Dolbytor's anlegg og (mange) planer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.310
    Antall liker
    83.333
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Funker jo gull den der, bare ikke senter blir for høy da...
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.155
    Antall liker
    22.645
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Den skal gå akkurat under bildekanten, men det får jeg ikke prøvd i kveld. Jeg er nødt til å sette beskyttelse under spikes'ene sånn at de ikke går i gjennom Lack bordet. Fruen dro på nattevakt, så vi får se i morgen :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    1.087
    Torget vurderinger
    2
    Berre lekkert dette da [emoji106] Og når du fikk på plass bordet til senteren , så virket ikke den blokken så liten ift. de andre lengre heller.

    Så dette blir nok meget bra Mr [emoji2][emoji106]


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.155
    Antall liker
    22.645
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Takk for det Torolan :)

    Uansett så er dette en midlertidig løsning og det grubles veldig på en permanent. Det er for øvrig mange andre ting som også må grubles over og dessverre så koster alt penger :confused: ;)
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.155
    Antall liker
    22.645
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Fruen har to nattevakter etterhverandre, så hun gikk og la seg i 5-tiden. Jeg kribler etter å komme ned igjen i kjelleren, men sitter stuck oppe i stuen med valpen. Den biter i alt mulig så det er uaktuelt å ta den med ned. Det er gøy med valp, men håper likevel at hun våkner snart ;)

    Jeg starter ferien neste fredag og målet er å ha alt operativt til da. Fruen og valpen reiser i tillegg vekk den helgen, så da er jeg helt alene. Det er fort gjort å få på noe lyd nå, men det er en del andre ting som skal på plass først. Ferdig blir man jo aldri så det vil nok være en god del som gjenstår neste fredag også :rolleyes:
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.155
    Antall liker
    22.645
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Fruen pleier å sove et par timer før hun skal på nattevakt, men i kveld ble det 5 timer!!! Jeg fikk kun en halvtime nede i kjelleren før jeg måtte opp å passe på valpen igjen. Jeg rakk i alle fall å flytte over senteren. Den har 3-4cm klaring opp til bildekanten, så denne høyden ser veldig fin ut. Jeg fikk også tatt ned projektoren. Det er vel det som er mest arbeidsomt av det som gjenstår. Hyllen må flyttes, strøm må legges opp og hdmi/cat-5 kabler må flyttes.

    IMG_0892.jpg
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.155
    Antall liker
    22.645
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Man ser jo skjøtene etter vinduet på siden av lerretet, men det skal dekkes av akustikkplater. Det skal også opp akustikkplater bak sofaen. Det står noen der nå, men de er selvsagt ikke symmetrisk plassert i forhold til sofaen. Frontene blir stående såpass langt ifra sideveggene at jeg ikke finner det nødvendig med noen akustikktiltak der i første omgang.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.582
    Antall liker
    14.475
    Sted
    Langesund
    Bra arbeidskapasitet her, og det står respekt av å snu et så ferdig rom som du hadde - alt for lyden eller skal jeg si, alt for bassen:)
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.155
    Antall liker
    22.645
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg kan love deg at det satt langt inne, men med den enorme forskjellen var det i grunnen ikke noe å lure på. Det handlet vel mer om å psyke seg opp...;)
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Helledustan, har du ikke fått fyrt opp enda?
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.155
    Antall liker
    22.645
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Denne "snuoperasjonen" baller på seg og i dag tidlig ble det bestilt ny projektor. Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å vente på at 4K projektorene skulle falle litt mer i pris, men nå ble det ikke sånn. JVC'en min klarer ikke å fylle lerretet når den kommer på langveggen. Da var det 3 alternativer der det første var å akseptere en 5cm kant innforbi lerretet som det ikke er bilde på, det neste var å kjøpe et mindre lerret og det siste var å kjøpe en ny projektor som klarte å fylle lerretet. Min JVC DLA-X30 er noen år, men leverer fremdeles et veldig bra bilde. Jeg hadde som sagt tenkt til å "tyne" den en stund til, men kan ikke nekte for at jeg hadde lyst på ny projektor.

    AVshop har hatt en Epson EH-LS10000 demoprojektor til salgs en stund. Jeg har grublet mye på dette og ga etter for mitt eget press i går kveld. Den klarer å fylle lerretet og takler 4K selv om det ikke er en 4K projektor. Den har ikke pære men laserlyskilde, så det blir spennende å se hvordan det virker. Den har gått 600 timer, men hva gjør vel det når den kan gå 30.000 timer i eco/low-modus. Her er en link for de som er interessert:

    https://www.epson.no/products/projectors/home-cinema/eh-ls10000
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.155
    Antall liker
    22.645
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Her er et test bilde fra i går kveld. Da er projektoren skudd helt inntil bakvegg. Med en stiv HDMI kabel i baken må den minst 10cm lenger frem og da hadde bildet blitt enda litt mindre. Her handler det om bruke alle mulige argumenter for å overbevise seg selv om man har gjort et riktig valg...:rolleyes:

    IMG_0897.jpg
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.666
    Antall liker
    4.107
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Du begynner jo å gå Retep i næringa nå Dolby.:cool:
    Jeg skal også snu rommet i høst. 180 grader rundt, men håper jeg slipper utskiftning av anlegget av den grunn. Moro lell.
    Fyr opp nå og gi noen inntrykk. Vi venter jo
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hva gjør du med den gamle prosjektoren Dolby?
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.155
    Antall liker
    22.645
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Du begynner jo å gå Retep i næringa nå Dolby.:cool:
    Jeg skal også snu rommet i høst. 180 grader rundt, men håper jeg slipper utskiftning av anlegget av den grunn. Moro lell.
    Fyr opp nå og gi noen inntrykk. Vi venter jo
    Huff det ble litt mer feiring en planlagt i går, så det har ikke skjedd noen ting her, hverken i går eller i dag :(

    Jeg ligger vel langt bak Retep i utskiftinger enda, jeg er i grunnen best på å kjøpe ;)
     
    • Liker
    Reaksjoner: oct

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.155
    Antall liker
    22.645
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Hva gjør du med den gamle prosjektoren Dolby?
    Det kan virke som at jeg alt har fått solgt den sammen med mitt gamle 92" rammelerret. En kamerat av meg sier at en kamerat av han igjen vil kjøpe den.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ok, jeg må virkelig snart enten kjøpe pære eller ny prosjektor. Blir nok pære tror jeg.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.155
    Antall liker
    22.645
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Hvilken projektor var det nå du hadde igjen? Var det ikke en eller annen JVC?
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.155
    Antall liker
    22.645
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Nå har jeg solgt unna litt utstyr den siste tiden og går vel sånn ca. i null med tanke på innkjøp av ny projektor og de to Svs'ene. Jeg har solgt 2 stk. Velodyne SMS-1 (har fremdeles 2 stk. igjen) og solgt unna en del kabler som ikke har vært i bruk. Nylig har jeg solgt et par EAR 509 MKII 25th Anniversary rør-monoblokker, en Klipsch Stadium, en JVC DLA-X30 og et Dreamscreen 92" rammelerret. EAR blokkene og Klipsch Stadium skal jeg levere på Østlandet i begynnelsen av juli, mens projektor og lerret må avtales nærmere. Jeg har fått litt "holdepenger" for EAR blokkene og regner det som ganske sikkert. Jeg har bekreftede kjøpere på dem andre også, men en handel er aldri gjennomført før man har pengene i handa eller på konto.

    Jeg har ikke lyst til å selge hverken EAR blokkene eller Klipsch Stadium, men de gjør ingen nytte nede i kjelleren heller. Jeg liker best å kjøpe ting og kvier meg bestandig for å selge. Jeg har fremdeles en del mer jeg kan/burde selge, men det må jeg tygge litt videre på...:rolleyes:
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.155
    Antall liker
    22.645
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Fyr opp anlegget nå for h..... Og slutt med alt pratet;) trenger ny pj. Jeg å hvis du skal kjøpe flere:p
    Hvis jeg får litt hjelp så kan det hende det spiller i kveld. Hvis ikke så blir det mere prat ;)

    Skal si i fra hvis det blir flere projektor kjøp, men jeg hadde ikke håpt på det...:)
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.155
    Antall liker
    22.645
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg ga heldigvis ikke etter for fristelsen med å koble opp anlegget og fikk heller gjort noe av det kjedelige arbeidet. Nå er alt av kabler i kabelkanalene strukket ferdig. Utrolig kjekt med disse kanalene langs gulvet når man må gjøre endringer. Akustikkplatene på bakvegg er tatt ned og limrester skrapet av veggen. Etter noen dager uten fremdrift var det godt å få gjort noe igjen. Målet er fremdeles igangkjøring til helgen.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.155
    Antall liker
    22.645
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Kjedeligt arbeid i kveld også. Montert opp feste for høyre surroundhøyttaler og flyttet feste for venstre surroundhøyttaler ned et par hakk. Surroundhøyttalerne er flyttet ned ca. 15 cm pga. varmepumpen. Så har jeg flyttet strøm, HDMI og cat-5 kabel til projektoren. Nå ser det dessverre dårlig ut med framdrift de to nesten dagene. Fruen skal på noen greier i morgen så da blir jeg sittende å passe på valpen. På onsdag må vi hvist være med å feire en fødselsdag...

    Pga. dette har jeg atter en gang kalt inn kavaleriet i form av min gode venn Helge som er snekker. Han stiller opp på torsdag ettermiddag og da blir det flytting av projektorhylle, montering av akustikkplater på bakvegg og en del andre småting jeg trenger hjelp til. Med en lang og effektiv ettermiddag skal det meste være på plass ila kvelden :)

    IMG_0930.jpg


    IMG_0931.jpg


    IMG_0932.jpg


    IMG_0935.jpg
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.155
    Antall liker
    22.645
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    En liten oppdatering... Kameraten min måtte på noe uforutsett før han kom her, så han var ikke hos meg før ca. halv syv. Da rakk vi ikke så mye som jeg hadde håpt, men det viktigste ble tatt. Hyllen til projektor er på plass og takplatene er oppe igjen. Den nye projektoren kommer i morgen og anlegget blir koblet opp sånn at jeg får på noe lyd her ila. morgen kveld. Akustikkplatene kommer litt bak i køen nå og prioriteres ikke...

    IMG_0962.jpg
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.155
    Antall liker
    22.645
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Da har jeg hentet projektoren. Nå er det bare 3 timer igjen på jobb før jeg starter på 3 ukers ferie. Tomt hus, nytt utstyr, "nytt" rom og snart ferie, kan det bli bedre!! :cool:
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Dette ser da fantastisk flott ut! Et "seriøst" hjemmekino-/lydrom, samtidig som det er en stilig stue man har lyst til å oppholde seg i. Gjennomført og vellykket. Spill og kos deg! :)
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.155
    Antall liker
    22.645
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Takk for det Dazed :)

    Jeg merker stor forskjell uten akustikkplatene, så de må opp igjen ganske fort. Jeg har veldig mye flutter ekko nå. Bare man åpner en ølboks så gjaller det i hele rommet ;)
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.155
    Antall liker
    22.645
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Mens de fleste er ute og koser seg i finværet sitter en annen tulling inne i bunkersen sin og styrer med hjemmekinoen. Projektoren er satt i drift og førsteinntrykket er veldig bra. Jeg har kun sett "Kiss Rocks Vegas" og her er bildet utrolig bra.

    Så fikk jeg opp 6 stk. akustikkplater bak sofaen og flutter ekkoet forsvant nesten helt. Jeg vurderer om jeg skal henge opp 2 stk. til på hver side, men har ikke helt bestemt meg.

    IMG_1001.jpg


    IMG_0997.jpg


    IMG_0996.jpg
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.155
    Antall liker
    22.645
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Søstera til fruen har fått sommerjobb som vertinne på en nedlagt seter ved inngangen til Gutulia nasjonalpark. Fruen og valpen ble med henne opp der på torsdag, mens jeg styrer med mitt her hjemme. I morgen skal jeg til Kristiansand noen dager der høydepunktet forhåpentligvis blir High Voltage som skal spille AC/DC sanger på Fiskebrygga tirsdag kveld. Det er meldt fint vær så det gleder jeg meg til.

    Torsdag drar jeg oppover til fruen og så blir det vel et par netter på meg også på setra. Bilen blir veldig full siden jeg skal levere div. utstyr på veien. Så er det bare å håpe at ingen av kjøperne trekker seg før jeg får levert...:rolleyes:

    IMG_1006.jpg
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.155
    Antall liker
    22.645
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    I dag har jeg holdt meg unna kjelleren frem til nå. Skal av sted i morgen tidlig, men et par øl med litt fikling på den nye projektoren skader jo ikke... Dette er som førsteinntrykk å regne, men jeg syns den gir et veldig bra bilde. Jeg gikk inn med lave skuldre her og kjøpte den nesten litt motvillig siden jeg var innstilt på å vente på at 4K skulle falle i pris. Et screenshot sier i grunnen ikke så mye, men slenger ut et likevel...:)

    IMG_1010.jpg
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    1.087
    Torget vurderinger
    2
    Alltid moro å fikle med noe nytt da , så jeg skjønner deg godt :)

    Grattis :)
     

    Kivi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.12.2007
    Innlegg
    116
    Antall liker
    130
    Her var det mykje nytt sidan sist eg va innom.;) Ingen updates sidan den 2. Kva styrer du med no Tor?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn