DITT drømmeanlegg, uansett pris ? ? ? :)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • U

    utgatt60135

    Gjest
    BT skrev:
    Navn på en god cd-spillerskiftedame? Hva med Emma? Så er det bare å fjerne siste bokstav for spilleren...
    En god deal :). Lik utseende på dem. Sikkert bare tilfeldig.
     

    yasman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.10.2006
    Innlegg
    1.703
    Antall liker
    296
    Sted
    Grenland
    Torget vurderinger
    13
    Pre; LAMM LL1 Signature
    Amp; LAMM ML3 Signature
    HT; Wilson Alexandria
    CD/DAC Vet ikke.... Sannsynligvis Esoteric D01, G01, P01
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.936
    Antall liker
    753
    BT skrev:
    Først ville jeg hatt en verden uten krig og ondskap, men med mye klokskap, vennskap og forståelse. I den ville jeg hatt et palass, med fantastisk lytterom og et ditto harem,
    Antar du har tenkt å holde haremet og lytterommet avskillt? Spørs om du finner et helt harem som er interessert i hi-end og audiofile plater, til tross for vennskap og forståelse :)
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    - Lytterom i førsteklasse
    Ville har brukt tid og reist til ulike steder og besøkt akustikere og noen av deres lytterom for å finne ut av hvilke akustiker som skulle få oppdraget. Og ville hatt vegger som kun shuffles mellom absorbenter, diffusorer og reflektorer slik Snickers nevner.

    - Høyttalere
    Den er vanskeligere. Custom made hadde nok vært aktuelt. Kunne jo ha kjøpt inn Magico Ultimate II, TAD Reference One, Answer Speaker, Von Schweikert VR-11SE, Rockport Technologies Arrakis Active osv. og beholdt de man likte best. Ville nok uansett bedt om fått de bygd om til aktiv drift.

    - Forforsterker
    DEQX eller grommere saker med korreksjons og delefilter løsning. Ulike preset eller noe som automatisk endret seg etter hvilke musikk man hørte på.

    - Effektrinn
    Ville ha hørt med høyttalerkontruktøren, men Bryston og Devialet hadde vært sterke kandidater.

    - Kilde
    Hvis ikke det satt i forforsterker boksen, så ville jeg ha valgt toppmodell fra Wavelength, Weiss eller Lavry.
    Avspilling fra enten en HTPC slik jeg har i dag med touchscreen eller en Music Server med bra grensesnitt.

    - Kabler
    Så sant ikke høyttalerne eller elektronikken trengte spesielle kabler, ville jeg ha bedt Bluejeans lage standard kablene deres med spesiallagete strømper og plugger.

    Og:
    Privatfly og reist rundt i verden på konserter. Men anlegg hjemme må man uansett ha. :)
     

    Suomela

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.02.2009
    Innlegg
    384
    Antall liker
    40
    Sted
    Jönköping, Sverige
    Om jag hade haft obegränsade medel till mitt förfogande är jag rädd att det mervärde som utövandet av vår hobby idag ger mig skulle gå förlorad.

    I min värld verkar jag nu uppleva vetskapen om forbättringspotential i min nuvarande miljö som minst lika givande som musiklyssningen. Att få hem vad världen har att erbjuda av esoterisk audio-utstyr skulle med all säkerhet betyda mindre for mig än följande "system-delar" vilka Snickers och andra tangerat tidigare i tråden.

    Musik
    Sveriges Radio har världens näst största skivarkiv med över en miljon exemplar stenkakor, vinyl och cd. Jag skulle börja med att ordna obegränsad tillgång till detta och dess tillhörande personal. Världens största skivarkiv tillhör BBC i London men jag går for högre tillgänglighet.

    Lyssningsmiljö
    Att lukke in sig i en dedikerad "lyssningsbunker" ett par timmar per dag för att njuta av musik tror jag inte är hälsosamt. Jag själv hade ordnat ett lyssningsrum som samtidigt utgjorde sällskapsutrymme och bibliotek. Rumsakustiken här är anpassad for mitt högtalarval / mina preferenser (vilka dessa nu än är..) och alla akustiktilltag integrerade och osynliga. Den icke-initierade besökaren skulle enbart se nån högtalare i en del av rummet där efterklang, reflektionsmönster etc självsagt låter sig regleras per automation efter behag/musikval.

    Annat
    Kanske en ansatt "Event Coordinator" som ordnade med att jag kunde ta del av intressanta musikakter runt om i världen. Privatjet ingår i budget.


    /Suomela
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Suomela skrev:
    Lyssningsmiljö
    Att lukke in sig i en dedikerad "lyssningsbunker" ett par timmar per dag för att njuta av musik tror jag inte är hälsosamt. Jag själv hade ordnat ett lyssningsrum som samtidigt utgjorde sällskapsutrymme och bibliotek.

    /Suomela
    Veldig enig. Et musikkrom i prisklassen "opptil uendelig" skal være en sosial arena. Her må det være plass til en gruppe besøkende. Et sted hvor man kan prate skit over en malt (eventuelt diskutere Wittgenstein over et parti backgammon (Homer Simpson, fritt etter hukommelsen)) , eller spille musikk i fellesskap. En 'sosial' sittegruppe, og en med gode lytteforhold til alle. Antageligvis ville jeg også sørget for å kunne vise film i dette rommet.

    Men samtidig skulle det vært et rom hvor jeg kunne sette meg ned med en god bok eller en god skive, alene.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.321
    Antall liker
    16.407
    Sted
    Østfold
    Jeg ville prioritert støynivået også. Lavt støynivå (både med og uten utstyr påslått) gir en helt annen nærhet til musikken.
     

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.604
    Antall liker
    151
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    Lyngen skrev:
    .....................................................

    (ikke Lp da det er for upraktisk og gammeldags).
    Håper det var en fleip? :D
    Gammeldags, OK; men sålenge det fremdeles ikke er andre kilder som gjengir musikken så naturlig og med så mye nærvær og nerve som en god vinylrigg, er den vanskelig å komme utenom...........
    For de som ikke har vinylplater i det hele tatt har jeg imidlertid full forståelse for at de ikke satser tungt på vinyl; det koster jo en del kronasje både å skaffe seg en brukandes rigg, for ikke å snakke om å bygge opp ei god platesamling.

    Mvh
     

    Sniff

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.09.2005
    Innlegg
    2.024
    Antall liker
    94
    Mentale superkrefter - Evnen til å gjenskape opplevlesen all musikk jeg har hørt perfekt i minnet, og evnen til å spinne videre på dette, skape nytt og flyte fritt. Snakk om portabelt anlegg: Hytta, bussen, dass. Where ever!

    Men prisen er sikkert stiv. Måtte sikker gitt sjela mi til satan el

    Mvh
    Sniff
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    olaps skrev:
    Lyngen skrev:
    .....................................................

    (ikke Lp da det er for upraktisk og gammeldags).
    Håper det var en fleip? :D
    Gammeldags, OK; men sålenge det fremdeles ikke er andre kilder som gjengir musikken så naturlig og med så mye nærvær og nerve som en god vinylrigg, er den vanskelig å komme utenom...........
    For de som ikke har vinylplater i det hele tatt har jeg imidlertid full forståelse for at de ikke satser tungt på vinyl; det koster jo en del kronasje både å skaffe seg en brukandes rigg, for ikke å snakke om å bygge opp ei god platesamling.

    Mvh
    Når noen har satt på en vinyl med et lurt smil så har det enda ikke gitt meg noe ståpels. Jeg tror jeg vet hva dere mener, men jeg tror ikke jeg er en av dere. Sorry.

    Det er vel ca 17 år siden jeg satte stiften nedi min siste sorte. Solgte alle LP´er og satset 100% på fremtiden. Jeg ser på vinyl som noe nostalgisk som låter bra, men neppe like målbart korrekt.
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    124
    Roysen skrev:
    pengesluk skrev:
    Steinar_Lund skrev:
    Jeg har hverken hørt eller sett Roysens anlegg, men jeg innbiller meg at mitt drømmeanlegg måtte være noe i den retningen..
    Jeg har verken hørt eller sett Roysens anlegg jeg heller, men innbiller meg at mitt drømmeanlegg måtte være noe i motsatt retning.
    Motsatt retning pengesluk? Hvilken retning er det?

    Mitt drømmeanlegg:
    Strømkabler og Power Conditioner.: Shunyata Research
    Lyttehus i hagen: 80 kvadratmeter og 4 meter under taket custom laget med Svanå Miljøteknik Level 3.
    Strøm: Separat Isoclean sikringsskap med 100A trefaset inntak med dedikerte 16A kurser til hver signalkilde og preamp og 32A kurser effektforsterkere og subwoofere med skikkelige overdimensjonerte kabler fra inntak til skap og fra skap til hvert uttak. Ringjord rundt lyttehuset med skikkelig overdimensjonert jordkabel. Furutech 16A og Phillip Hauge 32A vegguttak.

    Mvh
    Roysen
    Brian Ackermann har ett av de bedre ac opsetta som ikke inkluderer re-generatorer jeg har sett beskrevet...
    http://www.dagogo.com/View-Article.asp?hArticle=326 / firmaet: http://www.atitec.com/
    Ta en titt på dette Roysen... om du går med planer om å jorde annlegget ditt etter noter...
    Dette var virkelig ikke så dyrt heller! Det er den ione stanga de døtter ned i bakken som er hele grei her..
    Og ett tips anngående A/C annlegg.... det er noe som heter galvanisk kobling...
    Så trikset går ut på at man IKKE skal ha aluminiumleder, så overgang til kobber, så apparat. Det er ikke ønskelig!!!
    Etter nedtransformering fra kraftlinja ønsker man å ha kobberleder så langt som mulig mot trafoen uti gata.
    Helst rett fra "taps'n" på trafoen. Og jeg har hørt om folk som har betalt for å få dette montert. Så det er mulig.
    Hei, vi drømmer her, ikke sant? ;D

    mvh
     

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.604
    Antall liker
    151
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    Lyngen skrev:
    olaps skrev:
    Lyngen skrev:
    .....................................................

    (ikke Lp da det er for upraktisk og gammeldags).
    Håper det var en fleip? :D
    Gammeldags, OK; men sålenge det fremdeles ikke er andre kilder som gjengir musikken så naturlig og med så mye nærvær og nerve som en god vinylrigg, er den vanskelig å komme utenom...........
    For de som ikke har vinylplater i det hele tatt har jeg imidlertid full forståelse for at de ikke satser tungt på vinyl; det koster jo en del kronasje både å skaffe seg en brukandes rigg, for ikke å snakke om å bygge opp ei god platesamling.

    Mvh
    Når noen har satt på en vinyl med et lurt smil så har det enda ikke gitt meg noe ståpels. Jeg tror jeg vet hva dere mener, men jeg tror ikke jeg er en av dere. Sorry.

    Det er vel ca 17 år siden jeg satte stiften nedi min siste sorte. Solgte alle LP´er og satset 100% på fremtiden. Jeg ser på vinyl som noe nostalgisk som låter bra, men neppe like målbart korrekt.
    Da har du nok gått glipp av noe.
    Ta deg gjerne en tur om du er i nærhten av Kongens berg :)
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Imperial skrev:
    Roysen skrev:
    pengesluk skrev:
    Steinar_Lund skrev:
    Jeg har hverken hørt eller sett Roysens anlegg, men jeg innbiller meg at mitt drømmeanlegg måtte være noe i den retningen..
    Jeg har verken hørt eller sett Roysens anlegg jeg heller, men innbiller meg at mitt drømmeanlegg måtte være noe i motsatt retning.
    Motsatt retning pengesluk? Hvilken retning er det?

    Mitt drømmeanlegg:
    Strømkabler og Power Conditioner.: Shunyata Research
    Lyttehus i hagen: 80 kvadratmeter og 4 meter under taket custom laget med Svanå Miljøteknik Level 3.
    Strøm: Separat Isoclean sikringsskap med 100A trefaset inntak med dedikerte 16A kurser til hver signalkilde og preamp og 32A kurser effektforsterkere og subwoofere med skikkelige overdimensjonerte kabler fra inntak til skap og fra skap til hvert uttak. Ringjord rundt lyttehuset med skikkelig overdimensjonert jordkabel. Furutech 16A og Phillip Hauge 32A vegguttak.

    Mvh
    Roysen
    Brian Ackermann har ett av de bedre ac opsetta som ikke inkluderer re-generatorer jeg har sett beskrevet...
    http://www.dagogo.com/View-Article.asp?hArticle=326 / firmaet: http://www.atitec.com/
    Ta en titt på dette Roysen... om du går med planer om å jorde annlegget ditt etter noter...
    Dette var virkelig ikke så dyrt heller! Det er den ione stanga de døtter ned i bakken som er hele grei her..
    Og ett tips anngående A/C annlegg.... det er noe som heter galvanisk kobling...
    Så trikset går ut på at man IKKE skal ha aluminiumleder, så overgang til kobber, så apparat. Det er ikke ønskelig!!!
    Etter nedtransformering fra kraftlinja ønsker man å ha kobberleder så langt som mulig mot trafoen uti gata.
    Helst rett fra "taps'n" på trafoen. Og jeg har hørt om folk som har betalt for å få dette montert. Så det er mulig.
    Hei, vi drømmer her, ikke sant? ;D

    mvh
    Det er faktisk Brian Ackerman som har inspirert meg til denne drømmen jeg skisserte og også til noe av det strømopplegget jeg allerede har.

    Mvh
    Roysen
     

    Karla

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    319
    Antall liker
    5
    Drömmen är två rum:

    1. Rum för film och analytisk lyssning. PMC BB5 XBD drivet av Bryston kärnkraftverk i
    fronten. Wadia digitalt och SME Analogt. Professionellt akustikbyggt rum i källaren.

    2. Biblioteket där jag kan puffa på pipan och lyssna på tex ett par Klipshhorn drivet
    av McIntoch rörglöd. Insutten fåtölj, äkta mattor på golvet och väggarna prydda
    av bokhyllor med böcker och LP-skivor.
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    124
    Det høres ut som alt er på stell da Roysen! ;D

    mvh
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.956
    Antall liker
    13.299
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    mye misfornøyde sjeler?
    drømmeanlegget mitt står hjemme og spiller ;D
    mvh
    Leif
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.447
    Antall liker
    2.632
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Stor tomt med garasje, med et stort loft oppå.. Ikke så uoverkommelig-dyrt i seg selv, men skal man ha en enebolig også på tomta, blir det dyrt.
    Med tanke på selve anlegget, har jeg forlengst passert det jeg ser tegnet/skisserte i de gamle skolebøkene mine. Så kan ikke klage da sånn sett.
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.247
    Antall liker
    3.492
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Omtrent som det jeg har, men et hakk eller to oppover i kvalitet på Naim-stigen.

    Og kanskje den dyreste Linn grammafonen.


    -Christian som er godt fornøyd med det han har.
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    124
    Proffen skrev:
    Imperial skrev:
    Det er jo han kineseren som har noe sånt som dette... og det er vel 10 annlegg fordelt over 10 etasjers høyt hus tror jeg.
    Flere folk ansatt... fullstendig galskap... må jo ha brukt flere hundre mill...
    Link til ham?
    (vet den har versert tidligere, men den er faktisk ganske så fornøyelig... ;D )

    mvh
    Proffen
    Åhåhåhåhå.... ÅHÅHÅHÅHH!!!!!
    http://www.youtube.com/user/JBLSovereign#g/u

    Jeg bare spør: er dette kisen eller? Det må jo være han? ÅÅhåhåhåhåhåhåhåh!!!!

    Edit: Eh, var vel litt kjapp... uansett, dette er vel da en omreisende "modder" som forfiner ultradyre systemer for de som har
    råd til ett besøk? Gir vel muligens da litt innblikk i systemer i den "gale" klassen a'la han kineseren... :eek:
    mvh
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.956
    Antall liker
    13.299
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    he-he OLAPS!
    det er en rød tråd i byttingen og nå har den vært konsentrert rundt integreringen av de nye basstårna
    Buffalo dac´n byttes i takt med at de oppgraderer den
    pre-amp riaa er uforandret i flere år
    sluttrinn er ikke endret siden jeg satte inn Superreg for et par tre år siden
    platespiller-komboen er ikke endret siden jeg fikk Erodion trafoen for fire år siden
    Trio er fra august 2000 og bare gradvis utsatt for "oppgraderinger/mods"
    enkelte sidetrinn i ren rastløshet/nysgjerrighet type ALTEC
    hadde jeg hatt bedre plass haddde jeg bygget dual ALTEC 515 mellombasshorn med JBL hornsubber men det krever et footprint på BxD=158x128cm og det går desverre ikke
    alt i alt temmelig stabilt spør du meg?
    mvh
    Leif
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.536
    Antall liker
    102.881
    Torget vurderinger
    23
    Du kan ta det helt med ro leif, du er meget stabilt syk!
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.956
    Antall liker
    13.299
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    he-he
    i godt selskap vet jeg ::)
    mvh
    Leif
     

    Oslo2

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    29.11.2004
    Innlegg
    813
    Antall liker
    133
    Torget vurderinger
    2
    Jeg hadde tatt turen til Definitiv Audio i England og dannet meg et godt inntrykk av Kondo elektronikk. Eventuelt tatt turen til Japan og besøkt fabrikken og sjekket utstyret. Så hadde jeg satt opp et rent Kondo oppsett med Tannoy Westminster. Dersom dette ikke matcher så godt jeg ønsket meg, så tok jeg en ny tur til Japan med mål for Shindo. Tatt en prat med han Shindo fyren og spurt om han ikke kunne lage et custom oppsett. Dersom dette ikke falt i smak heller, så hadde jeg beholdt Westminster'ne og bestilt fullstendig elektronikk fra Audio Note som skulle matche høyttalerne. Tror noe av dette ville funke til slutt ;D
     

    ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    58
    Sted
    Modum
    Mitt drømmeanlegg er det jeg har. Det har jeg jobbet og slitt for. Det gjør meg glad daglig, og lykkelig hver gang jeg klarer å forbedre det. Det er altså ikke verdens beste anlegg, men det har i det minste potensiale til videre utvikling. For meg er jakten på definitive, (subjektivt?) forbedringer målet. Hadde jeg hatt råd til å kjøpe det feteste hadde det ikke vært gøy lengre. Uten små og store seire, uten nederlag og penger ut av vinduet av og til, ville jeg sikkert stilt meg likegyldig til det hele.
    Men det er gøy å drømme, min drøm begynner med et kombinert bibliotek og lytterom, med peis og uten TV.
    Det må være plass til en komfortabel sofagruppe og en god lyttestol. Et McIntoshbasert anlegg med JBL Array 1400 i den ene enden av rommet og et Lebenbasert system med en vakker vinylsnurrer, og noen lettdrevene høyttalere i den andre.

    Det er i alle fall noe jeg kan jobbe mot, får se når jeg skal flytte om jeg ikke kan finne et hus med et egnet utganspunkt.

    Men nå vil jentungen gå tur med bikkja, drømmen må vente :)

    Edit: typo
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har moderate krav til hifi, men drømmer som er moderate kan også kalles drømmer. En Leben CS-600 + noen litt "diskrete" Living Voice og en passende (digital) kilde tror jeg hadde gjort baluba til en glad lytter. ;D

    Alternativet er Quad 988 (size matters a bit) og noen større monotrinn med rør + passende pre og kilde.
     

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.161
    Antall liker
    4.327
    Torget vurderinger
    1
    Koste hva det koste vil ...
    1) ubegrenset platebibliotek
    2) stort lytterom med «aktiv» akustikk, bl.a. inn-wall subbwoofere og linjekilder til flerkanallyd.
    3) «custom» aktiv dipol hoved HT med passende elektronikk (gjerne digtale effekttrinn, aka. «powerDAC»)
    4) Rockport Sirius platesnurrer med en livstidsforsyningn av Ortofon A90 + «custom» RIAA og SOTA AD-konverter.

    +++ noe krimskrams for å sy det sammen.

    mvh
    KJ
     

    HåkonN

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.122
    Antall liker
    0
    Hadde noen spurt meg for noen år siden, hadde jeg kanskje satt opp de høyttalerene jeg har nå, Adam Alpha. Men siden det finnes en modell over.... Adam OSS. Eller kanskje noe seriøst kompromissløst custombygget til rommet. Toppmodellene til MBL låter vel bra nok, i stereo... Desverre strekker mine preferanser utover det, og jeg klarer ikke begrense meg til 2 kanaler. Utover det er det ikke mange high-end høyttalere som har nok headroom til å nærme seg "kompromissløst". Kanskje toppmodellene til Rockport, men da måtte de i allefall bygget de litt om før de hadde blitt godkjent.

    Et slikt anlegg må kunne spise alt og være et komplett underholdningsenter. Kanskje opp mot 20 kanaler. Av prosessor/pre hadde det sannsynligvis blitt noe custom siden ingenting på markedet i dag har i nærheten av alt det jeg ønsker meg. Kanskje jeg hadde kjøpt opp et firma som for eks. TC Electronic eller Weiss for å få full kontroll. Ved siden av sweetspot hadde jeg satt opp en touchskjerm med tilgang på en seriøst stor musikk/filmdatabase fullt integrert mot Crestron multiromsystem (som også styrer lys, varme, alarm, ITV, porttelefon etc). På denne skjermen skal man også kunne enkelt sette ferdige presets/targetkurver, eller tegne nye i realtime. Selvfølgelig skal targetkurver enkelt kunne lagres opp mot hver sang/album/film.

    Uforming av rommet hadde blitt satt bort til de som gjør slikt best. Hadde nok tidlig leid inn egne arkitekter og designere for å samarbeide med akustikk-teamet. Så hadde jeg bare skrevet ut en sjekk der de kunne fylle inn sluttsummen selv. Et sted mellom 50-100 kvm i allefall. Med stor takhøyde. Og det måtte være tilpasset sosiale sammenhenger også - god opplevelser er til for å deles! Hadde sikkert blitt mye mekanisk/hydraulisk styring av stoler, sofaer, bord, akustikktiltak, prosjektorer, lerret etc. En slik løsning hadde nok hatt et enormt headroom helt ned til godt under 10hz, og da er det greit å få både folk og bygg på avstand. Hadde nok parkert hele anlegget under jorda et stykke fra huset. Kanskje under svømmebassenget - lydbølger hadde i allefall fått en helt ny betydning. ;D

    Tipper man kunne få gjort mye på 5 år og med 50-80 millioner kroner i lommeboka. Det er vel ikke mer enn en typisk oljesjeik bruker på biler i samme periode.

    Teknikken og kompetansen finnes der ute, det er bare et spørsmål om vilje, fantasi og penger.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg glemte å nevne i mitt beskjedne innlegg at det ville blitt brukt betydelig større summer på lytterom enn elektronikk og ht.
     

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.604
    Antall liker
    151
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    LMC skrev:
    he-he OLAPS!
    det er en rød tråd i byttingen og nå har den vært konsentrert rundt integreringen av de nye basstårna
    Buffalo dac´n byttes i takt med at de oppgraderer den
    pre-amp riaa er uforandret i flere år
    sluttrinn er ikke endret siden jeg satte inn Superreg for et par tre år siden
    platespiller-komboen er ikke endret siden jeg fikk Erodion trafoen for fire år siden
    Trio er fra august 2000 og bare gradvis utsatt for "oppgraderinger/mods"
    enkelte sidetrinn i ren rastløshet/nysgjerrighet type ALTEC
    hadde jeg hatt bedre plass haddde jeg bygget dual ALTEC 515 mellombasshorn med JBL hornsubber men det krever et footprint på BxD=158x128cm og det går desverre ikke
    alt i alt temmelig stabilt spør du meg?
    mvh
    Leif
    Hehe, ser den røde tråden Leif, og du er vel mer stabil enn de fleste her inne.
    Kan ellers si meg enig i at når man først har funnet noen knallgode komponenter å bygge anlegget rundt, som f ex et AG-system, så blir i grunnen alt mye enklere; da er det etterhvert mer snakk om justeringer.
    Jeg har jo et mindre lytterom enn deg, og hadde (som nevnt) også prioritert et bedre bass-system om plassen hadde tillatt det. Pr dd er Duo Mezzo det maksimale jeg kan ha, merker at på enkelte (svært få!) kutt hvor bassen går i kjelleren, at rommet er helt marginalt i størrelse. Mer bredde hadde også muligjort større avstand mellom høyttalerne, og hadde gitt meg et enda større lydbilde.
    Kjører idag med Welborne 45, dvs 1.8 Watt, helt topp på mine 107 dB/17 ohm. Men sparer også mine 300B fra samme leverandør i tilfelle jeg en dag skal få meg et større rom.

    Ellers veldig enig med de som nevner at de ville fokusert på lytterommet når de skal sette opp et drømmeoppsett. Helt klart noe som er LANGT fra optimalt hos svært mange. Har sett en del dyre anlegg opp gjennom årene hvor nettopp dette har forårsaket at vedkommnede ikke har fått ut potensialet i et dyrt anlegg.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.009
    Antall liker
    6.243
    Etter siste Fidelity å dømme bør jeg ha slike til forsterkeren min. Det hadde ikke vært meg imot...

     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.936
    Antall liker
    753
    BT skrev:
    Etter siste Fidelity å dømme bør jeg ha slike til forsterkeren min. Det hadde ikke vært meg imot...
    Ja, kjør på. Om de er penest i svart kan muligens diskuteres, men ellers har du min fulle støtte. Du taper neppe mer på disse enn ved kjøp av en tilsvarende priset bil :)
     

    karlinn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2005
    Innlegg
    777
    Antall liker
    110
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Hornsystem basert på GOTO eller Ale :p
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.009
    Antall liker
    6.243
    torem skrev:
    BT skrev:
    Etter siste Fidelity å dømme bør jeg ha slike til forsterkeren min. Det hadde ikke vært meg imot...
    Ja, kjør på. Om de er penest i svart kan muligens diskuteres, men ellers har du min fulle støtte. Du taper neppe mer på disse enn ved kjøp av en tilsvarende priset bil :)
    Hvis jeg skal kjøre på trenger jeg vel heller en tilsvarende priset bil... ;D
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.936
    Antall liker
    753
    BT skrev:
    torem skrev:
    BT skrev:
    Etter siste Fidelity å dømme bør jeg ha slike til forsterkeren min. Det hadde ikke vært meg imot...
    Ja, kjør på. Om de er penest i svart kan muligens diskuteres, men ellers har du min fulle støtte. Du taper neppe mer på disse enn ved kjøp av en tilsvarende priset bil :)
    Hvis jeg skal kjøre på trenger jeg vel heller en tilsvarende priset bil... ;D
    Siden det er snakk om uansett pris her antar jeg du har råd til begge.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn