DIY Streamer byggetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    698
    Torget vurderinger
    1
    Hva skjedde her?
    - Pær: Jeg tester ut ulike kondensatorer.
    - Harepusen: Fint, eneste måten å finne ut av det på.
    - Moderator: Dette må forklares, kan ikke ha slik påstander hengende??
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.201
    Antall liker
    2.679
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Målet er å finne et lydbilde som jeg liker, og da må ulike komponenter og verdier testes. Så langt har det vært utrolig lærerikt. Teori og praksis henger ikke alltid helt sammen når det kommer til hva som, i mine ører, låter best🔊😎 Jeg koser meg🫡

    :DDet er ,,,akkurat det som skulle være målet for denne hobbien ,IMO moro å følge tråden
     

    Pær

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.01.2008
    Innlegg
    144
    Antall liker
    126
    Sted
    Fyllingsdalen (Bergen)
    Absolutte påstander bør underbygges. Hvis ikke blir de bare "hengende i løse luften".

    Det finnes forøvrig mange måter å gjøre det på, den ene er ikke mer "eneste rette" enn den andre. Dette er en måte å gjøre det på som sikkert virker, måler og låter helt supert.
    Hva skjedde her?
    - Pær: Jeg tester ut ulike kondensatorer.
    - Harepusen: Fint, eneste måten å finne ut av det på.
    - Moderator: Dette må forklares, kan ikke ha slik påstander hengende??
    Moderator: «Dette er en måte å gjøre det på som sikkert virker, måler og låter helt supert» , men…..? Det er også en hengende påstand😉 eller?
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.510
    Antall liker
    8.051
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Bruken av "sikkert" gjør det til en antagelse, ikke en påstand. Bare slik at semantikken er ute av verden.
     

    Pær

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.01.2008
    Innlegg
    144
    Antall liker
    126
    Sted
    Fyllingsdalen (Bergen)
    Ja, ja. En ting er sikkert, jeg fortsetter med testing av kondiser og nyankommne opamp’s. Og jeg gleder meg. Om det blir til det bedre??? I teorien ja, men i praksis…. Det får helgen vise. Gøy blir det uanz, og det er hele vitsen med DIY. Veien blir til mens man går og når man er i mål; så begynner man på nytt🫶🔊😉 God helg🎶🎵🎧
    IMG_9992.jpeg

    Eneste måten å finne ut hvordan ulike komponenter låter, er å teste🎯🦻
     
    Sist redigert:

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.201
    Antall liker
    2.679
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Det er rart , de este som er litt ydmyke for fakts er de store kontruktørene ,som balanserer sine kontruksjoner mellom linaritet ,speed og FB og lokal til no FB som borbely bl


    Her er en annen
    "The ear is not a microphone, the brain is not a tape recorder,
    and measurements are limited in describing subjective quality." - Nelson Pass
     

    MrGolden

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.05.2020
    Innlegg
    161
    Antall liker
    406
    Sted
    Skodje
    Torget vurderinger
    2
    Ser flott ut Pær! Hvilke komponenter har du brukt?
     

    Pær

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.01.2008
    Innlegg
    144
    Antall liker
    126
    Sted
    Fyllingsdalen (Bergen)
    Ser flott ut Pær! Hvilke komponenter har du brukt?
    Hjertet er en Rpi 4, men skulle jeg begynt på nytt ville jeg gått for en Rpi zero W. Venter på en Ian Canada Fifopi Q7 II, den kommer til å gi det et stort løft når den er på plass. HAT’en er en ProtoDAC. Der er det store muligheter til å sette sitt eget preg. Så og si alle deler ved den kan «tunes» med premium komponenter og ulike verdier, men man kommer langt med standard gode komponenter. For øyeblikket har jeg hevet inn et sett Mundorf supreme oil 10 uf på utgangen. Laget en rigg der jeg lett kan bytte komponenter «on the fly», da er det lette å høre forskjell; ellers er det lett å glemme hva som låt best hvis det blir et opphold med lodding👍🔊 spiller via moode audio, den funker supert for min del.
     

    Geiren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.03.2005
    Innlegg
    1.304
    Antall liker
    1.436
    Sted
    Foten av Jotunheimen
    Torget vurderinger
    1
    Da har jeg fått lytta på dette systemet noen dager.( RPI4 - Pi2 Design - optisk kabel til Purepi ll - ReceiverPi DDC- Q7 med SC Pure klokker-HdmiPi pro- UcConditionerMkII3.3V). Lyden var bra, heilt til jeg bygget om hele systemet med hdmi
    RPI3 -> IsolatorPi II -> FifoPi Q7 -> HDMI Pro II ---> HDMI Cable ---> Receiver DDC -> FifoPi Q7 (with SC-PURE) -> DAC

    IMG_0910.jpeg
     

    Pær

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.01.2008
    Innlegg
    144
    Antall liker
    126
    Sted
    Fyllingsdalen (Bergen)
    Da har jeg fått lytta på dette systemet noen dager.( RPI4 - Pi2 Design - optisk kabel til Purepi ll - ReceiverPi DDC- Q7 med SC Pure klokker-HdmiPi pro- UcConditionerMkII3.3V). Lyden var bra, heilt til jeg bygget om hele systemet med hdmi
    RPI3 -> IsolatorPi II -> FifoPi Q7 -> HDMI Pro II ---> HDMI Cable ---> Receiver DDC -> FifoPi Q7 (with SC-PURE) -> DAC

    Vis vedlegget 998592
    Du store😎🎶. Du leker ikke👍
     

    Geiren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.03.2005
    Innlegg
    1.304
    Antall liker
    1.436
    Sted
    Foten av Jotunheimen
    Torget vurderinger
    1
    Då har jeg fått testet litt fram og tilbake. Spiller faktisk godt med isolatorPi mkll korten før HDMI kabel til DDC stakken
    RPI3 -> IsolatorPi II -> HDMI Pro II ---> HDMI Cable ---> Receiver DDC -> FifoPi Q7 ll (med SC-PURE ) -> HDMI Cable -> DAC

    IMG_6373.jpeg
     

    sammy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    909
    Antall liker
    454
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Hei, Ian Canada byggesett har fanget min interesse i det siste. Elsker å skru og tenker sånt Lego for voksne er midt i blinken. Hvis jeg kjøper dette settet, og kjøper med de anbefalte oppgraderte OCXO klokkene og psu’ene, hvilken klasse hyllevare-dac kan man sammenligne settet med?

    Har tenkt til å oppgradere integrerte forsterkeren, og da blir det ikke så mye penger for dac. Om den kan sammenlignes med feks med Denafrips Terminator pluss er det bare til å kjøpe tenker jeg.
     

    MrGolden

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.05.2020
    Innlegg
    161
    Antall liker
    406
    Sted
    Skodje
    Torget vurderinger
    2
    Målet er å finne et lydbilde som jeg liker, og da må ulike komponenter og verdier testes. Så langt har det vært utrolig lærerikt. Teori og praksis henger ikke alltid helt sammen når det kommer til hva som, i mine ører, låter best🔊😎 Jeg koser meg🫡
    Det ser veldig bra ut Pær! Skulle kommet i gang snart jeg også nå...
     

    Pær

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.01.2008
    Innlegg
    144
    Antall liker
    126
    Sted
    Fyllingsdalen (Bergen)
    Det ser veldig bra ut Pær! Skulle kommet i gang snart jeg også nå...
    Håper vi snart får ta del i prosjektet ditt også. I disse dager er det 6 mnder siden jeg startet reisen min og det er fortsatt lenge til jeg er i mål. I dag fikk jeg tre nye volt regulatorer som skal testes ut. Blir noen spennende uker nå🔊
    IMG_0081.jpeg
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn