Drillo stilen

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.681
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
HC skrev:
lars_erik skrev:
Hva har dette med at Norge under Drillo er bedre enn Nederland å gjøre.
Synd på Nederland.... :'(
Hvordan gikk det egentlig siste gang Drillo ledet Norge mot Nederland? Jeg synes å huske at et lag ble rundspilt og at det ikke var Nederland.
Siden du er så kritisk til Drillo....hvilke andre Norske landslagstrenere vil du trekke frem....?
Og siden du mener Drillo kun har oppnådd middelmådige resultater - kom gjenre med eksempler på trenere som har oppnådd gode resultater - ta også gjerne med norske klubbtrenere.....!

Mvh
OMF

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
lars_erik skrev:
Bt; trenger flere visdomsord her ;)
Hva er poenget med visdomsord til noen som ikke vil høre?
Ingen lag vinner alle kamper.
Som enkelte kanskje husker var New Zeland det eneste laget som ikke tapte en kamp i VM.

audionut

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.01.2005
Antall liker
0
lars_erik skrev:
Klarer du ikke å argumentere for egen hånd? Trenger du hjelp av noen til å kalle meddebanter for homofile? Herregud du er patetisk fyr.

audionut

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.01.2005
Antall liker
0
OMF skrev:
HC skrev:
lars_erik skrev:
Hvordan gikk det egentlig siste gang Drillo ledet Norge mot Nederland? Jeg synes å huske at et lag ble rundspilt og at det ikke var Nederland.
Siden du er så kritisk til Drillo....hvilke andre Norske landslagstrenere vil du trekke frem....?
Og siden du mener Drillo kun har oppnådd middelmådige resultater - kom gjenre med eksempler på trenere som har oppnådd gode resultater - ta også gjerne med norske klubbtrenere.....!

Mvh
OMF
OK, Drillo er den beste landslagstreneren i Norge, og hva så? Det er helt greit å drite i det norske landslaget selv om man er nordmann.
Så lenge spillematerialet er så dårlig at man må ty til møkkafotball for å vinne kamper, så bryr hele landslaget meg midt i ræva.

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.093
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
audionut skrev:
lars_erik skrev:
Klarer du ikke å argumentere for egen hånd? Trenger du hjelp av noen til å kalle meddebanter for homofile? Herregud du er patetisk fyr.
He,he ;D
Må ikke ta verden så alvorlig ;)

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Antall liker
3.308
Torget vurderinger
18
OMF skrev:
HC skrev:
lars_erik skrev:

Mvh
OMF
Vel, for å ta det siste først så var det ikke jeg som i utgangspunktet kalte resultatene middelmådige men internasjonalt sett har Drillo ikke oppnådd noe som er spesielt oppsiktsvekkende. I norsk landslaghistorie er han selvsagt stor men en mellomrunde i ett VM er ikke oppsiktsvekkende. Siden 1990 har for eksempel Danmark vunnet EM og Sverige har bronse fra både EM og VM.
Drillo har gjort det godt som norsk landslagstrener men la oss ikke ta helt av heller.

Andre norske landslagstrenere? Hvorfor skulle jeg trekke frem noen, de har alle mislyktes med landslaget uten at jeg ser hvorfor jeg skal betingelsesløst hylle andre gangs ansettelsen av Drillo av den grunn.
Fotballen til Drillos tiltaler meg ikke mer selv om landslaget spilte enda dårligere under Røste Fossen.

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.093
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
audionut skrev:
OK, Drillo er den beste landslagstreneren i Norge, og hva så? Det er helt greit å drite i det norske landslaget selv om man er nordmann.
Så lenge spillematerialet er så dårlig at man må ty til møkkafotball for å vinne kamper, så bryr hele landslaget meg midt i ræva.
Av en eller annen grunn virker det ikke slik ;)

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Antall liker
3.308
Torget vurderinger
18
BT skrev:
lars_erik skrev:
Ikke vil høre? JEG liker ikke måten Drillos spiller, hvorfor har du så store problemer med å akseptere det. Må JEG like Drillos?

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.093
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
HC skrev:
BT skrev:
lars_erik skrev:
Ikke vil høre? JEG liker ikke måten Drillos spiller, hvorfor har du så store problemer med å akseptere det. Må JEG like Drillos?
Neida, det må du ikke. Men det er fåfengt å prøve og overbevise oss som liker at landslaget vinner igjen, og temmelig sikkert kommer seg til et sluttspill.

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.681
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Vel - som de fleste andre områder så gjør man seg vel interessant ved å kritisere åpenbare sannheter.
Folk flest synes det er morsomt å vinne fotballkamper.

Drillo er en teoretiker og særing - og det faller nok mange tungt for hjertet at fotball som spill ikke er mer komplisert enn at det kan brytes ned i teori og innlærte driller og trekk. Man ønsker at fotball skal være magi - og at spillere som Zidane, Cantona, Beckham osv skal være trollmenn. Vel - de er trollmenn fordi motstanderen lar em få være det.....Drillo analyserer spillet før kampen og finner ut hvordan motstanderen bygger opp sitt spill - og stopper det. Magien er borte når heltene kommer til Ullevåll!

Jeg synes noe av det peneste som skjer på en fotballbane er når en kontring sitter som et skudd. Når ballen går raskeste vei over banen, når rykkene er nådeløse, og ballen sitter havner i nettet med kun noen få trekk. Når kontringen er så eksplosiv at motstanderen faktisk ikke har sjans selv om hver enkelt spiller faktisk yter sitt maksimale - momentumet i angrepet er for stort til at det kan stoppes! Motstanderen er rett og slett utspilt!

En uendelig rekke av småpasninger, støttepasninger og dragninger som før eller siden sliter uten motstanderen slik at de gjør en feil kan også være severdig, men på ingen "bedre" i mine øyne. også ved dette spillet så kommer målet og det flotte spillet i det øyeblikket alt klaffer - ballen går med få berøringer og hurtig vei mot mål....

Mvh
OMF

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Hvorfor skal Norge spille sambafotball som de ikke behersker, og tape når de kan spille Drillo-fotball og vinne kamper? Fotball handler vel ikke bare om ballbeherskelse og -teknikk, men også om å kjenne sine motstanderes sterke og svake sider, sitt eget lags sterke og svake sider, og det å forsøke og utnytte kunnskapen til egen vinning..eller?

Det skal bli interresant å følge landslaget - forhåpentligvis fortsatt under "Drillo"s ledelse. Jeg er temmelig sikker på at ratingen vil stige.

Mvh. VilhelmW

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Antall liker
3.308
Torget vurderinger
18
VilhelmW skrev:
Hvorfor skal Norge spille sambafotball som de ikke behersker, og tape når de kan spille Drillo-fotball og vinne kamper? Fotball handler vel ikke bare om ballbeherskelse og -teknikk, men også om å kjenne sine motstanderes sterke og svake sider, sitt eget lags sterke og svake sider, og det å forsøke og utnytte kunnskapen til egen vinning..eller?
Jeg vil at Norge skal spille sambafotball. Det vil ikke skje i dag eller i morgen men for at det en gang skal kunne skje så mener jeg man bør se i andre retninger enn Drillo. Det er liksom en opplest og vedtatt sannhet at Norge aldri noensinne vil kunne spille fotball som Nederland eller engang Danmark, hvorfor det?

V

villov

Gjest
Drillo oser av autoritet.
De som har opplevd han i virkeligheten kan kanskje skjønne hvorfor gutta spiller bedre, bare av respekt for sjefen.

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.093
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Ja,enig. Og det er så mye tullprat! rundt dette at det er helt utrolig! På 90-tallet tok Drillo oss gjennom en nasjonal festrus i 8 år. Det samme er i ferd med å gjennta seg. Etter et mellomspill med håpløse resultater. Også driver fult av bedre-vitere og klager over spillestil! ???

Altså,vi kommer fra Furet Værbit, med under 5mill innbyggere, og Drillo tok oss til verdenstoppen i en av verdens mest utbredte idretter, og er i ferd med å gjøre det igjen! Da skal man altså være nødt til å oppleve kommentarer og kritikk fra slike som Ålesund-treneren og andre. For ikke å snakke om Morten Pedersen i Dagbladet. Fantastisk :eek:

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Antall liker
1.257
Torget vurderinger
11
Eneste jeg vet er at det er litt morsomt å se landskamper med Norge i aksjon igjen,og det kan jeg ikke huske det har vert siden Drillo trente de sist.
Full landslagsarena mot Portugal,stor stemning og stort engasjement,og laget jobbet som galeislaver med hjertet utenpå drakten.
Drillo og Eggen på sokkel!!!

Drillostil? ,hva er for eksempel forskjelen i Drillos fotballfilosofi og mannen som vant CL i år og ble headhuntet for å gjøre det samme med Real Madrid ? Stort sett vil jeg påstå at Mourinho står for en mer defensiv filosofi enn Drillo.

N

nb

Gjest
Jeg var på Norge-Portugal på Ullevål, og det var en flott seanse med fullsatt stadion og god stemning. Det som imidlertid var litt påfallende var at Norges sjanser stort sett kommer som en følge av tilfeldigheter. Målet jobbes frem av Carew (med det er først og fremst en gigantisk tabbe av Portugals keeper). De andre større sjansene Norge har, kommer av at ballen ramler ned her i stendenfor der hvor den like gjerne kunne ha hvanet siden det ikke kom som følge av planlagte og kontrollerte angrep.

Drillo sa en gang på 90-tallet at det laget som har ballen felst ganger inne i motstanderens straffefelt som regel vinner fotballkamper. Da oppstår det kanskje noen halv- og helsjanser av tilfeldigheter som skissert og kanskje blir det endatil mål av det. Lag med større individuelle ferdigheter scorer gjerne mål etter flere presise trekk, men det deles ikke ut stilkarakterer i fotball, kun mål.

Moderne fotball handler også i stor grad om ikke å slippe inn mål, de fleste lag får noen sjanser i løpet av kampen, og holder man tett bakover er det tilstrekkelig å sette en av disse for å vinne.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Ikke alle tilfeldigheter er like tilfeldig...

audionut

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.01.2005
Antall liker
0
En ting er sikkert: Suksess kan man sjeldent motargumentere. Så lenge Drillo vinner, så har Drillo rett. Da spiller det lite rolle hva kritikerne måtte mene.

Suksess og reell fremgang for norsk fotball måles imidlertid både i form av det å gå dypt i store mesterskap, og i et generelt langtidsperspektiv. Den som lever får se.

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Antall liker
3.308
Torget vurderinger
18
Rune S skrev:
Drillostil? ,hva er for eksempel forskjelen i Drillos fotballfilosofi og mannen som vant CL i år og ble headhuntet for å gjøre det samme med Real Madrid ? Stort sett vil jeg påstå at Mourinho står for en mer defensiv filosofi enn Drillo.
Jeg ser på Mourinho litt på samme måte som jeg ser på Drillo. De er begge utvilsomt dyktige trenere som får resultater men er det morsomt å se på? Hell no
Drillo kan i stor grad unnskyldes da han ikke har de beste råvarene men å se så talentfulle spillere som Mourinho stort sett råder over spille en så kynisk og drepende kjedelig fotball er trist.

audionut

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.01.2005
Antall liker
0
Enig med HC. Tror Mourinho vil slite voldsomt i Spania hvis han ikke tilpasser seg spillekulturen der, spesielt når det gjelder en storklubb som Real Madrid. Media og fansen vil kaste seg over han som sultne ulver, der nede er de ikke fornøyd før de har vunnet alt som er å vinne, samtidig som det skal holdes på ballen og scores massevis av mål. Lukter fiasko for Mourinho, dette her.

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Antall liker
1.257
Torget vurderinger
11
HC skrev:
Jeg ser på Mourinho litt på samme måte som jeg ser på Drillo. De er begge utvilsomt dyktige trenere som får resultater men er det morsomt å se på? Hell no
Drillo kan i stor grad unnskyldes da han ikke har de beste råvarene men å se så talentfulle spillere som Mourinho stort sett råder over spille en så kynisk og drepende kjedelig fotball er trist.
Enig,men jeg synes faktisk Drillo er klart mer angrepsvillig og tar mer sjanser enn Mourinho.Drillo blir også mer underholdende å se på for min del siden det er Norge,klarer ikke helt å vere objektiv i den samenheng,men synes ivertfall det er mye mer interesant fotball under Drillo enn de som prøvde seg siden sist han trente landslaget.Kun Eggen jeg hadde foretrukket av trenere fremfor Drillo av de jeg kan se som kandidater til å trene Norge.
Samtidig synes jeg mange av topplagene i Europa spiller litt samme typen "defensiv trygghet numero uno" stilen som Mourinho står for,men jeg får håpe det blir mer in med litt Eggen stil i fremtiden ;D
Det hadde vert en drøm å få se Eggen som trener for et lag der han kunne plukke på øverste hylle av fotballspillere,det tror jeg kunne blitt et fyrverkeri av et offensivt lag!

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Mourinho?

2002 overraskende 4. plass med União de Leiria
2003 seriemesterskap, cupmesterskap og vinner av UEFA-cupen med FC Porto
2004 seriemesterskap og vinner av champions league etter 3-0 i finalen med FC Porto
2005 seriemesterskap med Chelsea, deres første på 50 år, samt ligacupmesterskap
2006 seriemesterskap med Chelsea etter 3-0 mot Man U i 3. siste kamp
2007 Tok ett års pause etter at Chelsea spilte 1-1 mot Rosenborg i CL
2009 seriemesterskap med Inter
2010 sere-, cup- og CL-mesterskap med Inter

Skikkelig kjedelig det der...
Ingen tvil om at han sliter med å tilpasse seg spillekulturer.

Morsomt med sambafotball dersom man ikke bryr seg om resultater. Ønsker man å vinne noe er det ingen vei utenom solid defensiv organisering. Med unntak av den norske serien vel og merke, men det er en helt annen historie.

audionut

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.01.2005
Antall liker
0
Det er ingen som har noe å utsette på Mourinhos merittliste, så spar oss for floskel.
Det gjenstår imidlertid å se om han kan få en klubb som Real Madrid til å spille på samme måte som Porto, Chelsea og Inter gjorde under hans ledelse.

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.093
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
BT skrev:
Mourinho?

2002 overraskende 4. plass med União de Leiria
2003 seriemesterskap, cupmesterskap og vinner av UEFA-cupen med FC Porto
2004 seriemesterskap og vinner av champions league etter 3-0 i finalen med FC Porto
2005 seriemesterskap med Chelsea, deres første på 50 år, samt ligacupmesterskap
2006 seriemesterskap med Chelsea etter 3-0 mot Man U i 3. siste kamp
2007 Tok ett års pause etter at Chelsea spilte 1-1 mot Rosenborg i CL
2009 seriemesterskap med Inter
2010 sere-, cup- og CL-mesterskap med Inter

Skikkelig kjedelig det der...
Ingen tvil om at han sliter med å tilpasse seg spillekulturer.

Morsomt med sambafotball dersom man ikke bryr seg om resultater. Ønsker man å vinne noe er det ingen vei utenom solid defensiv organisering. Med unntak av den norske serien vel og merke, men det er en helt annen historie.
Nok en gang ;D

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Jeg sparer dere for floskler like lite som Mourinho sparer dere for disiplinert forsvarsspill og dominans. 8)

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Er det noen som kan defensiv organisering for tiden så er det spaniolene. Det så vi ganske klart i VM. Motstanderne skapte nesten ingen ting. Ansettelsen av Mourinho viser bare at dette er noe de ønsker å fortsette med også i Real Madrid.

audionut

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.01.2005
Antall liker
0
BT skrev:

Hva har så Norge vunnet under Drillos harde deffensive organisering, da? ;D

audionut

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.01.2005
Antall liker
0
BT skrev:
Er det noen som kan defensiv organisering for tiden så er det spaniolene. Det så vi ganske klart i VM. Motstanderne skapte nesten ingen ting. Ansettelsen av Mourinho viser bare at dette er noe de ønsker å fortsette med også i Real Madrid.

Enda flere floskler. Enhver idiot skjønner da at det er viktig å holde tett bakover.
Forskjellen mellom Spania og Norge, er at Spanias grunnfilosofi er å holde på ballen, dytte den rundt med småspill og støttepasninger dersom nødvendig, og slite ut motstanderen ved å la dem løpe etter ballen.

Innelgget er redigert av bjornh, pga. brudd på Hifisentralens regel 1.

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.093
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
audionut skrev:
BT skrev:

Fotballkamper.
To kvalliker til VM.Ganske brukbart av lille Furet Værbitt :D

audionut

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.01.2005
Antall liker
0
lars_erik skrev:
audionut skrev:
BT skrev:

Fotballkamper.
To kvalliker til VM.Ganske brukbart av lille Furet Værbitt :D

Ja, du har rett, det er brukbart.

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.093
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Retter det til: fantastisk, strålende,enormt,grensesprengende,sensasjonelt osv.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
audionut skrev:
BT skrev:

Enda flere floskler. Enhver idiot skjønner da at det er viktig å holde tett bakover.
Forskjellen mellom Spania og Norge, er at Spanias grunnfilosofi er å holde på ballen, dytte den rundt med småspill og støttepasninger dersom nødvendig, og slite ut motstanderen ved å la dem løpe etter ballen.

Du får kose deg med småspill og støttepastninger derdu finner det. Jeg foretrekker raske gjennombrudd og mål.

Innlegget er redigert av bjornh i sammenheng med brudd på Hifisentralens regel 1.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
audionut skrev:
BT skrev:

VM-kvalifisering til VM 1994 og VM 1998. Begge endte med tap mot Italia, som hadde enda strammere defensiv organisering. I 94 røyk Norge som de fleste husker med like mange poeng som de andre algene i Pulja. At de sleit med varmen i Washington og New York var ikke så rart. Jeg sleit med den selv, og jeg var bare tilskuer.

Norge vant faktisk kvalifiseringen til 94 i pulje med lag som Nederland, England, Polen ogTyrika. Man kan selvfølgelig se på det som en kuriositet, men det er en prestasjon på høyde med å slå Portugal nå.

audionut

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.01.2005
Antall liker
0
lars_erik skrev:
Retter det til: fantastisk, strålende,enormt,grensesprengende,sensasjonelt osv.

;D
De adjektivene passer nok bedre til Uruguays semifinale 2010, Sveriges bronse 1994, Sør-Koreas semifinale 2002, Tyrkias bronse 2002, Hellas EM-gull 2004, Danmarks EM-gull i 1992, osv.

audionut

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.01.2005
Antall liker
0
BT skrev:
Du får kose deg med småspill og støttepastninger derdu finner det. Jeg foretrekker raske gjennombrudd og mål.

Jeg koser meg mest når småspill og balldominanse fører til seier. 8)

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.093
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Jeg for min del er en enkel sjel. Jeg koser meg når Norge vinner kamper. Og når Rekdal dummer seg ut, når Morten Pedersen framstår som den kunnskapsløse mannen han er og når Norge skal spille i EM 12 ;D Under Drillo ;)

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Antall liker
3.308
Torget vurderinger
18
audionut skrev:
BT skrev:

Jeg koser meg mest når småspill og balldominanse fører til seier. 8)
Nei det gjør du ikke, du koser deg med lange klareringer og forsvarsmur. Prøver du å si noe annet er du homo, bøy deg for kong Drillo og keiser Mourinho din feminine lille...

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.093
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Vi har blitt befengt med tenåringsfakter her :mad:
Det fins suporter-sider for slikt.