Dolbytor's anlegg og (mange) planer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.049
    Antall liker
    21.972
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Fruen har kveldsvakt og da er godstolen inntatt med en Tuborg på si. Det var meldt skikkelig tordenvær i kveld så jeg var i tvil om jeg skulle fyre opp anlegget, men foreløpig er det bare litt duskregn å spore…🍺 (y)

    11AA7842-1DF0-4D20-B751-6BBC5CC896A1.jpeg
    0238FDB4-AA68-49F1-9D83-B1DFE0261701.jpeg
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.049
    Antall liker
    21.972
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Tordenværet ble avlyst i går og ikke regnet det voldsomt heller. Jeg trakk uansett ut alle støpsler før jeg gikk og la meg.

    I dag har det vært div. turer og hilsning på min niese med hundene. Fruen er hjemme i kveld, men hun furter for et eller annet som jeg ikke vet hva er, så da meddelte jeg bare at jeg gikk ned i kjelleren for kvelden… 🍺 :ROFLMAO: :ROFLMAO: (y)


    5CF45257-7F6B-439B-803E-084176C2DA60.jpeg
    30C86C4C-87BD-4764-86A5-C1A4D77DDD0E.jpeg
    8756C571-ECB8-4640-A464-701C854C2EB1.jpeg
    0A9C0EF2-FEB8-47AB-AB14-47D72C5A8E78.jpeg
    4AA60EF4-A546-4474-B5A2-6BEE53D08328.jpeg
    9FA86A6C-C212-4E6B-ACB3-D04A624B44D1.jpeg
    2E8CD586-A791-47F5-A892-3FA536FDD323.jpeg
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.049
    Antall liker
    21.972
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Pass deg, silent treatment og furting er skumle greier.. :)... Og nå fikk jeg veldig lyst på Tuborg :D
    Alle jeg kjenner (med unntak av min bror) har koner som furter av og til tilsynelatende uten grunn. Man vet jo at man indirekte er skyld i furtingen, men hvis de ikke kan si i klartekst hva som er galt så får det heller stå sin prøve… 🍺 😂
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Alle jeg kjenner (med unntak av min bror) har koner som furter av og til tilsynelatende uten grunn. Man vet jo at man indirekte er skyld i furtingen, men hvis de ikke kan si i klartekst hva som er galt så får det heller stå sin prøve… 🍺 😂
    Word!
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.049
    Antall liker
    21.972
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Det går en grusvei ett godt stykke innover på fjellene til Urevatn i forbindelse med kraftutbygging. Den åpner 1. juli for ferdsel, så jeg og fruen tok turen inn i dag. Vi kom ikke helt inn pga. snø. Der bildene er tatt er vi ca. 1200 m.o.h. Nytt av året er at kun lokale folk med adgangskort har lov til å kjøre inn. Det er villrein i disse områdene og trafikken har visstnok økt en del de siste årene.

    Jeg kjøpte en nesten ny Crown XTi 4002 for ett år siden, men den har ikke blitt brukt. Jeg er mye bedre på å kjøpe enn å selge, men jeg fikk nå lagt den ut på Finn på fredag kveld. Den røk 5 minutter etter at jeg hadde lagt den ut og i tillegg så var det en til som ville ha den før jeg fikk satt den som solgt. Det har vært tomt for en del Crown forsterkere en stund, så det var nok ganske medvirkende. Jeg syns ellers at bruktmarkedet har vært litt tregt en stund nå, men alt går jo bare man selger billig nok. Årstiden er uansett ikke den beste for salg og ikke ligger jeg spesielt strategisk til med 20-30 mil til de fleste byer i Sør-Norge…;)

    59B9F0D2-BB31-43A8-9C41-FF381876E686.jpeg
    454F41FF-7800-4FCA-B6DE-5A4FBF21E56C.jpeg
    A79B2980-2557-4A37-98FD-8169A0FC3685.jpeg
    C98721B0-CBFE-46BA-96BF-7846F3312ACE.jpeg
    776950B7-4E6C-4D11-AC3D-9020B58C328E.jpeg
     

    metallirus

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.12.2017
    Innlegg
    122
    Antall liker
    185
    Det går en grusvei ett godt stykke innover på fjellene til Urevatn i forbindelse med kraftutbygging. Den åpner 1. juli for ferdsel, så jeg og fruen tok turen inn i dag. Vi kom ikke helt inn pga. snø. Der bildene er tatt er vi ca. 1200 m.o.h. Nytt av året er at kun lokale folk med adgangskort har lov til å kjøre inn. Det er villrein i disse områdene og trafikken har visstnok økt en del de siste årene.

    Jeg kjøpte en nesten ny Crown XTi 4002 for ett år siden, men den har ikke blitt brukt. Jeg er mye bedre på å kjøpe enn å selge, men jeg fikk nå lagt den ut på Finn på fredag kveld. Den røk 5 minutter etter at jeg hadde lagt den ut og i tillegg så var det en til som ville ha den før jeg fikk satt den som solgt. Det har vært tomt for en del Crown forsterkere en stund, så det var nok ganske medvirkende. Jeg syns ellers at bruktmarkedet har vært litt tregt en stund nå, men alt går jo bare man selger billig nok. Årstiden er uansett ikke den beste for salg og ikke ligger jeg spesielt strategisk til med 20-30 mil til de fleste byer i Sør-Norge…;)

    Vis vedlegget 830137 Vis vedlegget 830140 Vis vedlegget 830144 Vis vedlegget 830145 Vis vedlegget 830146
    Hei mr.
    Flott område det der. En kompis og jeg var på ukestur med kano der i juli 2014. Hadde base et godt stykke inn ved store Urevatn, der vi farta rundt i en god del av vanna rundt. Var lite fisk å få i Urevatn, så det var mye av grunnen til flere strabasiøse løft med både kano og sekker. Husker vi møtte et par karer i båt utpå Urevatn, som sa at det var kun garn og oter som ga fisk. Slukfiske kunne vi glemme, noe vi erfarte selv. Tror ikke vi fikk et eneste napp engang. Men ned mot Blåsjøen var det en god del fin røye å få.
    Det var ihvertfall skikkelig villmarksfølelse der oppe, med lite folk, så det er en tur jeg kommer til å huske.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.371
    Antall liker
    12.375
    Sted
    Sørlandet
    Den villreinen forårsaker mye;

    - Hindrer sårt tiltrengt løypeutbygging på høyfjellet
    - Hindrer løypekjøring til turisthytter
    - Bremser utbygging
    - Stenger tilgang til turistområder

    Og alt kan enkelt løses med å utstyre flere dyr med GPS sendere og deretter full åpenhet og deling av data. Ikke noe mer, ikke noe mindre. Jeg har full forståelse for at man skal passe godt på dyrenes rettigheter men etter å ha hørt om denne villreinen som streifer rundt i Setesdalsheiene i snart 25 år så begynner jeg bli temmelig lei
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.049
    Antall liker
    21.972
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Den villreinen forårsaker mye;

    - Hindrer sårt tiltrengt løypeutbygging på høyfjellet
    - Hindrer løypekjøring til turisthytter
    - Bremser utbygging
    - Stenger tilgang til turistområder

    Og alt kan enkelt løses med å utstyre flere dyr med GPS sendere og deretter full åpenhet og deling av data. Ikke noe mer, ikke noe mindre. Jeg har full forståelse for at man skal passe godt på dyrenes rettigheter men etter å ha hørt om denne villreinen som streifer rundt i Setesdalsheiene i snart 25 år så begynner jeg bli temmelig lei
    Så du syns det er greit at vi mennesker turer frem og ødelegger alt for stadig mer luksus og tilfredsstillelse av våre behov?
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.049
    Antall liker
    21.972
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Hei mr.
    Flott område det der. En kompis og jeg var på ukestur med kano der i juli 2014. Hadde base et godt stykke inn ved store Urevatn, der vi farta rundt i en god del av vanna rundt. Var lite fisk å få i Urevatn, så det var mye av grunnen til flere strabasiøse løft med både kano og sekker. Husker vi møtte et par karer i båt utpå Urevatn, som sa at det var kun garn og oter som ga fisk. Slukfiske kunne vi glemme, noe vi erfarte selv. Tror ikke vi fikk et eneste napp engang. Men ned mot Blåsjøen var det en god del fin røye å få.
    Det var ihvertfall skikkelig villmarksfølelse der oppe, med lite folk, så det er en tur jeg kommer til å huske.
    Ja det er ett flott område. Jeg har fisket en del i Store Urevatn tidligere, men bare med garn. Det var hovedsakelig Bekkerøye som var der den gang, men det var litt Ørret også. Vi har dette som julemiddag sammen med lefser og spa (en slags suppe), så vi fisket der for å sikre jule- og nyttårsmiddagen. Bildene er tatt ved Reinevatn hvis du husker igjen det :)
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.371
    Antall liker
    12.375
    Sted
    Sørlandet
    Så du syns det er greit at vi mennesker turer frem og ødelegger alt for stadig mer luksus og tilfredsstillelse av våre behov?
    Når utviklingen stanses av et tilsynelatende fiktivt problem - ja.

    Nå var svigers noen av de aller første som bygget hytte der oppe i 56 så man kan jo si at familien har fått med seg utviklingen. Folket trekkes til snøsikre områder og det mangler ikke på investeringsvilje hverken fra grunneiere eller utviklere. Når har dem endelig klart å enes om fiskerettigheter i elv og vann så får vi håpe fornuften seirer også når det kommer til løypenettet i det minste. At lokalbefolkningen har klart å grine seg til å stenge veien inn til Vatnedalen / Uredalen så vil vel komme for en stund siden.

    Mvh
    HytteByklar
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.049
    Antall liker
    21.972
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Når utviklingen stanses av et tilsynelatende fiktivt problem - ja.

    Nå var svigers noen av de aller første som bygget hytte der oppe i 56 så man kan jo si at familien har fått med seg utviklingen. Folket trekkes til snøsikre områder og det mangler ikke på investeringsvilje hverken fra grunneiere eller utviklere. Når har dem endelig klart å enes om fiskerettigheter i elv og vann så får vi håpe fornuften seirer også når det kommer til løypenettet i det minste. At lokalbefolkningen har klart å grine seg til å stenge veien inn til Vatnedalen / Uredalen så vil vel komme for en stund siden.

    Mvh
    HytteByklar
    Vi er nok ganske uenige. Det spiller ingen rolle for meg når dine svigerforeldre bygget hytte her oppe (vi var der før turistene ødela stedet…:rolleyes:), men turister (meg selv inkludert) trykker seg frem overalt og jeg vet ikke om det er en heldig utvikling. Naturen og tilhørende dyreliv minker konstant pga. hytter, veier, næringsbygg, osv. og om X antall år så er det hverken natur eller dyr igjen hvis "utviklingen" fortsetter.

    Veien inn til Vatnedalen har vært stenge så lenge jeg kan huske, mens veien inn til Urar ble stengt nå i sommer. Det er forøvrig noen få grunneiere som har sørget for det. De ville helst ha stengt veien for alle med unntak av dem selv, men kommunen har vært innstilt på at den skal være åpen for bygdefolk. Du kan jo ev. forsøke å stå å grine ved bommen og se om noen syns synd på deg og tar deg med hvis du har lyst til å inn å se en eller annen gang…😅 (y)

    Mvh
    Ekte Byklar
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.989
    Antall liker
    20.125
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hmmm fikk lysst på både en øl og acdc jeg nå.. Men it a long way to the top av trappa. Har fått snake på den flotte turen på platemesse i går. 🙈
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Ja det er litt forskjell... tåkefyrsten og latterkrampa styrer virkelig godt med oss :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Huff ja...:(

    Jeg regner uansett ikke med at du trenger å klage på strømprisene? ;)
    Nei, det er vel det eneste vi ikke er blitt rævkjørt på enda.. men det kommer.

    Men alt annet her oppe har vi jo blitt grundig fucket på :)
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.049
    Antall liker
    21.972
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Nei, det er vel det eneste vi ikke er blitt rævkjørt på enda.. men det kommer.

    Men alt annet her oppe har vi jo blitt grundig fucket på :)
    Ja vi får virkelig håpe at det kommer til dere også... 😬 :ROFLMAO: :ROFLMAO:
     
    Sist redigert:

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Det er ganske ille å ligge an til en årlig strømkostnad på


    Ja vi får virkelig håpe at det kommer til dere også... 😬 :ROFLMAO: :ROFLMAO:
    Så fort kapasiteten er bygget ut mellom nord og sør så beholder dere prisene, og våre går opp.. :)

    Men noen tror vel kanskje på løgnerne på Løvebakken når de sier prisene vil gå ned sørpå og balanseres.. 🤣
     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.465
    Antall liker
    885
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Så fort kapasiteten er bygget ut mellom nord og sør så beholder dere prisene, og våre går opp.. :)

    Men noen tror vel kanskje på løgnerne på Løvebakken når de sier prisene vil gå ned sørpå og balanseres.. 🤣
    Trøsten får være at utbyggingen fort tar 8-10 år. Her piss regner det og magasinene renner over. :cool:
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Trøsten får være at utbyggingen fort tar 8-10 år. Her piss regner det og magasinene renner over. :cool:
    Ja, det går heldigvis ikke over natta.. og man kan jo håpe at innen den tid så er det kommet friske hoder i regjering som har noen fungerende hjerneceller som stopper den ville eksporten av alt..

    Når vi kom hjem fra sverige og kjørte over Bjørnfjell så man at magasinene her også er fulle og vel så det.
    Dog skal nå Aker bygge både her og der her oppe.. så før denne kabelen står ferdig så har vi brukt opp det overskuddet vi har og kabelen vil ikke gi noe mer sørover.. :)
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.049
    Antall liker
    21.972
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Å eksportere kraft kan umulig gagne oss vanlige forbrukere. Det er veldig enkelt å drive butikk når man kan eksportere når prisene er gode, for så å fortelle "vanlige folk" at vi må betale mer siden magasinene er "tomme"...🙄

    Ut ifra forbruket mitt frem til nå så ligger jeg an til en strømkostnad på 65K for 2022 kontra 21K for 2021...💸💸💸
     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.465
    Antall liker
    885
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Å eksportere kraft kan umulig gagne oss vanlige forbrukere. Det er veldig enkelt å drive butikk når man kan eksportere når prisene er gode, for så å fortelle "vanlige folk" at vi må betale mer siden magasinene er "tomme"...🙄

    Ut ifra forbruket mitt frem til nå så ligger jeg an til en strømkostnad på 65K for 2022 kontra 21K for 2021...💸💸💸
    Du får selge unna noe forsterkere, mindre strøm forbruk og penger til strøm regningen, vinn vinn. 😁
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.695
    Antall liker
    37.938
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Å eksportere kraft kan umulig gagne oss vanlige forbrukere. Det er veldig enkelt å drive butikk når man kan eksportere når prisene er gode, for så å fortelle "vanlige folk" at vi må betale mer siden magasinene er "tomme"...🙄

    Ut ifra forbruket mitt frem til nå så ligger jeg an til en strømkostnad på 65K for 2022 kontra 21K for 2021...💸💸💸
    Åhoy det var ikke for lite heller :( jeg har brukt ca 7500kr så langt i år :)

    mvh
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.049
    Antall liker
    21.972
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Du får selge unna noe forsterkere, mindre strøm forbruk og penger til strøm regningen, vinn vinn. 😁
    Jeg solgte en Crown XTi 4002 på fredag og en Crown K2 i går, men siden de ikke var i bruk så hjelper det ikke stort på strømregningen... :ROFLMAO:
    Jeg kan jo bruke pengene på å betale strømregninger, men det er jo ikke noe gøy... 🙄 😅
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.049
    Antall liker
    21.972
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Nå får det være nok syting over strømprisene (for nå i alle fall…;)) og så over til mer relaterte ting. Som hi-fi sjauer så er man aldri arbeidsledig og i dag er intet unntak. Full ommøblering av racket for n’te gang og som jeg sier hver gang, det eneste som er sikkert er at dette ikke blir siste gang. Det blir forøvrig noen endringer her ila de neste dagene…🍺 🔊 (y)

    E027B074-085F-41A8-AED7-B885C84714F5.jpeg
    D2F28135-7EBE-4768-9348-C85C4C8EA0CB.jpeg
    AFA0EE68-A933-49B3-8B28-8D8C63C643B8.jpeg
    FEB8C0D2-CE9D-4F00-8060-F7B631D94909.jpeg
    9D156245-CCCF-4F7A-A8AB-4194508D168D.jpeg
    0EAA2132-0CF5-464F-9C30-FE0C632E6CAD.jpeg
     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.465
    Antall liker
    885
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Nå får det være nok syting over strømprisene (for nå i alle fall…;)) og så over til mer relaterte ting. Som hi-fi sjauer så er man aldri arbeidsledig og i dag er intet unntak. Full ommøblering av racket for n’te gang og som jeg sier hver gang, det eneste som er sikkert er at dette ikke blir siste gang. Det blir forøvrig noen endringer her ila de neste dagene…🍺 🔊 (y)

    Vis vedlegget 831486 Vis vedlegget 831487 Vis vedlegget 831489 Vis vedlegget 831490 Vis vedlegget 831491 Vis vedlegget 831492
    Du har tydeligvis bedre rygg enn meg. ;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn