Dolbytor's anlegg og (mange) planer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.201
    Antall liker
    22.869
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Tøft oppsett men den ene subben som spiller rett i mot racket med utstyr,er det noe greit?

    mvh
    Det går veldig bra. Jeg har t.o.m. en platespiller på toppen av rack nr. 2 og kan spille så det ljomer etter uten problem :)

    Jeg har bygget "rom-i-rom" og er selv overasket hvor lite vibrasjoner som er i selve rommet. For ikke så lenge siden hengte jeg opp to plakater i ramme på bakveggen og to gitarer på sideveggene. Jeg var sikker på at dette var å be om trøbbel (altså "skranglelyder"), men jeg hører ikke en eneste lyd fra disse. Jeg har kjent på både plakatene og gitarene når jeg spiller veldig høyt og jeg kjenner ingen vibrasjoner i noen av dem.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.201
    Antall liker
    22.869
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Nå er det snart avreise for å levere RF7 til en forhåpentligvis lykkelig ny eier. Når jeg skiftet tilbake til Chorus II så merket jeg at de er litt mer laidback i spillestilen enn RF7, men ikke så veldig ulike. I bassen derimot var det ren knockout i favør RF7. Jeg merket forskjellen mye bedre nå da jeg tok ned RF7 enn da jeg satte dem opp.

    Jeg har vært veldig i tvil om jeg heller skulle beholde dem, men de selges hovedsakelig for å få litt inn igjen i hi-fi kassen. Så har jeg et par P17B som kanskje også burde vært solgt...:confused:
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.258
    Antall liker
    9.048
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Hadde du hatt embalasje skulle du fått sendt dem hit... :) men tørr ikke slå til og få dem sendt så langt uten orginal embalasjen.. :)
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.201
    Antall liker
    22.869
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg ser den, men tror det skal gå greit. Litt stor eske full med bobleplast og isopor pleier å gjøre susen :)
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.201
    Antall liker
    22.869
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Nå har jeg endelig fått limt opp 4 stk. ekstra akustikkplater bak subbene. Jeg hadde et vindu der før jeg snudde rundt på rommet og tettet det igjen. Platene er hovedsakelig satt opp for å skjule dette, men de tar også noe refleksjoner fra projektor. SVS stackene dekket dette tidligere, men ShyHorna er ikke like høye. Nice Compacts som enkelte her sier :)

    74C7360A-B49A-434E-9AE1-FAE67CAE5D01.jpg


    227960C8-E323-4A2D-865C-D1FE61EDAA9F.jpg


    89064CB0-D102-4C70-8FF0-070750A78798.jpg


    98743619-AD16-4156-9457-3DF97506E603.jpg
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.258
    Antall liker
    9.048
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Jeg ser den, men tror det skal gå greit. Litt stor eske full med bobleplast og isopor pleier å gjøre susen :)
    Stoler ikke nok på posten.. har fått ødelagt ting som har vært pakket i dobbel embalasje, type 2 kraftige pappesker.. så ut som de var overkjørt av en bringlastebil :)
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.201
    Antall liker
    22.869
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg ser den, men tror det skal gå greit. Litt stor eske full med bobleplast og isopor pleier å gjøre susen :)
    Stoler ikke nok på posten.. har fått ødelagt ting som har vært pakket i dobbel embalasje, type 2 kraftige pappesker.. så ut som de var overkjørt av en bringlastebil :)
    I de tilfellene hjelper det ikke uansett hvor godt det er pakket :rolleyes:
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.201
    Antall liker
    22.869
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Da er det snart ny avreise for å avlevere et par P17B til en forhåpentligvis lykkelig ny eier. Det sitter litt langt inne å selge disse selv om jeg ikke bruker dem. Det finnes kanskje en diagnose for slikt? :rolleyes:
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.869
    Antall liker
    17.453
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Hei Tor! Hvor skal du reise med dem? Spør fordi jeg skal til å sette meg i bilen og kjøre til Kongsberg (Audiomix).... Så om du skulle mot Drammen så kanskje.......:)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.258
    Antall liker
    9.048
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Du må gjerne svinge hit med dem.. :)
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.201
    Antall liker
    22.869
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Nå er de levert forlengst! Det var litt kortere til Høydalsmo enn opp til deg X-Cell ;)

    Jeg hadde akkurat kontakt med kjøper som var veldig fornøyd med førsteinntrykket. Det er alltid moro hvis utstyret man selger faller i smak. Flotte høyttalere er det i alle fall etter min mening :)

    07FD5111-4E68-44F2-B1A7-B778C59EAF5F.jpg


    CEECFA01-8A2E-420B-A613-EAFCB7AC2A12.jpg
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.201
    Antall liker
    22.869
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg har hanglet en ukes tid, men nå går det omsider rette veien. Førkjølet, sår hals og slapp er vel symptomer på en skikkelig mannesyke! Det ble ikke noe spilling sist helg, men jeg satser på at det blir litt denne helgen. Jeg må få testet subbene mer nå som jeg har fått inn en ekstra forsterker.

    Jeg fikk forøvrig ny Angus plakat i dag. Jeg ble aldri helt fornøyd med den forrige og syns den nye passet mye bedre inn med resten av "interiøret". Min søster kjøpte en billig ramme på IKEA for meg til den gamle plakaten, så da blir den vel hengt opp igjen et eller annet sted. Så satte jeg den nye plakaten i eksisterende ramme sånn at det ikke blir gjort forskjell på Angus og Lemmy....:rolleyes:

    62474BE6-EA30-4C89-B4F4-12313C5CC47B.jpg


    7DEBEE0F-1C69-4F35-B211-C7A61F8B7312.jpg


    EE9289DC-35AC-479A-8F54-EDC48A826142.jpg
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Enig i at rommet fikk bedre symmetri nå. :cool: Hvorfor har vi ikke en rocka emoji?
    Det nærmeste vi kommer en en skalla gubbe med Ray-Ban Wayfarer. :mad:
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.201
    Antall liker
    22.869
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    En rocka emoji skulle vi helt klart hatt! Tror det hadde blitt min mest brukte ;)
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.608
    Antall liker
    14.547
    Sted
    Langesund
    Takk for en micro-kort demo i går. Fikk i hvert fall med med at det mye å jobbe med. Skal bli spennende å få tatt noen målinger av dette rommet. Kommer sterkere tilbake sammen med ganilsen
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.201
    Antall liker
    22.869
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Selv takk for en kjapp stopp. Da har du i alle fall fått et veldig kort inntrykk av hvordan ting er.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.201
    Antall liker
    22.869
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Ja jeg har sett dem ;)

    Nå har det seg sånn at jeg har en "stygg" K2 og får snart en K2 til som skal være tilnærmet strøken. Hvis jeg etter hvert finner en som er tilnærmet strøken kan det hende jeg slår til. Hadde disse to derimot dukket opp for en måned siden hadde jeg kjøpt dem tvert.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.201
    Antall liker
    22.869
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    For 3 uker siden gikk turen til Høydalsmo for å selge et par Klipsch P-17B. I går var jeg igjen på plass i Høydalsmo, men denne gang for å kjøpe en McIntosh C220. Jeg håper etterhvert å kunne starte på å bygge et eget "stereo-rom" i kjelleren og der har jeg det meste av utstyret stående klart utenom en forforsterker. Med sin retro-look så er det en McIntosh C22 som står øverst på den listen, men pga pris har jeg foreløpig landet på en C220. Den er helt strøken og burde være greit omsettelig om en C22 skulle dukke opp en gang i tiden :)

    CDFE40FE-E638-4020-8C09-9D268C786E4D.jpg
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.576
    Antall liker
    27.685
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    For 3 uker siden gikk turen til Høydalsmo for å selge et par Klipsch P-17B. I går var jeg igjen på plass i Høydalsmo, men denne gang for å kjøpe en McIntosh C220. Jeg håper etterhvert å kunne starte på å bygge et eget "stereo-rom" i kjelleren og der har jeg det meste av utstyret stående klart utenom en forforsterker. Med sin retro-look så er det en McIntosh C22 som står øverst på den listen, men pga pris har jeg foreløpig landet på en C220. Den er helt strøken og burde være greit omsettelig om en C22 skulle dukke opp en gang i tiden :)

    Vis vedlegget 483996
    Lekker, grattis!

    mvh
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Grattis :) Ingen bombe at det ble McIntosh igjen ;) Men de lager solide vellydende produkter. Så jeg forstår godt hvorfor du holder linja. Hva skal ellers stå i rommet når du er ferdig?
     

    aircanada

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.07.2012
    Innlegg
    636
    Antall liker
    318
    Sted
    Ørsta
    Torget vurderinger
    3
    For 3 uker siden gikk turen til Høydalsmo for å selge et par Klipsch P-17B. I går var jeg igjen på plass i Høydalsmo, men denne gang for å kjøpe en McIntosh C220. Jeg håper etterhvert å kunne starte på å bygge et eget "stereo-rom" i kjelleren og der har jeg det meste av utstyret stående klart utenom en forforsterker. Med sin retro-look så er det en McIntosh C22 som står øverst på den listen, men pga pris har jeg foreløpig landet på en C220. Den er helt strøken og burde være greit omsettelig om en C22 skulle dukke opp en gang i tiden :)

    Vis vedlegget 483996
    Eierglede ;D
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.201
    Antall liker
    22.869
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Takk for det begge to :)

    Jeg har et par Klipschorn 60th Anniversary som har stått uåpnet i ca. 4 år. Jeg har også en McIntosh MC275 som har stått i esken sin i ca. 1,5 år. Jeg har åpnet esken og sett oppi, men forsterkeren har ikke vært ute av esken. Dette blir da hovedkomponentene sammen med C220. Jeg har i utgangspunktet veldig lyst på en C22 i stedet for C220, men det får jeg heller vente litt med.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Takk for det begge to :)

    Jeg har et par Klipschorn 60th Anniversary som har stått uåpnet i ca. 4 år. Jeg har også en McIntosh MC275 som har stått i esken sin i ca. 1,5 år. Jeg har åpnet esken og sett oppi, men forsterkeren har ikke vært ute av esken. Dette blir da hovedkomponentene sammen med C220. Jeg har i utgangspunktet veldig lyst på en C22 i stedet for C220, men det får jeg heller vente litt med.

    Skulle bli bra lyd av det der skulle jeg mene :) Det som fasinerer meg er at noen klarer å ha noe slikt stående så lenge ;)
    Blir du ikke litt rastløs av å tenke på det som står ubrukt?
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.201
    Antall liker
    22.869
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Skulle bli bra lyd av det der skulle jeg mene :) Det som fasinerer meg er at noen klarer å ha noe slikt stående så lenge ;)
    Blir du ikke litt rastløs av å tenke på det som står ubrukt?
    Jo det klart man har lyst til å ta det i bruk, men den som venter på noe godt osv....;)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Takk for det begge to :)

    Jeg har et par Klipschorn 60th Anniversary som har stått uåpnet i ca. 4 år. Jeg har også en McIntosh MC275 som har stått i esken sin i ca. 1,5 år. Jeg har åpnet esken og sett oppi, men forsterkeren har ikke vært ute av esken. Dette blir da hovedkomponentene sammen med C220. Jeg har i utgangspunktet veldig lyst på en C22 i stedet for C220, men det får jeg heller vente litt med.
    Man må jo humre litt når du skriver det over her. 4år i sin kasse. Jeg hadde aldri hatt slik tolmofighet. Er faktisk beundringsverdig. Det kommer jo til å låte fantastisk vil jeg tippe.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn