drossels Diy tråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• PeriodeLytter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Antall liker
    5.515
    Jeg har efterfølgende fået udviklet Alzheimers. Læser mange påstår det kan skyldes vaccinerne. Har fået 3 stik.
    Jeg mistet det meste av tilegnet kunskap fra de siste årene 2022-23 etter covid nå på slutten av 2023. Har 3 stkk men fikk sjaiten lell. Ikke noe alvorlig som sykehusopphold eller noe. Men det meste av teknologi jeg leste meg opp på og praktiserte er så godt som borte.

Sist redigert:

HAREPUSEN

avtrådt 010924
    Ble medlem
    04.11.2009
    Antall liker
    3.121
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    dagen situasjon enten du liker det eller ei ,dette fra usa 10 000 døde i nowember 23

Although covid-19 is no longer a global health emergency,
    the virus is still circulating,
    changing and killing,"

I tillegg er det flere som får komplikasjoner etter vaksinen ,,ikke bare gamle eldre
    men tilog med barn

Selv har jeg 3 wax og hatt 2 naturlige coronas "
    siste var jævligste
    Og,,,,,, du får den igjen og igjen , du enten tåler det eller underliggende" tar over "
    Det er det skumle med virusen og mutasjonene
    4 venner / kunder er borte corona

Det er fremdeles grunn til å være årvåken og tenk e litt smittevern på sikt
    Selv er jeg på passelig ,, men også da jeg har en mor som er har flere lidelser fra før
    ,, jeg vil jo ikke smitte henne

og syke skal være hjemme ,,, karantene .Selv tar jeg prøven hvis jeg er usikker
    Stengte sjappen og hadde selv karantene ,,,

So take care boys and girls ,,, Og til de som har fått negative bivirkninger ,, dont give up "

Så litt oppi all eledighet det er verden situasjonen i tillegg ,,, lev hver dag som om den skulle være siste ,,, har blitt mitt motto

mvh

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.837
    Havde corona for godt et år siden. Det var ikke værre end en forkølelse bare mere træthed.

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.837
    Bambado så Jens Posselt er altså lidt af en expert ja. Så jeg tør nok å coate doomene på mine brugte Audio solutions Figaro M.

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.837
    Tror det er et super køb Anyone? Jeg har en Aleph 2 som er 98 % færdig. Så ikke aktuelt for mig.
    IMG_20240211_161707.jpg

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.837
    Kanskje jeg skal prøve denne. Nogen her som har? Nogle erfaringer fra det?

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.837
    Herligt jeg fik Holton til at finde denne i aften. Han er en guttermand. Nu kan jeg lave min Aleph 2 færdig i morgen.
    Tog grueligt fejl. Har lavet en række fejl som skal rettes. Bl.a. bestilt nyt print sæt. Det jeg havde monteret er meget uoverskueligt udført. Det er især input printet, som er totalt uoverskueligt med hensyn til forbindelserne videre til udgangene. Shit happens

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.837
    Beklager billedkvaliteten grundet modlys. Anlægget spilller et par klasser højere end tidligere.

Kaj.

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    11.11.2023
    Antall liker
    90
    Sted
    Aalborg, Danmark
    "And now over to something completely different .... "

Du har i en menneskealder advokeret for lydforbedringer ved at fjerne elektrolytternes plastik og omvikle dem med en uldtråd og efterfølgende dyppe dem i linolie. Det er du holdt op med, erfarer jeg. Hvad er der sket med kondensatorerne siden det ikke længere er nødvendigt?

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.837
    Har ikke længere tro på at det hjælper ret mye. Desuden lugter linolie frygteligt når det harsker. Tror også det kan være usundt at opholde sig i. Sven målte at det afgav giftige dampe. Mener også at tidens udstyr har en anden signatur. Lyden har forandret sig positivt på rigtigt meget udstyr. Desuden er jeg blevet for gammel til at orke. Ser også ikke pænt ud.

Kaj.

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    11.11.2023
    Antall liker
    90
    Sted
    Aalborg, Danmark
    Det er fremført at metoden med garn og linolie dæmper vibrationer. Har du ikke overvejet at effektivisere den egenskab ved at indstøbe kondensatorerne i epoxy?

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.837
    Det er fremført at metoden med garn og linolie dæmper vibrationer. Har du ikke overvejet at effektivisere den egenskab ved at indstøbe kondensatorerne i epoxy?
    Har jeg gjort et par gange. Kanskje skulle jeg fylde hele apparaterne med det,? 🤣😁👀

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.837
    Holton 800 med 3000 W transformer. Har netop fået nye Vu metre og forbedret strømforsyning.
    IMG_20240513_230001.jpg

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.837
    Seperat trafo til hver kanal. D.v.s. seperate viklinger 2 x 1500 w.

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.837
    Sådan er kredsløbet leveret fra Lars Clausen. Det har altså holdt i mange år. Forstærkeren har nogle år på bagen men ikke brugt meget fordi jeg har mange.

Kaj.

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    11.11.2023
    Antall liker
    90
    Sted
    Aalborg, Danmark
    Jeg tilslutter mig ankepunktet omkring finish. Hvorfor ikke lave en gennemgribende omlægning og oprydning af ledningføringen. For det må du kunne gøre meget bedre med den erfaring du har samlet dig.
    Og hvad angår dine VU metre kan jeg se de er 1:1 identiske med dem jeg anvender i mine effekttrin. Har du lige som jeg bygget en logaritmisk forstærker så de viser korrekt?

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    30.874
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Sådan er kredsløbet leveret fra Lars Clausen. Det har altså holdt i mange år. Forstærkeren har nogle år på bagen men ikke brugt meget fordi jeg har mange.
    " Kredsløbet" er lavet af LC, men gi´ ham da ikke skylden for de 7Km (overdrivelse fremmer forståelsen) uisolerede
    strømførende kabelstumper, der stikker ud af mufferne. Hvorfor ikke lave det ordentligt.
    Du om nogen burde da ha´ en gran af professionel stolthed med dit DIY.
    Billederne viser desværre det modsatte.
    Den holdning med "det spiller s´gu da fint nok" forstår jeg simpelthen ikke.

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.837
    Har absolut ingen problemer. Den her forstærker har fungeret upåklageligt i nogle år. Nu syntes jeg det var nødvendigt med en anden lyd signatur. Derfor tilføjelsen af en del film kondensatorer.

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.837
    Hvilken er rød og hvilken er orange af de to ledninger? Det har jeg meget vanskeligt ved at afgøre. Har nogen et bud?
    IMG_20240526_142841.jpg

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.837
    Og dog det er vist lettere at afgøre på billedet end ved selvsyn.

KJ

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Antall liker
    6.004
    Torget vurderinger
    1
    Det er lettere å svare på hvilken som er rød og hvilken som er en anelse lilla, enn å plukke ut den orange...

Med forbehold om fargefeil i bilde og skjerm.

Mvh
    KJ

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn