DP menigheten

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • northpole

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.11.2010
    Innlegg
    649
    Antall liker
    553
    Til dem som ville ha mer bilder så er dette det jeg har tilgjengelig akkurat nå.
    Har du flere bilder av "skjønnheten"? Hvordan ser den ut på baksiden?
    Med så entusiastiske ord kobler jeg selvfølgelig fra og tar en photoshoot minner om at denne er skreddersydd til eget behov og da ble det ikke montert rca ut.men det er satt av plass og er en enkel sak å montere hvis det skulle bli behov.skulle brukt bedre lys og kamera synes den ser bedre ut live
     

    Vedlegg

    aiso

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2010
    Innlegg
    1.520
    Antall liker
    4.292
    Sted
    Glåmdalen
    Torget vurderinger
    16
    Supert. Takk for bildene. Dette ser bra ut. Har lyst til å gjøre noe tilsvarende med min 2.2.
     

    aiso

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2010
    Innlegg
    1.520
    Antall liker
    4.292
    Sted
    Glåmdalen
    Torget vurderinger
    16
    Men det er vel en del jobbing med flytting av div kontakter, bore hull mm?
     

    northpole

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.11.2010
    Innlegg
    649
    Antall liker
    553
    Men det er vel en del jobbing med flytting av div kontakter, bore hull mm?
    Ja det er det.Skal jo helst se pent ut og være vellfungerende på alle måter.blir selvfølgelig noe lodding også.bør være gjennomtenkt og er nødvendigvis ikke en fordel om du tenker å selge en gang,
     
    Sist redigert:

    jaeger

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.10.2012
    Innlegg
    116
    Antall liker
    33
    Er det noen på østlandet som er flinke til å skru disse forsterkerne? Vurderer kjøp, men mulighetene for service må også tas i betraktning
     

    RJEL

    Servicemann
    Ble medlem
    30.04.2004
    Innlegg
    2.131
    Antall liker
    1.417
    Torget vurderinger
    4
    Nu som jeg måtte spesial bestille 5 stk. trafoer fra Noratel p.g.a at en brummet i en A1s
    Håper det IKKE er samme trafoene.....

    edit : Gudskjelov, trafoene var til noe gammelt skrap og ikke til A1 :)
     

    Skipnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    2.570
    Antall liker
    1.299
    Sted
    Oslo
    Hei. Noen her som har prøvd Audio Research DSPre sammen med dp a1??
     

    fraiser

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2011
    Innlegg
    363
    Antall liker
    210
    Torget vurderinger
    10
    Nu som jeg måtte spesial bestille 5 stk. trafoer fra Noratel p.g.a at en brummet i en A1s
    Håper det IKKE er samme trafoene.....

    edit : Gudskjelov, trafoene var til noe gammelt skrap og ikke til A1 :)
    Min gamle A1 brummet også,samt dpa 600 duret fryktelig også.. Men pa 402 , no1 mk1 og mk2 var dønn stille...
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.138
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Da er den siste mohikaner tilbake hos far etter reise med Bring tur/retur Bodø med innlagt SPA opphold hos RJEL. Et forebyggende besøk dette. Intet galt, men greit å skifte softstart av forebyggende hensyn.
    FEF0D1D2-A3C5-455B-A08F-BCB01124BBC4.jpg
     

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.623
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Sunndalsøra
    Hei. Noen her som har prøvd Audio Research DSPre sammen med dp a1??
    Har en kamerat som har brukt AR ref 5 pre på A1. Det gikk vist bra det. Nå har han kjøpt noen AR mono effektrinn og hele Dp settet er parkert til ubestemt tid. Han sier at AR er mere "live" enn Dp:) Men han har allerede hatt uskifting av komponenter på AR trinnene:confused: noe som ikke hørs å bra ut. mvh Motorhome
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.138
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Mer distortion kan subjektivt oppleves mer live med større rom og perspektiv.
     

    Todani

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.05.2009
    Innlegg
    1.150
    Antall liker
    2.075
    Hvis DP-settet er parkert på ubestemt tid er det vel ingen grunn til å sitte på det? Menigheten ville sette pris på å få det lagt ut på Torget her.
     

    MartinSandvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Innlegg
    763
    Antall liker
    452
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    Hei. Noen her som har prøvd Audio Research DSPre sammen med dp a1??
    Har en kamerat som har brukt AR ref 5 pre på A1. Det gikk vist bra det. Nå har han kjøpt noen AR mono effektrinn og hele Dp settet er parkert til ubestemt tid. Han sier at AR er mere "live" enn Dp:) Men han har allerede hatt uskifting av komponenter på AR trinnene:confused: noe som ikke hørs å bra ut. mvh Motorhome
    Hadde selv ref5 og A1b tidligere.
    Funka lydmessig veldig godt sammen!

    Slet litt med gain, spesielt fra cd (hadde en emc1up den gangen som er litt heit ut).
    Måtte sette A1b til low setting på inngangen for å få noe som helst utslag på volumkontrollen.

    Prøvde A1b i ett system med Ref5SE og DCS cd, ingen gain problemer der.

    DSPre er vel en SS greie, så kan ikke si 100% hvordan det vil låte. Men rørpre fra AR spiller ihvertfall godt sammen med DP effekt.

    --
    Martin Sandvik
     

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.623
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Sunndalsøra
    Hvis DP-settet er parkert på ubestemt tid er det vel ingen grunn til å sitte på det? Menigheten ville sette pris på å få det lagt ut på Torget her.
    Jeg skal prøve få han overtalt til å selge til dem som vil ta godt vare på Dp settet. Samtidig må han prøve å få solgt det til en fornuftig pris. Sånn at det ikke blir som på ebay, hvor prisene har begynt å bli skyhøye. Kan bare se på JBL, hvor prisene har dobblet seg siden jeg sist kjøpte der.
     

    Todani

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.05.2009
    Innlegg
    1.150
    Antall liker
    2.075
    En av de aller siste DP'ene dette. Produsert oktober 2008. Har også større trafo enn de fleste A1S EBW og veier derfor 37,8 kilo og ikke rett over 30 kilo.

    Vis vedlegget 514548 Vis vedlegget 514549
    Det der var jeg ikke klar over, Final. Jeg kjøpte en A1S av Leif i 2009 og en i 2010 (den aller siste ladningen på fem eller seks forsterkere, Morty kjøpte også fra den), men jeg tror ikke disse er så tunge. Uansett var disse produsert mye tidligere. De ble tatt ut fra lageret og "hotrodda" til 1SEBW av Leif.
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.671
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Hvis DP-settet er parkert på ubestemt tid er det vel ingen grunn til å sitte på det? Menigheten ville sette pris på å få det lagt ut på Torget her.
    Jeg skal prøve få han overtalt til å selge til dem som vil ta godt vare på Dp settet. Samtidig må han prøve å få solgt det til en fornuftig pris. Sånn at det ikke blir som på ebay, hvor prisene har begynt å bli skyhøye. Kan bare se på JBL, hvor prisene har dobblet seg siden jeg sist kjøpte der.
    Hvilke dp produkter er det snakk om?
    Jeg har ledigplass i rack’et!
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.267
    Antall liker
    11.007
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Praktisk spørsmål til menigheten:
    Jeg ønsker å kolbe mine C1B/A1B til en SVS sub som bare har RCA signal inn.
    Samme spørsmål gjelder egentlig hodetelefonforsterker også, den står ubrukt.
    Jeg må ha dette på forsterkersiden, for å få med både DAC, RIAA og andre kilder.

    Min forrige balanserte pre hadde RCA pre out i tillegg, det funket, men DP er gjennomført XLR.

    Det finnes XLR splittere i salg, men vil det fungere mellom pre og effekt?
    Andre tips?
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.446
    Antall liker
    2.630
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Praktisk spørsmål til menigheten:
    Jeg ønsker å kolbe mine C1B/A1B til en SVS sub som bare har RCA signal inn.
    Samme spørsmål gjelder egentlig hodetelefonforsterker også, den står ubrukt.
    Jeg må ha dette på forsterkersiden, for å få med både DAC, RIAA og andre kilder.

    Min forrige balanserte pre hadde RCA pre out i tillegg, det funket, men DP er gjennomført XLR.

    Det finnes XLR splittere i salg, men vil det fungere mellom pre og effekt?
    Andre tips?
    Har ikke et perfekt forslag for headamp'n din.. men for å koble på sub, vil en slik funke.. (bruke bypass utgangene på effektrinnet);
    https://www.lsound.no/products/neutrik-rca-hun-til-xlr-han-xlr-adapter

    Alternativt er å trekke et sett ht-kabler til sub fra effektrinn, hvis sub'n har mulighet for det... (noen produsenter sverger til denne løsningen, uten at jeg skal ha noen formening om det)
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.267
    Antall liker
    11.007
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Silly me. Glemte helt at DPen har bypass på effekttrinnet. Lenge siden jeg så den bakfra :)
    Takk !

    Gjelder en SVS sub, eller kanskje to, som skal ta seg av 16-30 Hz
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.671
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    hehe . Da har jeg rota med navnet :)
    Ikke så lett da det har vært flere hjelpsomme entusiaster med på å få denne handelen gjenomført. RoDa som er kompis med min kompis kaap har avhentet utstyret. Men til slutt skal det gi fult hus i benken, og om alt da fungerer som det skal kommer Classe ssp 800 for salg. Er lett å se at det kommer til å passe inne her ;)
    IMG_0535.jpg
     

    nistad

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.04.2002
    Innlegg
    168
    Antall liker
    9
    Oj, oj, oj. Har hatt en DP DAC 8.0 liggende og har rota rundt med masse PC-baserte greier i årevis. Koblet den opp i går med DP-A1, Parasound Halo P5, Audio Physics Virgo 2 AP/SUB - og en Pioneer DV868avi SACD/DVD-spiller som drivverk - og fikk sjokk. Så sykt bra den DAC-en spiller. Musikk rett og slett - med et perspektiv jeg hadde glemt var mulig. Den DACen har absolutt ikke gått ut på dato og har fra nå av fått æresmedalje og hedersplass!
     

    arildji

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.11.2004
    Innlegg
    91
    Antall liker
    12
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    4
    Oj, oj, oj. Har hatt en DP DAC 8.0 liggende og har rota rundt med masse PC-baserte greier i årevis. Koblet den opp i går med DP-A1, Parasound Halo P5, Audio Physics Virgo 2 AP/SUB - og en Pioneer DV868avi SACD/DVD-spiller som drivverk - og fikk sjokk. Så sykt bra den DAC-en spiller. Musikk rett og slett - med et perspektiv jeg hadde glemt var mulig. Den DACen har absolutt ikke gått ut på dato og har fra nå av fått æresmedalje og hedersplass!
    Støttes fullt ut! Jeg var heldig og fikk slått kloa i en DP DAC 8.0 for noen uker siden. Har også siste skrik av D/A-konverter fra Benchmark (DAC 3 HGC), og denne gjør sikkert en perfekt jobb rent teknisk. Men med DP DAC'en låt det bare utvetydig mer engasjerende, åpent og (subjektivt??) dynamisk. DP DAC 8.0 har fått fast plass i anlegget fra nå av!
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Oj, oj, oj. Har hatt en DP DAC 8.0 liggende og har rota rundt med masse PC-baserte greier i årevis. Koblet den opp i går med DP-A1, Parasound Halo P5, Audio Physics Virgo 2 AP/SUB - og en Pioneer DV868avi SACD/DVD-spiller som drivverk - og fikk sjokk. Så sykt bra den DAC-en spiller. Musikk rett og slett - med et perspektiv jeg hadde glemt var mulig. Den DACen har absolutt ikke gått ut på dato og har fra nå av fått æresmedalje og hedersplass!
    Støttes fullt ut! Jeg var heldig og fikk slått kloa i en DP DAC 8.0 for noen uker siden. Har også siste skrik av D/A-konverter fra Benchmark (DAC 3 HGC), og denne gjør sikkert en perfekt jobb rent teknisk. Men med DP DAC'en låt det bare utvetydig mer engasjerende, åpent og (subjektivt??) dynamisk. DP DAC 8.0 har fått fast plass i anlegget fra nå av!
    Jøss, er det sant? Well, er det sikkert :) Uansett; artig å høre tilbakemeldinger som dette her. Forteller mer og mer at godt gammelt håndverk ikke umiddelbart erstatte av "nye & hotte dingsebokser" av forskjellig art. Men, det som gjør disse DP DAC'ene så bra, skulle vært morsomt å hørt parret med siste generasjon av den digitale biten.
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.446
    Antall liker
    2.630
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Oj, oj, oj. Har hatt en DP DAC 8.0 liggende og har rota rundt med masse PC-baserte greier i årevis. Koblet den opp i går med DP-A1, Parasound Halo P5, Audio Physics Virgo 2 AP/SUB - og en Pioneer DV868avi SACD/DVD-spiller som drivverk - og fikk sjokk. Så sykt bra den DAC-en spiller. Musikk rett og slett - med et perspektiv jeg hadde glemt var mulig. Den DACen har absolutt ikke gått ut på dato og har fra nå av fått æresmedalje og hedersplass!
    Støttes fullt ut! Jeg var heldig og fikk slått kloa i en DP DAC 8.0 for noen uker siden. Har også siste skrik av D/A-konverter fra Benchmark (DAC 3 HGC), og denne gjør sikkert en perfekt jobb rent teknisk. Men med DP DAC'en låt det bare utvetydig mer engasjerende, åpent og (subjektivt??) dynamisk. DP DAC 8.0 har fått fast plass i anlegget fra nå av!
    Jøss, er det sant? Well, er det sikkert :) Uansett; artig å høre tilbakemeldinger som dette her. Forteller mer og mer at godt gammelt håndverk ikke umiddelbart erstatte av "nye & hotte dingsebokser" av forskjellig art. Men, det som gjør disse DP DAC'ene så bra, skulle vært morsomt å hørt parret med siste generasjon av den digitale biten.
    Ja, føler det faktisk er litt greit at flere enn jeg som hører det samme som meg... "Jo flere vi er sammen... " :)

    Hvis jeg får muligheten til å invitere en jeg kjenner til (snakka med han et par ganger), som besitter en av de store ikonene i dac markedet pr dd, PSaudio Directstream til 75.000(der omkring??)... den har jeg veldig lyst til å få på besøk og kjøre en head-to-head lyttetest... Men når jeg krysser veien med eieren av denne dac'n er derimot noe usikkert...
     

    Ru-arnt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    573
    Antall liker
    723
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    4
    Oj, oj, oj. Har hatt en DP DAC 8.0 liggende og har rota rundt med masse PC-baserte greier i årevis. Koblet den opp i går med DP-A1, Parasound Halo P5, Audio Physics Virgo 2 AP/SUB - og en Pioneer DV868avi SACD/DVD-spiller som drivverk - og fikk sjokk. Så sykt bra den DAC-en spiller. Musikk rett og slett - med et perspektiv jeg hadde glemt var mulig. Den DACen har absolutt ikke gått ut på dato og har fra nå av fått æresmedalje og hedersplass!
    Støttes fullt ut! Jeg var heldig og fikk slått kloa i en DP DAC 8.0 for noen uker siden. Har også siste skrik av D/A-konverter fra Benchmark (DAC 3 HGC), og denne gjør sikkert en perfekt jobb rent teknisk. Men med DP DAC'en låt det bare utvetydig mer engasjerende, åpent og (subjektivt??) dynamisk. DP DAC 8.0 har fått fast plass i anlegget fra nå av!
    Jøss, er det sant? Well, er det sikkert :) Uansett; artig å høre tilbakemeldinger som dette her. Forteller mer og mer at godt gammelt håndverk ikke umiddelbart erstatte av "nye & hotte dingsebokser" av forskjellig art. Men, det som gjør disse DP DAC'ene så bra, skulle vært morsomt å hørt parret med siste generasjon av den digitale biten.
    Ja, føler det faktisk er litt greit at flere enn jeg som hører det samme som meg... "Jo flere vi er sammen... " :)

