M
Mr-T
Gjest
Mine diskanter veier 17 kg... Låter litt tungt ja. 
De er i drift på flere måter, i flere settinger. Akkurat de TAD TD-4001 jeg viste til brukes for tiden med disse:Dazed skrev:Hoho! 13,5 kilos diskantelement! Da snakker vi!
Skal du bygge høyttalere av alle disse snart, Sluket?
He-he. Det at de går så lavt som 800Hz er gull. Da slipper man å dele i det kritiske presensområdet. BTW: Er ikke 800Hz en mye brukt delefrekvens i hornverden?pengesluk skrev:Flotte disse, Pedal - nest beste løsningen, det er det ingen tvil om. Jeg kunne levd med den dersom jeg var nødt.
Bo Bengtsson er trolig kongen på haugen mht bånddiskanter. Synd at han ikke har lykkedes kommersielt. Så vidt jeg har skjønt, så er mine bånddiskanter basert på hans konstruksjon.Suomela skrev:Är The true Ribbon Transducer från Bo Bengtssons Transmission Audio ett alternativ?
Ahhh, Mr-T! ;DMr-T skrev:Du burde hatt noen større basser Pedal. Pinglegreier du har nå, ikke en ekte mann verdig. Du har jo mer membranareal i diskanten enn bassen jo!!! ;D
(kødda)
Er du klar over hvor mye tid det tok meg å finne det bildet på nettet? Dessuten er Mester Ari min store inspirasjonskilde nå som jeg dyrker mitt forfatterskap.LMC skrev:Petter...du MÅ bli kvitt det derre barnslige homsebildet av wannabe-Royal Ari
pft
mvh
Leif
Kvar har du funne desse pedaldiskantane? For seint for meg, men det hadde vore moro å visst kvar dei var å få tak i, og til kva pris.pedal skrev:Bo Bengtsson er trolig kongen på haugen mht bånddiskanter. Synd at han ikke har lykkedes kommersielt. Så vidt jeg har skjønt, så er mine bånddiskanter basert på hans konstruksjon.Suomela skrev:Är The true Ribbon Transducer från Bo Bengtssons Transmission Audio ett alternativ?
Blodbad i neste kapital...pengesluk skrev:Edit; Ser for meg de grusomste hevnaksjoner i føljetongen nå..
Det er prisen for (relativ) frihet og demokrati!pedal skrev:Blodbad i neste kapital...pengesluk skrev:Edit; Ser for meg de grusomste hevnaksjoner i føljetongen nå..
Et svensk firma LLW produserte og solgte komplette høyttalersystemer til PA bruk tidlig på 2000-tallet. Svidde av mange milioner på produktutvikling og produksjonsverktøy før det crashet. I siste periode samarbeidet de med DP som utviklet elektroniske delefiltre og effektforsterkere. Jeg kjøpte demoparet av konkursboet i Norge. Har bygget de om og modifisert det til hifi bruk. Diskanten ble produsert av svenskene i et mindre antall. Alt er borte nå. Det står forresten et komplett høyttalersystem og spiller i en svær konferansesal på Arlanda.Audiophile-Arve skrev:Kvar har du funne desse pedaldiskantane? For seint for meg, men det hadde vore moro å visst kvar dei var å få tak i, og til kva pris.
Ville så gjerne ha et par MBL som var til salgs her for en stund siden.Audiophile-Arve skrev:Av ein eller annan grunn likar eg denne diskanten fenomenalt godt. Han spreier lyden over alt, og er korkje band (jaja, kanskje litt band, då..), horn eller dome.
Beklager denne lille plet, men efter jeg startede min skrivning, har jeg begyndt at dramatisere mine indlæg til øget opmærksomhed.Asbjørn skrev:...og den detaljen var? Noe sånt som fortjeneste = inntekter - kostnader, eller begynte diskantene å gnistre imod uroligt vejr, for å sitere Ibsen?
http://2.bp.blogspot.com/_fIWWSGaZxYQ/TEm7Mv2APYI/AAAAAAAADEU/OyMMQ0jPWFg/s1600/engler29.jpgLMC skrev:bilde av fruen avventes! ;D
Man kan ikke tenke på alt nei...pedal skrev:-Med basis i "verdens beste" diskantelement, lanserte LLW et ekte linjekildesystem for PA bruk. De hadde bare oversett en liten detalj. Bånddiskanter må være i lodd... Altså stående på hver side av scenen. Imidlertid krever mange scener at høyttalerriggen LIGGER horisontalt over scenen. Det skjøre båndet var heller ikke egnet for transport eller vindkast/gjennomtrekk.
Jeg har lest hele tråden, og er fremdeles ikke sikker på at det ikke handler om diskantonani.Zomby_Woof skrev:Jeg leste flere av innleggene i tråden før jeg oppdaget at det ikke handlet om diskantonani. ;D
Fanken au, så feil kan man ta, skulle bare flashe utstyret mitt....... ;DZomby_Woof skrev:Jeg leste flere av innleggene i tråden før jeg oppdaget at det ikke handlet om diskantonani. ;D
***RoDa Alert!*** Overhengende fare for at han poster et kinky bilde igjen. ***RoDa Alert!***Zomby_Woof skrev:Jeg leste flere av innleggene i tråden før jeg oppdaget at det ikke handlet om diskantonani. ;D
Hmmm.... Fleshlight som waveguide? RoDa? ;Dpedal skrev:***RoDa Alert!*** Overhengende fare for at han poster et kinky bilde igjen. ***RoDa Alert!***Zomby_Woof skrev:Jeg leste flere av innleggene i tråden før jeg oppdaget at det ikke handlet om diskantonani. ;D