DIY platevasker!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Scrooge

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Antall liker
    1.132
    Hmm, du er nok inne på noe der, Sonny! ;)
    Muligens litt ubeskjedent sagt, men det får våge seg.

Jeg har alltid vært teknisk interessert, og svært nysgjerrig på hvordan ting virker. I kombinasjon med en teknisk innsikt som nok ligger noe over normalen, har gjeg gjennom årene tilegnet meg ganske gode kunnskaper på en rekke områder.
    Dette har båret frukt fler enn én gang, og i så måte er platevaskeren "siste skudd på stammen"!

En frodig fantasi og evnen til å "se" hvilke muligheter som ligger i rusk og rask man har liggende å slenge, er jo heller ingen ulempe!

Ellers takk for hyggelige kommentarer! :)

Sm nevnt, er jeg godt igang med en form for "automatisering" av selve vaskeprosessen, og da mtp bruk av børste og påføring av rensevæske.
    En god del av delene er allerede laget, og en slags prototype på løsningen er også testet.
    Så får vi etterhvert se om jeg klarer å få lagt ut bilder i riktig kombinasjon med teksten?

Jan.

Scrooge

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Antall liker
    1.132
    Da har det blitt tid til en liten platevasker-økt igjen.
    Denne gangen handler det om å "beslå" kassa, i den forstand som at kanter og hjørner skal utstyres med passende aluminiumsvinkler, lakkert i sort silkematt.
    Jeg synes i alle fall at resultatet ble såpass bra at det tåler dagens lys?

Vedlegg

Scrooge

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Antall liker
    1.132
    Det muligens litt malplasserte "røret" oppe til venstre, er en del av konstruksjonen som skal bevege rensebørsten over platerillene.
    Røret er foreløpig grovdreid og skal kortes ned til en passende høyde, etterhvert.
    Innvendig er det allerede plassert et par kulelagre, som i sin tur skal tres ned på en eksenteraksel:

Vedlegg

Scrooge

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Antall liker
    1.132
    Tidligere har jeg også nevnt at jeg godt kunne tenkt meg en mer "finslipt" vaskebørste enn den originale fra VPI.
    Hårene i den har jo en tykkelse på ca 0,15mm, noe jeg ser for meg kan være litt i groveste laget til å nå til bunns i en platerille?
    Dermed må man jo prøve seg med noe "hjemmemekk", her også!

Vedlegg

karlinn

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2005
    Antall liker
    110
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Scrooge skrev:
    Da har det blitt tid til en liten platevasker-økt igjen.
    Denne gangen handler det om å "beslå" kassa, i den forstand som at kanter og hjørner skal utstyres med passende aluminiumsvinkler, lakkert i sort silkematt.
    Jeg synes i alle fall at resultatet ble såpass bra at det tåler dagens lys?
    Synes det er bra arbeid :)
    Har selv sånn vpi børste liggende, det inspirerer å lese denne tråd.

Scrooge

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Antall liker
    1.132
    Takk, Karlinn! :)
    Prosjektet har i alle fall tatt myye tid, og er ennå ikke helt ferdig.
    Det kan ellers godt hende at min skepsis til ti "grove" hårene på VPI's børste er ubegrunnet, men jeg har i alle fall mine tanker omkring den detaljen. ;)

Ellers er det litt flere bilder og ditto tekst i denne tråden: http://avforum.no/forum/hvilket-uts...emmer/55468-obos-luksus-vinyl-javisst-87.html

La det samtidig være sagt, for sikkerhets skyld: Den som tror jeg har en baktanke med å vise til et konkurrerende(?) forum, tar fullstendig feil!
    Saken er at jeg finner det noe enklere å legge inn bilder / redigere der, samtidig som jeg har mer "fartstid" på det forumet.

Sonny

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.09.2010
    Antall liker
    2
    Torget vurderinger
    2
    Jeg tenker på dette med børster - har du vurdert naturfibre som benyttes i kunstmaling? Mekke noe sammen av flere slike?

Som tidligere nevnt så vil jeg ha meg frabedt ord som inneholder "dreiebenk". Jeg har allerede mørk grønn i trynet av misunnelse. ;D Tenk hva jeg kunne ha fått til med en dreiebenk! Jeg har faktisk luftet det med øvrigheten, men har vel ikke kommet opp med en god nok begrunnelse om hvorfor jeg må en.

Sonny

J

J.J

Gjest
    Sonny skrev:
    Jeg tenker på dette med børster - har du vurdert naturfibre som benyttes i kunstmaling? Mekke noe sammen av flere slike?

Som tidligere nevnt så vil jeg ha meg frabedt ord som inneholder "dreiebenk". Jeg har allerede mørk grønn i trynet av misunnelse. ;D Tenk hva jeg kunne ha fått til med en dreiebenk! Jeg har faktisk luftet det med øvrigheten, men har vel ikke kommet opp med en god nok begrunnelse om hvorfor jeg må en.

Sonny
    Begrunnelse 1: verktøy for å øke gleden av din DIY hobby = bedre livskvalitet for deg - og da siden din kjære

Sonny

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.09.2010
    Antall liker
    2
    Torget vurderinger
    2
    Jan!
    Det er lenge siden spydighetene begynte med "jøss bor du her du enda - jeg trodde du hadde flyttet siden jeg ikke har sett deg på lenge".

hmmmm..... jeg bør nok ligge litt lavt, men jeg vaker i vannskorpa. Har vært litt huslig i det siste osv. :)

Sonny

Scrooge

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Antall liker
    1.132
    Sonny skrev:

Sonny
    Neeei, har ikke vurdert naturfibre? Det kunne nok sikkert vært et alternativ? Det jeg først og fremst (hittil) har sett etter, er naturlig nok pensler som er brede nok for formålet.
    Ettersom de aller fleste har atskillig tynnere hår enn hva VPI-børsten kan skilte med, så tror jeg i bunn og grunn at det er hovedsaken.
    Om jeg mot formodning ikke skulle få det til å funke, har jeg jo fortsatt en plan "B" ved å benytte VPI-børsten.

Ellers har jeg ikke benyttet den greia som gjør deg mørk grønn i trynet, i kveld! ;D
    Men det er som du nevner - et absolutt uunværlig verktøy om man vil lage runde pene ting du vet! 8)

Synd at ikke "øvrigheten" viser forståelse for en slik "gutteting"!

I mellomtiden kan du jo godt få låne min dr*****nk når den er ledig?
    Om du bor i Oslo eller omegn, så kan jo det la seg ordne. Seriøst ment!

Scrooge

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Antall liker
    1.132
    Det jobbes ufortrødent videre med vaskeren, selv om jeg nå ser frem til å få den ferdig!
    Jeg har allerede nevnt at rensevæsken skal tilføres via et innebygd reservoar, i kombinasjon med en elektrisk pumpe.

For at væsken ikke skal renne tilbake i tanken etter et trykk på knappen som betjener pumpa, behøves jo en tilbakeslagsventil!
    Da vil jo væsken alltid "stå parat" i vaskebørsten, og mengden kan dermed kontrolleres litt bedre.
    Dagens oppgave ble å lage en tilbakeslagsventil.
    En stålkule i kombinasjon med et passende sete kan jo være en løsning?
    Etter å ha endevent mekkebua etter en passende kule, fant jeg til slutt et par stykker i et feste for hullsager.
    Ettersom jeg har to slike fester ble ett av dem dissekert,og en passende stålkule ble "belønningen".

Her sees setet med tilhørende stålkule:

Vedlegg

Scrooge

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Antall liker
    1.132
    Jeg har tidligere slarvet om at jeg vil ha en "automatisk" vaskebørste med en frem-og-tilbake-bevegelse under vaskeprosessen.
    En utfordring som har krevd både en og to runder i tenkeboksen, er hvordan låse vaskebørsten på plass over LP'n, samtidig som den kan bevege seg fritt frem og tilbake?
    Børsten vil jo ha et ganske godt press mot platen som vaskes, noe som krever at børstearmen "låses" relativt godt fast i vaskeposisjon.
    Til slutt kom jeg på en ganske god ide, om jeg skal si det sjøl!

Neodymmagneter er jo kraftige saker, og plassert på riktig måte må jo det kunne fungere?
    Jepp, det gjør det!
    Her ser dere hvordan det hele er løst:

Vedlegg

Scrooge

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Antall liker
    1.132
    Det er sikkert ikke så enkelt å tenke seg til hva jeg babler om omkring vaskekost og bevegelse, så derfor laget jeg en meeget provisorisk oppstilling som forklarer det hele.
    Børsten skal naturligvis ytterligere modifiseres / slankes, ikke minst av estetiske årsaker.
    Armene den er montert i, er karbonlameller. Limer man sammen to og to slike, blir de overraskende stive!
    Røret i den andre enden er tredd nedpå eksenterakselen, som drives rundt av en egen elektromotor.
    Eksenterakselen vil gi hele "kostebinderiet" en frem og tilbake- / oscillerende bevegelse over platerillene, slik at hårene i børsten trenger seg godt ned i disse.
    Det er i alle fall intensjonen!

Vedlegg

Sonny

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.09.2010
    Antall liker
    2
    Torget vurderinger
    2
    Du tar kaka i oppfinsomhet. :)
    Kuleventilen ble jo fantastisk. Skal si du har teft for disse tingene. Det eneste jeg ikke forsto var, hvorfor magnetene?

Sonny

Scrooge

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Antall liker
    1.132
    Hmm, noe må man jo bruke huet til! ;)

Ellers gjorde jeg jo et forsøk på å forklare dette med magnetene, både med tekst og bilder.
    Mine pedagogiske evner er visst noe under pari, skjønner jeg?

Jeg får forsøke å forklare litt nærmere:
    Når armen med vaskebørsten (se bildet av det provisoriske oppsettet) bringes i kontakt med den roterende platen, vil friksjonen mellom børsten og plata naturlig nok bli av en viss størrelse.
    Om ikke armen / børsten "låses" i posisjon, vil børsten ganske fort svinges av plata. Tenk deg en slags omvendt skating-situasjon: Stift / tonearm vil jo pga dennes plassering, draes inn mot LP'n senter.
    Armen / børsten i dette tilfellet er jo plassert pekende rett på spindelen, og vil derfor fort trekkes vekk fra denne posisjonen.
    For å unngå at dette skjer, har jeg altså brukt en "magnetløsning", og som allikevel gir en relativt løs (ikke mekanisk!) låsing.
    Magnetene er ikke i fysisk kontakt med hverandre, men har en avstand på en milimeter eller to, noe som altså gir rom for bevegelse. Dette altså fordi børsten skal gis en fremogtilbake- / oscillerende bevegelse under vaskeprosessen.
    Håper dette var en bedre forklaring?
    Frister det / eller om det passer slik, så kan du gjerne få ta det hele nærmere i øyensyn!

Ellers setter jeg stor pris på ditt engasjement og hyggelige innspill i denne tråden! :)

Strengt tatt hadde jeg nok forventet en litt større interesse for dette prosjektet, men der tro jeg visst feil? ::)

karlinn

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2005
    Antall liker
    110
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    hei
    Kan du vise bilde av hvordan du løser det med slangen op i vpi børsten? på undersiden.

Sonny

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.09.2010
    Antall liker
    2
    Torget vurderinger
    2
    Det er vel ikke ikke dine pedagogiske evner det skorter på - heller meg som leser som ikke oppfattet helheten. Det glapp når en oscillerende motor og magnetene kom sammen.

Dersom du ser på hvor mange som har vært innom tråden din så er det vel ikke mangel på interesse, kanskje heller en mangel på noe å si. Det kan være at vi beveger oss på et litt smalt felt her? :)

Jeg leser vel de fleste inlegg innfor DIY for å se om man kan plukke opp nye ideer og lære noe nytt. Men som sagt, det er ikke alltid man har noe fornuftig å tilføye (snarere tvert om).

Har du andre prosjekter som du kan meddele her på DIY så ikke nøl med å legge det ut.

Sonny

Scrooge

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Antall liker
    1.132
    Ok.
    Det var jo godt å høre at jeg ikke er helt på viddene når det gjelder å forklare stort og smått da! :)

Ellers har du nok temmelig sikkert rett hva interesse og kommentarer angår, og ikke minst hva betrakningene omkring prosjektet angår?
    Dette er nok definitivt et smalt felt ja - å bygge platevaskere er nok en litt mer sjelden foreteelse enn hva eksempelvis bygging av høyttalere gjelder.

Umiddelbart har jeg ikke flere DIY-prosjekter på trappene. Men får jeg en ide som kan være av interesse, skal jeg selvsagt synge ut!
    Noe jeg så smått har hatt i tankene, er å modifisere min DUAL 704, hva plinthen og opphenget angår.
    I utgangspunktet synes jeg det blir litt for mye "plastic fantastic", samtidig som demperfjærene heller ikke imponerer så voldsomt.
    Dette må da kunne gjøres bedre?
    Jeg som du, leser selvsagt alt av DIY som måtte være av interesse, det kan jo resultere i mange ideer og tips.

Takker igjen for hyggelig tilbakemelding, Sonny! :)

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    33.900
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Du får demonstrere en vask når du blir ferdig Scrooge! :D Imponerende arbeid!!!

Scrooge

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Antall liker
    1.132
    Karlinn skrev:
    hei
    Kan du vise bilde av hvordan du løser det med slangen op i vpi børsten? på undersiden.
    Hmm, så langt har jeg ikke kommet ennå!
    Å få en slange på plass i selve børsten er nok mer eller mindre en umulighet.
    Derimot har jeg tenkt på en løsning med 4mm messingrør som evnt festes til børsten. Det tynnveggede røret skal klemmes nesten flatt, og skal forsynes med et passende antall "dyser".
    Disse skal peke inn mot børstehårene, noe som formodentlig vil gi en litt mer kontrollert væskestrøm ned på platen.
    Akkurat røret kan jeg si noe om, ettersom jeg allerede har eksperimentert litt med dette.

Om jeg alternativt får til en "penselbørsteløsning" i stedet, blir det straks noe enklere. Da kan messingrøret stikkes inn imellom penselhårene, som da i sin tur vil levere væsken net på rillene.

Hva sistnevnte løsning angår, kan jeg fortelle at mitt lille støpeprosjekt hva pensel angår, gikk rett i vasken! :mad:
    Støpinga vha en tokomponent gulvmaling var slett ikke vellykket, og det endte nær sagt så busta føyk da jeg skulle kappe til penselen i en litt mer aktuell lengde.
    Jaja, jeg får nok tenke nytt her...

Scrooge

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Antall liker
    1.132
    cash 63 skrev:
    Jajamennsann, demovask skal bli! ;D

Jeg har jo tenkt på å ta med meg vaskeren opp til deg når den blir heelt ferdig, for å "kjøre omkapp" med en ekte VPI-vasker!

Ellers takk for hyggelige ord! :)

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    33.900
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Scrooge skrev:
    cash 63 skrev:
    Jajamennsann, demovask skal bli! ;D

Jeg har jo tenkt på å ta med meg vaskeren opp til deg når den blir heelt ferdig, for å "kjøre omkapp" med en ekte VPI-vasker!

Ellers takk for hyggelige ord! :)
    supert ;D Vi får pleie vinyl interessen nå nær høstmørket kommer.

Scrooge

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Antall liker
    1.132
    Så absolutt!
    Jeg har mye å lære omkring vinyl og vinylavspilling, så jeg ser frem til det!
    Får jeg det til å låte i nærheten så bra som det gjør hos deg, skal jeg si meg meeget fornøyd! :)

Scrooge

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Antall liker
    1.132
    DIY platevasker - Finale!

Finale ja! ;D
    I den forstand som at jeg nå så godt som kan si meg ferdig med prosjektet.

Det har selvsagt vært mye prøving og feiling underveis, og fint lite av dette har "kommet på trykk" for å si det slik.
    Men en "feil" jeg eksempelvis kan nevne, til skrekk og advarsel til den / de som måtte finne på å hive seg på et liknende prosjekt, er at rensevæske bestående av destillert vann, isopropanol og en dæsj med Zalo, faktisk er i stand til å løse opp Araldit-lim!
    Heldigvis fikk ikke dette større konsekvenser enn at flottørfestet for max-nivå i tanken for rensevæske løsnet.
    Heldigvis er tankene i seg selv tettet med universalsilikon i kombinasjon med skruer, noe som ser ut til å holde godt stand mot fludiumet.
    -
    En av detaljene jeg måtte jobbe litt ekstra med, var vaskebørsteløsningen.
    Driften av den oscillerende / elliptiske bevegelsen for børsten ble først besørget av en sterkt nedgearet elektromotor. Lyden fra denne var imidlertid svært så enerverende, så jeg fant et alternativ ved å la platetallerkenen drive børsteløsningen i stedet. Og som så langt, har vist seg svært så vellykket!
    -
    Det enkleste er ofte det beste!
    Hva påføring / fordeling av rensevæske angår, snakket jeg tidligere om å bruke et messingrør med et passende antall huller i.
    Av forskjellige årsaker ble dette forkastet, og i stedet ble enkleste løsning valgt!
    Her er et bilde av hvordan vaskearm og børste ter seg på LP-platens overflate.

Vedlegg

Scrooge

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Antall liker
    1.132
    Og samtidig: En dyvåt vaskebørste må jo nødvendigvis "parkeres" et sted?
    Jada, jeg har funnet en løsning på dette også! ;D
    Nedenstående bilde viser børstens "parkeringshus". Ser man litt nøye etter, kan man observere noen huller i bunnen av dette.
    De fem hullene står i forbindelse med en kryssboring i bunnen av "huset", og som videre også er koblet til vacuumsystemet for vaskeren.
    Når børsten legges på plass i "huset", og vacuumering av LP'n starter, vil undertrykket også sørge for å fjerne rensevæske / skitt fra børsten! Det er vel ikke så dumt?

Vedlegg

Scrooge

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Antall liker
    1.132
    Ellers får dere ha meg tilgitt for ikke å fikse tekst og flere bilder i samme innlegg.
    Av den grunn ble dette (igjen) litt "i rekke og rad".

KJ

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Antall liker
    5.339
    Torget vurderinger
    1
    Et imponerende byggverkt det der. Bare et lite spørsmål - mht den ocillerende/sykliske kontrollen av platebørsten, har du gjort denne slik at den er tilpass i «utakt» med tallerkenen at du ikke børster den samme hele syklusen på hver omdreining? Dvs at det er ulik bevegelse i børsten for hver gang samme sted på platen farer forbi?

mvh
    KJ

Scrooge

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Antall liker
    1.132
    Et meget godt spørsmål,KJ!
    Jeg er faktisk ikke så lite imponert over din forståelse / innsikt i hva som skjer omkring vaskebørstens bevegelse.
    Ettersom driften av denne besørges av platetallerkenen, må bevegelsen / syklusen nødvendigvis bli den samme pr. omdreining.
    Inntil tallerkenen bringes til å rotere motsatt vei!
    Da vil børsten - som er løst montert i holderen - vippe til motsatt posisjon, og vil derfor ivareta de områdene som ikke berøres når tallerkenen roterer i "normal" retning.
    Dermed forflyttes "arbeidsområdet" for børsten, slik at denne tar hånd om de områdene som ikke ble vasket i første omgang.
    Skal ellers prøve å lage en liten videosnutt av hele prosessen etterhvert, som formodentlig forklarer det hele litt bedre?

KJ

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Antall liker
    5.339
    Torget vurderinger
    1
    Scrooge skrev:
    Et meget godt spørsmål,KJ!
    Jeg er faktisk ikke så lite imponert over din forståelse / innsikt i hva som skjer omkring vaskebørstens bevegelse.
    Ettersom driften av denne besørges av platetallerkenen, må bevegelsen / syklusen nødvendigvis bli den samme pr. omdreining.
    Inntil tallerkenen bringes til å rotere motsatt vei!
    Da vil børsten - som er løst montert i holderen - vippe til motsatt posisjon, og vil derfor ivareta de områdene som ikke berøres når tallerkenen roterer i "normal" retning.
    Dermed forflyttes "arbeidsområdet" for børsten, slik at denne tar hånd om de områdene som ikke ble vasket i første omgang.
    Skal ellers prøve å lage en liten videosnutt av hele prosessen etterhvert, som formodentlig forklarer det hele litt bedre?
    Nååå 8) det var ikke så mye et spørsmål om innsikt som et latent «problem» - dvs at samme sted på plata børstes på samme «måte» for hver passering.

En annen måte å gjøre det på er å bruke et mellomhjul som drives av tallerkenen og en eksentrisk tapp på mellomhjulet som ocillerer børsten med en slisse i «plastplata» som er der nå. En utfordring er er å feste akslingen til mellomhjulet slik at denne ikke går igjennom den samme plastplata/slissen. Omkretsen mellomhjulet kan tilpasses slik en «fasen» i syklusen gir tre omdreininger på tallerkenen for en «full» vask på hele plata. En annen utfordring er kanskje å gjøre gearingen mellom tallerkenen og mellomhjulet slik at ocillasjonen ikke går for fort.

mvh
    KJ

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    33.900
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Svært imponerende Jan! du får fortelle mer neste uke og senere en demo :)

Scrooge

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Antall liker
    1.132
    KJ skrev:
    Nååå 8) det var ikke så mye et spørsmål om innsikt som et latent «problem» - dvs at samme sted på plata børstes på samme «måte» for hver passering.
    Velvel, det får meg uansett til å lette litt på hatten! ;)

KJ skrev:
    En annen måte å gjøre det på er å bruke et mellomhjul som drives av tallerkenen og en eksentrisk tapp på mellomhjulet som ocillerer børsten med en slisse i «plastplata» som er der nå. En utfordring er er å feste akslingen til mellomhjulet slik at denne ikke går igjennom den samme plastplata/slissen. Omkretsen mellomhjulet kan tilpasses slik en «fasen» i syklusen gir tre omdreininger på tallerkenen for en «full» vask på hele plata. En annen utfordring er kanskje å gjøre gearingen mellom tallerkenen og mellomhjulet slik at ocillasjonen ikke går for fort.

mvh
    KJ
    Joda, jeg ser den!
    En slik løsning hadde jo fullbragt det hele, men det vil nok bli for komplisert å lage til noe slikt.
    Som jeg allerede har nevnt, vil jo problemet rundt en fast syklus mellom vaskebørste og plate langt på vei elimineres når tallerkenen bringes til å rotere motsatt vei.
    "problemet" vil fortsatt være tilstede, men da i andre "seksjoner" på platen for å si det slik.
    Summen av det hele vil tilslutt resultere i at LP'ns overflate får seg en vask hvor det aller meste av flaten får den ønskede behandling.
    Nok et moment rundt omkring problemet som du betimelig kommenterer, men som også til en viss grad eliminerer det hele, er jo det faktum at inngrepet mellom platetallerken og mekanismen som oscillerer vaskearm og -børste, aldri vil være 100%
    Det er tross alt ikke snakk om et tannhjulsinngrep, men derimot via et hjul / "O"-ring i en enkel fjærbelastet friksjonsløsning mot det som engang var banen for drivbeltet.
    Platene blir i alle fall rene! ;D

Scrooge

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Antall liker
    1.132
    cash 63 skrev:
    Svært imponerende Jan! du får fortelle mer neste uke og senere en demo :)
    Takker så mye nok en gang, Sven Roger! :D
    Jeg kan definitivt love deg litt skravling omkring det hele til neste uke, og demo skal det selvsagt bli!
    Jeg er faktisk ganske spent på hvordan den vil hamle opp mot din VPI-vasker, som tross alt "har stått modell" for prosjektet!
    Ellers har jeg jo et par ess i ermet som jeg ennå ikke har sagt noe om, og som kanskje vil overraske?
    Vi får se, på mandag! ;D

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn