Dsp: Hva finnes til under 15 k ?

Makro

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.06.2009
Innlegg
217
Antall liker
168
Sted
Vollen Asker
Hei alle. Det er mange som har eller som har hatt Minidsp her inne på forumet (inkl meg selv)
Hva finnes utenom det skal vi si maks 15K .
Har Marani i dag og den virker bra etter en bratt lærekurve med softwaren. Den versionen jeg kjøpte (knottekløe) har dog sine
begrensinger( maks 24 db deling og ingen digital inn )
Har skummet nettet en stund for å finne noen med 8 kanaler xlr ut og digital inn. Det tok en stund.
Legger ut noen linker her for å høre med dere om noen har prøvd disse og om dere har andre forslag/ meninger.

T.racks fra Thoman. 2/6 fikk gode målinger hos ASR
Citronic
Wharfdale Pro
Marani
Og en fra AliX


Mvh OHS
 
Sist redigert:

Makro

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.06.2009
Innlegg
217
Antall liker
168
Sted
Vollen Asker
Mulig de litt over 130 som har lest her har fått noen gode tips 👍 ?
 

The Shy

Æresmedlem
Ble medlem
10.04.2017
Innlegg
10.582
Antall liker
14.475
Sted
Langesund
En brukt Lynx Aurora 8 med USB option og en lisens på Audiolense XO. Det bør en få tak i for godt under 15.000kr
aurora usb.PNG
 

Makro

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.06.2009
Innlegg
217
Antall liker
168
Sted
Vollen Asker
Ikke noe spesiellt
Hvorfor ikke minidsp?
Har hatt4x10 hd i endel år og var happy med det Når jeg byttet til Marani opplevde jeg en lydforbedring. Mulig det er AK dacene som utgjorde forskjellen (min personlige mening) Vært mye skriverier om ustabilitet her og på forumet til Minidsp.
Mulig at proffmarkedet er laget mer stabilt ? Who knows ?
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.334
Antall liker
35.028
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Hva trenger du av inn og ut-ganger?
 

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2013
Innlegg
3.047
Antall liker
2.503
Et pro multikanal lydkort med CamillaDSP installert på datamaskin etter eget ønske. Selv benytter jeg en RPi3. Brukerflaten til CamillaDSP er likvel et webgrensensitt.

Sammen med Umik-2 og REW på Win10 PC er jeg fortsatt den største svakheten i dette systemet.

Quick summary
  • For Linux, macOS and Windows
  • Written in Rust
  • IIR filters (BiQuad)
  • FIR filters (Convolution via FFT)
  • Built-in sample rate converter
  • Filters can be chained freely
  • Flexible routing
  • Alsa, PulseAudio, Wasapi, CoreAudio, File and stdio input/output
  • Simple YAML configuration
  • All calculations done with 64-bit floats

 

Makro

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.06.2009
Innlegg
217
Antall liker
168
Sted
Vollen Asker
Et pro multikanal lydkort med CamillaDSP installert på datamaskin etter eget ønske. Selv benytter jeg en RPi3. Brukerflaten til CamillaDSP er likvel et webgrensensitt.

Sammen med Umik-2 og REW på Win10 PC er jeg fortsatt den største svakheten i dette systemet.
Hvilket lydkort buker du ?
 

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2013
Innlegg
3.047
Antall liker
2.503
Hvilket lydkort buker du ?
Fireface UCX, men jeg våger ikke anbefale noe gitt flerkanal fortsatt er i innledene testfase. RME er dønn stabil på Windows men dette er første gang jeg forsøker kortet på Linux. Men har så langt god erfaring med 2 kanal og Camilla som EQ.
 

Soundmannen

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.12.2015
Innlegg
504
Antall liker
851
Sted
Sandnessjøen
Fireface UCX, men jeg våger ikke anbefale noe gitt flerkanal fortsatt er i innledene testfase. RME er dønn stabil på Windows men dette er første gang jeg forsøker kortet på Linux. Men har så langt god erfaring med 2 kanal og Camilla som EQ.
RME 🥰

Men MÅ du ha balansert? Sjekket ut minidsp Flex?
 

Makro

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.06.2009
Innlegg
217
Antall liker
168
Sted
Vollen Asker
Det ble en Marani DPA480 som er på vei ca onsdag til uka : http://marani-proaudio.com/dettprodotti-DPA480/32_31/eng/
Den har 2x AES inn og de delefiltersteilhetene jeg ønsker. Den bruker AKM dacèr og har i tillegg innebygd signalgenerator med pink noise. Softwaren er enklere en den jeg har fra før så det er bra. Skal bruke Spdif fra min Cambridge CNX V2 til AES inn på Maranien via en Nutric omformer. Prisen ? Made an offer Ebay så den kom på 680 dollar pluss mva da selvfølgelig😐👍
 
Topp Bunn