DP menigheten

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• helge fylla

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    69
    Sted
    hemnesberget, 4 mil sør for mo i rana.
    Hvil i fred Leif M. P. Erntsen!
    Jeg var så heldig å få treffe deg og din kone en gang i 1998 må det muligens ha vært. Min DPA 5.5 skulle få oppgradering. Jeg hadde kjørt hele natten fra Stavanger til Kjeller. Var takknemlig for å ha funnet frem til hans bolig. Jeg fikk varm mottakelse. Kaffe og frokost. Det var vinter, og en høvelig snøskuffe ble brukt til å traktere 58 kg. forsterker. Ryggen hans var sliten.

Det fantastiske med Leifs produkter, gjeldende for min egen - den virker og er i topp form også i dag. Kvalitet tvers igjennom. Krefter og lydkvalitet i svært høy klasse. Rune Juul har hatt service på den. Den er superfin og med modell nr. 001

Norsk historie verdt å ta vare på!🇧🇻

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    4.219
    Torget vurderinger
    31
    Jeg sitter og skriver på en artikkel om Leif Erntsen til Stereo+. Jeg vet det fantes en oversikt over samtlige DP-produkter på en nettside tidligere, men nå klarer jeg ikke å google meg fram til den.

Er det noen som kan hjelpe meg?

Roy

Todani

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.05.2009
    Antall liker
    1.006
    Bambadoo viser til Menighetens side, altså Kais side. Kosestoff fra ende til annen.

Sist redigert:

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    4.219
    Torget vurderinger
    31
    Takker og bukker.

Er det noen av dere som vet hvorfor DP ble solgt til EC i 2007?

Roy

Final

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Antall liker
    4.148
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Jeg sitter og skriver på en artikkel om Leif Erntsen til Stereo+. Jeg vet det fantes en oversikt over samtlige DP-produkter på en nettside tidligere, men nå klarer jeg ikke å google meg fram til den.

Er det noen som kan hjelpe meg?

Roy
    Gleder meg til å lese artikkelen.

RJEL

Servicemann
    Ble medlem
    30.04.2004
    Antall liker
    1.114
    Torget vurderinger
    4
    Takker og bukker.

Er det noen av dere som vet hvorfor DP ble solgt til EC i 2007?

Roy
    Hvorfor ?
    Leif ble pensjonist, ingen til å overta staffetpinnen og han håpa han skulle få noen kroner.
    EC inngikk avtale at han skulle få noen prosent av salget.
    Men EC produserte og solgte fint lite. De klistra "EC" på fronten på varelageret til Leif. Så ble det ikke mere.

GSAHarald

Medlem
    Ble medlem
    20.11.2007
    Antall liker
    52
    Sted
    Tau
    Hvil i fred Leif M. P. Erntsen!
    Jeg var så heldig å få treffe deg og din kone en gang i 1998 må det muligens ha vært. Min DPA 6.5 skulle få oppgradering. Jeg hadde kjørt hele natten fra Stavanger til Kjeller. Var takknemlig for å ha funnet frem til hans bolig. Jeg fikk varm mottakelse. Kaffe og frokost. Det var vinter, og en høvelig snøskuffe ble brukt til å traktere 58 kg. forsterker. Ryggen hans var sliten.

Det fantastiske med Leifs produkter, gjeldende for min egen - den virker og er i topp form også i dag. Kvalitet tvers igjennom. Krefter og lydkvalitet i svært høy klasse. Rune Juul har hatt service på den. Den er superfin og med modell nr. 001

Norsk historie verdt å ta vare på!🇧🇻

Transistor

Helt fersk
    Ble medlem
    19.02.2013
    Antall liker
    21
    Sted
    Hordaland
    Kraften var over for mannen, men den samme kraften står seg langt inn i fremtiden. For hver dag alle de produktene L E laget er i bruk lever han videre.
    "Si mitt navn og jeg skal leve" heter det i et gammelt ordtak, og da vil L E leve lenge, svært, svært lenge.

helvax

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.03.2019
    Antall liker
    354
    Sted
    Viken
    Kraften var over for mannen, men den samme kraften står seg langt inn i fremtiden. For hver dag alle de produktene L E laget er i bruk lever han videre.
    "Si mitt navn og jeg skal leve" heter det i et gammelt ordtak, og da vil L E leve lenge, svært, svært lenge.
    1DE50D3A-1322-4E2D-994D-69FF14D50C07.jpeg

I daglig bruk her. Håper svært, svært lenge!

Transistor

Helt fersk
    Ble medlem
    19.02.2013
    Antall liker
    21
    Sted
    Hordaland
    Høyttalerne er selvbygg, ett av flere, inspirert av Respons. Scan Speak i alle ledd. Det var jo et samarbeid en gang i tiden, DP og Respons.
    Må legge til at disse hadde aldri blitt til uten DP effekttrinn til disposisjon under utprøving. Det var her inspirasjonen fant sin kilde. Kraften...

May the force be with you!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn