Strøm relatert Dobbel kontakt, innendørs

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Antall liker
4.627
Torget vurderinger
96
Leter etter en slik for innendørs bruk, for montering av egen kabel. Har hittil bare funnet kontakter for utendørs bruk.
Eller så kan jeg vel ta en syl og hammer og banke av de lukene, de er bare i veien.

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Antall liker
10.185
Sted
Østfold
Torget vurderinger
23
Tror ikke du finner en slik uten lokk, men jeg fant en artig en fra IKEA. Passer jo bra inntil en vegg.
skotat-skjoteledning-gronn__1299347_pe936540_s5.jpg

Powercon

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2022
Antall liker
2.255
Sted
Horten
Innendørs så er det slike strømpadder som gjelder ja.
Om man vil ha en gitt lengde, så kan man kjøpe en med lang ledning, kappe den og så sette på nytt stikk.

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Antall liker
4.627
Torget vurderinger
96
Det må være løs dobbel kontakt uten kabel.
Har en ferdig kabel med japansk kontakt i ene enden, jeg skal drive to komponenter med en stepdown trafo. Kan like gjerne bruke euro kontakter siden jeg skal lage ulike lengder.

Edit: japansk støpsel

Sist redigert:

Powercon

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2022
Antall liker
2.255
Sted
Horten
Akkurat. Ja et par påvegg kontakter montert fast på plate/rack og med en god strekkavlastning så bør det være en trygg løsning det.(y)

Powercon

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2022
Antall liker
2.255
Sted
Horten
Ingen kommentar. :cool:
Eks ikke sikkert den trafo du har med japansk kontakt er 100% lovlig her i landet heller, så derfor fokuserte jeg på sikkerhet oppsettet.

Et bra alterativ er som sagt å montere den trafoen på en plate og sette en på-vegg kontakt fast ved siden av på platen. Sikre kabelen inn i kontakten så du ikke lett kan røkke den ut med 2 løse strømførende ender.

Med en sånn løsning kan du kjøre helt standard (skjøte) kabler derfra til utstyret ditt.

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Antall liker
4.627
Torget vurderinger
96
Enig i at det er den mest ryddige løsningen. Men det er kronglete uten å måtte flytte på hele benken, senterht. og en drøss komponenter. Og mye jobb for å få det skikkelig. Orker ikke nå.
Blir nok den fra Bauhaus, så prøver jeg å fjerne lukene.

Sist redigert:
Topp Bunn