DSP kurs for medlemmer av HiFi- sentralen.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.313
    Antall liker
    16.394
    Sted
    Østfold
    Vedrørende filming så synes jeg det er greit, men jeg synes ikke det er greit om noen skal filme dette for å senere å selge dette. Jeg synes dette skal sees på som kompetanseutveksling, og mitt ønske er ideelt sett at dette filmes, redigeres, deles opp i små videosnutter og tekstes på engelsk, for så å legges ut for fri nedlasting på Youtube i dertil egnet kanal.
     

    Elemental

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.05.2011
    Innlegg
    158
    Antall liker
    160
    Jeg kan godt stille til rigging eller annet arbeid som skulle trengs. Samme med utstyr, om jeg skulle ha noe som trengs. Kan vel kanskje lages noen lister etterhvert over hva som behøves, også melder folk fra om de kan bidra? :)
     

    Midas

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    07.01.2015
    Innlegg
    1.061
    Antall liker
    772
    Sted
    Stavangerområdet
    Når det gjelder video-opptak håper jeg fortsatt på tips. Jeg har tidligere nevnt kontakt med videregående skoler som har medialinje. Kanskje noen har familiemedlemmer som tar slik videreutdanning og kan bistå. Med folk utenfor Sentralen må vi kanskje regne med å stille med noen "gulerøtter" for å få fram interessen. Hva med at alle deltakere står for en spleis til den som er villig til å ta video-oppdraget?
    Jeg kan ordne profesjonelt leie av kamera og trådløse mikrofoner hvis det er ønskelig. Men klarer ikke ordne gratis leie da, så dere kan kanskje først se hva dere får til og ha dette i bakhånd.
     

    liliya

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    751
    Antall liker
    489
    Torget vurderinger
    14
    Som gammel rektor er jeg både klar over og bevisst på hvilke strenge regler som gjelder når skoler lånes ut til kurs. Kan bare understreke hva BB sier om dette slik at deltakerne er bevisst på dette. Dersom det blir slik at vi samles etter dagens "dont"(hotel???), så har vi rikelig muligheter til diverse andre aktiviteter der. Jeg kan forøvrig påta meg å undersøke priser på hotel. Regner med messehotellet har rimelig god kapasitet. Når dato er bestemt, må den enkelte selv bestille i rimelig tid i forveien.
    Er også enig i at video- opptak legges ut til alment bruk hvor alle har mulighet til å laste ned. Forslaget om oppdeling i mindre snutter og teksting på engelsk ville vært flott, men igjen så vil det kreve et etterarbeid som må gjøres på frivillig basis. Noen som melder seg til gjøre dette???
    Forslaget mitt om en gulerot til en/to ungdommer som kunne forerta selve opptakene, gjelder kun jobben og ingen rettigheter til å benytte opptakene i komersielt øyemed.
    Så fint at sansynlig tidspunkt begynner å nærme seg noen datoer. Fire til seks uker; betyr det at dere har 27/28. februar, 5/6. mars og 12/13. mars i tankene?? I så fall så betyr det at vi alle kan begynne å kikke på planleggingsverktøyet vårt og ha dette i bakhodet når andre ting skal planlegges. Regner med at noen vil kommentere dette og komme med ønsker, men igjen så vil eksakt dato være avhengig av en beslutning fra BB/snickers-is.

    Eivind S
     

    Naturlyd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    563
    Antall liker
    341
    Torget vurderinger
    23
    Kan bidra med:

    - en langpanne-kake
    - rigging, tar helgen fri og camper hos søsters like ved.
    - noe horn-/driver-kombinasjoner
    - noen forsterkere, f.eks 6-kanaler med Anaview
    - en MiniDSP 4x10HD
    - et høyttalerprosjekt jeg har overtatt, med 12" og 12" OS CD horn er det et lettplassert system som mange som drømmer om å konvertere til Hi-Eff kunne funnet plass til. Det er også bare en delefrekvens og fine muligheter til å si noe fornuftig om spredningskontroll :

    12 OS CD.jpg
     

    Peppers

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    25.08.2010
    Innlegg
    88
    Antall liker
    34
    Sted
    Oslo
    Hei Eivind / BB - fantastisk tiltak! Om det skulle være igjen en ledig ståplass i bakerste hjørne, blir jeg gjerne med på dette :) Kan godt være med og hjelpe med div om det er behov, sjauing, rydding, flytting av større eller mindre kvanta med gods(har jo kassebil som dere kanskje husker).

    hilsen PålP
     

    Terje Berg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.07.2008
    Innlegg
    1.328
    Antall liker
    1.082
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    5
    Kan ta med Groundsound DCN28 og 8kanals Anaview AMS amp..
     

    liliya

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    751
    Antall liker
    489
    Torget vurderinger
    14
    Oppløftende. Ser ikke ut som vi skal mangle utstyr. Fint om vi kan greie oss uten å ty til bransjen.

    "Bakliste" er opprettet. Det betyr ikke at noen skal "skvises" fra deltakelse, men at jeg kommer tilbake til dere etter at kapasiteten på lokalene er klargjort.


    Eivind S
     
    Sist redigert:

    thohaug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2014
    Innlegg
    2.983
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Fetsund
    Jeg har desverre litt for spesialisert oppsett til at det er gunstig å ta med. Pc-basert med dsp og 8 kanalers dac hører ikke hjemme på dette kurset vil jeg si.
    Har dog et sett Hypex monoblokker som kan tas med dersom det er behov for dette. Kan også bli med på sjauing o.l siden jeg bor knappe 15min unna.
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.856
    Antall liker
    10.690
    Torget vurderinger
    10
    Jeg har følgende liggende:

    JBL2402 m SF12M-JRX125
    BMS 4550 m SEOS18
    JBL 2451 m 2333
    Muligens (må bygges men står for tur) en svær Onken kasse med Celestion 15"
    HELOB flatpakket
    4 stk AE LO15 med diverse mellom/fultoner/raal
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.856
    Antall liker
    10.690
    Torget vurderinger
    10
    Et alternativ når snøen går kan være at Snickers, grelv og Tytte ratter inn mitt system med gopro på hodet mens alle de andre griller i hagen.
    Så får gjestene utdelt en dvd som de kan se når de kommer hjem.
    De tre musketerer kan få en ventepølse mens de jobber?
     

    Tytte71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.01.2008
    Innlegg
    2.150
    Antall liker
    1.151
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    2
    Har du sett snickers i sving ??? ikke sjanse å komme til der. Blir fort degradert til serveringshjelp da.
     

    Armand

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.08.2005
    Innlegg
    2.965
    Antall liker
    7.016
    Sted
    Kongsberg
    Jeg kan stille med en boks med MiniDSP 2x8 med analog eller digital input og 6xUcD400 ut. Perfekt for å ratte inn et treveis system. Kan også ta med et par små monitorer med relevator diskant og excel 6,5" bass.
    Mvh Armand
     

    liliya

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    751
    Antall liker
    489
    Torget vurderinger
    14
    Imponert over hva folk kan stille med av utstyr. Regner med at du snart har fått fylt opp behovslista di, snickers-is.
    Jeg gleder meg over at det er så mange positive tilbakemeldinger, og på hva enkelte tilbyr seg å stille opp med.

    Eivind S
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Hei Gutter;
    Har nettopp jaget Snickers og meg fra oss, vært innom Rema og kjøpt meg et rugbrød og fylt opp en skranten skrott med det, bogskinke, majones og sylteagurk. Og et glass melk.

    Måtte ha realt påfyll etter å ha vært svamp i flere timer. Snakk om kunnskapsalter - den der ungdommen er gull verdt og tvi vøre den som stryker den skapningen mot håra!!!

    Jeg garanterer at vi får en minneverdig samling om den eneste knappe faktoren (lån av rom på skolen) går i orden. Dette er det eneste som synes å gjenstå før vi kan gi gass.

    Gutten har med seg noen bilder på telefonen på vei hematt som viser hvilke rom som synes mest aktuelle - disse er to relativt store klasserom pluss det største auditoriet som burde kunne romme ti dusin noviser.

    Jeg har signalisert et ønske om å låne lokalene om fire til seks uker. Om dette går i orden så får vi ta de siste detaljbestemmelsene innenfor forumsveggene.

    Flere temaer for senere samlinger er lansert, så dette kan bli et spennende selvbyggerår....

    Tenker litt videre på eget bidrag ift oppstillinga....
    Selv har jeg det nye lukkede systemet - gråingene - under oppseiling med Seas-bestykning - med to 26 cm bassser, 13 cm mellomtone og en flott diskant. I tillegg har jeg to uprøvde basskasser - skråingene - med 15" Eighteen stående på samme plass. Oppå disse kan vi putte hva som helst. Jeg er i fred med å bunte sammen to koniske horn son skal monteres foran JBL 2251 med en eller annen diskantdriver over der.

    Fortsett å melde inn tilgjengelige ressurser.

    En liten fest må vi vel forberede oss på om vi vil eller ikke. Fagerborg er et litt slitent etablissement - Messehotellet til Thon er kanskje et bedre valg for oss som er litt snerpete av legning. Om noen kan ta seg av organisering av dette, blir Olav Thon sikkert glad. Av andre aktiviteter som kunne vært interessante, er kanskje en fottur langs de utallige skogsstiene i åsene rundt omkring i lendet et alternativ?

    BB
     

    Naturlyd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    563
    Antall liker
    341
    Torget vurderinger
    23
    Sikkert et sted med godt øl i Lillestrøm hvor vi kan fortsette tjatringen etter seansen på skolen?
     

    SannaX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Innlegg
    1.325
    Antall liker
    205
    Torget vurderinger
    1
    Meget bra initiativ! Kunne godt tenke meg å stå på den "back-order" lista hvis det er mulig?
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Gutta;
    Fikk i dag Go for prosjektet fra NK , så nå tror jeg at vi kan si at vi er i mål med fase 1.
    Fire til seks uker framover er tidsperspektivet som er signalisert oppover.

    Jeg og Mannen snakket i flere timer i går og er enige om at vi også vil åpne for at elever fra både elektro og snekkern får være bisittere - uansett så blir det ikke mange, men vi ser det som et klart pre at noen interesserte ungdommer også lures inn i kjøret vårt.

    Jeg og Snickers hadde ei kjapp opptelling av seter i Auditotrium 1 - ca 100 skaller er grensen.

    Nærmere dato burde komme ganske kjapt nå slik at folk får sjangs til å områ seg.

    BB
     

    Consul

    Medlem
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    24
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    4
    Blir gjerne med om det er plass og dato passer
     

    northpole

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.11.2010
    Innlegg
    650
    Antall liker
    553
    Har fulgt med på denne tråden og tenk endel.Kunne tenkt meg en plass på den back-lista hvis det skulle være annledning for meg og delta både for andres og egen del har selv 10x10hd og DP 502 men har det meste og lære.Men deltakelse vil innebære både fly tog og hotel :)
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Hei Gutter;
    Liliya kjører et påmeldingsrush når mannen signaliserer at han har pusset rektorbrillene.
    Ingen lister så langt, heller ingen backliste - bare å ikke aldri slippe tråden av syne.

    BB
     

    Midas

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    07.01.2015
    Innlegg
    1.061
    Antall liker
    772
    Sted
    Stavangerområdet
    Fint om agendaen og en viss tidsplan er klar innen påmeldingene åpnes. (Jada, har sett snickers-is foreløpige agenda og den ser bra ut.) For min del er deltagelse avhengig av hvilket nivå man har tenkt å legge seg på. F.eks. var det foreslått enkelt 101 kurs på dag 1, og kanskje mer avansert dag 2?
     

    liliya

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    751
    Antall liker
    489
    Torget vurderinger
    14
    Snikers-is får avgjøre om de to dagene, som allting tyder på at det blir, skal tilbys som "to nivåer". I så tilfelle så kan den enkelte selv foreta et valg om deltakelse en eller to dager.

    Når det gjelder deltakerantall, så kan ikke jeg forstå annet enn at når BB kan stille med auditorieplass til 100 personer, så blir det plass til alle som har ytret ønske om å være med.

    Håper fortsatt på tilbakemeldinger omkring video-opptak og på innspill som kan bidra til at det kan gå i boks.


    Eivind S
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.313
    Antall liker
    16.394
    Sted
    Østfold
    Fint om agendaen og en viss tidsplan er klar innen påmeldingene åpnes. (Jada, har sett snickers-is foreløpige agenda og den ser bra ut.) For min del er deltagelse avhengig av hvilket nivå man har tenkt å legge seg på. F.eks. var det foreslått enkelt 101 kurs på dag 1, og kanskje mer avansert dag 2?
    Det er selvsagt et mål å gå litt i dybden, men for meg er det primære målet å gå gjennom sentrale kriterier for strategiske valg, der det mer tørre teoretiske kommer som en følge av behov. Imidlertid er det også et mål å gi en viss innføring i hva som finnes der ute. Jeg tenker for eksempel å vise Sigma Studio i tillegg til et system eller to som folk har i egne oppsett for å vise variasjon. Selve prosessoroppsettet kommer vi nok ikke til å ta i Sigma Studio, da kan det bli vanskelig å relatere det til praksis.

    Et sentralt tema, som jeg også nevnte i den innledende agendaen, vil være måling og datainnsamling.

    Det må nesten bli opp til deg om du tror dette er interessant nok for deg. Det ser ikke ut til at vi vil få problemer med å fylle opp auditoriet uansett. Imidlertid vet jeg at det kommer en del folk med mye kompetanse, og jeg tror disse fort blir både bidragsytere og deltakere snarere enn å vurdere dette som "under deres nivå". Det må jo nesten være litt av poenget med et treff.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.313
    Antall liker
    16.394
    Sted
    Østfold
    Gutta;
    Fikk i dag Go for prosjektet fra NK , så nå tror jeg at vi kan si at vi er i mål med fase 1.
    Fire til seks uker framover er tidsperspektivet som er signalisert oppover.

    Jeg og Mannen snakket i flere timer i går og er enige om at vi også vil åpne for at elever fra både elektro og snekkern får være bisittere - uansett så blir det ikke mange, men vi ser det som et klart pre at noen interesserte ungdommer også lures inn i kjøret vårt.

    Jeg og Snickers hadde ei kjapp opptelling av seter i Auditotrium 1 - ca 100 skaller er grensen.

    Nærmere dato burde komme ganske kjapt nå slik at folk får sjangs til å områ seg.

    BB
    Brilliant! Da kan vi jo begynne å konkretisere litt!
     
    D

    Dåbbel J

    Gjest
    permorten
    habicht
    naturlyd
    Audiodidakt
    Heimdall
    alphamale
    Armand
    tkr
    Midas
    bambadoo
    HC
    gut-man
    weld 77
    thohaug
    Torolan
    Terje Berg
    Joe
    Antonsen
    Retep
    Erik S
    JCP(med flere??)
    JBN
    8x12
    Elemental
    jorg1s1
    Tytte 71
    oen
    AAaF
    steinost
    ErikV
    Dåbbel J


    I tillegg har følgende hatt innlegg, men ikke (foreløpig? gitt uttrykk for deltakelse:

    husefruts
    Tytte 71 (flyttet opp)
    Naturlyd
    MML
    John-Harald
    Atle T
    sluket
    ottone
    Bergfinn
    ELJ


    Glippen er nå rettet opp i ... beklager dette

    Setter meg på i tilfelle det blir en mulighet for det
     
    Sist redigert:

    Tytte71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.01.2008
    Innlegg
    2.150
    Antall liker
    1.151
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    2
    Verifiser listen din Dobbel, her mangler plutselig flere.
     

    liliya

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    751
    Antall liker
    489
    Torget vurderinger
    14
    Viser til tidligere post hvor jeg fortalte at jeg opererte med ei venteliste. ALLE som har gitt utrykk for deltakelse er med, enten på min opprinnelige liste, eller på ventelista. Nå som BB har fått bekreftet lån av auditoriet med plass til 100 personer, ser jeg ingen grunn til å operere med ei venteliste. Derfor vil jeg i løpet av dagen legge ut ei "fersk" liste med alle navn. Seinere vil ei liste med følgende innhold kunne kopieres og sendes til meg som PM: Ønske om dager, overnatting og bespisning. Når det gjelder overnatting tar jeg dette kun med for å få en oversikt og kanskje oppnå en god pris. Prisene på Thon messehotel varierer faktisk fra en lørdag til en annen. Booking må den enkelte sørge for selv. PM TIL MEG ØNSKER JEG IKKE FØR NØYAKTIG DATO FORELIGGER. BB, snickers-is og undertegnede planlegger et snarlig møte, slik at endelig dato blir bestemt.

    Eivind S
     

    BEF.

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.04.2008
    Innlegg
    786
    Antall liker
    1.403
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Jeg ønsker gjerne å bli med om det er plass.
     

    Midas

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    07.01.2015
    Innlegg
    1.061
    Antall liker
    772
    Sted
    Stavangerområdet
    Fint om agendaen og en viss tidsplan er klar innen påmeldingene åpnes. (Jada, har sett snickers-is foreløpige agenda og den ser bra ut.) For min del er deltagelse avhengig av hvilket nivå man har tenkt å legge seg på. F.eks. var det foreslått enkelt 101 kurs på dag 1, og kanskje mer avansert dag 2?
    Det er selvsagt et mål å gå litt i dybden, men for meg er det primære målet å gå gjennom sentrale kriterier for strategiske valg, der det mer tørre teoretiske kommer som en følge av behov. Imidlertid er det også et mål å gi en viss innføring i hva som finnes der ute. Jeg tenker for eksempel å vise Sigma Studio i tillegg til et system eller to som folk har i egne oppsett for å vise variasjon. Selve prosessoroppsettet kommer vi nok ikke til å ta i Sigma Studio, da kan det bli vanskelig å relatere det til praksis.

    Et sentralt tema, som jeg også nevnte i den innledende agendaen, vil være måling og datainnsamling.

    Det må nesten bli opp til deg om du tror dette er interessant nok for deg. Det ser ikke ut til at vi vil få problemer med å fylle opp auditoriet uansett. Imidlertid vet jeg at det kommer en del folk med mye kompetanse, og jeg tror disse fort blir både bidragsytere og deltakere snarere enn å vurdere dette som "under deres nivå". Det må jo nesten være litt av poenget med et treff.
    Ja, helt enig. Nå var det ikke meningen å høres ut som en besserwisser. (Ydmykhet er en dyd.) Det er utvilsomt alltid noe å lære her, nybegynner eller ikke! I alle tilfeller, så syns jeg at dette har stor verdi bare for treffets skyld!
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Ta personlige diskusjoner ogmeningsutvekslinger som ikke går på framdrift av denne greia et annet sted.

    Liliya tar seg av påmeldinga - han har gitt beskjed om dette.
    La ham holde i taumene her og bestemme framdriften i dette så det ikke koker over.
    Les om dette tidligere i tråden.

    BB

    BB
     

    liliya

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    751
    Antall liker
    489
    Torget vurderinger
    14
    Viktig melding til de som ønsker å delta på DSP kurset.

    Snikers-is har gitt tilbakemelding om at de datoene du ser på skjemaet nedenfor vil passe greit for ham. Da finner vi det riktig å gå ut til dere og ber om at du gir tilbakemelding om hva som passer deg. Kopier skjemaet og sett inn ett eller flere kryss på hvilke datoer du kan.
    Om du har tenkt på en eller begge dager er UINTERSSANT i denne spørringa. Den helgen som går ut med flest avkryssinger blir "vinner".

    Dersom alle nå er raske med å sende sitt svar til undertegnede på PM, vil dato bli fasspikret og vi kan gå igang med BINDENDE PÅMELDING

    27. og 28. februar5.og 6. mars12. og 13. mars

    Eivind S

    PS
    Beklager, selve skjemaets inndeling i to linjer og tre seksjoner forsvinner for når jeg kopierer fra Windows. Retter det opp seinere(trenger antakelig litt hjelp fra eldstegutten min). Dere får skrive datoer på PM dere sender meg.
    D.S





     
    Sist redigert:

    liliya

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    751
    Antall liker
    489
    Torget vurderinger
    14
    Jeg har nå gått gjennom alle postene i tråden, og her følger ajourført liste over de som har meldt sin interesse. Om det skulle være noen som i sin(e) inlegg har blitt mistolket, eller på annen måte uteglemt, si fra.

    permorten
    habicht x
    naturlyd x
    Audiodidakt x
    Heimdall x
    alphamale x
    Armand x
    tkr x
    Midas x
    bambadoo x
    HC x
    gut-man x
    weld 77 x
    thohaug x
    Torolan
    Terje Berg
    Joe x
    Antonsen: Trukket seg inntil videre
    Retep x
    Erik S x
    JCP x
    JBN x
    8x12 x
    Elemental x
    jorg1s1 x
    Tytte 71 x
    oen x
    AAaF
    steinost
    ErikV x
    Dåbbel J x
    yoshi_78 x
    John_Harald x
    hjaeger+ venn x
    Midas x
    Hornlyd: Har trukket seg
    Arnold Duck
    Mwt x
    Trondmeg X
    Peppers x
    Sannax : Har trukket seg
    Consul
    Northpole
    BEF x
    vidarje x
    W.Sand x
    WegardW x
    MML x
    Robin x
    svm x
    ee x
    Sorzy x
    ottone x
    emokid x
    Haglund84 x
    Hundsbet x
    De som har fått et X er de "flinke gutta" som allerede har svart meg på PM.

    Eivind S
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn