Dolbytor's anlegg og (mange) planer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.049
    Antall liker
    21.969
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Det er rekeaften på Bykle‘s beste hotell i kveld, men jeg rekker en times tid i kjelleren før vi drar ned. Jeg var i utgangspunktet litt trøtt og lei etter jobb og påfølgende tur med hunden, men i stedet for å slenge meg på sofaen prioriterte jeg kvalitetstid med meg selv i kjelleren. Etter noen få slurker med Tuborg og en sang så er trøttheten forduftet som dugg for solen. Det er balsam for sjelen å komme ned i kjelleren, åpne seg en Tuborg, sette på musikk og ønske Helga velkommen 🤩 🥳 🤪

    F5015BC6-39FD-4728-86CF-F69C1EC2E030.jpeg
    CBA051BC-A136-4C5D-96EF-F3E919497510.jpeg
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.049
    Antall liker
    21.969
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Da var rekeaften med påfølgende quiz unnagjort. I likhet med de vi pleier å følges med på quiz så er jeg ingen quizmaster, men vi endte vel midt på treet med 5-6 lag. Bykle Hotell pleier å noen sånne kvelder inn i mellom med mat og quiz. Jeg er ikke ute på "livet" så mye lenger, men syns det er greit å stille på disse kveldene. Når vi kom hjem så måtte jeg jo ned i kjelleren og for en gangs skyld så var fruen med og spilte musikk. Mine quiz ambisjoner er for øvrig ganske lave og hvis man skulle rangert hva man prioriterer så hadde det blitt noe sånt:

    1. Heineken (de har ikke Tuborg)
    2. Heineken
    3. Mat (denne gang reker (y))
    4. Mer Heineken
    5. Enda mer Heineken
    30. Quiz

    Det er 22 blå her nå. Solen kikket over fjelltoppene nå halv 11 og det er ca. 1,5 time tidligere enn på den mørkeste tiden. Solen er så vidt over toppene en halv times tid rundt juletider, så det går i alle fall riktig vei selv om det fremdeles er mye igjen av vinteren. Som man ser på siste bildet så er det flere som syns det er stas at solen endelig kikker frem…. (y) ;)

    883D0C64-4CEF-48DD-890F-9D932B3045F4.jpeg
    16FA555E-55E6-484E-8376-C782AB5711DB.jpeg
    1EA34467-F2A6-4F1C-AD83-1A3C579FCC49.jpeg
    F42FB7D1-EE87-49DB-89C3-9D0355114666.jpeg
    ED004E49-6BCA-4AA2-8541-142A75860F4F.jpeg
     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.465
    Antall liker
    885
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Da var rekeaften med påfølgende quiz unnagjort. I likhet med de vi pleier å følges med på quiz så er jeg ingen quizmaster, men vi endte vel midt på treet med 5-6 lag. Bykle Hotell pleier å noen sånne kvelder inn i mellom med mat og quiz. Jeg er ikke ute på "livet" så mye lenger, men syns det er greit å stille på disse kveldene. Når vi kom hjem så måtte jeg jo ned i kjelleren og for en gangs skyld så var fruen med og spilte musikk. Mine quiz ambisjoner er for øvrig ganske lave og hvis man skulle rangert hva man prioriterer så hadde det blitt noe sånt:

    1. Heineken (de har ikke Tuborg)
    2. Heineken
    3. Mat (denne gang reker (y))
    4. Mer Heineken
    5. Enda mer Heineken
    30. Quiz

    Det er 22 blå her nå. Solen kikket over fjelltoppene nå halv 11 og det er ca. 1,5 time tidligere enn på den mørkeste tiden. Solen er så vidt over toppene en halv times tid rundt juletider, så det går i alle fall riktig vei selv om det fremdeles er mye igjen av vinteren. Som man ser på siste bildet så er det flere som syns det er stas at solen endelig kikker frem…. (y) ;)

    Vis vedlegget 886111 Vis vedlegget 886112 Vis vedlegget 886113 Vis vedlegget 886114 Vis vedlegget 886115
    Her fikk vi sola for første gang for året i går, det går rette veien.:cool:
     

    Kane69

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2009
    Innlegg
    227
    Antall liker
    291
    Sted
    Arendal
    Kinoen din blir bare råere å råere (eller la oss være ærlige, begge rommene) (y)

    Kjenner meg igjen med å gjemme meg bort å spille "min" musikk å nyte noen øl. Lar Arendalene strekke litt på beina i dag med AC/DC mens jeg nyter ett par kalde Tuborg før man forsvinner avgårde på fest man ikke lengre har kontrollen over hva slags anlegg der er eller hva slags fjasemusikk dem spiller.

    God helg 🍻
     

    Vedlegg

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.049
    Antall liker
    21.969
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Etter 4 kalde dager så går det mot mildere dager. I går kveld var det 25 blå, men nå er det "bare" ca. 15 blå. Tempen skal gradvis krype oppover til varmegrader på onsdag. Jeg håper ikke på regn, men varmegrader høres fint ut 👍

    215BD613-3B3A-4B3C-AA7B-F4C5D9131DC9.jpeg
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.049
    Antall liker
    21.969
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Flott turvær i ettermiddag med 8 blå og oppholdsvær. I stad var det 5 blå så i morgen blir det nok bading 🥵 😅

    Etter besøket på onsdag så fikk jeg flere fine demo sanger. Jeg fikk også et par på torsdag og noen til på et besøk jeg hadde i begynnelsen av desember. Jeg måtte like godt lage meg en "Dolbytor Demo" liste sånn at man finner de rette sangene når man vil ha dem. Jeg lagde vel "Dolbytor" listen av samme grunn, men der begynner å bli alt for mange sanger...🙈

    Fruen er på jobb og jeg slapper av med "Dolbytor Demo" listen på passelig middels volum. Selv om alt kan bli bedre så er jeg forøvrig ganske fornøyd med lyden. Jeg har ingen ting jeg er misfornøyd med lydmessig pr. nå, men jeg har sus i subbene så der må jeg gjøre en jobb etterhvert. Så må jeg vel se om jeg kan få til noe kalibrering av subbene i løpet av 2023, men foreløpig så gidder jeg ikke å styre med noen ting annet enn å slappe av med musikk her nede. Måtte det bare vare (y) 🤪

    ACA1C2E5-E103-4529-AF1F-938D2BE51A51.jpeg
    798CCE77-0A1A-4FA3-A4A0-C029E20A60D3.jpeg
    28734F86-214E-41A7-A315-9C8E6A82C38F.jpeg
    B3627F47-4D2F-4251-BE5C-1BC9A9B9A486.jpeg
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.049
    Antall liker
    21.969
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Det blir kanskje litt mange hundebilder her nå, men "måtte" bare slenge inn ett til. Begge to har løpetid og det passer jo fint at de har det samtidig. Dessverre for dem så må de holde seg i den ene gangen og kjøkkenet til det er overstått. Det er jo kjedelig å ikke kunne ha dem i stuen og de ser like skuffet ut begge to når de skjønner at de ikke får være med. Sørgelige lyder lager de også…🙄

    F55443A0-E3DD-4B93-8B7D-CEDA484465DB.jpeg
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.049
    Antall liker
    21.969
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Da var det + grader og årets første tur uten lue og hansker. Et par elger fikk jeg også sett på vei hjem med hundene (y)

    Årets første hi-fi kjøp dukket opp i postkassa i dag. Som jeg skrev i en annen tråd så har jeg aldri helt skjønt greia med Pink Floyd, men jeg gir dem en ny sjanse med denne SACD’en kjøpt hos PM Audio. Albumet har vel 50 års jubileum i år og det er jo et ikonisk album om man liker dem eller ikke. Jeg får se hvor mange Tuborg som trengs for å trekke meg inn i PF universet…:unsure: 🤪 :ROFLMAO:

    1D89E9DE-962F-4809-B2C0-9EF739378539.jpeg
    696981C8-C47A-413B-8308-D464ECF059FC.jpeg
    08E770FA-680D-4E22-B21E-F60E04983A80.jpeg
     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.465
    Antall liker
    885
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Da var det + grader og årets første tur uten lue og hansker. Et par elger fikk jeg også sett på vei hjem med hundene (y)

    Årets første hi-fi kjøp dukket opp i postkassa i dag. Som jeg skrev i en annen tråd så har jeg aldri helt skjønt greia med Pink Floyd, men jeg gir dem en ny sjanse med denne SACD’en kjøpt hos PM Audio. Albumet har vel 50 års jubileum i år og det er jo et ikonisk album om man liker dem eller ikke. Jeg får se hvor mange Tuborg som trengs for å trekke meg inn i PF universet…:unsure: 🤪 :ROFLMAO:

    Vis vedlegget 886948 Vis vedlegget 886949 Vis vedlegget 886950
    Dersom du har SACD spiller i kino rommet, vil jeg anbefale deg å høre den i multikanal, stereo har ikke plass til alt dette albumet besitter av magi.:cool:
     
    L

    larsmartin

    Gjest
    Jeg har for øvrig vurdert et tiltak for å få mer "skjult" kabling mellom hyllene. Jeg har liggende to sorte RPG paneler i størrelsen 120x60x10cm. Jeg vurderer å feste ett av dem på veggen bak racket sånn at alle kablene "forsvinner" mot den sorte bakgrunnen. Nå vises de ganske godt mot den lysegrå veggen. Tror kanskje at det hadde gjort seg… :unsure:

    Vis vedlegget 882235
    Skikkelig gjennomført og heftig anlegg! 😊
    Et tips til å skjule kabler bak racket er Gjallarhorn sine tettsittende tau hvor en enkelt kan dytte kablene gjennom og beholder den sort bakgrunn.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.049
    Antall liker
    21.969
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Dersom du har SACD spiller i kino rommet, vil jeg anbefale deg å høre den i multikanal, stereo har ikke plass til alt dette albumet besitter av magi.:cool:
    Jeg har en Oppo UDP-203 som skal støtte SACD, men jeg er litt usikker på om multikanalslyd kan avspilles via HDMI til Onkyo PR-RZ5100?
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.049
    Antall liker
    21.969
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Skikkelig gjennomført og heftig anlegg! 😊
    Et tips til å skjule kabler bak racket er Gjallarhorn sine tettsittende tau hvor en enkelt kan dytte kablene gjennom og beholder den sort bakgrunn.
    Takk for det :)

    Tipset skal sjekkes ut når jeg kommer så langt, men jeg ser ikke helt for meg hvordan disse tauene ser ut. Det RPG panelet jeg snakket om blir uansett for høyt. Jeg har planer/forhåpninger om å kunne senke racket litt etterhvert og da vil panelet på 120cm stikke over toppen. Jeg får det ikke helt ned pga. stikkontakter nede ved gulvet.
     
    L

    larsmartin

    Gjest
    Takk for det :)

    Tipset skal sjekkes ut når jeg kommer så langt, men jeg ser ikke helt for meg hvordan disse tauene ser ut. Det RPG panelet jeg snakket om blir uansett for høyt. Jeg har planer/forhåpninger om å kunne senke racket litt etterhvert og da vil panelet på 120cm stikke over toppen. Jeg får det ikke helt ned pga. stikkontakter nede ved gulvet.
    Det virker og ser ut som du har full kontroll så antar slutt resultatet blir bra! ☺ Prøvde å finne bilde av tauene, men ga opp. Skulle det bli aktuelt kan du spørre Alan om et bilde, han har det i racket på demo rommet.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.049
    Antall liker
    21.969
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Det virker og ser ut som du har full kontroll så antar slutt resultatet blir bra! ☺ Prøvde å finne bilde av tauene, men ga opp. Skulle det bli aktuelt kan du spørre Alan om et bilde, han har det i racket på demo rommet.
    Jeg skal høre om han kan sende et bilde (y)
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.049
    Antall liker
    21.969
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg var kjapt innom hjemmesiden til Gjallarhorn, men fant heller ikke noe i farten om disse tauene. Satser på at det dukker opp bilder etter hvert :)
     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.465
    Antall liker
    885
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har en Oppo UDP-203 som skal støtte SACD, men jeg er litt usikker på om multikanalslyd kan avspilles via HDMI til Onkyo PR-RZ5100?
    Oppo 203 støtter SACD, du må kanskje sette SACD ut til PCM i OPPO sin meny for at Onkyo PR-RZ5100 skal kunne dekode det. Verdt ett forsøk. ;)
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.049
    Antall liker
    21.969
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Helga er snart på plass igjen og jeg tar en liten tjuvstart. Jeg hoppet like godt i det og dyttet inn Pink Floyd plata. Jeg skal ikke si noe bastant enda, men mine tidligere meninger om PF ser foreløpig ut til å holde vann. Etter halve plata så tror jeg det må sterkere saker til enn Tuborg hvis dette skal gå bra. Det er ikke sikkert at det er nok med alkohol en gang… 🤪 :cool: :ROFLMAO:

    93C701B7-09DC-457E-A379-5169D87CECC6.jpeg
    C44FDD63-1950-496C-A7FA-F9B7B1B8721B.jpeg
     

    Trg

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2021
    Innlegg
    684
    Antall liker
    1.837
    Sted
    Gilja
    Helga er snart på plass igjen og jeg tar en liten tjuvstart. Jeg hoppet like godt i det og dyttet inn Pink Floyd plata. Jeg skal ikke si noe bastant enda, men mine tidligere meninger om PF ser foreløpig ut til å holde vann. Etter halve plata så tror jeg det må sterkere saker til enn Tuborg hvis dette skal gå bra. Det er ikke sikkert at det er nok med alkohol en gang… 🤪 :cool: :ROFLMAO:

    Vis vedlegget 887238 Vis vedlegget 887239
    Kan si meg helt enig angående PF. Aldri helt forstått hypen rundt dette bandet. Er nok litt for enkel sjel som foretrekker bånngass rock n roll😁😁 Skal sies at dem har noen veldig bra sanger innimellom.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.049
    Antall liker
    21.969
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Kan si meg helt enig angående PF. Aldri helt forstått hypen rundt dette bandet. Er nok litt for enkel sjel som foretrekker bånngass rock n roll😁😁 Skal sies at dem har noen veldig bra sanger innimellom.
    Another Brick In The Wall er bra syns jeg og det er den eneste PF sangen jeg har på spillelistene mine 😅

    Jeg er nok også tydeligvis en litt for enkel sjel til denne musikken, men jeg spiller både kåntri og rock’n roll. Når jeg hadde pint meg gjennom hele PF platen uten avbrudd så var det ganske befriende å få på dette…:ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:

    59B1F4B8-0D0B-4EC2-9088-6D38290FD261.jpeg
     

    KMR

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.09.2012
    Innlegg
    206
    Antall liker
    179
    Sted
    Fyresdal
    Torget vurderinger
    0
    Another Brick In The Wall er bra syns jeg og det er den eneste PF sangen jeg har på spillelistene mine 😅

    Jeg er nok også tydeligvis en litt for enkel sjel til denne musikken, men jeg spiller både kåntri og rock’n roll. Når jeg hadde pint meg gjennom hele PF platen uten avbrudd så var det ganske befriende å få på dette…:ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:

    Vis vedlegget 887289
    Another Brick In The Wall er bra 👍
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.156
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Another Brick In The Wall er bra syns jeg og det er den eneste PF sangen jeg har på spillelistene mine 😅

    Jeg er nok også tydeligvis en litt for enkel sjel til denne musikken, men jeg spiller både kåntri og rock’n roll. Når jeg hadde pint meg gjennom hele PF platen uten avbrudd så var det ganske befriende å få på dette…:ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:

    Vis vedlegget 887289
    Selv om musikken er bra må den fortsatt falle i smak. Råkost er bra, pizza ikke fullt så bra, men serverer ikke råkost som lørdagskos for å si det sånn.
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.952
    Antall liker
    16.461
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Hva gjør musikk interresant? Selv synes jeg AD/DC er helt uinteressant, men du verden så moro, spesielt Bon Scott tiden var. Rock’n Roll skapt i full å fanteri. Bare ta The Jack. Enkel dritt sang, men underholdene på alle måter😆 Av og til liker jeg film med meining og en god story, andre ganger hjernedød action med 10000 skudds magasiner🤪
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.049
    Antall liker
    21.969
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Selv om musikken er bra må den fortsatt falle i smak. Råkost er bra, pizza ikke fullt så bra, men serverer ikke råkost som lørdagskos for å si det sånn.
    Vi er heldigvis ikke like alle mann (eller damer), det hadde blitt utrolig kjedelig :)

    Sånn med tanke på musikk så er nok jeg ganske kjedelig. Jeg bruker ikke anlegget så mye som mange andre her og jeg prioriterer å ha det gøy med masse flott musikk når jeg først sitter der. Jeg tenker jo stadig at jeg burde utforsket mer ukjent terreng, men faller hele tiden tilbake til det gamle og kjente. Det viktigste for meg er å senke skuldrene og koble av når jeg sitter i kjelleren (y)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn