Dire Straits - Alchemy på Blu-ray og DVD!

JaLa

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.03.2004
Antall liker
6
Hei!

Ville bare opplyse alle Mark Knopfler- og Dire Straits-fans om at den legendariske Alchemy-konserten fra 1983 kommer på Blu-ray og DVD den 10.mai... Lyd og bilde skal visstnok være i toppklasse, så her er det bare til å glede seg!

Trailer:

:)

S

Stereo_Mono

Gjest
Veldig veldig veldig cool ;D
Denne skal kjøpes, så raskt den er ute. Har den på CD og Vinyl og DVDen er en selvfølge.
Hmmm! Burde vel snart kjøpe meg en blålaser spiller.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
301
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Bravo. Dobbelt-LP'en har alltid vært min favoritt av Dire Straits-utgivelsene. Her blir det BD.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.080
Torget vurderinger
1
Her blir det Blu-Ray! :D

S

Stereo_Mono

Gjest
Har (endelig) somlet meg til å se denne i kveld. Genialt! Bravo! De som er Dire Straits fans og ikke har kjøpt denne på DVD eller Blu-Ray, må bare løpe og kjøpe. Liker veldig at de har gitt helt F i å lyssette for TV og heller gi deg den mørke og litt råe atmosfæren inne på Odeon Hammersmith. Gutta er fulle av energi.

Den eldre BBC dokumentaren var også en artig bonus for oss fans :)

Edit!
Fikk et spørsmål om lyden på DVDen. Vil si helt klart godkjent og muligens noe bedre en original CDen.

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Antall liker
18.092
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Fikk BD-spiller i posten i dag så da er det på tide å kjøpe den kanskje...

Har to utgaver av Alchemy på vinyl, bare sånn i tilfelle jeg sliter ut det ene..... ;D

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3
denne hadde jeg ikke fått med meg.. bestillt.

Pk

Millmaker

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.09.2009
Antall liker
11
Torget vurderinger
1
Denne er bestilt! Dire Straits er et av få favorittband.

Fei

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.06.2008
Antall liker
150
Torget vurderinger
2
Bestilt på blue-ray

Spanx!!

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.080
Torget vurderinger
1
Noen som har fått den? ::)

S

Supertramp

Gjest
Har hatt den en stund på BD jeg, og jeg er ikke veldig begeistret.......
Lyden er ypperlig, men bilde er ikke "hipp hurra" og så er det 4:3 bildeformat.....

S

Stereo_Mono

Gjest
Supertramp skrev:
Har hatt den en stund på BD jeg, og jeg er ikke veldig begeistret.......
Lyden er ypperlig, men bilde er ikke "hipp hurra" og så er det 4:3 bildeformat.....
Alt er filmet omtrent bare håndholdt med 16mm kamera og uten noe lyssetting for film/tv.
Nei, kunne ikke vært mere uenig Supertramp, synes atmosfæren er gjenskapt veldig bra på DVDen (Blu-Rayen)
Skittent og sikkert vaselin på linsene på kamera, men funker fett for meg ;D

Men lyden fungere ganske så bra ja. Er jo uansett det som er viktigst for meg personlig :)

Multikanal

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
1.041
Sted
Nordfjordeid
Torget vurderinger
1
Kjøpte denne da den kom ut i vår engang.Så en 3-4 sanger,da orket jeg ikke mer.Lyden er OK,men ikke mer.Bildet er ræva.Hvorfor dette ble gitt ut på BD,skjønner jeg ikke.Og ja,jeg liker DS!

MVH

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Enig med de mindre entusiastiske. Lyden er grei, men bildekvaliteten suger.

S

Stereo_Mono

Gjest
Multikanal skrev:
Kjøpte denne da den kom ut i vår engang.Så en 3-4 sanger,da orket jeg ikke mer.Lyden er OK,men ikke mer.Bildet er ræva.Hvorfor dette ble gitt ut på BD,skjønner jeg ikke.Og ja,jeg liker DS!

MVH
Mulig bare jeg som er sær. Men kjøper man virkelig en gammel tidlig 80talls konsert for så å tyte over bildekvalitet og ikke gidde å se den igjen? Skal tildels være enig at billedmessigst er Blu-Ray utgaven noe unødvendig utenom den høyre lydkvalitet formatet gir, men her må det vel være musikken som er første prioritert?
Synes forøvrig lyden er endel bedre på DVDen en CD versjonen jeg har i hyllen her.

Men det er tydelig ingen av dere har hatt den originale VHS kopien fra 80 tallet. Den er dårlig den ;D

S

Stereo_Mono

Gjest
Fikk endelig kjøpt Blu-Ray utgaven i dag. Knall bra og endel bedre en DVD utgaven jeg også har.
Det er skutt for det meste håndholdt på 16mm film og overhodet ikke lyssatt for filmopptak (heldigvis imo) og bærer preg av grumsen, men synes det kler produksjonen godt. Knall konsert dette :)

Topp Bunn