Dire Straits - Album - Avstemming

Hvilket Dire Straits album er din favoritt?

  • Dire Straits

    Stemmer: 72 30.1%
  • Communiqué

    Stemmer: 49 20.5%
  • Making Movies

    Stemmer: 13 5.4%
  • Love Over Gold

    Stemmer: 45 18.8%
  • Brothers In Arms

    Stemmer: 37 15.5%
  • On Every Street

    Stemmer: 16 6.7%
  • Alchemy - Dire Straits Live

    Stemmer: 6 2.5%
  • On The Night

    Stemmer: 1 0.4%

  • Totalt antall stemmer
    239

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.240
    Antall liker
    8.200
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Første skiva er den beste mener nå jeg.
    Føler att spillegleden er stor på den skiva.
    Samme med Chicago, de første er faktisk veldig bra, spesielt Hot Street.
    Men nå sporet jeg av, faan å.
     

    slowmotion

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Innlegg
    6.387
    Antall liker
    3.112
    Helt greit å spore av en tråd om Dire Straits.
    Jeg synes også den første plata er best.
    Samme med ELP, første plata er klart best.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.630
    Antall liker
    5.276
    Sted
    Holmestrand
    De var godt i siget når jeg var ung også, men det hjelper så lite. Synes så mye låter likt - og det er lite fengende. Nå har jeg hørt fire låter på dette albumet, rockefoten har ikke beveget seg noe mer enn det den gjør ved lytting av "kramgoa låtar"
    Jeg har spilt mye DS helt siden de kom. En kompis hadde engelsk kjæreste som introduserte DS for oss under jazzfestivalen i 1978.
    Slo umiddelbart an, men jeg er nok ikke like entusiastisk lengre.
    Mye av det er vel kraftig utslitt etter overdreven avspilling spesielt på radio og ute på byen vil jeg tro,
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.242
    Antall liker
    5.964
    Passer fint med en lytt til min favoritt med skiskyting på tv



    Litt ujevnt album - men de 2 startsporene er så sterke at det vinner for meg. Er nok også mine 2 favorittlåter med Dire Straits, varierer litt hvem som er best - i dag er det Romeo & Juliet.
     

    OlaR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2005
    Innlegg
    879
    Antall liker
    415
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    25
    Enig i at det er mye bra på Making movies også. Ikke minst Romeo and Juliet og Hand in Hand.
    Er man i det litt mer gitarrocka hjørnet, er det Love over Gold, og da særlig siste spor!
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.807
    Antall liker
    13.466
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Gratulerer med jubileum, @HoJ
    Må vel være 10 år siden du begynte å prøve og like Dire Straits snart? 😅
    Du skal ha for forsøkene, men med alle disse kliss like resultatene hver gang du prøver så er det nok like greit å gi opp nå.
    Mye annen musikk der ute.



    Siden det er en DS-tråd:

    Noen låter som har satt seg fast i hodet fra tid til annen.
    Synes de er gode siden de forteller historier og endrer seg undeveis.

    Fra On Every Street:
    Det som skjer fra 3 minutter og utover har fotgyngegaranti



    Fra Love Over Gold:
    A long time ago came a man on a track - hele veien til - med mye instrumentalt gull som f.eks fra 4 minutter - six lanes of traffic, three lanes moving slow.
    Fra 9:30 er det bare å skru opp volum og lukke øya og nyte



    Så litt juks, men denne av far sjøl burde han skrevet i Dire Straits perioden:
    Fra 4 minutter og ut, og når han far bytter gitar på 5 minutter, herrejemini!


    god fredag og god helg
    mvh
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.172
    Antall liker
    34.558
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    @RoDa - prøver jevnt og trutt....
    Sist forsøk hørte jeg igjennom alle albumene, det holdt med et album i dag.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.242
    Antall liker
    5.964
    Fra den gangen de regjerte


    It was Dire Straits' most commercially successful single, peaking at number 1 for three weeks on both the US Billboard Hot 100 and Top Rock Tracks chart and number 4 in the band's native UK. In July 1985, the month following its release, Dire Straits and Sting performed the song at Live Aid. At the 28th Annual Grammy Awards in 1986, "Money for Nothing" won Best Rock Performance by a Duo or Group with Vocal and was nominated for Record of the Year and Song of the Year as well. At the 1986 MTV Video Music Awards, the music video received 11 nominations, winning Video of the Year and Best Group Video.
     

    OlaR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2005
    Innlegg
    879
    Antall liker
    415
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    25
    Nei, nå ble det så mye om DS her at jeg måtte finne frem Communiqué og spille News og Where do you think... :giggle:
     

    IvarT

    Fløyelsgutten
    Ble medlem
    19.02.2015
    Innlegg
    2.058
    Antall liker
    4.924
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    2
    @HoJ Dine forsøk på å like Dire Straits minner meg litt om mine forsøk på å like Bob Dylan. Jeg prøvde og prøvde - og ga det opp. Oppfordrer deg til å gjøre det samme. I beste mening :)

    For the record: Jeg liker Dire Straits jeg altså, men har spilt meg litt ferdig med dem akkurat nå.
     

    Thomasd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.01.2009
    Innlegg
    1.007
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    2
    For meg er noen gamle band kvalitet fra a til å. Gode låter med godt arrangement, bra musikere osv som får det til å svinge. DS er et slikt band. Gammelt band, og den høye kvaliteten gjør musikken nedspilt og oppbrukt, går lei osv. Utslitt på radio mm som så mye annet. Det er en annen sak. Danseband er også en annen sak. Lever ikke i over 40 år som DS har gjort.. Tørr hyllest av gamle tørre DS :) Spiller sikkert en DS plate 2 ganger i året,.Kan ikke si det om alle band som har vært med meg gjennom 40 år.

    Gamlefar I Royal Albert Hall
    Men klart, passer ikke på vorspielet denne. Skjønner det er oppbrukt materiell for mange.
     
    Sist redigert:

    skinnyboy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.06.2003
    Innlegg
    834
    Antall liker
    413
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Liker best «Love over gold» og «On every street», men i bilen er det «On the night» som spilles.
    Lyden på det albumet er grei nok i bil, og jeg liker at det er mye stereoeffekter som høres godt, og at trommene smekker bra i bilen.

    Må ihvertfall si meg enig med @SigbergAudio om at musikk fra ungdomstiden er noe som henger igjen.
    Har stor sans for både Dire Straits og Pink Floyd, disse er mine favoritter, sammen med Roger Waters.
    Ikke alt av musikk fra 80-tallet har god lyd, men det er heldigvis mye som ikke er plaget av «loudness war»
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Men Zappa! 😆^^

    Når det finnes så mye musikk å velge mellom, forstår jeg ikke at det er noe problem at man ikke får til enkelte artister og utgivelser. Jeg har det slik med mange, men ikke akkurat med Zappa eller Dire Straits.
    Den første og Communique tar jeg fram med jevne mellomrom. De senere utgivelsene synes jeg har tålt tida dårligere og de blir stående i hylla med lengre mellomrom.
    Man fortsetter ikke å bestille lutefisk etter å ha gått sulten fra julebordet 3.året på rad. 🤪😊
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg så forresten Dire Straits i Ekeberghallen i 79. Da var de beste låtene allerede på plass. Det var fremdeles mens Knopfler så ut som han var våken. 😊
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn