Djupedal undermåler

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Øystein Djupedal fremstår nå tydelig som en mindre intelligent ape.  Hans tåpelige og primitive trusler, kfr avisene lørdag-mandag, er talende.  Hans hersketeknikker er i klasse med Valla.  Dette er tydeligvis venstresidens måte å drive politikk.  Det er en skam at han sitter som minister.  Norsk skole og forskning fortjener naturligvis langt bedre enn en undermåler!

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
926
Om avisene har gjengitt dette riktig så kan det ikke forsvares. Vi får se om de greier å lage storm nok til å felle Djupedal på dette, det er vel det de vil.

Fint at du reragerer BB. Du reagerte med å kalle det å dumme seg ut når en ledende Fr.pèr fra Skien ble tatt for voldtekt og narko. Men loven er vel lik for alle, både SVère og Fr.père, - eller?

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Men loven er vel lik for alle, både SVère og Fr.père, - eller?
Naturligvis.  Og Djupedal har ikke brutt loven.  Han har bare vist seg som en enkel sjel med sviktende demokratisk gangsyn. La oss kalle ham "truslokrat".  

DYNAMIC1

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.09.2006
Antall liker
2
På tide og fjerne denne useriøse personen fra all politisk makt.

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
926
Tror ikke de greier å felle ham på dette. Saken er for liten, gjelder for få og er tvilsom mht dokumentasjon og innhold. Djupedal har ingen indre fiender, slik Valla hadde, så totalt sett blir det bare en (av de mange) fis fra pressen.

O

OldBoy

Gjest
Øystein Djupedal fremstår nå tydelig som en mindre intelligent ape.  Hans tåpelige og primitive trusler, kfr avisene lørdag-mandag, er talende.  Hans hersketeknikker er i klasse med Valla.  Dette er tydeligvis venstresidens måte å drive politikk.  
Er det ikke sånn det er overalt, da?

Bortsett fra at Djupedal gjør den feilen at han SIER det alle andre bare VET, er dette gammelt nytt: Gjør man noe som sjefen ikke liker, henger karrieren i en tynn tråd. Enten man jobber i politikken eller i næringslivet.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
Dersom pressen har gjengitt dette korrekt, hefter det nå et par saker ved Djupedal: Han truet med å kjøre homsehets på et par politiske motstandere, og han søkte å benytte udemokratiske metoder for å få valgt "sin" mann. Så langt jeg forsto var begge tilfellene utslag av påvirkning av alkohol, dessuten ringte han og bad om unnskyldning i deet første tilfellet.
Djupedal behøver seriøs refs fra sjefen. Men å tenke tanken av at dette er i nærheten av å voldta noen, vitner om særs dårlig dømmekraft.

Honkey

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Jeg tror Mullah Djupedal ryker ut ved neste korsvei.  Ingen vil savne ham.  
Forresten, navnet er vel egentlig Dybendahl, men Djupedal passer naturligvis langt bedre blant sosialistene.

DYNAMIC1

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.09.2006
Antall liker
2
Jeg tror Djupedal ryker ut ved neste korsvei. Ingen vil savne ham.
Forresten, navnet er vel egentlig Dybendahl, men Djupedal passer naturligvis langt bedre blant sosialistene.
;D

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
926
Jeg liker Djupedal, og mange med meg. Han hadde ikke blitt minister uten å ha mange som støtter ham.

BB hater vel alle sosialister - ikke sant BB?

K

knutinh

Gjest
Jeg liker Djupedal, og mange med meg. Han hadde ikke blitt minister uten å ha mange som støtter ham.
Jeg prøver å forholde meg nøytral til både parti og høyre/venstre-inndeling, men Djupedal er en av folka til Stoltenberg som høster minst respekt i mine øyne.

Man blir vel minister i en koalisjonsregjering ved å inneha en tilstrekkelig høy stjerne i et av partiene som gjør krav på ministerposter. SV har pr i dag ikke voldsomt stor støtte i folket, så på mange måter er det godt mulig å få en ministerpost med minimal direkte støtte i folket. Uten at det i seg selv nødvendigvis er så fryktelig farlig.

-k

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20

BB hater vel alle sosialister - ikke sant BB?
Jeg har nok en del sosialister blant mine nære venner. Sosialismen har jeg naturligvis liten sans for, den leder som kjent til ensretting, frihetstap og fattigdom.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Djupedal har hatt en del underlige uttalelser før, husker han uttalte på TV at det var ikke så farlig at norske unger ikke var så gode i realfag, for de var så gode til å samarbeide. Saken gikk på at det så ut til å bli stor mangel på realfaglærere i fremtiden, noe som altså ikke bekymret kunnskapsministeren vår. Så var det et par andre merkelige ting han gikk ut med, og sien har jeg vel knapt sett han i media…
Skjønte ikke dette med at partiet SV skulle gå ut med homohets, om noe vil være ødeleggende for dem så måtte det jo være noe slikt.

S

Stipilo

Gjest
Jeg prøver å forholde meg nøytral til både parti og høyre/venstre-inndeling.
Interessant. Har du overhodet ingen ideologisk beveggrunn? Er du 100% pragmatisk i alle henseender? Det tror jeg ikke noe på. En slik person hadde dessuten blitt et ulidelig kjedelig menneske, slike vil vi ikke ha i politikken.

K

knutinh

Gjest
Interessant. Har du overhodet ingen ideologisk beveggrunn? Er du 100% pragmatisk i alle henseender? Det tror jeg ikke noe på. En slik person hadde dessuten blitt et ulidelig kjedelig menneske, slike vil vi ikke ha i politikken.
Selvsagt har jeg ideologi, og jeg ser ikke at denne dekkes i tilstrekkelig grad av tradisjonelle høyre/venstre-inndelinger.

Videre setter jeg min flid i å vurdere hva partiene faktisk står for og si meg enig eller uenig i hver enkelt sak, i stedetfor å godta alt som kommer fra eksempelvis AP. Eller Frp.

Hvis dette gjør meg til en kjedelig politiker eller person for deg så får jeg stå for støyten, jeg ser det uansett ikke som noen skjønnhetskonkuranse.

-k

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.663
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Du må vere ein utruleg kødd, BB...eller kanskje du higar etter jobb i hovudstadspressa? I så fall bør du kanskje legge fram CV i form av intelligenstest, slik at ingen trur du høyrer til den mindre intelligente delen av primatane (går ut frå at du går på to bein?)

Djupedal har eit heilt korrekt namn etter slektstradisjonen. Same som faren, professor Reidar Djupedal. Namnet kjem frå Djupedalen, som ikkje er djup, men har namn etter det lokale dialektordet for nype, "Djupe", altså ein dal der villroser (Rosa rugosa) veks. Dette er framleis tilfelle.

Ein famile frå same dal har anlagt det fiine "Dybedal", som sjølvsagt er eit fordansking av dyp/djup. Men ser du dalen, er det svært lett å forstå kvifor namnet går på rosefrukter og ikkje på djupne.

Berre sånn til opplysning. Så kan de halde fram meiningsutvekslinga dykkar om undermåling og intellingens. Spennande å lese kva de kjem til av erkjenning etter kvart (det vert vel nokre sider før det dabbar av, denne gongen også).
Lukke til!

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Du må vere ein utruleg kødd, BB...
Skulemester Arve lyfter seg til nye høgder.  Rart kva litt provosering (manglar godt nynorsk ord her, nynorsk har jamnt over for lite ordtilfang) kan få ut av ein ellers sindig vestlending. :eek:

JohnBender

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.04.2006
Antall liker
0
Jeg har nok en del sosialister blant mine nære venner. Sosialismen har jeg naturligvis liten sans for, den leder som kjent til ensretting, frihetstap og fattigdom.
Har du egentlig noen nære venner ? ;D Om noen av de er sosialister tviler jeg vel på da.. men med tanke på at alle til venstre for NS er kommunister i dine øyne så er vel fort alminnelige Høyrefolk å regne som sosialister også ? :D

Z

Zomby_Woof

Gjest
Norsk skole og forskning fortjener naturligvis langt bedre enn en undermåler!
Norsk skole og forskning fortjener i det minste en bedre undermåler.

Meld din interesse på NAV. Kanskje du får jobben.

;)

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Antall liker
4.666
Torget vurderinger
10
Han tror selv at han tror han heter Glupedahl..........

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
926
Skulemester Arve lyfter seg til nye høgder.  Rart kva litt provosering (manglar godt nynorsk ord her, nynorsk har jamnt over for lite ordtilfang) kan få ut av ein ellers sindig vestlending. :eek:
Arve har holdt seg saklig og balansert lenge. Jeg har lenge lurt på hvor tålmodig han er. Han er også et menneske, heldigvis, og begyner å bli lei av de mest outrerte utspillene her. Lett å forstå spør du meg.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.614
Torget vurderinger
0
Arve har holdt seg saklig og balansert lenge. Jeg har lenge lurt på hvor tålmodig han er. Han er også et menneske, heldigvis, og begyner å bli lei av de mest outrerte utspillene her. Lett å forstå spør du meg.

Ja jeg har også registrert ( personlig mening ) at Arve er blitt litt skarpere i kantene. og i likhet meg deg Gjest tror jeg det er den økende "fjortisifiseringen" ( Helt nytt ord ! Oppfunnet av meg ! ;D ) på HFS som er grunnen.

Er enig i at det var dumt av Djupedal, men han er nå engang en type som lett lar seg rive med av seg selv. ;) Er forsåvidt enig med enkelte andre i at landet gjerne kune hatt en annen skoleminister, men det går faktisk kun på politisk grunnsyn og ikke på mennesket. Personlig ønsker ikke jeg å bo i et land der politikere er dydsmønstere uten en eneste menneskelig svakhet eller feil. I USA ønsker man å leve i et slik land, og dobbeltmoral og snusk har gode tider. Nei takke meg til politikere som er like ensldige, snarsinte og dumme som meg selv. :D

K

knutinh

Gjest
Personlig ønsker ikke jeg å bo i et land der politikere er dydsmønstere uten en eneste menneskelig svakhet eller feil. I USA ønsker man å leve i et slik land, og dobbeltmoral og snusk har gode tider. Nei takke meg til politikere som er like ensldige, snarsinte og dumme som meg selv.  :D
Hehe. Siden jeg har sagt noe av det samme når vi diskuterte alkoholbruk på stortingets talerstol så får jeg si det samme her.

Politikere trenger slett ikke å være dydsmønster, men intelligens virker som et fordelaktig trekk. Nå er det jo absolutt mulig at du er svært glup, og like "dum" som deg vil da være et kvalitets-stempel ;-)

-k

OKA

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2002
Antall liker
490
Sted
Bergen
Djupedal er ikke særlig godt ansett av skoleverket. Selv blant egne velgere fra SV er kun 1% enig i skolepolitikken.

Krf-mannen Lilletun med sin sindige og pragmatiske holdning som balanserte bautabyggeren Hernes har derimot et godt ettermæle blant de fleste grupperinger.

OKA

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2002
Antall liker
490
Sted
Bergen
Når det gjelder Arves utbrudd var vel dråpen som fikk det til å renne over her av språklig karakter ;D

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
8.771
Når det gjelder Arves utbrudd var vel dråpen som fikk det til å renne over her av språklig karakter ;D
Ja, målmenn kødder man ikke med ustraffet.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Husker da jeg gikk i 5.-7. klasse etter modell fra ytterste venstre. Åpen skole, gruppearbeid og store auditorium. Det var morsomt det.

I 8. klasse kom vi over i en erkekonservativ skole. Det var ikke særlig morsomt. Særlig siden vi i tillegg til 8. klassepensumet måtte ta igjen alt vi ikke hadde lært i 5.-7.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.663
Sted
Torget vurderinger
0
Husker da jeg gikk i 5.-7. klasse etter modell fra ytterste venstre. Åpen skole, gruppearbeid og store auditorium. Det var morsomt det.

I 8. klasse kom vi over i en erkekonservativ skole. Det var ikke særlig morsomt. Særlig siden vi i tillegg til 8. klassepensumet måtte ta igjen alt vi ikke hadde lært i 5.-7.
Det politisk-ideologiske grunnlaget for dei ulike pedagogiske organisasjonsformer kan vanskeleg definerast langs ein venstre-høgre-akse.
Dei aller beste skulane ("beste" skulle eg ha utdjupa, men det krev for mykje innsats på tastaturet akkurat no. Eg kan komme attende til det om det er sterke ynskje om pedagogikk...) eg kjenner til var faktisk organiserte i grupper som 1 -3, 4 -6 og 7 -9 i det gamle (9-årige, som var avløyst av 10 årig, der 5 -7 kom inn) skulesystemet. Men dette var tufta på fleire hundreårs lang erfaring, og ikkje på tilfeldige pedagogiske døgnfluge-guruar.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.663
Sted
Torget vurderinger
0
Djupedal er ikke særlig godt ansett av skoleverket.  Selv blant egne velgere fra SV er kun 1% enig i skolepolitikken.

Krf-mannen Lilletun med sin sindige og pragmatiske holdning som balanserte bautabyggeren Hernes har derimot et godt ettermæle blant de fleste grupperinger.
Må innrømme at eg har vore skuffa over dei fleste skulestatsrådar som ikkje har kome frå KrF....også Djupedal. Han har likevel tid nok att til å rette opp inntrykket om han berre jobbar med det rette.
Lilletun er ein av dei betre statsrådane vi har hatt. Og det gjeld faktisk også Kjell Magne Bondevik.

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Må innrømme at eg har vore skuffa over dei fleste skulestatsrådar som ikkje har kome frå KrF....også Djupedal. Han har likevel tid nok att til å rette opp inntrykket om han berre jobbar med det rette.
Lilletun er ein av dei betre statsrådane vi har hatt. Og det gjeld faktisk også Kjell Magne Bondevik.
Problemet med statsrådene fra KrF er selvfølgelig deres lite vidsynte holdninger til kristendommens rolle innenfor skoleverket.
Men, Dybendahl er naturligvis uansett en katastrofe.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.663
Sted
Torget vurderinger
0
1. Problemet med statsrådene fra KrF er selvfølgelig deres lite vidsynte holdninger til kristendommens rolle innenfor skoleverket.  
2. Men, Dybendahl er naturligvis uansett en katastrofe.
1. Då trur eg du ikkje har vore i dialog med Jon Lilletun. Han gjekk det an å snakke med uansett ståstad. Ein av dei aller beste statsrådane, sjølv om han ikkje fekk køyre skuledept i ei tid med reformprosessar slik Kjell-Magne gjorde.
2. Eg vil definere katastofe som noko som kan setje liv, eigedomar, eller viktige infrastrukturar i fare. Såleis tykkjer eg du hyler høgt for lite....

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.614
Torget vurderinger
0
2. Eg vil definere katastofe som noko som kan setje liv, eigedomar, eller viktige infrastrukturar i fare. Såleis tykkjer eg du hyler høgt for lite....
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
Medan eg vil definere katastrofe som noko som allereide HAR teke liv, samt rasert eigedomar og infrastruktur. I motsetnad til noko som vert oppdaga før det faktisk inntreffar. Det kallar eg "gode kontrollrutinar".

Honkey
(Fram med raudblyanten, Arve, eg er ein nynorskspråkleg undermålar som du veit, men læreviljug(!) :D som fanden)

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Medan eg vil definere katastrofe som noko som allereide HAR teke liv, samt rasert eigedomar og infrastruktur. I motsetnad til noko som vert oppdaga før det faktisk inntreffar. Det kallar eg "gode kontrollrutinar".

Honkey
(Fram med raudblyanten, Arve, eg er ein nynorskspråkleg undermålar som du veit, men læreviljug(!) :D som fanden)
Veldig bra dette, men det er ikkje alltid at -ar endingar er det einaste saliggjerande.

Eg trur nok at skulemeister Arve vil mislike notidsforma av verbet å  inntreffe, altså  - inntreffar.
Det er ikkje nynorsk alt som arar. ;D

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.614
Torget vurderinger
0
Eg trur nok at skulemeister Arve vil mislike notidsforma av verbet å  inntreffe, altså  - inntreffar.
Det er ikkje nynorsk alt som arar. ;D
Jeg tror ( håper ) at Arve vil gi ham poeng for forsøket. Det å prøve er ikke det dummeste man kan gjøre.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Jeg tror ( håper ) at Arve vil gi ham poeng for forsøket. Det å prøve er ikke det dummeste man kan gjøre.
Jau, men han har vore litt tverr i det siste. ;D

Topp Bunn