DP cd-spiller i 2008!

EiK

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2007
Antall liker
757
Sted
Haslum
Torget vurderinger
4
trex skrev:
http://www.electrocompaniet.no/products_DP_digital.html

Er det Erntsen som snekrer digital avtaster, eller er det EC som putter noe de har inn i ny innpakning?
Det er nok Erntsen. Han har jo lagd en av de bedre DAC-ene på markedet. Han hadde også et prototype drivverk helt i toppklasse som til manges frustrasjon aldri kom på markedet.

Tror dette kan bli en spennende.......

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
Erntsen har jobbet i mange år med prototype spiller/drivverk. Husker å ha sett ett bilde i Fidelity, Eyefi el.l. hjemme hos Erntsen av en tidlig prototype da han hadde samme HT som Petter Dale.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.526
Torget vurderinger
1
Om Erntsen lager en CD avspiller med utgangspunkt i EC's, som han selv modder slik han vil ha den, så ser jeg ikke helt problemet med det. Kanskje et glimrende utgangspunkt.

trex

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Antall liker
29
Dette kan bli spennende ja, kanskje Erntsen endelig har fått budsjettet han trenger for å virkeliggjøre drømmespilleren sin :eek:

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
blir sikkert spennende det der, kansje bra for DP at de ble sammenslått med EC, vil tro ec har et litt større budsjett til utvikling av slikt, og uten at det tar år å dag før det blir ferdig.. Finnes det noen antydninger til pris på denne ?

K

kbwh

Gjest
Blir interressant hvis den
1) kan spille highend musikkformater, også multikanal (SACD od DVD-A), og
2) har digitale innganger.

En reinspikka CD-spiller er like interressant som ennå en plate fra Britney Spears.

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Antall liker
15.492
bjornh skrev:
Om Erntsen lager en CD avspiller med utgangspunkt i EC's, som han selv modder slik han vil ha den, så ser jeg ikke helt problemet med det. Kanskje et glimrende utgangspunkt.
Ikke noe problem det der tror jeg bjørnh.
Leif ernstsen har lenge hatt et monster av en CD-spiller på trappene.
Den gang samarbeidet med Base strandet lå spilleren an til å koste nette 50 frognertiere, og det begynner å bli noen år siden.
Prototypen har jeg hatt den glede av å lytte til via LEs oppsett ved flere anledninger via DP DAC 8.0, DPA 5.52HP og ut i hans tidligere LLW høyttalere (nå i Petter Dales eie).
Kabling - Silk mkII signalkabler og Silspeak ht.k.
En av flere skremmende realistiske lytteseanser gjennom mange år.
Man går ikke upåvirket hen etter en slik opplevelse ;D

PS! Tror kanskje LE kommer til å skuffe deg Valentino 8)
Mr. E inngår ikke kompromisser i henhold til sin kunnskap og filosofi.

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
Ut ifra et markedshensyn håper jeg det ikke bare er en ren CD-spiller vi snakker om. Begynner å bli MANGE som har gått over til PC-basert etterhvert og resten vil gjerne ha DVD/BD/HD muligheter i tillegg. Tror basen med mulige kjøpere for ren CD-spiller svinner raskt...

Topp Bunn