    Hvis jeg får muligheten til å invitere en jeg kjenner til (snakka med han et par ganger), som besitter en av de store ikonene i dac markedet pr dd, PSaudio Directstream til 75.000(der omkring??)... den har jeg veldig lyst til å få på besøk og kjøre en head-to-head lyttetest... Men når jeg krysser veien med eieren av denne dac'n er derimot noe usikkert...
    Det har vært spennende med en slik test, håper dere får mulighet til å gjennomføre den :)
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.958
    Jeg håper du får til dette i romjulen Kaap.
    Det hadde virkelig vært interessant å kjøre en "shoot out" med PS Audio, Bricasti, dCs etc og den aldrene DP DAC 8.0/8.01 mhp hva som låter mest musikalsk i ens ører når kjente toner gjengis. Trærne vokser fremdeles ikke inn i himmelen, men sannelig er den gode gamle DP DACen min engasjerende, musikalsk og svært så dynamisk. Pussig :rolleyes:
    DACen i min integrerte slede låter lettere klinisk og kjølig med et anstrøk av digital gjengivelse. Ikke himmelropende forskjeller, men tydelig detekterbart for en kresen avtagende hørsel :cool:

    Det nærmeste jeg kommer arvtager er Ypsilon sin DAC100.
    Det skal innrømmes at det er lett å få kjetterske tanker av Ypsilon sin CD/DAC combo :rolleyes:
     
    Sist redigert:

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.623
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Sunndalsøra
    Det er morsomt å høre at Dp Dac 8 fremdeles er like attraktiv nå, selv om den begynner å bli ''gammeldags'':) og med en lavere samplingfrekvens en dagens modern DAC's . Det er helt klart at det er selve analog delen som har den største betyning for den ''musikalske'' følelsen enkelte har for denne Dp DAC'en. Leif Ernstsen har og hadde et godt gehør for hvordan det skal lyde. Det er også derfor hans lydprodukter er så etterspurt på bruktmarkedet. Husket bare når jeg så en A1 effektforsterker som var lagt ut for salg tidlig på dagen, før enkelte interesserte var ferdig for dagen. Jeg hadde fri og var snar og ringte tvert!
    Hvis en Dp DAC blir til salgs, så får jeg gjøre et nytt forsøk:D
     
    Sist redigert:

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.671
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Motorhome - Da er det bare å slå til, det ligger en på brukten nå ;D
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.138
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Den på brukte er batteridrevet og ikke original.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Jøss, er det sant? Well, er det sikkert :) Uansett; artig å høre tilbakemeldinger som dette her. Forteller mer og mer at godt gammelt håndverk ikke umiddelbart erstatte av "nye & hotte dingsebokser" av forskjellig art. Men, det som gjør disse DP DAC'ene så bra, skulle vært morsomt å hørt parret med siste generasjon av den digitale biten.
    Ja, føler det faktisk er litt greit at flere enn jeg som hører det samme som meg... "Jo flere vi er sammen... " :)

    Hvis jeg får muligheten til å invitere en jeg kjenner til (snakka med han et par ganger), som besitter en av de store ikonene i dac markedet pr dd, PSaudio Directstream til 75.000(der omkring??)... den har jeg veldig lyst til å få på besøk og kjøre en head-to-head lyttetest... Men når jeg krysser veien med eieren av denne dac'n er derimot noe usikkert...
    Det har vært spennende med en slik test, håper dere får mulighet til å gjennomføre den :)
    Husk å sette opp DS med Snowmass OS.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn