Dolbytor's anlegg og (mange) planer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • janghell

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.12.2002
    Innlegg
    653
    Antall liker
    310
    Torget vurderinger
    11
    Hvordan er bildet fra Epson i forhold til JVC X30`en?
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.207
    Antall liker
    22.910
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Her var det mykje nytt sidan sist eg va innom.;) Ingen updates sidan den 2. Kva styrer du med no Tor?
    Nå er det ferie, så jeg har vært bortreist en liten stund :)

    Jeg er mer bekymret for hva som skjer hos deg Stian? ;)
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.207
    Antall liker
    22.910
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.207
    Antall liker
    22.910
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Hvordan er bildet fra Epson i forhold til JVC X30`en?
    Dette er kun førsteinntrykk, men Epson er nok noen hakk bedre på alle områder. Jeg har såvidt testet den og kommer tilbake når jeg har sett mere på den.
     

    Kivi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.12.2007
    Innlegg
    116
    Antall liker
    130
    Da blir det nok salg av palladium og nedgradering. Kjem til å bygge meg ein mindre kino i kjellaren som må vere "lydtette".. Pr.d.d spelar eg til halve bygda..;D
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.207
    Antall liker
    22.910
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Ja jeg er glad for at jeg har et relativt godt lydisolert rom :)
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.207
    Antall liker
    22.910
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    I går dro jeg av sted til Kristiansand med morgenbussen og hentet meg motorsykkel. Jeg og min bror har snakket litt om å ha en i sammen siden ingen av oss regner med å slite den ut. Vi hadde begge R-sykler midt på 90-tallet, men vi har nå havnet i "Chopper-alderen". Det ble en 95 modell Yamaha Virago 1100 som bare har hatt to eiere og kun har 25.000 km på baken. Her er et par bilder fra annonsen.

    IMG_0214.jpg


    IMG_0215.jpg
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.207
    Antall liker
    22.910
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Litt "Hi-Fi" relatert er det siden det er valpens første møte med lyd på anlegget. Det er selvfølgelig AC/DC som går, mens far inntar noen øl i stillhet...;)
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Du verden for en søt hund - den er i rette alderen nå :)
    Ja det er viktig å venne dem til å leve med musikk og film , og det på litt nivå også.

    Vår hund reagerte litt på film i begynnelsen , når det kom lyder fra "rundt omkring" , men nå bryr hun seg svært sjelden om det uansett hvor høyt jeg måtte spille.
    Å blir hun lei , så går hun bare inn på soverommet etter en stund.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.207
    Antall liker
    22.910
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Ja de er noen søte små skapninger, selv om skinnet kan bedra ;)

    Jeg spilte bare lavt i går, men den spisset ørene veldig i starten. Etter et par minutter så brydde hun seg ikke noe mer om musikken. Nå er det ikke så ofte jeg spiller oppe i stuen, men litt er det jo :)
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.207
    Antall liker
    22.910
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Nå ble det plutselig noen endringer til det gode her. Fruen dro til fjells i ettermiddag og skal ligge på en hytte som hennes familie eier. Jeg er ikke noe friluftsmenneske, men var innstilt på at jeg måtte være med. Så plutselig sa fruen at jeg ikke trengte å være med hvis jeg ikke hadde lyst. Hmmm, hva hadde jeg mest lyst til tro? Fjelltur eller kjøre motorsykkel, koble anlegg og drikke øl?

    Vel nå har jeg kjørt motorsykkel og akkurat åpnet en øl på verandaen i kveldssolen. Solen forsvinner ca. kl. åtte i kveld, så da tenker jeg at det er passelig å krype ned i kjelleren...;)

    IMG_1147.jpg
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.207
    Antall liker
    22.910
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    I går kveld bestilte jeg forøvrig et Solid Tech Radius Cinema 8 rack + div. ekstra deler. Alt var på lager hos PM Audio, så det får jeg opp i morgen. Jeg skal modifisere det litt sånn at de to bredeste platene blir et eget rack til senter med tilhørende monoblokk under. Så skal jeg ha to monostands til 1201 blokkene og så skal det være igjen nok deler til et rack tilsvarende Solo 4/5. Både hyller og ben er bestilt i sort utførelse.

    IMG_0217.JPG
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hmmm, hva hadde jeg mest lyst til tro? Fjelltur eller kjøre motorsykkel, koble anlegg og drikke øl?
    Hvis det er i akkurat den rekkefølgen så er ikke valget så vanskelig. Snur du rekkefølgen på hodet derimot vil jeg heller anbefale å snøre på bootsa og dra til fjells.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.207
    Antall liker
    22.910
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Nå har jeg fått koblet opp forsterkerne til bakkanalene. Racket måtte flyttes nærmest mulig SVS'ene pga. at den ene stolen ellers skjermer for signalene fra fjernkontrollene. Jeg er veldig spent på hvordan Solid Tech racket vil ta seg ut. Jeg er også spent på om jeg klarer å ha to ulike rack i rommet...:rolleyes:

    Uansett, sånn ser det ut her nå, enn så lenge...;)

    IMG_1148.jpg


    IMG_1149.jpg


    IMG_1150.jpg


    IMG_1151.jpg
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.207
    Antall liker
    22.910
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Nå har jeg ikke vasket dem enda, men jeg regner med at det blir håndvask ja! Jeg skylte dem bare forsiktig i varmt vann før bruk...:rolleyes:
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.207
    Antall liker
    22.910
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Det ble dessverre litt kluss med frakten av racket i dag, så da kommer ikke det før på mandag. Litt kjedeligt, men på ingen måte noen krise. Jeg kjøpte 4 stk. ben til racket på Finn og de har kommet. Jeg får heller ta noen øl å kikke litt på dem, mens jeg spiller musikk i kveld ;)

    IMG_1188.jpg



    Jeg har hengt opp resten av akustikkplatene i dag. Det ble 4 stk. til på bakvegg og 3 stk. på hver side av lerretet. Jeg ser fremdeles en stripe på 25 cm igjen av vinduet og tror kanskje at jeg må ha 6 stk. til der. Disse platene skal i tillegg til akustiske tiltak dempe strølys fra projektoren. Jeg hadde svart filt på bak- og frontvegg til dette formålet før.

    IMG_1180.jpg


    IMG_1181.jpg


    IMG_1183.jpg


    IMG_1184.jpg


    IMG_1185.jpg


    IMG_1187.jpg
     
    Sist redigert:

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.207
    Antall liker
    22.910
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Huff nå er 3 ukers ferie over. Det går utrolig fort. På feriens siste dag fikk jeg skrudd sammen våre nye hagemøbler. De skulle kommet for en uke siden, men kom fredag kveld. Nå har jeg akkurat "prøvespist og prøvesovet" oppsettet. Fint ble det selv om putene kunne vært litt tykkere å sove på :rolleyes:

    IMG_1220.jpg


    IMG_1222.jpg
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.207
    Antall liker
    22.910
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    I dag kom det nye racket, men dessverre er det noe som mangler. Ikke det helt store, men jeg mangler 4 stk. spikes til et sett med korte ben. Dette hørte ikke til selve racket og var en tilleggsbestilling. Det betyr bare at den ene mono-standen ikke ble ferdig. Resten ble veldig bra og jeg er veldig godt fornøyd :)

    IMG_1229.jpg


    IMG_1230.jpg


    IMG_1231.jpg


    IMG_1232.jpg


    IMG_1234.jpg
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.260
    Antall liker
    9.051
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Ser jo bra ut dette.. Gjenstår bare å sende noen p17 nordover ;)
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.207
    Antall liker
    22.910
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    De står og hviler seg nå, men plutselig er de i full sving her et sted ;)
     

    S. Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    850
    Det ble dessverre litt kluss med frakten av racket i dag, så da kommer ikke det før på mandag. Litt kjedeligt, men på ingen måte noen krise. Jeg kjøpte 4 stk. ben til racket på Finn og de har kommet. Jeg får heller ta noen øl å kikke litt på dem, mens jeg spiller musikk i kveld ;)



    Jeg har hengt opp resten av akustikkplatene i dag. Det ble 4 stk. til på bakvegg og 3 stk. på hver side av lerretet. Jeg ser fremdeles en stripe på 25 cm igjen av vinduet og tror kanskje at jeg må ha 6 stk. til der. Disse platene skal i tillegg til akustiske tiltak dempe strølys fra projektoren. Jeg hadde svart filt på bak- og frontvegg til dette formålet før.

    Vis vedlegget 449856

    Vis vedlegget 449857

    Vis vedlegget 449858

    Luksus med eget lytterom! :) Det skal jeg også ha en gang......

    Hvordan opplever du effekten av akustikkplatene? Har sett på noe lignende, hvor kjøpte du disse? Sitter nærme bakvegg så må gjøre noe her
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.207
    Antall liker
    22.910
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Platene fjernet lysrefleksjonene fra projektoren og de fjernet flutter-ekkoet. Før platene kom opp gjallet det ganske mye om man feks. åpnet seg en ølboks, men den lyden har forsvunnet helt. Jeg hadde oppe 6 stk. plater først og kan vel ikke si at jeg merket noen forskjell lydmessig med de siste platene. De dempet mer av lysrefleksjonene dog.

    Platene heter Vicoustic Premium Cinema Round og er kjøpt av HF Audio / Geir Arne Nilsen.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.207
    Antall liker
    22.910
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Ikke så mye å rapportere om i dag, men jeg håper at at jeg får en ny forsendelse med div. Solid Tech deler i morgen. Jeg har borret hull i plastkanalene og dratt ut XLR og Trigger kabler bak hver mono-blokk. Siden nøyaktig plassering eller rack løsning var avklart hadde jeg foreløpig tatt ut alle kablene bak mono-blokken til senteren. Nå blir det seendes sånn ut bak hver forsterker.

    IMG_1239.jpg
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.207
    Antall liker
    22.910
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg syns at disse rackene fra Solid Tech ser veldig bra ut. Quadraspire racket mitt, som nå står på sideveggen, ser litt kjedeligere ut etter min mening. Neste jobb blir å bytte ut dette med et egetkomponert "Solo 6" rack. Dette har jeg deler til nå, men jeg må nok fremdeles ha en forsendelse til fra PM Audio for å komme helt i mål. Quadraspire racket er allerede tiltenkt en rolle i mitt forhåpentligvis kommende "Hi-Fi rom"...:)

    Jeg lurer litt på om jeg skal sandfylle rackene. Mulig at jeg tester ut dette på senter racket. Nøyaktig plassering må uansett avklares først da jeg regner med at de blir ganske tunge etter påfylling :rolleyes:
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.207
    Antall liker
    22.910
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Siden jeg nå har en 4K kompatibel projektor måtte jeg jo få inn en 4K blu-ray spiller. En Oppo UDP-203 ble bestilt fra Nobleman i miden av forrige uke. Jeg hadde tenkt å vente litt, men både Soundgarden og Surround.no satte plutselig opp prisen med kr. 1500,- på den. Jeg hadde i grunnen alt bestemt meg for denne, så det var liten vits i å sitte å vente på at den skulle bli dyrere...

    Hovedgrunnen til at det ble denne er at den har HDMI inngang. Prosessoren min takler ikke 4K og da kan jeg kjøre de andre bildesignalene fra prosessoren og inn i Oppo'en før de går opp til projektoren. Det blir spennende å teste ut 4K filmer for å se om det blir noen forskjell når man kun har en "4K wannabe" projektor :rolleyes:

    Jeg var bortreist i helgen og har derfor ikke gjort noe mer i kjelleren. Vi var på dressurkurs for valper på lørdag, så nå kan jeg bare si "BLI" og så sitter tassen å venter til jeg er tilbake. Jeg ser på dette som en stor fordel med tanke på fremdriften i kjelleren ;)
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Jeg syns at disse rackene fra Solid Tech ser veldig bra ut. Quadraspire racket mitt, som nå står på sideveggen, ser litt kjedeligere ut etter min mening. Neste jobb blir å bytte ut dette med et egetkomponert "Solo 6" rack. Dette har jeg deler til nå, men jeg må nok fremdeles ha en forsendelse til fra PM Audio for å komme helt i mål. Quadraspire racket er allerede tiltenkt en rolle i mitt forhåpentligvis kommende "Hi-Fi rom"...:)

    Jeg lurer litt på om jeg skal sandfylle rackene. Mulig at jeg tester ut dette på senter racket. Nøyaktig plassering må uansett avklares først da jeg regner med at de blir ganske tunge etter påfylling :rolleyes:

    Gratulerer med fine rack, har samme type i samme farge selv. Du har med andre ord god smak. :p

    Angående sandfylling tenker jeg det samme som deg, det kommer til å bli et veritabelt helvete å flytte på dem etterpå. Og særlig hvis de står på spikes på teppebelagt gulv. Og tror du ikke Solid Tech har laget dem på den måten de er for å tjene en hensikt? Hvis du sandfyller dem flytter du vel også resonnansfrevensen, og er vel ikke brått sikkert at det er en fordel. Men for all del, prøv gjerne og rapporter resultatet hvis du gidder. :)
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.207
    Antall liker
    22.910
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Det er godt at vi er enige om den gode smaken ;)

    Ja mine rack står på spikes på teppebelagt gulv, så ev. flytting blir vanskelig etterpå. På Solid Tech sine sider står det ingen ting om sandfylling når man klikker på Radius rack, men ser man på Hybrid rack virker det som at de anbefaler sandfylling.

    Hybrid | Solid Tech
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Jada, hyggelig å se at det er flere som har like peiling som meg selv når det gjelder god design :cool:

    Når det gjelder flytting så tenker jeg at det er enklere å flytte et sandfyllt rack som er bygd av moduler, men om det gir en lydmessig gevinst å gjøre det er jeg mer usikker på. Prøv! ;D
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.207
    Antall liker
    22.910
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg får se hva det blir til etterhvert :)

    Oppo'en dukket i alle fall opp i dag, så må det vel bestilles noen 4K filmer etterhvert...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn