Dolbytor's anlegg og (mange) planer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.228
    Antall liker
    23.092
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Det ble stille og rolig i går. Kun fotballkamp og ingen musikkspilling. Hundene har forøvrig fått innpass i stuen igjen og da er det på’an igjen. "Hva skjer’a? Tur snart eller? Kom igjen da!!!" Det var mye fredeligere å ha dem i ganga 🙈 🙄 😅

    CBD3EC7E-ABCA-44A8-B545-FBC0E9D80707.jpeg
    76361120-D9A6-4E8D-9BFA-0B205B275D78.jpeg
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.228
    Antall liker
    23.092
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg kjøpte en McIntosh MT2 i slutten av august og har nå omsider fått spilt på den for første gang siden jeg kjøpte den. Selger var uheldig og ødela PU da han skulle pakke ned MT2, så det endte med at jeg bestilte en Ortofon Cadenza Bronze ferdig satt opp hos Mala Audio. Det er sikkert et par måneder siden jeg fikk den hjem, men av ulike årsaker så har jeg ikke fått finger’n ut før i kveld.

    McIntosh C12000 har to Phono innganger der begge skal kunne brukes med MM og/eller MC, men hvis jeg forstod brukermanualen riktig så er Phono1 prejustert for MM og Phono2 prejustert for MC. For en amatør på platespillere så har jeg ikke peiling på noen av disse innstillingene, men jeg har endret resistansen fra 1kohm til 100ohm siden PU har oppgitt resistans til 50-200ohm.

    Med en AC/DC gitar hengende på hver side av racket måtte det nesten bli Back In Black som ble første LP ut. Jeg spilte side 2 en gang før jeg pakket i sammen for å lufte hunder og gi dem kveldsmat. Lyden høres fin ut dem, men jeg rakk som sagt bare noen få sanger. Jeg blir litt opptatt i neste uke, men får ta en LP kveld når jeg får anledning. Det var nå fint å omsider få koblet den opp og sjekke at den spiller 😅

    Hvis noen ser at jeg burde endre på noen innstillinger så er jeg takknemlig for tilbakemeldinger :giggle: (y)

    E713DFEF-9735-4C05-99ED-5140D9A22ACA.jpeg
    5B99EABC-88A1-49BA-9215-3EB65CC5D514.jpeg
    6D4248DA-B46F-4679-9069-438FB6FB0D2F.jpeg
    72505C53-3437-41E1-9F4A-C71C61E0421D.jpeg
    AB13C477-1A63-4ABD-9D7F-2420ABBCA792.jpeg
    8D46978A-37E0-465F-ACC7-E5F424F9F9D0.jpeg
    93C20091-35A9-4065-A26C-D13C56DB2264.png
    1F03CEEB-5BC2-4D04-B29C-6A3F9137C5CD.jpeg
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.228
    Antall liker
    23.092
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Fruen er bortreist t.o.m. søndag, så da kan det gå alle veier her… Etter å ha jobbet litt dugnad så satte jeg meg ned i kjelleren og fortsatte med litt LP spilling. Som nevnt over her så var PU til MT2 ødelagt når jeg kjøpte den, men selger hadde en MT10 i tillegg til MT2 og hadde derfor liggende original PU til MT10 som jeg fikk med i stedet for den som var ødelagt. Den PU’en la jeg i en eske sammen med alt annet tilbehør til MT2, men den esken har på mystisk vis "forsvunnet". Jeg har leita i alle krinker og kroker uten å finne den igjen. Nå gjorde jeg en ny innsats og plutselig så dukket esken opp "midt i synet"… 🙈 :eek:

    Jeg vet ikke om "LP-gutta" bruker clamp, men siden den fulgte med spilleren så har jeg nå satt den på. Noen platespiller entusiast blir jeg nok aldri, men det er gøy å spille en plate eller to inn i mellom. Jeg kjøpte en Ortofon Cadenza Bronze ferdig satt opp av Mala Audio og for meg og mitt bruk er dette en ganske dyr PU. Jeg merker at jeg nesten er litt "smånervøs" hver gang jeg skal bort å betjene spilleren og skulle kanskje sånn sett heller hatt en rimeligere PU. Jeg kommer nok fort over akkurat det, men bør kanskje sette en grense på ca. 4 Tuborg før jeg stenger av spilleren…:unsure: 🍻 :ROFLMAO:

    8626C894-3CEA-4A27-AA94-DA5BCC298057.jpeg
    F92C2464-4914-434E-AF70-6FA8FBC0EC3C.jpeg
    204B186A-58E1-4DDA-962F-2A9F8E7AA8D4.jpeg
    19DBEDFF-AD27-4065-A11A-47C8883C4CB2.jpeg
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.228
    Antall liker
    23.092
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Så satte jeg på "superduper" utgaven av Brothers In Arms fra MoFi. Dette spilte jo bra, men var ikke lyden litt lukket? Når jeg satte på SACD’en så ble platespilleren stoppet og platen forsiktig satt tilbake i hyllen. Nå er PU helt ny og ikke innspilt, men forskjellen var stor i favør SACD. MT2 er bare en billig rebranded Clearaudio platespiller og scorer nok ikke så høyt blant blaserte platespillerentusiaster, men PU’en skal nå uansett være ganske god. Det er lyden av denne SACD’en også og den er en klar vinner av en veldig uhøytidelig og kjapp sammenligning uten vitenskapelig grunnlag… 🍺 🔊 🤠

    8C65E1A7-EA23-4F85-8CFF-03E3015224A4.jpeg
    16344691-04E2-4357-A3B3-E055517EF823.jpeg
    9713C43B-1CAA-4161-A059-63B4DD4A5066.jpeg
    52F29566-3BC6-433A-AB3B-2B3BCDB0B779.jpeg
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.614
    Antall liker
    14.572
    Sted
    Langesund
    Når en drar en for stor dose vitenskap inn i denne hobbyen blir det fort kjedelig. Egentlig bare la musikken flyte uten å henge seg opp i for mye vitenskapelige fakta.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.228
    Antall liker
    23.092
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Når en drar en for stor dose vitenskap inn i denne hobbyen blir det fort kjedelig. Egentlig bare la musikken flyte uten å henge seg opp i for mye vitenskapelige fakta.
    Hvis man skal sammenligne denne LP'en og SACD'en etter alle kunstens regler så er det en ganske omfattende jobb. Dette tok 10 minutter og ut ifra hva jeg kunne bedømme så var forskjellen ganske stor og ikke bare nivåforskjeller. LP'en hadde mer bass, men også mer "lukket" lyd. Jeg spilte LP og SACD samtidig sånn at jeg kunne switche mellom dem og forskjellen var som sagt stor selv om jeg følte at LP'en spilte ganske bra når jeg satte den på.

    I går fikk jeg for øvrig ny streamer, men det er ikke sikkert at jeg rekker å styre noe med den før til helgen. Det blir spennende å sammenligne den mot Auralic Aries G1... :)
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.228
    Antall liker
    23.092
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Dæven, ja der har du litt å "kose" deg med :eek: man får i alle fall våknet skikkelig før jobb ;)
    Ja man våkner garantert, trenger ikke kaffi en gang :ROFLMAO:

    Jeg har heldigvis brøyting med traktor så jeg skuffer "bare" ifra huset. Jeg regner med at der er strøkent ila dagen (y) ;)
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.228
    Antall liker
    23.092
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Har du hørt om snøfres? Beste kjøpet jeg har gjort, på med hørselvern med rock på full guffe og snøen er borte på ett blunk uten vond rygg og såre skuldrer. :cool:
    Ja jeg har hørt om snøfres, men det går mye kjappere å skuffe det i hauger som traktoren freser vekk ila dagen...:cool:

    Med 15-20kg overvekt så har jeg godt av trimmen også...🙈 :ROFLMAO:
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.228
    Antall liker
    23.092
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    I tillegg til MT2 så har jeg en Rega RP8 stående i hjemmekinoen og så hadde jeg en Rega RP40 stående i boden. Vi pleier som sagt å samles 3-4 stykker på Unitedkampene hos meg. I høst var det en som flyttet, men vi fikk en ny "fast inventar type" for en måneds tid siden. I går kveld så ymtet han frempå om det var veldig dyrt å se kampene hos meg selv om jeg selvfølgelig ikke tar noen form for betaling :eek: . For noen uker siden tok han med seg et par Klipsch KSP-400 og i går kveld tok han med seg RP40. "Jeg har mye annet du også kan ta med deg" sa jeg, men nå fikk det visst holde for en stund sa han...:giggle:

    Jeg får se om jeg klarer å få ut litt mer utstyr som bare står og samler støv. Tidligere nevnte RP8 bør kunne selges da jeg absolutt ikke har behov for to spillere, jeg bruker jo knapt MT2. Jeg tenkte tidligere at det var kjekt å ha en platespiller i hvert rom, men det er i grunnen helt bortkastet. Så har jeg en McIntosh MP100 riaa trinn som jeg sikkert aldri kommer til å bruke, men man vet jo selvsagt aldri. Så har jeg 2 stk. Crown K2 som jeg ganske sikkert heller aldri kommer til å bruke, men man vet jo aldri med dem heller...:unsure: Jeg har en del annet også i reserve, men dette er de tingene som jeg pr. nå burde kunne kvitte meg med relativt "enkelt". Jeg har jo også et reserverack med mye flott utstyr som man helt klart burde solgt, men det sitter lenger inne. Det er rart med det, det er gøy å kjøpe ting, men ikke å selge ting. Trøsten er at man ikke er alene ref. div. tråder rundt om på forumet her...😅
     

    Trg

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2021
    Innlegg
    697
    Antall liker
    1.897
    Sted
    Gilja
    I tillegg til MT2 så har jeg en Rega RP8 stående i hjemmekinoen og så hadde jeg en Rega RP40 stående i boden. Vi pleier som sagt å samles 3-4 stykker på Unitedkampene hos meg. I høst var det en som flyttet, men vi fikk en ny "fast inventar type" for en måneds tid siden. I går kveld så ymtet han frempå om det var veldig dyrt å se kampene hos meg selv om jeg selvfølgelig ikke tar noen form for betaling :eek: . For noen uker siden tok han med seg et par Klipsch KSP-400 og i går kveld tok han med seg RP40. "Jeg har mye annet du også kan ta med deg" sa jeg, men nå fikk det visst holde for en stund sa han...:giggle:

    Jeg får se om jeg klarer å få ut litt mer utstyr som bare står og samler støv. Tidligere nevnte RP8 bør kunne selges da jeg absolutt ikke har behov for to spillere, jeg bruker jo knapt MT2. Jeg tenkte tidligere at det var kjekt å ha en platespiller i hvert rom, men det er i grunnen helt bortkastet. Så har jeg en McIntosh MP100 riaa trinn som jeg sikkert aldri kommer til å bruke, men man vet jo selvsagt aldri. Så har jeg 2 stk. Crown K2 som jeg ganske sikkert heller aldri kommer til å bruke, men man vet jo aldri med dem heller...:unsure: Jeg har en del annet også i reserve, men dette er de tingene som jeg pr. nå burde kunne kvitte meg med relativt "enkelt". Jeg har jo også et reserverack med mye flott utstyr som man helt klart burde solgt, men det sitter lenger inne. Det er rart med det, det er gøy å kjøpe ting, men ikke å selge ting. Trøsten er at man ikke er alene ref. div. tråder rundt om på forumet her...😅
    Rp8 høres jo litt interessant ut.....
     

    Vebbis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2008
    Innlegg
    570
    Antall liker
    382
    Torget vurderinger
    1
    For en del år siden møtte jeg en kar som spilte av en låt med motorsag-solo. Kjempegøy selvfølgelig, har aldri hørt noen andre gjort det hverken før eller etter. Men det kan godt hende du ville likt den låta. Enkel, rett frem rock-'n'-roll med en jævla tøff vokal. Du kan jo sjekke den ut.

     

    Trg

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2021
    Innlegg
    697
    Antall liker
    1.897
    Sted
    Gilja
    For en del år siden møtte jeg en kar som spilte av en låt med motorsag-solo. Kjempegøy selvfølgelig, har aldri hørt noen andre gjort det hverken før eller etter. Men det kan godt hende du ville likt den låta. Enkel, rett frem rock-'n'-roll med en jævla tøff vokal. Du kan jo sjekke den ut.

    Er vokalisten/gitaristen her som driver full throttle salmonella i Sturgis under bilen week. Veldig bra dette!
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.228
    Antall liker
    23.092
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Platespilleren står alt for høyt nå, så dette er et forsøk på å senke racket litt. Hvis Wiim Pro holder mål så selger jeg Aries G1 og senker racket med enten 8,5cm eller 15cm hvis jeg tar vekk hele den øverste hyllen.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn