Dolbytor's anlegg og (mange) planer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.048
    Antall liker
    21.967
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    En powersoft med 4000watt til hver?
    Nei. Behøver jeg det? :unsure: 🤪

    Jeg har bestilt en forsterker med 3 stk. ICE 2000AS2 moduler bygget i samme kabinett. Hver modul skal vel kunne gi 2x1000W i 8 ohm med begge kanalene i drift og jeg hadde håpt at det skulle være tilstrekkelig med inntil 6kW totalt...😬
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.506
    Antall liker
    14.206
    Sted
    Langesund
    Apropos 6kW er det 2kW mer enn det jeg har til rådighet. Har vel aldri vært i nærheten av å bruke halvparten av de

    Var det "kjentfolk" du hadde på besøk?
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.155
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Har 5300W til det tungdrevne rælet mitt, så dere blåser begge meg av banen.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.048
    Antall liker
    21.967
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Apropos 6kW er det 2kW mer enn det jeg har til rådighet. Har vel aldri vært i nærheten av å bruke halvparten av de

    Var det "kjentfolk" du hadde på besøk?
    Nei jeg går heller ikke ut ifra at jeg kommer til å bruke 6kW, men jeg liker tanken på at man ikke "makser" selv på veldig høye volumer. Midgard blokkene har jo ikke Watt-meter :)() så jeg vet ikke hvor mye som går ut, men jeg innbiller meg at det ikke kan være så mye igjen når jeg drar på skikkelig. Jeg merker ikke noe spesielt på lyden, men de drar jo 3 elementer parallellkoblet pr. blokk.

    Nei det var ikke noen fra HFS jeg hadde på besøk. Jeg har hatt 5 stk. "vanlige" folk på besøk her ila de siste to månedene. Alle bare gaper når de ser stackene med ShyHorns og alle har vært kjempeimponerte over lyden. Dette er som sagt "vanlige" folk og ikke superkresne HFS’ere med meninger om alt mulig. Her kjøres det flat pedal med "imponatorbass" så det holder :ROFLMAO: :ROFLMAO:
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.048
    Antall liker
    21.967
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Har 5300W til det tungdrevne rælet mitt, så dere blåser begge meg av banen.
    Jeg regner med at du har tilstrekkelig kapasitet du også…;)

    Jeg har forøvrig fremdeles 4 stk. BMS 18N862 elementer. Jeg funderer stadig på om jeg skal få tak i 4 stk. til å prøve det i stedet for UM elementene. En eller annen dag så har jeg kanskje noen flere BMS’er på vei…😬
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.155
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Jeg har forøvrig fremdeles 4 stk. BMS 18N862 elementer. Jeg funderer stadig på om jeg skal få tak i 4 stk. til å prøve det i stedet for UM elementene. En eller annen dag så har jeg kanskje noen flere BMS’er på vei…😬
    Det er også noe jeg vurderer med tid, men planene for høstprosjektet har vokst såpass i omfang at jeg må drøye
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.048
    Antall liker
    21.967
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Først måtte jeg omsider få rydde opp etter fredagen. Jeg skjønner ikke hvor mye støv det kan være igjen i den ene spotten. Det drysser litt fra alle, men fra den ene er det noe særs. Jeg pleier alltid å grave ut det jeg får med hendene før jeg monterer spotter, men denne må jeg ha glemt. Det begynner å bli ganske irriterende, men jeg skal ikke gi meg! Her får vi bare kjøre på 🤪 😅

    Neste ting på listen var prøvemontering av ett BMS 18N862 element i Thunderstruck kassene. BMS’ene er litt mindre i diameter enn UM18-22 elementene så jeg må ev. frem med malekosten der. Skal, skal ikke, skal, skal, skal, skal ikke, skal, ska, skal…🤯 😬 🤯 😬

    1179F9BB-987D-4C77-BFD0-81D04880B111.jpeg
    C97BC416-4B86-47A3-9F17-4E611B7B811C.jpeg
    22C9E626-1B64-4B7A-94F3-27EFF7E2848F.jpeg
    D6C90ED5-91B3-43AF-87D5-50B48438CDE4.jpeg
    BBD92339-3B30-4F94-AB28-9DF8E21423FC.jpeg
    6A347031-2978-4766-82F4-293DFBBFA025.jpeg
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.048
    Antall liker
    21.967
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg er veldig dårlig på å drøye ting når jeg først har kommet til et visst punkt. Jeg fikk en ganske ok pris på 4 stk. BMS 18N862 elementer i går kveld og jeg sprakk alt nå i formiddag. Om dette gir meg en lyd jeg liker bedre enn UM18-22 vet jeg jo ikke, men siden jeg hadde 4 stk. av disse elementene fra før så "måtte" jeg bare prøve ut dette. Elementene er forøvrig bestilt av samme fyr som leverer forsterkeren med 3x2000AS2 moduler. Antatt levering på alt 2-3 uker :giggle:
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Nei. Behøver jeg det? :unsure: 🤪

    Jeg har bestilt en forsterker med 3 stk. ICE 2000AS2 moduler bygget i samme kabinett. Hver modul skal vel kunne gi 2x1000W i 8 ohm med begge kanalene i drift og jeg hadde håpt at det skulle være tilstrekkelig med inntil 6kW totalt...😬

    det blir avsindig varmt med 3 stk 2000as2 i samme kabinett.
    til og med 2 stk 1200as2 i samme kabinett ble for varmt til at jeg kunne ha det stående i en middels romslig hylle.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.048
    Antall liker
    21.967
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    det blir avsindig varmt med 3 stk 2000as2 i samme kabinett.
    til og med 2 stk 1200as2 i samme kabinett ble for varmt til at jeg kunne ha det stående i en middels romslig hylle.
    Jeg får nå håpe at selger har tatt høyde for dette siden han driver og selger disse i forskjellige varianter. De blir montert i ett 43cm bredt kabinett og de blir levert med kjølemoduler. Forsterkeren får 7cm klaring i racket. Jeg forventer at dette bør gå bra, men jeg vet ikke hvor varme disse blir. Nå bruker jeg 2 stk. Midgard Oberon 6.1 blokker og de blir ikke lunkne en gang av å drive 6 stk. ShyHorns.
     

    Trg

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2021
    Innlegg
    680
    Antall liker
    1.827
    Sted
    Gilja
    Jeg får nå håpe at selger har tatt høyde for dette siden han driver og selger disse i forskjellige varianter. De blir montert i ett 43cm bredt kabinett og de blir levert med kjølemoduler. Forsterkeren får 7cm klaring i racket. Jeg forventer at dette bør gå bra, men jeg vet ikke hvor varme disse blir. Nå bruker jeg 2 stk. Midgard Oberon 6.1 blokker og de blir ikke lunkne en gang av å drive 6 stk. ShyHorns.
    Har 2 stk 2000as2 i samme kabinett. Blir sannelig varmt ja..
     

    Vedlegg

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Jeg får nå håpe at selger har tatt høyde for dette siden han driver og selger disse i forskjellige varianter. De blir montert i ett 43cm bredt kabinett og de blir levert med kjølemoduler. Forsterkeren får 7cm klaring i racket. Jeg forventer at dette bør gå bra, men jeg vet ikke hvor varme disse blir. Nå bruker jeg 2 stk. Midgard Oberon 6.1 blokker og de blir ikke lunkne en gang av å drive 6 stk. ShyHorns.

    regner med at du bestiller fra knedahl, og han er en dyktig kar som vet hva han gjør.
    jeg er ikke bekymret for at varmegangen innvendig skal bli så alvorlig at forsterkermodulene ikke tåler det.
    ville bare gjøre deg oppmerksom på at chassiset blir steke egg-varmt, slik at du kan planlegge plassering.
    du har jo veldig mye mer plass til stereostæsj enn meg, så det går nok bra.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.048
    Antall liker
    21.967
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Ja det er Knedahl jeg bestiller av. Merkelig at de blir steke egg-varme, men dette vet selvfølgelig du og Trg bedre enn meg.

    Jeg har 7 stk. Midgard Oberon 6.1 blokker så jeg kunne fint brukt 6 stk. av dem på ShyHorna, men for å spare plass og antall strømtilkoblinger fant jeg ut at en sånn forsterker måtte være mer praktisk. Jeg håper ikke at jeg angrer... 🥵 🔥 😅
     

    KMR

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.09.2012
    Innlegg
    206
    Antall liker
    179
    Sted
    Fyresdal
    Torget vurderinger
    0
    Ja det er Knedahl jeg bestiller av. Merkelig at de blir steke egg-varme, men dette vet selvfølgelig du og Trg bedre enn meg.

    Jeg har 7 stk. Midgard Oberon 6.1 blokker så jeg kunne fint brukt 6 stk. av dem på ShyHorna, men for å spare plass og antall strømtilkoblinger fant jeg ut at en sånn forsterker måtte være mer praktisk. Jeg håper ikke at jeg angrer... 🥵 🔥 😅
    Ja det er forskjell på oberon og disse ampene med nye moduler, ein 1200as i kabinett på ca str som oberon blir definitivt varmere enn oberon, tror kabinett og kjøle designe på oberon er veldig bra, har aldri opplevd att di blir meir enn lunken 🤔
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.048
    Antall liker
    21.967
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Har jo ikke noe med saken å gjøre, du begynner å bli forutsigbar. 😂 Eneste nyervervelse som hadde vært garantert varig opphold er 2KW. Men du skal kanskje innom 3500 først?
    Nei jeg skal ikke innom 3500, men hvis du kjøper dem så kan jeg kjøpe dine 1.2KW 😂

    Forsterkerne i hjemmekinoen (1201/501/252) har jeg forøvrig hatt lenge. 1201 kjøpte jeg vel i 2013 og de to andre kom ganske kjapt etterpå. Det er ikke alt som fyker kjapt ut døra her ;)
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.048
    Antall liker
    21.967
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Det var meningen at vi skulle på hytta i helgen, men det har blitt utsatt til i morgen. Fruen ville til Hovden på lønningspils i stedet og det var helt greit for meg. En dusj, på med t-skjorta jeg kjøpte i Sverige i sommer og frem med Tuborg’en. Skulle selvsagt hatt en Norrlands Guld inn til t-skjorten, men det er det dessverre tomt for…

    Det passet fint å få spilt på C53 og MC252 i kveld. Jeg tok jo 252 i innbytte i en handel og hadde ikke fått koblet den opp før på onsdag. Den ser ut til å virke fint og komboen spiller bra. Jeg drar nok på litt etterhvert, men får kanskje holde meg litt i skinnet. Sist fredag så ble det litt høyt i perioder. Jeg skulle på Coop’en å handle midt i uka og hun som som var på jobb hadde hørt at vi spilte her flere hundre meter vekk. Selv om jeg bor midt i Bykle så har jeg heldigvis ingen nærme naboer, med unntak av skolekamerat fra barne- og ungdomsskolen. Han både drikker oftere og spiller høyt oftere enn meg…. 🤣

    God helg til de som måtte finne på å innom her 🤘 🔊🔊🔊 🍺 :giggle:

    475907D4-F70C-4CA4-BC62-28FC6BB0D82E.jpeg
    112BD406-379F-4C59-A2C7-85777DA62045.jpeg
    00DB26D4-4235-4FA0-9E4C-92D857F552F2.jpeg
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.048
    Antall liker
    21.967
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    😂😂 Med😂😂 ikkje meg. Å så på første pilsen🙀
    Uff ja, hvordan skal det gå :eek: 🤣

    Det er forøvrig lett å skjønne at det ikke er så lett å henge med her. Selv om det kanskje ikke ser sånn ut så begynner jeg å få en viss følelse av hva jeg vil ha, men det forandrer seg dessverre litt hele tiden…🙀 🤣 🤣
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.949
    Antall liker
    16.433
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Uff ja, hvordan skal det gå :eek: 🤣

    Det er forøvrig lett å skjønne at det ikke er så lett å henge med her. Selv om det kanskje ikke ser sånn ut så begynner jeg å få en viss følelse av hva jeg vil ha, men det forandrer seg dessverre litt hele tiden…🙀 🤣 🤣
    Tar tid å stille inn gps’n. Får et inntrykk av at du har en plan😀 Målet er relativt klart her, men veien dit kan variere med dagsformen😅
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.048
    Antall liker
    21.967
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Tar tid å stille inn gps’n. Får et inntrykk av at du har en plan😀 Målet er relativt klart her, men veien dit kan variere med dagsformen😅
    Ja det kan ta litt tid å stille inn gps’n, men "planen" ligger der i grove trekk. ShyHorna skal forhåpentligvis aldri ut herifra (de er jævla tunge 🤣), Klipschorna blir (selv om det var rett før de åkte ut en stund) og forsterkeriet skal komme fra McIntosh. Hvilke Toskebokser det blir er litt uklart enda og her er det litt tilfeldigheter som bestemmer. Hvis jeg derimot skulle se lyset og havne på DSP kjøret så kan du sikkert se bort ifra det meste jeg skrev nå…🤣 🤣 🍺🔊
     

    Trg

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2021
    Innlegg
    680
    Antall liker
    1.827
    Sted
    Gilja
    Du har iallefall musikken iorden👍👍 Selv om det er litt skuffende at du ikke ga icepower en sjangse 😁😁
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ja det kan ta litt tid å stille inn gps’n, men "planen" ligger der i grove trekk. ShyHorna skal forhåpentligvis aldri ut herifra (de er jævla tunge 🤣), Klipschorna blir (selv om det var rett før de åkte ut en stund) og forsterkeriet skal komme fra McIntosh. Hvilke Toskebokser det blir er litt uklart enda og her er det litt tilfeldigheter som bestemmer. Hvis jeg derimot skulle se lyset og havne på DSP kjøret så kan du sikkert se bort ifra det meste jeg skrev nå…🤣 🤣 🍺🔊
    Hmm, finnes noen diagnoser for slikt.. Men det er velkjent her inne blant flere .. ;)..Forøvrig aner jeg ikke hva jeg prater om.. Som vanlig.. :)
     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.464
    Antall liker
    885
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Det var meningen at vi skulle på hytta i helgen, men det har blitt utsatt til i morgen. Fruen ville til Hovden på lønningspils i stedet og det var helt greit for meg. En dusj, på med t-skjorta jeg kjøpte i Sverige i sommer og frem med Tuborg’en. Skulle selvsagt hatt en Norrlands Guld inn til t-skjorten, men det er det dessverre tomt for…

    Det passet fint å få spilt på C53 og MC252 i kveld. Jeg tok jo 252 i innbytte i en handel og hadde ikke fått koblet den opp før på onsdag. Den ser ut til å virke fint og komboen spiller bra. Jeg drar nok på litt etterhvert, men får kanskje holde meg litt i skinnet. Sist fredag så ble det litt høyt i perioder. Jeg skulle på Coop’en å handle midt i uka og hun som som var på jobb hadde hørt at vi spilte her flere hundre meter vekk. Selv om jeg bor midt i Bykle så har jeg heldigvis ingen nærme naboer, med unntak av skolekamerat fra barne- og ungdomsskolen. Han både drikker oftere og spiller høyt oftere enn meg…. 🤣

    God helg til de som måtte finne på å innom her 🤘 🔊🔊🔊 🍺 :giggle:

    Vis vedlegget 849608 Vis vedlegget 849609 Vis vedlegget 849611
    Koste meg med en Norrlands Guld her i uka og tenkte at den smaker omtrent som Hansa Sterkøl, og det gjorde den. ;)
    Den burde du prøve.:cool: God helg.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.048
    Antall liker
    21.967
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Du har iallefall musikken iorden👍👍 Selv om det er litt skuffende at du ikke ga icepower en sjangse 😁😁
    Jeg har jo bestilt 3 stk. 2000AS2 i ett kabinett. Jeg satser på at dette skal "booste" ShyHorna fra 145 til 150dB… 🙈 😁
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.048
    Antall liker
    21.967
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    WTF?? Dro på ganske godt i stad og tilnærmet null "borrestøv" på Khorna. Dro på skikkelig nå med "godsanga" og det er såvidt antydning til støv. Kan det virkelig være tomt der oppe?? 🙀 🤘 🤘

    6BBF432E-47A1-4B31-8041-CD3E17DD563F.jpeg
    C6DA01AF-E1AB-4BCB-91CC-7130F2EDDF73.jpeg
    C454E880-9AB4-41BA-924E-A97B31BA0D66.jpeg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn