Drittråder og moderering.

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.102
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
H.R skrev:
lars_erik skrev:
Ja, man finner jo ut hvem som IKKE er seriøse aktører hvertfall ;)
Nettopp. Er ikke det en vinn situasjon for alle forbrukere da som ønsker nettopp å unngå dette?
Det er jo selvsagt en positiv sidevirkning. Den eneste ;D

H.R

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2008
Antall liker
6.812
Sted
Jessheim | Ullensaker
Torget vurderinger
5
lars_erik skrev:
Ikke enig - Dersom to eller flere bransjeaktører diskuterer egenskaper av tilsynelatende like produkter og argumenterer for dette for å identifisere forskjeller så vil dette også være berikende for oss andre, uavhengig om de som ikke er bransjeaktører deltar eller ei.

Om to eller flere bransjeaktører deltar i debatt rør vs mosfet vs jfet osv så hjelper det oss å identifisere forskjeller på en måte av de som burde kunne mer en gjennomsnittet på de forskjellige produktene.

Om de hjelper til å stoppe tråder som er i stor grad i ferd med å spore av og får dem på sporet igjen så vil det også være en forbedring etter min mening da man har mulighet til å få fakta inn i større grad etter min mening.

Dette kan være med på å senke temperaturen på en del innlegg da det blir mer faktaorientert og mindre avkledning av enkeltmedlemmer.

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
5.339
Torget vurderinger
1
Asbjørn skrev:
Hvorfor irritere seg over bransjeaktører? Min erfaring er at det er enkelt å forholde seg til bransjeaktører. Du vet hvilke interesser de har, og det går alltid an å diskutere på et faglig grunnlag innenfor rammene av alminnelig folkeskikk. ...
Tiltredes. Bransjeaktører med flagget på full stang er det minst problematiske, uansett hvor irriterende jeg evt måtte mene at de er. Hvilket inntrykk de etterlater er opp til resten av forsamlingen å evt mene noe om, avhengig av bidrag og kontekst. «Stråmenn» uten flagg er langt mer utfordrende.

mvh
KJ

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.102
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
H.R skrev:
lars_erik skrev:
Ikke enig - Dersom to eller flere bransjeaktører diskuterer egenskaper av tilsynelatende like produkter og argumenterer for dette for å identifisere forskjeller så vil dette også være berikende for oss andre, uavhengig om de som ikke er bransjeaktører deltar eller ei.

Om to eller flere bransjeaktører deltar i debatt rør vs mosfet vs jfet osv så hjelper det oss å identifisere forskjeller på en måte av de som burde kunne mer en gjennomsnittet på de forskjellige produktene.

Om de hjelper til å stoppe tråder som er i stor grad i ferd med å spore av og får dem på sporet igjen så vil det også være en forbedring etter min mening da man har mulighet til å få fakta inn i større grad etter min mening.

Dette kan være med på å senke temperaturen på en del innlegg da det blir mer faktaorientert og mindre avkledning av enkeltmedlemmer.
Ikke uenig i det. Men det krever SERIØSE aktører.
Og de holder seg stort sett borte.

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Antall liker
44.506
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Kanskje det ikke er så rart hvis alle bransjeaktører skjæres over en kam med holdninger som "bransjeaktører skal holde seg borte fra forumet" når de legger frem konstruktive faglige synspunkter. For eksempel en del av responsene Nordenstam har møtt etter rimelig tunge bidrag om romakustikk og digitalteknikk. Du skal være bra tålmodig for å gidde mer enn en gang.

Jeg har større problemer med "pygmies with spears", altså folk som ikke har noe å bidra med i det hele tatt, men som stadig prøver å gjøre potensielt interessante diskusjoner til nok en skyttergravskrig mellom "oss og dem", "lytting vs måling" og lignende avsporinger. Det, kombinert med betydelig underskudd på kontoen for alminnelig folkeskikk, fører ingensteds hen.

