Må jo si at det er et begrenset handlingsrom i denne drøftingsoppgaven. Skal du få noe ut av tilbakemeldingene må du si litt om hvordan dine BKS HT er i lydsignatur og om de er vanskelig å drive?? (Er det ikke 2-meter bånddiskant i disse HT, og hva krever det?)Baard skrev:Budsjett? +/- 10 000,-
Lurer på hvordan det ville blitt med mer muskler............. (ikke sikkert det er rette veien for meg; synes jo rør-lyden har en egen sjarm)
mvh
Proffen
Her er iallefall kommentarene fra Hi-FI News & Record Review, Juni 2000:
"The BKS 107 Supreme gave every indication of being easy to drive by compact quality amplifiers like the YBA Intégré a DT and Primare A30.1 or better..."
Uansett må du gjøre et valg om du fremdeles vil sitte med rør sjarmen eller om du er moden nok for: klar, ren, dynamisk og hardt slående transistortrinn.
Som 2M - har jeg gått fra rør (Copland) til transistor (Bryston) og lengter ikke tilbake!
(Spøk til side - men den store forskjellen mellom rør og transistor ligger i bass gjengivelsen. Et rør trinn kan aldri og jeg gjentar ALDRI matche et transistortrinn i dypbass)
[/quote]
Mine høytalere er "kun" 107 høye, og kan da følgelig ikke ha "2 meter bånddiskant"....
Ellers er de snille mot forsterkerne, med en følsomhet på 89/80 db/w/m og et basselement på "latterlige" 5 tommer. Bånddiskanten er vel ca 18 cd lang/høy. SLik det spiller pr idag, tror jeg at den største feilen jeg kan gjøre, er å gå over til et effekttrinn som låter for lyst.........
På den andre siden: få ss-oppsett jeg har hørt, makter å skape magien rør-baserte oppsett lager! IMO
mvh
Proffen