Drekka øl å handle plater på en snurr :)

Dr Dong

Æresmedlem
Ble medlem
23.01.2011
Antall liker
14.008
Sted
landskapet uten motstand
Torget vurderinger
1
Artig. Kjøpte nesten all vinylen min der mellom -77 og -86. Husker fremdeles første gang jeg hørte Dire Straits sin første der i lokalet. Den gikk rett inn!

Valfy

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2011
Antall liker
2.585
Torget vurderinger
30
Var innom der for noen uker siden sammen med samboeren. Dette var en lørdags kveld, så det var ganske folksomt. Drakk litt god øl mens de spilte Monster Magnet(!) for alle penga. Selve musikken blir dessverre streamet, men de plasserer et vinylcover av hva som blir spilt på veggen ved baren.

Alt i alt en meget hyggelig opplevelse. Blir ikke lenge til vi tar turen tilbake igjen. Jeg dro fornøyd hjem igjen med Thåström's Beväpna Dig Med Vingar på vinyl. Neste gang håper jeg på å handle litt mer. :)

Brummund

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.11.2007
Antall liker
326
Sted
Fredrikstad
Flott butikk, og mange minner fra studietiden i Bergen på 90-tallet ble vekket. Det var mye penger som forsvant på Garage og Apollon! Og den dag i dag er jeg en racer i flipper etter opplæring av de faste på Garage :)

Brummund

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.11.2007
Antall liker
326
Sted
Fredrikstad
Noen som husker det antikvariatet som jeg tror lå i Hollendergaten eller et annet smug mellom jernbanestasjonen og bryggen? Jeg mener det var tegneserier i første etasje og plater i kjelleren.

Ble medlem
12.03.2012
Antall liker
8.279
Sted
Laksevåg - Bergen
Hvis smuget går hele veien mellom jernbanestasjonen og Bryggen blir det jævla langt :) Holendergaten derimot, ligger i nærheten av Bryggen. En slags "snarvei" mellom Kong Oscarsgate og Korskirkeallmenning. Husker ikke noe antikvariat akkurat der, men det lå/ligger ett i Øvregaten, i nærheten av Fløibanens nedre stasjon.

Ble medlem
12.03.2012
Antall liker
8.279
Sted
Laksevåg - Bergen
Apollon ble åpnet i 1972. Har kjøpt mye vinyl der, helt tilbake fra den gang de var nyåpnet. Kaffe og øl kom vel i 2012. Har mye god drikke der gitt, og mye bra musikk fra et veldig dedikert og oppegående personale :)

Valfy

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2011
Antall liker
2.585
Torget vurderinger
30
Apollon ble åpnet i 1972. Har kjøpt mye vinyl der, helt tilbake fra den gang de var nyåpnet. Kaffe og øl kom vel i 2012. Har mye god drikke der gitt, og mye bra musikk fra et veldig dedikert og oppegående personale :)
For meg som ikke er noen enorm ølkjenner, så er nesten utvalget FOR stort, haha. Etter en par-tre besøk får man heldigvis smakt på mesteparten. Det går seg vel til etterhvert. :D

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Antall liker
10.644
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
Noen som husker det antikvariatet som jeg tror lå i Hollendergaten eller et annet smug mellom jernbanestasjonen og bryggen? Jeg mener det var tegneserier i første etasje og plater i kjelleren.
Husker veldig godt. Tvilsom sjappe for å si det mildt. Men har lagt igjen noen kroner der.

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
13.018
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Husker veldig godt. Tvilsom sjappe for å si det mildt. Men har lagt igjen noen kroner der.
Javisst. I lokalene til gamle Audioscan.

Brummund

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.11.2007
Antall liker
326
Sted
Fredrikstad
Der ja, stemmer! Takker!

Irriterer meg grønn den dag i dag på at jeg byttet en Fluke 12" mot noe ræl der. Men fant også store mengder New Order og Joy Division der, så det går vel opp i opp.

fry

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.10.2012
Antall liker
623
Torget vurderinger
10
Hollendergaten Antikvariat ? Tror denne sjappen hadde 2 eiere. Mener en drev med tegneseier på gateplan og platebutikken i kjelleren ble drevet av en annen.
Problemet med denne sjappa var at ALT lukta mugg, men det gir seg etter noen år. Har noen juveler i samlingen i dag derfra.

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
318
Torget vurderinger
3
Det var ganske ille ja. Skikkelig nasty kjellerlokale. Husker det lå høye bunker med usorterte cder på hele disken, men innehaveren, i enkelte kretser omtalt som "hollenderen", så ut til å vite hvor ting lå.

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Antall liker
3.186
Torget vurderinger
6
Drekka øl og bestille plater på en snurr kan en jo også gjøre hjemmefra:rolleyes: Funker stort sett ganske bra:cool:

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Antall liker
1.312
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
Det var ganske ille ja. Skikkelig nasty kjellerlokale. Husker det lå høye bunker med usorterte cder på hele disken, men innehaveren, i enkelte kretser omtalt som "hollenderen", så ut til å vite hvor ting lå.
Mange som har det slik, hjemme, på kontoret mm. De har fotografisk hukommelse og trenger ikke rydde for å finne ting. Vi andre rydder og finner det allikevel ikke :)

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Han som drev butikken i kjelleren var i alle fall fair. Jeg solgte noen samleobjekter til ham (bl.a. Junipher Greens Communications) og så prisene han satt dem ut for i hyllene, og det var ikke for stor profitt han tok for dem. Det vil kanskje bety at han gav meg en god pris for å ha godbitene synlig plassert.

Topp Bunn