H.R

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2008
Antall liker
6.812
Sted
Jessheim | Ullensaker
Torget vurderinger
5
lars_erik skrev:
Ikke uenig i det. Men det krever SERIØSE aktører.
Og de holder seg stort sett borte.
Verdsetter aktører ut fra kunnskap og ikke evnen til å please alle. Ut fra det ståsted så synes jeg at aktørene som frekventerer her ikke er mer eller mindre useriøse en andre.

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Antall liker
44.506
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Parelius skrev:
Krever du et minstemål av selvinnsikt, Asbjørn?
Ja. :)

Selv går jeg gjerne tilbake og leser mine egne innlegg en dag eller to senere for å se om dette fortsatt tåler dagens lys. Litt selvsensur kan av og til være en god ting, selv om moderator lar det stå.

HåkonN

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.11.2007
Antall liker
0
Hvor nyttig blir egentlig søkefunksjonen på et forum når 50-90% av innholdet i så mange tråder består av meningsløst pjatt, OT og ren mobbing/personangrep?

Spørs jo hva man vil ha ut av et forum selvsagt, men akkurat nå slår HFS meg som et forum for de som enten trives i skyttegraven eller som makter å stå ut med den fordi de ikke har noen valgmuligheter (her til lands). Selvsagt noen snille vennetråder her og der man kan gjemme seg i og klappe hverandre på ryggen over "riktig" utstyrsvalg, men andre tekniske diskusjoner her inne fungerer ofte som en magnet på kranglefanter - ofte uten verken oppdragelse eller kunnskap. Ser ofte diskusjoner som ender opp i en stor pissekonkurranse om de artigste "one-liners" - ofte på bekostning av andre. Til slutt blir de stengt av en oppgitt moderator, og hele samlingen av betterwissere, surpomper og kranglebukker hopper upåvirket over til neste tråd.

Min lille erfaring er at brukerene som er opptatt av å gi eller motta kunnskap, ofte ikke gidder å bli på forum med slik (u)kultur spesielt lenge. Da står man i all hovedsak igjen med en type brukere...

Har tidligere påpekt at diskusjon.no (Norges største forum?) har et form for effektivt prikkesystem moderatorene benytter seg av. Ble da forklart at det ikke kunne sammenlignes, da det er svært mange unge der som ikke klarer å oppføre seg. ;D

.Marcus

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2007
Antall liker
126
Noen ser ut til å tro at bransjeaktører jobber innen HiFi på grunn av pengene. ;D

De aller fleste av bransjeaktørene jobber i bransjen fordi de er entusiaster, på lik linje med den gjennomsnittlige aktive HFS-bruker. For å ta meg selv som et eksempel - jeg kunne fått mye bedre lønn andre steder enn Resonans - men jeg synes det er artig å holde på med hobbyen min i jobbsammenheng, selv om det overhodet ikke er relevant jobberfaring i forhold til utdanningen jeg tar.

Forslag om å kneble ytringsmulighetene til bransjeaktører synes jeg er fint lite gjennomtenkt, da flere av bransjeaktørene som frekventerer HFS er svært kunnskapsrike. Bx og Snickers er eksempler på bransjeaktører som direkte har hjulpet flere personer på forumet til å få en bedre lydopplevelse, både igjennom konkrete tips og selvutviklet utstyr som tar basis i målinger og kunnskap om frekvensgang, akustikk og hele lytteopplevelsen generelt. Nordenstam er et eksempel på en bransjeaktør som sitter inne på betydelig kunnskap innen signalprosessering, akustikk og mastering og deler på helt frivillig basis dette med alle oss relativt kunnskapsløse sjeler. De hever nok ingen lønn for å sitte og skrive side opp og side ned om hvordan fysikkens lover dikterer at ting fungerer i praksis - men de får pepper til maten ;)

Uten kunnskapsrike bransjeaktørers tilstedeværelse på dette forumet hadde det vært langt færre interessante tråder her inne, og med interessant mener jeg ikke bildetråder med dyrt og eksklusivt utstyr og hvor fantastisk det låter - men tråder hvor man kan lære mye om hva som skjer, hvorfor det skjer, hvordan det oppfattes, hvordan det utvikles, you name it.

Når jeg er inne på tema er jo Høvdingen også en bransjeaktør - så det hadde jo ikke vært et forum her i utgangspunktet. Lygren (Redigert fra Lyngen; Takk, Anonym) som drifter AVForum er vel forøvrig også en bransjeaktør. Hvilke andre store norske fora om hifi finnes? Driftes eventuelt noen av disse av privatpersoner uten tilknytning til bransjen?

Jeg er enig med det HåkonN skriver, og mener han har gode poenger. Etter å ha vært medlem av Diskusjon.no i lang tid må jeg si at det er en langt mer sivilisert tone blant brukerne der, selv om snittalderen nok er ganske mye lavere.

Jeg håper jeg har ordlagt meg forståelig - på tross av at jeg er svært søvnig og klar for køya 8)

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.180
Torget vurderinger
4
.Marcus skrev:
Når jeg er inne på tema er jo Høvdingen også en bransjeaktør - så det hadde jo ikke vært et forum her i utgangspunktet. Lyngen som drifter AVForum er vel forøvrig også en bransjeaktør. Hvilke andre store norske fora om hifi finnes? Driftes eventuelt noen av disse av privatpersoner uten tilknytning til bransjen?
Tror du blander Lygren og Lyngen 8)

EHED

Bransjeaktør
Ble medlem
15.03.2010
Antall liker
258
Sted
Nordby
Torget vurderinger
3
Kan jeg få skyte inn noen spørsmål her?

Jeg gjør det uansett:

Jeg var innom en tråd angående bassproblemer og det ble diskutert tiltak for å prøve å gjøre noe med bassen i 60-70Hz området.

Det kom inn et forslag på å sette inn noen grønne planter i stua for å få bukt med dette, og jeg avfeide kanskje vedkommende med litt ironi.

Jeg reagerer litt på slike innspill og føler at dette blir litt vranglære for de som ikke har noe erfaring der ute.

Blir jeg sett på som en useriøs bransjeaktør hvis jeg motsier noen på denne måten?

Hvor går eventuelt grensen for slike ting?

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.180
Torget vurderinger
4
H.R skrev:
EHED skrev:
Blir jeg sett på som en useriøs bransjeaktør hvis jeg motsier noen på denne måten?
I min bok - seriøs!
I min bok også.

Men kunnskapsforakt er et ganske utbredt fenomen her på forumet så jeg blir ikke forundret dersom noen er uenige.

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
For et utmerket innlegg.

Noen av de flinkeste og beste bidragsyterne her inne er noen av markedsaktørene. Bare ideen å nekte disse å delta er for meg absurd, men hvor ulikt vi ser på spørsmål som det reflekterer vel hvor stor spredning det i medlemsmassen. Noen tar anstøt veldig lett, ikke bare når det gjelder "latterliggjøring" og fornærmelser, men de gjør også marginale problemstillinger til eksistensielle moralske spørsmål. Disse kan, som et tenkt eksempel, være levende opptatt av om f.eks. Timc skal få lov til å være med å diskutere når han driver med akustikkonsultasjoner på si.
Andre gir mer faen i sånt og synes det meste er greit så lenge det bidras med noe underholdende eller klokt og man ikke prøver å svindle hverandre.
Jeg har etterhvert fått økende forståelse for moderatorenes slit. Mitt råd til dem er fortsatt det samme: Gi litt mer faen. Men de bestemmer selv.

.Marcus skrev:
De aller fleste av bransjeaktørene jobber i bransjen fordi de er entusiaster, på lik linje med den gjennomsnittlige aktive HFS-bruker. For å ta meg selv som et eksempel - jeg kunne fått mye bedre lønn andre steder enn Resonans - men jeg synes det er artig å holde på med hobbyen min i jobbsammenheng, selv om det overhodet ikke er relevant jobberfaring i forhold til utdanningen jeg tar.

Forslag om å kneble ytringsmulighetene til bransjeaktører synes jeg er fint lite gjennomtenkt, da flere av bransjeaktørene som frekventerer HFS er svært kunnskapsrike. Bx og Snickers er eksempler på bransjeaktører som direkte har hjulpet flere personer på forumet til å få en bedre lydopplevelse, både igjennom konkrete tips og selvutviklet utstyr som tar basis i målinger og kunnskap om frekvensgang, akustikk og hele lytteopplevelsen generelt. Nordenstam er et eksempel på en bransjeaktør som sitter inne på betydelig kunnskap innen signalprosessering, akustikk og mastering og deler på helt frivillig basis dette med alle oss relativt kunnskapsløse sjeler. De hever nok ingen lønn for å sitte og skrive side opp og side ned om hvordan fysikkens lover dikterer at ting fungerer i praksis - men de får pepper til maten ;)

Uten kunnskapsrike bransjeaktørers tilstedeværelse på dette forumet hadde det vært langt færre interessante tråder her inne, og med interessant mener jeg ikke bildetråder med dyrt og eksklusivt utstyr og hvor fantastisk det låter - men tråder hvor man kan lære mye om hva som skjer, hvorfor det skjer, hvordan det oppfattes, hvordan det utvikles, you name it.

Når jeg er inne på tema er jo Høvdingen også en bransjeaktør - så det hadde jo ikke vært et forum her i utgangspunktet. Lyngen som drifter AVForum er vel forøvrig også en bransjeaktør. Hvilke andre store norske fora om hifi finnes? Driftes eventuelt noen av disse av privatpersoner uten tilknytning til bransjen?

Jeg er enig med det HåkonN skriver, og mener han har gode poenger. Etter å ha vært medlem av Diskusjon.no i lang tid må jeg si at det er en langt mer sivilisert tone blant brukerne der, selv om snittalderen nok er ganske mye lavere.

Jeg håper jeg har ordlagt meg forståelig - på tross av at jeg er svært søvnig og klar for køya 8)

Finn M

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.09.2008
Antall liker
1.219
Torget vurderinger
6
Jeg for min del har ikke sagt at man skal forby bransjeaktører fra å delta i diskusjoner. Det tror jeg ikke noe på.
Men siden det står i nick'et at de er bransjeaktør er de dermed definert som en ressursperson, altså en vi andre i utgangspunktet ser opp til.
Og de skal ikke bare ta hensyn til egen anseelse, men også anseelsen til det firma de representerer.
Dermed må de trå forsiktigere enn oss andre. Altså ikke rote seg inn i meningsløse krangler og usakelige ordvekslinger.

Dette er ikke vanskelig i det hele tatt, man må bare lese egne innlegg et par ganger ekstra. Kanskje også ta en kopp kaffe og la innlegget ligge noen minutter og se om det tåler dagens lys før man poster.

Egentlig er dette et råd til alle og dette har vært oppe før. At egentlig ingen bør poste noe som man ikke kan stå inne for dersom man måtte stå frem med fullt navn og tilfeldigvis kom til å møte sin motdebatant på gata.... ;)

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.102
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Finn M skrev:
Jeg for min del har ikke sagt at man skal forby bransjeaktører fra å delta i diskusjoner. Det tror jeg ikke noe på.
Men siden det står i nick'et at de er bransjeaktør er de dermed definert som en ressursperson, altså en vi andre i utgangspunktet ser opp til.
Og de skal ikke bare ta hensyn til egen anseelse, men også anseelsen til det firma de representerer.
Dermed må de trå forsiktigere enn oss andre. Altså ikke rote seg inn i meningsløse krangler og usakelige ordvekslinger.

Dette er ikke vanskelig i det hele tatt, man må bare lese egne innlegg et par ganger ekstra. Kanskje også ta en kopp kaffe og la innlegget ligge noen minutter og se om det tåler dagens lys før man poster.
Mener heller ikke at de ikke kan delta. MEN; bare om forholder seg i henhold til det Finn her har skrevet.

Dette som en klargjøring.

.Marcus

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2007
Antall liker
126
Anonym skrev:
.Marcus skrev:
Tror du blander Lygren og Lyngen 8)
Beklager, måtte ta fra hukommelsen, og de små grå er ikke på lag i dag ;)

T

timc

Gjest
Finn M skrev:
Dette bør dere absolutt ikke gjøre. Ikke automatisk.
Ressursperson bør heller ikke blandes med bransjeaktør uten videre.

Finn M

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.09.2008
Antall liker
1.219
Torget vurderinger
6
Løsningen er da kanskje at for å få stempelet bransjeaktør så må man stå frem med fullt navn + firmanavn?
Det vil virke preventivt skulle en tro... ;)
Da vil man bli tatt mer seriøst også.

T

timc

Gjest
Finn M skrev:
Løsningen er da kanskje at for å få stempelet bransjeaktør så må man stå frem med fullt navn + firmanavn?
Det vil virke preventivt skulle en tro... ;)
Da vil man bli tatt mer seriøst også.
Skjønte ikke sammenhengen nå?

Tror neppe jeg hadde tatt f.eks BX mer eller mindre seriøst om han hadde navnet sitt som nick.

Selv har jeg jo halve navnet som nick. Nei har vanskelig for å se hensikten relatert til det jeg skrev i forriege post. Forutsetter at du svarte på min post nå.

.Marcus

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2007
Antall liker
126
Det ville gjerne virket like preventivt om alle forumets medlemmer måtte stå frem med fullt navn, men det er nå så.

Løsningsorientert synes jeg ikke det er.

T

timc

Gjest
.Marcus skrev:
Løsningsorientert synes jeg ikke det er.
Dersom det gjaldt alle så tror jeg kanskje det. Da måtte man stå skolerett til ansvar som person, og ikke bare som en "forumbruker".

.Marcus

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2007
Antall liker
126
Jo, men så er det risikoen forbundet med å stå frem med fullt navn på internett, med tanke på at flere her har anlegg til flere hundre tusen kroner - det var det jeg tenkte på :)

Z

Zomby_Woof

Gjest
Eeeehhh, bransjemerking... Er det ikke nok at vi er merket med en forklaring på hvordan vi er knyttet til bransjen? Som meg, 'jobber av og til hos Big Dipper'? Hva mer trenger dere? Fullt navn, adresse, hårfarge og skostørrelse? Hadde jeg holdt meg i skinnet hvis dere alle kjente min BMI? Blitt mer 'troverdig' hvis dere visste hvor jeg bor?

Helt ærlig synes jeg det er mer grunn til å bekymre seg om de bransjeaktørene som ikke merker seg som det. Høvdingen vet ikke hvem de er, og ingen av oss andre vet heller. Disse kan gi 'anbefalinger' motivert av hemmeligholdt egeninteresse. Dette er et problem.

T

timc

Gjest
.Marcus skrev:
Jo, men så er det risikoen forbundet med å stå frem med fullt navn på internett, med tanke på at flere her har anlegg til flere hundre tusen kroner - det var det jeg tenkte på :)
Den tar jeg. Det er faktisk høyrisikosport slik sett.

Selv bruker jeg størrelse 43 i sko. Sort hår, og importert.

JENO

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2003
Antall liker
1.397
Sted
Saksvik - Trøndelag
timc skrev:
Selv bruker jeg størrelse 43 i sko. Sort hår, og importert.
Og en forferdelig vestlandsdialekt om jeg ikke husker feil fra mine besøk hos Tonart. ;D

Jeg ville synes det var trist om bransjeaktører som spiller med åpne kort skulle legges bånd på. Det er kanskje ikke så rart, da det er de tekniske diskusjonene som interesserer meg mest. Det er jo fort gjort å sjekke hva de forskjellige bransjeaktørene har å selge, og med dette i bakhodet bør det ikke være så vanskelig å "filtrere" deres utsagn.

P

Parelius

Gjest
Jeg tror ikke vi skal gjøre det med bransjeaktører til noe stort poeng i det hele tatt. Det er færre enn få som anser dette som et problem. At de (=færre enn få) gir så mye lyd fra seg er ingen grunn til å tro at det er et problem for de fleste forumbrukere.

Edit: Rettet en liten mulig tvetydighet.

G

Gjestemedlem

Gjest
Det bør da være like stort rom for "bransjeaktører" som vanlige hifi-sivile å mene noe, krangle litt, gis rom for litt usakligheter og humor i blant og generelt få lov til å ytre seg som alle andre forummedlemmer.

Det eneste de bør være varsom med er å gå inn i diskusjoner omkring produkter der de selv tilbyr konkurrerende løsninger eller produkter. Utover det bør det være helt opp til dem selv hva de har lov til å mene, kommentere eller gi uttrykk for.

Eks. jobber man på Oslo Hi-fi Center eller Soundgarden bør man vegre seg for å delta i en av Edge trådene, men jobber man i en platebar, selger akkustikkplater eller radiorør på postordre.. så bør man stå fritt til å mene fritt og å si det man har på hjertet.

Ikke forstår jeg mye av denne paranoiaen omkring hemmelige aktører som kan snike seg til å gi et biasert råd eller vink i en eller annen tråd heller. Folk må heller lære seg å ikke ta alt de leser på et nettforum for god fisk. HFS er er ikke fri rettshjelp, men en plass der folk kan få hjelp eller tips hvis noen gidder å forbarme seg over dem.

V

vredensgnag

Gjest
Hvorfor skulle man ønske å utarme forumet ved å nekte bransjeaktører ytringsrett. Rar tanke. De er med på å gi substans til mange diskusjoner - om folk så var modne nok til å akseptere at det faktisk finnes ulike meninger om teknologi, så slapp man disse innspillene.

På HFS har vi meninger som spenner fra "musikk spilles best i rom med betongvegger" via "det er viktig å få akustikken på plass" til "rommet skal være fullstendig dødt og absorbere alt."

Og det er herlig. Mest mulig spennvidde, takk - og applaus til bransjeaktørene som lar kritikken prelle av og likevel byr på seg selv.

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Det ville være en fallit erklæring å nekte bransjeaktører muligheten til å diskutere/mene noe her inne på HFS ???

Er det ikke kunnskapen deres vi er ute etter, eller skal "vi" amatører ta over hele HFS :eek:

Z

Zomby_Woof

Gjest
Takk til alle som støtter min og andre 'bransjeaktørers' ytringfrihet.

Jeg sa det jeg mente i tråden om Edge. Jeg jobber i hifi-avdelingen til BD. Vi selger CD-spillere, bare så det er sagt.

Nå må jeg si at jeg ikke plages nevneverdig av dårlig samvittighet i denne saken. Der jeg mener noe om produkter vi selger, kommenterer jeg at jeg er knyttet til forhandler. Jeg holder ikke kjeft om produkter jeg foretrekker fremfor våre. Jeg har en CD-spiller fra Hegel/Soundgarden, platespiller fra VPI/Lyric, osv. Jeg startet Norsk audiofilt revolusjonsråd (vennetråd om Gradient som forhandles av PM Audio). Alle disse produktene har min helhjertede anbefaling. Noen av dem er valgt foran våre egne produkter, til tross for meget hyggelige rabatter. Personlige preferanser må få lov til å bestemme. Jeg mener det bør være lov, også for oss, å mene om egne og andres produkter.

Det rimelige kravet er kanskje at vi er åpne om egen bransjetilknytning når vi tillater oss å 'fremsnakke' vårt eget?

Paranoia i forhold til skjulte bransjeaktører er en overdrivelse. Det lider jeg ikke av, for å si det sånn. Men det er greit å ha i bakhodet at de finnes.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Min mening er at bransjeaktører kan delta på liklinje med alle andre medlemmer også i tråder som omhandler egne produkter. Hvis de er tydelig merket

ch

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.05.2007
Antall liker
1.621
Det hadde ikke gjort noe om tråder ble moderert noe mer for å holde tema on topic.
Bransjeaktører bør oppmuntres til å bidra.
Litt mer alminnelig høflighet hadde heller ikke gjort noe, men ellers er nå HFS ganske ok.

Salty Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2008
Antall liker
1.999
Sted
Hokksund
Torget vurderinger
3
Asbjørn skrev:
..........................................
Jeg har større problemer med "pygmies with spears", altså folk som ikke har noe å bidra med i det hele tatt, men som stadig prøver å gjøre potensielt interessante diskusjoner til nok en skyttergravskrig mellom "oss og dem", "lytting vs måling" og lignende avsporinger. Det, kombinert med betydelig underskudd på kontoen for alminnelig folkeskikk, fører ingensteds hen.
Enig.
Jeg håper at dette trenger gjennom hos spydbærerne.
Det har vært mange ganske utrivelige tråder her på HFS de siste ukene.

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Antall liker
14
Selvsagt må bransjeaktørene kunne delta på akkurat samme måte som legfolket. Får de ikke det så blir det knappest noe igjen av forumet enn sanseløs synsing fra ende til annen. For min del må de gjerne også få lov til å direkte kritisere andre aktørers produkter, så lenge det skjer med saklig faktainformasjon i hånd.

De det absolutt bør slås hardt ned på, er de som legger inn poengløse off-topic poster, åndssvake "vittigheter" og billig sarkasme ene og alene med det for øye å forsure og forkludre diskusjoner de ikke liker. Og, som Asbjørn sier, for å skape en skyttergravskrig der ingen nødvendigvis finnes. Om det er noe som ødelegger sentralen, så er det akkurat slikt.

F

fjellvåk

Gjest
Hvis jeg får lov til å ønske noe for forumet så er det at det hadde vært utrolig utviklende for HFS hvis flere av medlemmene som sitter stille på sidelinjen hadde deltatt i debattene, det er utrolig mye kunnskap der ute som ikke kommer frem her. Det er jo stort sett de samme, og etterhvert kjedelige, nickene som skriver i de aller fleste trådene uansett emne, jeg er for å si det rett ut dritlei de aller fleste av dem, de er brukt opp, rett og slett. Men jeg skjønner at folk ikke våger seg utpå for så å bli tråkka rett ned igjen av "seniorene", da holder man heller kjeft og spiller plater eller noe...

M

musicus

Gjest
ch skrev:
Det hadde ikke gjort noe om tråder ble moderert noe mer for å holde tema on topic.
Mitt lille ønske også, hvilket jeg tror ville bidratt til bedre inneklima på hfs og at de som har noe å bidra on topic ville fått frem sin mening uforstyrret, samt gjort det lettere å holde seg unna om man ikke har det...

mvh

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.445
Torget vurderinger
2
musicus skrev:
ch skrev:
Mitt lille ønske også, hvilket jeg tror ville bidratt til bedre inneklima på hfs og at de som har noe å bidra on topic ville fått frem sin mening uforstyrret, samt gjort det lettere å holde seg unna om man ikke har det...

mvh
Dette er jeg også enig i, og jeg har mange ganger tidligere forsøkt å frem dette poenget. Jeg ønsker ikke sensur av noen meninger, men at rett tema diskuteres på rett plass.

DAChild

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2004
Antall liker
120
Torget vurderinger
2
Moderering muss sein.
Når du har fått ansvar som moderator, så er det din egen følelse for ansvar som gjelder.
Dette er selvfølgelig subjektivt, og kan tolkes i alle retninger.
Cluet er å opparbeide seg en (tilhengerskare/kundekrets) som mener det samme som deg.
Ergo: Alt som blir skrevet i HFS må selvfølgelig taes med 7 klyper salt.
: etterpå må du drysse på på med eneda mer salt....
Poenget er at ingen har peiling på lyd lenger.
Løsningen for de med mye penger er : Ser tøft ut, og koster et par hundre tusen......

Topp Bunn