Drittråder og moderering.

mutz

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.01.2005
Antall liker
85
Torget vurderinger
1
Hvorfor ikke stenge disse stadig gjentakende trådene med en gang? Det å tro at "folk flest" skal ha gangsyn nok til å bedrive selvmoderering er naivt.

Forumet er langt mer interessant om man forene to fine ting. På den ene siden fakta som gjerne kan presenteres med både grafer og begrunnelser, og på den andre siden en mer personlig tilnærming.

Slik det er nå er svært mange tråder 100% ødelagt av off-topic og generell stillingskrig.

Jeg må beklage å si at jeg er begynnt å miste interessen for dette forumet.
Og jeg vet det er flere som tenker det samme.

Forumet er så uryddig pdd. at det verken er fugl eller fisk.
Stort sett alle trådene som vekker engasjement er drittråder som spinner over gjentakende tema. Jeg nevner i fleng; Edge, subjektivist kontra objektivist, placebo, kabler, vitenskapsforrakt, ja de fleste skjønner tegninga.
Man er i alle fall innom minst 10 forskjellige topic i disse trådene, og gjerne gjennom alle nevnt lengre opp. 2-3 stykker hopper av hovedtopicet og diskuterer seg imellom i et ny-startet UNDERtopic, men i den samme tråden. Andre igjen finner en hakkekylling å navngi, mens noen er opptatt med +1enere.

Jeg stemmer for en brattere moderering.

La meg ta et eksempel. Et annet forum jeg bruker er byggebolig.no. Dette er et forum som mange sveiper innom når de har en konkret problemstilling eller spørsmål rundt noe husrelatert. Det har en ganske streng moderering. Visst finnes det kranglefanter, bedrevitere og evneveike på dette forumet også, men det tillates ikke at disse "setter agendaen" for hele middagsselskapet.

Jeg er blitt moderert to ganger fordi jeg ikke var presis nok i spørsmålsstillingen. Man tillot ikke kjempetråder som spannt i alle retninger fikk jeg beskjed om.
Resultatet PGA denne modereringslinjen er et forum hvor det er lett å søke opp den informasjonen man vil ha. Og skal man bidra, må det være konstruktivt det også.

Nei Hifisentralen er blitt et gnåleforum for personer med markeringsbehov slik jeg ser det. Og moderatorene er livredde for å tråkke de største gnålebukkene på tærne. Det nytter ikke å håpe på folkeskikk på et internettforum. Man må tvinge det gjennom. Jeg anbefaler moderatorene å ta et møte på kammerset og diskutere om det er liv laga slik det er nå.

Håper de tar på seg Vikingehjelmen i stedet for de polstrede filttøflene.

TAS

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2007
Antall liker
2.057
Sted
Norge
Torget vurderinger
9
Støttes 110%

mvh,
tas

ØivindJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.07.2009
Antall liker
0
mutz skrev:
Slik det er nå er svært mange tråder 100% ødelagt av off-topic og generell stillingskrig.

Man er i alle fall innom minst 10 forskjellige topic i disse trådene,

Som du er inne på, kunne det kanskje være en grei rettningslinje at det åpningsinnlegget(og dermed tråden) handler om, skal respekteres i større grad.

I tråder om måledata har det vel vist seg å lite fruktbart å lage et rabalder om viktigheten av lytteinntrykk, og omvendt.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.286
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Gode poenger i denne tråden. Kjedsomligheten rundt gjentagelser begynner å bli påfallende i diskusjonens innehold og form for min del.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
støttes 110 eller 10%, ikke helt sikker. HFS er ikke noe som plutselig har blitt. HFS er noe som har vært ganske lenge nå på godt og vondt. Repetetive gnåletråder er dessverre noe vi brukerne ene og alene kan skyldes for, samtidig er det ikke sikkert at den siste kommuniststat er å foretrekke. Modsa peller allerede på ting de kanskje ikke burde gjøre, selvsagt helt subjektivt. Likevel skal sies at sentralen faktisk ble mer levelig for noen uker siden, og at sjefen sjøl tok et (upopulært?) grep som fikk enkelte til fortsatt å være her.
For min egen del satser jeg alle kort på fremtiden, og håper at HFS mkIII faktisk er revitaliserende. Er ikke alene om ha ting på lur til publisering, men gidder liksom ikke å brenne kruttet på en haltende gamp som snart ikke står seg til pølse engang. Kan bruke dagene til andre sysler.

mutz

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.01.2005
Antall liker
85
Torget vurderinger
1
ErosLoveking skrev:
støttes 110 eller 10%, ikke helt sikker. HFS er ikke noe som plutselig har blitt. HFS er noe som har vært ganske lenge nå på godt og vondt. Repetetive gnåletråder er dessverre noe vi brukerne ene og alene kan skyldes for, samtidig er det ikke sikkert at den siste kommuniststat er å foretrekke. Modsa peller allerede på ting de kanskje ikke burde gjøre, selvsagt helt subjektivt. Likevel skal sies at sentralen faktisk ble mer levelig for noen uker siden, og at sjefen sjøl tok et (upopulært?) grep som fikk enkelte til fortsatt å være her.
For min egen del satser jeg alle kort på fremtiden, og håper at HFS mkIII faktisk er revitaliserende. Er ikke alene om ha ting på lur til publisering, men gidder liksom ikke å brenne kruttet på en haltende gamp som snart ikke står seg til pølse engang. Kan bruke dagene til andre sysler.
Skal ikke være storforlangende jeg; det holder i lange baner at ALL off-topic blir lyst i bann. Hører man et kvidder om at man heller bør bruke pengene på glava på rull i en tråd som omhandler DACer burde redigeringsknappen pronte aktiveres.

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
5.339
Torget vurderinger
1
mutz skrev:
...
Skal ikke være storforlangende jeg; det holder i lange baner at ALL off-topic blir lyst i bann. Hører man et kvidder om at man heller bør bruke pengene på glava på rull i en tråd som omhandler DACer burde redigeringsknappen pronte aktiveres.
Det er flere tilfeller med tråder hvor trådstarter ønsker å «løse» et konkret «problem» og spør etter «erfaringer» innen «produktgrupper» som ikke adresserer problemet. I slike tilfeller må det vel være «tillatt» å gjøre oppmerksom å at andre tiltak muligens er mere målrettet? EQ eller kabel?

Forøvrig er jeg veldig ambivalent mht hele problemstillingen i åpningsinnlegget. Mye av det du problematiserer i åpningsinnlegget bidrar også til at HFS er et «levende» og «engasjerende» forum. At enkelte har høye kjepphester som ikke har blitt malt opp til kjepphestpølse er egentlig helt fint. Et større problem er en del «debattanter» som på «død og liv» skal pulverisere en hver diskusjon der de er «uenig» med endeløst sludder. Noen gneldre tråder er det verdt å holde liv i andre kan for min del fade ut. For andre kan det sikkert være omvendt. Uansett kan det være fornuftig å rasjonere sitt eget engasjement.

Jeg ønsker ikke et HFS hvor alle «konflikter» feies under teppet, hvor vår gjensidige bedagelighet er prioritet #1 - Skavlandversjonen av HFS får tommelen ned fra meg.

mvh
KJ

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Antall liker
44.506
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Personlig synes jeg nivået på alminnelig folkeskikk begynner å bli faretruende lavt. I flere potensielt interessante tråder utarter det til drittslenging og stillingskrig så fort at jeg ikke ser noe poeng i å poste noe. Det vil bare bli raljert med uansett. Jeg synes moderatorene kunne slå hardere ned på sånt, uansett hvem som kommer med det, og ikke bare ved å rydde i tråden for så å slippe spetaklet løs igjen, men ved å være lynraske med korte utestengelser, f eks 1 eller 2 uker for brudd på alminnelig folkeskikk. Se f eks på diyaudio's policy.

J

J.J

Gjest
Enig med TS.

Det burde være en selvfølge å svare TS oxo utover i tråden .. den går ofte ut på og diskutere om dem neste brukerne har rett eller ei. og ikke på det konkrete som TS spør om i det hele tatt.

Har sagt tidligere at det burde være flere mods enn det er nå ... så en får tatt brukere som "vil på ville veier" med en gang... FØR jeg må finne frem popcornet....

(blir litt mye noen ganger... ;D .....)

On Topic .... NOW

O

Oblivion

Gjest
Det som kan synes å være hovedproblemet er hva Høvdingen ønsker ut av dette forumet.

De med kunnskap som ville ha gitt verdifulle bidrag har enten forsvunnet fra forumet eller sluttet å poste.
Det er vel hovedsaklig to faktorer jeg tror spiller inn her:

1. Kommer noen med tekniske "On Topic" innlegg "tillates" det "Off Topic" forsøpling og sjikanering...
2. Gjengen som ikke har noe annet å bidra med enn kverulering, drittprat og negativitet ser ut til å ha "fullmakt" til både å starte unødvendige og ubruklige tråder (Off Topic emner utenfor Off Topic området og duplikat tråder), og det ser også ut til at de har "fullmakt" til å forsøple enhver tråd der noen prøver å være seriøse.

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.180
Torget vurderinger
4
Jeg er medlem på et forum omtrent uten moderering og det fungerer meget godt.

Vil ikke si det er noe problem men den største feilen med diskusjoner her på forumet er det at det har blitt vanlig å ta mannen istedenfor ballen. Det at en tråd sporer litt av ser jeg ikke på som farlig men det med personangrep og fanklubben som kommer etter med hver sin +1 er værre.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.569
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Synes dette er en interessant tråd og vi tar det 100% seriøst og til etteretning.

Det lille jeg vet om HFS3 vil gi oss større mulighet til å dele ut forskjellig form for "straff" på en helt annen måte enn nå - noe jeg tror vil hjelpe. Spesielt i de tilfeller der folk mener HFS er en rettighet og ikke et tilbud.

Noen erfaringer som moderator i noen år.

Prøver vi å holde en snill linje og se gjennom endel sleivspark så blir vi kjeftet på av en gruppe
Prøver vi å holde en streng linje så blir vi kjeftet på av en annen gruppe
Prøver vi å holde oss litt midt i mellom blir vi kjeftet på av begge grupper

Det er faktisk mer arbeid å argumentere for hvorfor vi må moderere/slette enn å faktisk gjøre jobben. Ikke uvanlig at spesielt de med lang fartstid klager på alt slikt

"buuhuu - jeg ble moderert og ikke han selv om han startet" ,
"synes dere gjør en dårlig jobb her inne",
"vurderer mitt medlemsskap om det er slik det skal være" etc.

Er også moderator på annet forum og har ingenting å gjøre der :) Det er jo bra.

Samtidig føler jeg kanskje det er bl.a. ekspertisen og den nære tilgjengeligheten til kompetanse på området HFS skal omhandle som faktisk gjør HFS mer interessant enn andre tilsvarende fora.

"Til lags åt alle kan ingen gjera" det er sikkert - og min personlige mening er at det må en klarere retning til på forumet. Tror de fleste er tjent med det.

Regelverk må omskrives, noen andre inndelinger enn det er nå, HFS3 med f.eks. prikkbelastning.

Så må folk også gå litt inn i seg selv. Det er jo der problemet ligger. Det er der kranglene starter - ikke ved en evt. moderasjon eller ikke. Den skal være der for å være et middel til å fikse/reparere selv om det i mange tilfeller faktisk skjer det motsatte når noen ikke er enig

Vi er på et internett fora - det er ikke et G8 møte. Vi diskuterer hifi og lyd - ikke krig og politikk (utenom OT).
Hvor alvorlig skal alt være? Om man løsner litt på sine egne prinsipper og går litt inn i oss selv - samtidig som vi prøver å danne et bilde av hvordan andre kan tolke oss så kanskje (merk kanskje) ting blir litt lettere?

Som sagt en viktig tråd i en ellers turbulent HFS tid.

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Villedende udokumenterte påstander fremsatt av bransjetilknyttede brukere bør moderers strengere.

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.180
Torget vurderinger
4
el_mariachi skrev:
Villedende udokumenterte påstander fremsatt av bransjetilknyttede brukere bør moderers strengere.
Det er vel ikke vanlig på forumet?

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Antall liker
18
Oblivion skrev:
Det som kan synes å være hovedproblemet er hva Høvdingen ønsker ut av dette forumet.

De med kunnskap som ville ha gitt verdifulle bidrag har enten forsvunnet fra forumet eller sluttet å poste.
Det er vel hovedsaklig to faktorer jeg tror spiller inn her:

1. Kommer noen med tekniske "On Topic" innlegg "tillates" det "Off Topic" forsøpling og sjikanering...
2. Gjengen som ikke har noe annet å bidra med enn kverulering, drittprat og negativitet ser ut til å ha "fullmakt" til både å starte unødvendige og ubruklige tråder (Off Topic emner utenfor Off Topic området og duplikat tråder), og det ser også ut til at de har "fullmakt" til å forsøple enhver tråd der noen prøver å være seriøse.

Enig. Ut fra navnet skuller vi anta at dette udiskutabelt er ment å være et forum for hifi & musikkinterresserte. Det bør kunne la seg gjøre å sette et sterkere fokus på dette og dermed heve kvaliteten på forumet.

Mvh. RS

Finn M

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.09.2008
Antall liker
1.219
Torget vurderinger
6
R.S. skrev:
Enig. Ut fra navnet skuller vi anta at dette udiskutabelt er ment å være et forum for hifi & musikkinterresserte. Det bør kunne la seg gjøre å sette et sterkere fokus på dette og dermed heve kvaliteten på forumet.

Mvh. RS
Helt enig RS. For meg kunne dette vært et forum helt uten Off-Topic. Det er jo interesse for hifi og musikk som burde samle oss her.

Lista bør absolutt legges høyere. Hvis det ikke allerede er for sent, mange resurspersoner har nok gått lei for lenge siden. Jeg for min del er svært sjelden inne i andre tråder enn de som omhandler tips til ny musikk eller Mitt Anlegg. Hvorfor? Fordi i disse trådene er det stort sett en positiv og fin tone fortsatt.

Krangler og drittslenging genererer kun negativ energi. Jeg forstår rett og slett ikke de som kaster bort tiden på slikt.

Det som har sjokkert meg mest siste par dagene er et par personer her på forumet som står oppført som bransjeaktører som nedlater seg til å bevege seg ned på samme nivå og komme med drittslenging og usakeligheter selv. Dersom man har et nick som det står Bransjeaktør under bør man bevisst holde en lavere profil og holde strammere tøyler for seg selv om hva man skriver. Man representerer et firma og det bør man hele tiden ha i bakhodet.
At en bransjeaktør bla slenger dritt og usakeligheter om en skribent i et Hifi-blad som har testet et av hans produkter virker svært lite tiltalende for oss utenforstående. Mildt sagt. Ikke dermed sagt at Bransjeaktører skal finne seg i hva som helst, men man må ikke falle ned på samme nivå som bermen.
Deter da bedre å sende en mail til moderator.

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.100
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Finn M skrev:
R.S. skrev:

Mvh. RS
Helt enig RS. For meg kunne dette vært et forum helt uten Off-Topic. Det er jo interesse for hifi og musikk som burde samle oss her.

Lista bør absolutt legges høyere. Hvis det ikke allerede er for sent, mange resurspersoner har nok gått lei for lenge siden. Jeg for min del er svært sjelden inne i andre tråder enn de som omhandler tips til ny musikk eller Mitt Anlegg. Hvorfor? Fordi i disse trådene er det stort sett en positiv og fin tone fortsatt.

Krangler og drittslenging genererer kun negativ energi. Jeg forstår rett og slett ikke de som kaster bort tiden på slikt.

Det som har sjokkert meg mest siste par dagene er et par personer her på forumet som står oppført som bransjeaktører som nedlater seg til å bevege seg ned på samme nivå og komme med drittslenging og usakeligheter selv. Dersom man har et nick som det står Bransjeaktør under bør man bevisst holde en lavere profil og holde strammere tøyler for seg selv om hva man skriver. Man representerer et firma og det bør man hele tiden ha i bakhodet.
At en bransjeaktør bla slenger dritt og usakeligheter om en skribent i et Hifi-blad som har testet et av hans produkter virker svært lite tiltalende for oss utenforstående. Mildt sagt.
Støttes fult ut!
Om bare moderatorne hadde forstått dette. Helt uhørt at man opplever at bransjeaktører opptrer slik de gjør.
Og enda mer uhørt at de som reagerer på bransjeaktørenes opptreden, er de som opplever å bli moderert.
Helt uhørt!

Ser lengre opp på siden her at en moderator "finner denn tråden interessant...."
La oss håpe det fører til større grad av folkeskikk, og at bransjeaktører får restriksjoner.

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.180
Torget vurderinger
4
Så lenge bransjeaktører ikke fremmer egne produkter er det vel ikke noen grunn til å gi de munnkurv i diskusjoner?

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.100
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Anonym skrev:
Så lenge bransjeaktører ikke fremmer egne produkter er det vel ikke noen grunn til å gi de munnkurv i diskusjoner?
Jo, når de henger ut andre produkter og når de opptrer på en nedverdigende måte overfor medlemmer med andre prioriteringer og synspunter. Enkelte av disse aktørene driver med latterliggjøring og uthenging- både av andre produkter og medlemmer som prioriterer anderledes enn det de mener er rett.

Slik skal vi ikke ha det her!

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Antall liker
9
Anonym skrev:
En bransjeaktør vil alltid fremme sine egne produkter ved å være aktiv på HFS.

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.100
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Brasse skrev:
Anonym skrev:
Godt sagt!
Egentlig burde ikke ha anledning til å delta i diskusjoner i det hele tatt. Til nød kunne de ha hatt tråder med produkt info.

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Brasse skrev:
Anonym skrev:
Det er vel ikke det store problemet, problemet oppstår når deres utsagn ikke kan verifiseres vha. målinger eller lignende.

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.100
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
el_mariachi skrev:
Brasse skrev:
Anonym skrev:
Det er vel ikke det store problemet, problemet oppstår når deres utsagn ikke kan verifiseres vha. målinger eller lignende.
Likevel uhørt at man risikerer å havne i krangel med bransjeaktører.

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Antall liker
44.506
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Problemet, slik jeg ser det, er fortsatt mangel på folkeskikk, enten vedkommende er bransjeaktør eller privatperson.

Jeg har fortsatt barn i skolen. Tenk dere at tonen og språkbruken i en del av trådene her inne hadde funnet sted mellom 11-åringene i skolegården i stedet for mellom presumptivt voksne mennesker på et nettforum. Det ville blitt alvorsprat med kontaktlærer, lapp med hjem, bekymringsmelding til skolens antimobbe-program og tema på neste foreldremøte. Helt seriøst. Slik vil jeg ikke ha det, hverken her eller i skolegården.

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.100
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
For å si det slik: tror neppe Jonas Gahr Støre hadde nedverdiget seg til å begynne en krangel her inne angående utenrikspolitikk. Og det ville raskt ført til at hans omdømme hadde tapt seg betraktelig.

Men, slipper jo å bry seg med å sjekke ut produktlinjen til Midgaard.
Går heller til seriøse aktører.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.569
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Nå legger jeg ikke merke til at bransjeaktører har skrevet noe negativt om noen i det hele tatt i denne tråden.
Alle tråder er ulike og bør behandles som en egen.
Kanskje det kan være en ide å ikke kaste den første steinen?

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.180
Torget vurderinger
4
Asbjørn skrev:
Problemet, slik jeg ser det, er fortsatt mangel på folkeskikk, enten vedkommende er bransjeaktør eller privatperson.

Jeg har fortsatt barn i skolen. Tenk dere at tonen og språkbruken i en del av trådene her inne hadde funnet sted mellom 11-åringene i skolegården i stedet for mellom presumptivt voksne mennesker på et nettforum. Det ville blitt alvorsprat med kontaktlærer, lapp med hjem, bekymringsmelding til skolens antimobbe-program og tema på neste foreldremøte. Helt seriøst. Slik vil jeg ikke ha det, hverken her eller i skolegården.
Godt skrevet, er helt enig med deg.

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.100
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
bambadoo skrev:
Nå legger jeg ikke merke til at bransjeaktører har skrevet noe negativt om noen i det hele tatt i denne tråden.
Alle tråder er ulike og bør behandles som en egen.
Kanskje det kan være en ide å ikke kaste den første steinen?
Det har da sannelig vært nok av eksempler i lang tid. På tide å ta en prinsippdiskusjon om bransjeaktørers opptreden.
Og de som har reagert, har blitt moderert.
Uhørt.

Og denne tråden er vel ment å omtale disse trådene og måten det blir moderert på.

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Antall liker
44.506
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Hvorfor irritere seg over bransjeaktører? Min erfaring er at det er enkelt å forholde seg til bransjeaktører. Du vet hvilke interesser de har, og det går alltid an å diskutere på et faglig grunnlag innenfor rammene av alminnelig folkeskikk. Hvis vedkommende viser seg å ikke kunne faget, vel, så vet vi det. Hvis de faglige synspunktene også viser seg å stemme forbløffende godt overens med hva vedkommende selger for tiden, så er ikke det mer enn hva man kunne forvente (men kanskje på kanten av reglementet her inne - og folk har blitt utestengt for dette før). I mange tilfeller finnes det mer enn en faglig begrunnet løsning, og da går det an å være enig om å være uenig. I en slik diskusjon er det den som hopper av skaftet først som har "tapt". I denne tråden er det ingen bransjeaktør å irritere seg på, så hvorfor begynne?

H.R

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2008
Antall liker
6.812
Sted
Jessheim | Ullensaker
Torget vurderinger
5
Synes også det legges for mye bånd på bransjeaktørene jeg da. Vil tro det er en del "ståmenn" som får sine innspill fra dem.
Ville være vesentlig ryddigere om de fikk diskutere litt friere så lenge de er lett identifiserbare og står det i profilen hvilke produkter samt firma de representerer så vil de alltid kunne gi gode innspill som vil gi forumet merverdi. Har heller ingenting i mot om de skryter av sine produkter offentlig, de vil måtte forsvare sine innspill rimelig godt uansett.

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.100
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Ville tro det hadde vært ryddigere om de hadde hatt rene info-tråder.

H.R

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2008
Antall liker
6.812
Sted
Jessheim | Ullensaker
Torget vurderinger
5
lars_erik skrev:
Klart det er ryddig med ren infotråder, men på den andre siden - når en tråd oppstår hvor det skal være så vil verdien av at bransjeaktørene for de representative trådenes deltakelse være berikende, uansett om det er kabler, dingser, høytalere eller presse.

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.100
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Enig i det, så lenge disse aktørene opptrer seriøst, og husker at de er nettopp det; aktører og IKKE privatpersoner.
Da får de drive ren info, og ikke delta i diskusjoner der de henger ut de som er uenige. Det er totalt useriøst, og burde ikke bli godtatt.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.423
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
lars_erik skrev:
Nei. Hifisentralen hadde vært en ennå større tåkeheim enn den er om vi ikke hadde hatt bransjeaktører som gadd poste her inne.

N

nb

Gjest
lars_erik skrev:
Enig i det, så lenge disse aktørene opptrer seriøst, og husker at de er nettopp det; aktører og IKKE privatpersoner.
Da får de drive ren info, og ikke delta i diskusjoner der de henger ut de som er uenige. Det er totalt useriøst, og burde ikke bli godtatt.
Hvorfor er det et større problem at en bransjeaktør er uenig med deg enn at hvilkensomhelst annen forumbruker er det?

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.100
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
nb skrev:
lars_erik skrev:
Hvorfor er det et større problem at en bransjeaktør er uenig med deg enn at hvilkensomhelst annen forumbruker er det?
Det har jeg forklart tidligere i tråden. Bare å lese. :)

H.R

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2008
Antall liker
6.812
Sted
Jessheim | Ullensaker
Torget vurderinger
5
lars_erik skrev:
Synes faktisk det er greitt om de som opptrer useriøst får lov til det. Bedre det en at vi skal finne det ut etter å ha handlet saker og ting fra dem ;D

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.100
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
H.R skrev:
lars_erik skrev:
Synes faktisk det er greitt om de som opptrer useriøst får lov til det. Bedre det en at vi skal finne det ut etter å ha handlet saker og ting fra dem ;D
Ja, man finner jo ut hvem som IKKE er seriøse aktører hvertfall ;)

Men noe særlig godt salgstriks kan det neppe være ::)

N

nb

Gjest
lars_erik skrev:
Det har jeg forklart tidligere i tråden. Bare å lese. :)
[/quote]

Jeg finner ikke noe annet enn at du tydligvis synest det er uhørt. Noen begrunnelse for hvorfor dette er så ille om det er bransjeaktører som er uenig med deg kan jeg derimot ikke finne.

H.R

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2008
Antall liker
6.812
Sted
Jessheim | Ullensaker
Torget vurderinger
5
lars_erik skrev:
Ja, man finner jo ut hvem som IKKE er seriøse aktører hvertfall ;)
Nettopp. Er ikke det en vinn situasjon for alle forbrukere da som ønsker nettopp å unngå dette?

Topp Bunn