opp Trinnoven, lot du den kjøre delefrekvensene automatisk, eller plotta du manuelt?
Var vel bare tilskuer og fulgte med så godt jeg kunne. Fikk med meg at det ble satt delefrekvenser manuelt
 

habicht

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.04.2005
Innlegg
2.801
Antall liker
3.447
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Er det blitt fredagskveld i Ekeberg skrenten :cool:
 

Bergfinn

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.07.2013
Innlegg
9.010
Antall liker
12.893
Sted
Oslo
Torget vurderinger
6
Sitter her alene, Roald er ute på leit etter ny forsterker til å drive diskantene:eek:
Om han ikke finner noen forsterker der ute, kan du sende han til Veitvet. Jeg har 6 forsterkere som IKKE er defekte.
Fritt valg, kl A kl AB kl D.
 

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Innlegg
8.875
Antall liker
4.315
Som en av produktinteresentene her så prøver jeg å hollde en lav profil. Jeg sitter stille i båten og håper på at dere klarer å lage en god test. Og hvis dere klarer å lage en test der de som kjenner hver løsning er fornøyd med lydkorreksjonen så tenker jeg dere har gjort en god jobb.

Det jeg har på hjertet akkurat nå er dette med target. Alle disse løsningene har forskjellige måter å filtrere målingene på. Target responsen må lages slik at den passer med dette, og det vil variere. Det betyr i klartekst at en target som er skreddersydd Audiolense kan få Trinnov til å låte feil og vice versa. Jeg håper dere har det i mente når dere skrur (sier han mens han biter negler)...
 
  • Liker
Reaksjoner: OMF

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Innlegg
5.283
Antall liker
2.526
Torget vurderinger
1
Er ingen grunn til å bite negler, vi tar høyde for at så mange kokker vil gi litt søl og hva tror du sannsynligheten er for at xxxx hifi nutcase vil enes om hva som låter best :rolleyes:
 

The Shy

Æresmedlem
Ble medlem
10.04.2017
Innlegg
10.611
Antall liker
14.571
Sted
Langesund
Kanskje trådens navn er litt misvisende, og at det burde stå DSP og DSP. Tror vi skal være veldig forsiktig med å dra oss utpå det å liksom kåre en vinner. Jeg er ikke her for å prøve og bevise at Audiolense er best. Jeg tror vi skal være så lure at vi lar vær å sette de forskjellige dsp mulighetene opp i mot hverandre, og helle prøve leke litt, ha det gøy, og fremme DSP`ens muligheter som en helhet.
 
Sist redigert:

vidarje

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2009
Innlegg
5.393
Antall liker
3.577
Sted
Rasta
Torget vurderinger
1
Takk for seansen i går kveld. Jeg tror vi tre kunne blitt rimelig enige om target:) Det er liten tvil om at riggen din har potensiale til å levere lyd på aller øverste hylle, langt over det meste (kanskje alt) "high end" jeg har hørt. Synd du/vi ikke fikk helt orden på målingene, men det fikk dere sikkert til i dag tidlig før byen våknet. Blir spennende å følge med videre når flere kokker melder sin ankomst.
 
Topp Bunn